Kahrim (KWPN x Akhal teke)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Lovelyn

Berichten: 66
Geregistreerd: 15-05-12

Kahrim (KWPN x Akhal teke)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-17 20:01

Hoi lieve allemaal!!

Ik heb al een hele tijd geen update meer kunnen geven over Kahrim vanwege alle drukte helaas. Maar dan nu eindelijk weer eens de tijd gevonden om mijn prachtige vent weer een keer te laten zien.

Eerst maar even de vreugde delen dat Kahrim en mijn verhaal over Kahrim een beetje beroemd zijn geworden *\%/* Hij is namelijk in het bit terecht gekomen!

https://www.bitmagazine.nl/de-kruising/ ... wpn/80450/
(in het artikel staat alleen een foutje, de percentages zijn 'van haar' niet 'van hem', ze zijn namelijk van Ushi mijn merrie. Kahrim heeft dus de helft van deze percentages ;) )

Kahrim is een valk hengst, een kruising tussen mijn prachtige zwarte parel KWPN merrie Ushi en akhal- teke hengst Kambarbay van Solaris Sporthorses uit Schotland. Hij is geboren op 1 juni om 00.35 uur en ik mocht mij weer gelukkig prijzen dat ik erbij heb kunnen zijn. Kahrim groeit erg hard, iedereen komt telkens even bij hem kijken omdat hij zo'n bijzondere verschijning is. Je kan gewoon niet langs hem lopen zonder even te kijken wat dat voor bijzonder koppie is. :=


Afbeelding


Ik kan het bijna niet geloven dat hij deze donderdag alweer een maand oud is. De tijd gaat zo ongelooflijk snel! Zaterdag 15 juli ga ik met Kahrim naar de provinciale keuring van het NRPS en ik ben erg benieuwd hoe hij het daar gaat doen. Ik ga Ushi en Kahrim zelf voorbrengen dus dat is wel even spannend.

Verder is 9 juni Reindert gekomen om Kahrim van zijn mooiste kant te fotograferen, en die foto's zijn zo prachtig geworden dat ik die natuurlijk ook met jullie wil delen (het waren 1710 foto's dus ik heb natuurlijk een mooie selectie gemaakt haha). Ik hoop als de keuring is geweest wat meer recente foto's te plaatsen. Kahrim begint namelijk nu al te verharen haha.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

http://boktimg.nl/img/m/teXUIu.jpg

http://boktimg.nl/img/m/g8Gqz4.jpg

http://boktimg.nl/img/m/76RAI4.jpg

http://boktimg.nl/img/m/1iuHaQ.jpg

http://boktimg.nl/img/m/Uks96z.jpg

Ik weet niet wat jullie vinden, maar ik was al verliefd op moment 1 <3

Kahrim mag nu lekker groeien en staat samen met 3 andere merries met veulens. 2 van de 3 zijn ook hengsten en komen samen met Kahrim in de opfok te staan dus dat is wel heel leuk!

Voor zover mijn update van mijn knapperd! :wave:
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 28-06-17 21:29, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Max 15 foto's zichtbaar, rest in link gezet


Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Re: Kahrim (KWPN x Akhal teke)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 20:05

Wat een onwijs mooi veulen. Ben erg benieuwd hoe die zal uitgroeien <3

Catoohh

Berichten: 266
Geregistreerd: 06-05-14
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 20:07

Wat een knap veulen! :oo <3 <3

---

Luckyy80

Berichten: 1013
Geregistreerd: 02-04-12
Woonplaats: Midden-Nederland

Re: Kahrim (KWPN x Akhal teke)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 20:09

Heeeel tof beestje!


“Horses were never wrong. They always did what they did for a reason, and it was up to you to figure it out.”
― Jeannette Walls, Half Broke Horses

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 20:18

Wat een prachtig veulen! Ik kan niet precies zeggen waarom, maar ik vind hem er ook veel beter gebouwd dan de moderne KWPN veulens. Deze lijkt tenminste gewoon stevig beenwerk te hebben en ook niet zo'n ultrakort ruggetje. Hij ziet er sterk uit!

