Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mondy

Berichten: 11825
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 22:12

Ze wil gewoon punk blijven... snap dat nou !

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-18 22:20

B-) dat is het natuurlijk haha. Tja de manen zijn wel echt ontpunkt, maar van de punkstaart blijf ik netjes af dus die mag lekker door punken =:) tot de zwaartekracht gaat winnen.

Koper

Berichten: 30260
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 22:27

Uiteraard. Waarom zou je je als staartpluk iets aantrekken van zoiets onbenulligs als zwaartekrachtconventies.

LinSa

Berichten: 2270
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 11:19

Dat valt me wel vaker op bij de welshpony's, die zijn al heel snel heel groot. Maar uiteindelijk groeien ze daarna niet zoveel meer.
Lief dat je het vraagt. Ze begint het wat zwaarder te krijgen dus we houden het bij wandelingetjes met af en toe een drafje, want stappen vindt ze stom :D ze is echt al giga, dus ben benieuwd hoe dat nog door gaat groeien :=

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-18 00:01

LinSa: dat stappen stom is komt bekend voor haha. Succes nog met de rest van de dracht!

Aangezien er ook nog mensen aanwezig zijn hier die gek waren op de verveelde koppen van drachtige Kirs... Aanschouw hier irritatie/arrogantie 2.0 :+
Afbeelding

Verder is het voornamelijk een knap, blij eitje <3
Afbeelding
Afbeelding

En de dames zijn al aan het oefenen voor de wagen voor later, moet alleen Vu nog even wijsmaken dat ze niet altijd voorop hoeft te lopen. Want tandem wordt me een beetje en te grote uitdaging :+ Dubbelspan is stoer genoeg als dat ooit gaat lukken. Ze is momenteel 1.10 hoog, maar op foto's oogt ze iets hoger. Nog 12 cm verschil tussen moeder en dochter.
Afbeelding

Koper

Berichten: 30260
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 00:03

Ze is beeldschoon... en al behoorlijk veulen-af :oo

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-18 00:20

Ja het is nu wel echt een jaarling om te zien (wel een knappe :P ), in haar gedrag en hinnik is ze nog wel erg baby dus als je erbij loopt dan valt het minder op. Al zie ik het ook wel gebeuren dat ik dat over 10 jaar nog steeds zeg, het blijft denk ik altijd een beetje mijn veulentje :+ . Nog drie maanden en dan is het een echte jaarling.
Als ik vanuit huis even op de camera's spiek wat ze aan het doen zijn dan moet ik soms ook even goed kijken of ik naar Vu of Kirs zit te kijken := .

Koper

Berichten: 30260
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 00:23

Mja, valk en/of gestippeld zou wat dat betreft handiger geweest zijn. Misschien kan je d'r nog ruilen? Heb je het bonnetje nog?

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-18 00:30

_O- Nah, de 14 dagen bedenktijd zijn wel een beetje om denk ik. In het ergste geval kan ik altijd een lading haarverf laten bezorgen :+

Koper

Berichten: 30260
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 00:32

Of henna.

Oh nee wacht.

Goed voeren dan maar. Zodat je 't aan het formaat kunt zien :+

gerlindie

Berichten: 4639
Geregistreerd: 10-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 00:23

Beginnen de dames (en Pas