Ik vroeg me alleen af of er geen foutje in het Bit-artikel zit? Daarin staat dat hij 48% Anglo-Arabisch, 37% Engels Volbloed en 2% Arabisch Volbloed is. Ik zou toch verwachten dat hij op zijn minst 50% Akhal Teke is, of is zijn vader geen Akhal Teke maar een kruising?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-06-17 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt

b000tje
Berichten: 65
Geregistreerd: 15-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 20:20

Wat een plaatje!!! Wees er maar heel zuinig op

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Re: Kahrim (KWPN x Akhal teke)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 20:21

Plaatje en zo mooi gevormd al ga je hem aanbieden als hij ouders is voor dekhengst of wat is je bedoeling

mendurance klasse 1 +6 dubbelspan pony's.
www.fiftyshadesofred.nl

Lovelyn

Berichten: 66
Geregistreerd: 15-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-17 20:25

xyzutu2 schreef:
Wat een prachtig veulen! Ik kan niet precies zeggen waarom, maar ik vind hem er ook veel beter gebouwd dan de moderne KWPN veulens. Deze lijkt tenminste gewoon stevig beenwerk te hebben en ook niet zo'n ultrakort ruggetje. Hij ziet er sterk uit!

Ik vroeg me alleen af of er geen foutje in het Bit-artikel zit? Daarin staat dat hij 48% Anglo-Arabisch, 37% Engels Volbloed en 2% Arabisch Volbloed is. Ik zou toch verwachten dat hij op zijn minst 50% Akhal Teke is, of is zijn vader geen Akhal Teke maar een kruising?


Nee, zijn vader is echt 100% Akhal teke. Ze hebben inderdaad een foutje gemaakt aangezien er 'bij haar' had moeten staan i.p.v. 'bij hem' aangezien die percentages van mijn merrie zijn. Kahrim heeft dan ook de helft van die percentages ;)

Lovelyn

Berichten: 66
Geregistreerd: 15-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-17 20:29

keona schreef:
Plaatje en zo mooi gevormd al ga je hem aanbieden als hij ouders is voor dekhengst of wat is je bedoeling


Het is inderdaad de bedoeling hem naar de hengstenkeuring te brengen van het NRPS als hij 3 jaar oud is. Het is natuurlijk de vraag of het gaat lukken maar we gaan het in iedergeval proberen, niet geschoten is altijd mis! Hij zal een mooie toevoeging zijn aan het bestand voor bloedspreiding. :)

koetjeboe

Berichten: 4411
Geregistreerd: 02-12-04
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 20:30

xyzutu2 schreef:
Wat een prachtig veulen! Ik kan niet precies zeggen waarom, maar ik vind hem er ook veel beter gebouwd dan de moderne KWPN veulens. Deze lijkt tenminste gewoon stevig beenwerk te hebben en ook niet zo'n ultrakort ruggetje. Hij ziet er sterk uit!

Ik vroeg me alleen af of er geen foutje in het Bit-artikel zit? Daarin staat dat hij 48% Anglo-Arabisch, 37% Engels Volbloed en 2% Arabisch Volbloed is. Ik zou toch verwachten dat hij op zijn minst 50% Akhal Teke is, of is zijn vader geen Akhal Teke maar een kruising?



vroeg ik mij ook af

[OV] [PG] Gez. Haflinger Daantje/Alie 11 jaar. Wie kent haflinger Alie van de lohofte of wel Daantje

Mondy

Berichten: 11820
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Kahrim (KWPN x Akhal teke)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 20:35

Wat een heerlijk ventje om naar te kijken !
Waar sommige volwassen paarden soms hun veulen hoofdje lijken te behouden vind ik het hier juist andersom..echt een volwassen koppie zit er op (maar dan wat kleiner)

Mondy R.I.P 30-05-2012 <3 Jolly Joker
Be a appaloosa in an arena of sorrels.

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 20:35

Wat een droom ! <3 * jaloers :Y) *
Mams en paps zijn ook prachtig ! Unieke combinatie fantastisch goed gelukt.

Neon

Berichten: 4924
Geregistreerd: 03-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 20:36

Wat een lekker kopje zit daar op... ik voorspel dat je je handen vol gaat krijgen :P volgens mij wordt dat een draakje... al denk ik wel dat hij voor je door het vuur zal gaan :P

Lovelyn

Berichten: 66
Geregistreerd: 15-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-17 20:41

Neon schreef:
Wat een lekker kopje zit daar op... ik voorspel dat je je handen vol gaat krijgen :P volgens mij wordt dat een draakje... al denk ik wel dat hij voor je door het vuur zal gaan :P


Het is inderdaad een draakje, maar hij is nu al zo sociaal en hij hinnikt al naar me.. <3 echt zo blij met dit ventje!

Afbeelding
Over een draak gesproken hahaha! >;) :=

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27966
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 20:42

Wat een fantastisch dier!!! <3 <3 <3

Heb jij een Arabisch volbloed (of minstens 50%) en rij je western? Word lid van de gezellige en sportieve DAWRA!

watnou1
Berichten: 975
Geregistreerd: 26-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 20:42

Een plaatje zeg!
Ben heel benieuwd naar foto's van hem in zijn nieuwe harenpak!
Ik volg graag

Ann99

Berichten: 439
Geregistreerd: 03-11-14
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 20:58

Tjee, wat een mooi veulentje!

Change3x

Berichten: 6581
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Re: Kahrim (KWPN x Akhal teke)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 21:04

Wat een heerlijk veulen!

Wat zijn je toekomst plannen met hem? Zijn akhals spring gefokt, dressuur gefokt of juist iets heel anders? Ik vind het een aparte combi! :j

mvermeulen1

Berichten: 704
Geregistreerd: 25-09-09
Woonplaats: Rhauderfehn

Re: Kahrim (KWPN x Akhal teke)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 21:28

Potverdikkie wat een leuk dier!! <3 Ik reageer niet vaak maar zag hem voorbij komen en bekeek je foto,s maar dat wordt wat later. Ik vind het nu al een goed gelukte combi :D

You gotta roll with it
You gotta take your time
You gotta say what you say
Don't let anybody get in your way

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Re: Kahrim (KWPN x Akhal teke)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 21:31

Jeetje wat een knapperd!

Hoop heel veel topic van hem te kunnen zien, met veel foto's!

'Als het regent in mei, is april voorbij'

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Re: Kahrim (KWPN x Akhal teke)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 21:35

Wauw wat een geweldig mooi veulen! Ik vind Kambarbay als hengst voor AT merries niet zo, maar in combinatie met jouw merrie hebben ze er echt iets prachtigs van gemaakt <3

[o]

Eliine

Berichten: 5116
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 21:38

Hij is prachtig! Benieuwd hoe hij eruit ziet als ie volwassen is. Je hebt een bijzonder paardje staan zeg

Lovelyn

Berichten: 66
Geregistreerd: 15-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-17 22:00

Dank jullie wel allemaal! Ik ben zelf natuurlijk ook helemaal weg van hem, hij is alles waar ik op hoopte. En ik heb veel punten waar ik op fokte gekregen dus ik ben een gelukkig fokster!

Change3x schreef:
Wat een heerlijk veulen!

Wat zijn je toekomst plannen met hem? Zijn akhals spring gefokt, dressuur gefokt of juist iets heel anders? Ik vind het een aparte combi! :j


Akhal teke worden voornamelijk voor de lange afstand sporten gebruikt dus denk hierbij aan endurance en eventing. Al zijn ze ook uitermate geschikt voor springen en in de lijn van Kambarbay zit Absent wat een van de weinige akhal teke is die de olympische spelen in de dressuur heeft bereikt. Maar goed in de sport zijn ze zeker. En met mijn combinatie met mijn dressuur merrie moet het toch wel een goed sportpaard worden zou je zeggen! *\o/*

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 22:41

Wat een prachtig veulen! Echt heel gaaf, gefeliciteerd!

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Otje96

Berichten: 893
Geregistreerd: 30-01-09

Re: Kahrim (KWPN x Akhal teke)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 22:46

Hij is wel echt heel gaaf! En wat een heerlijk koppie zit erop. Veel geluk met hem.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 45 bezoekers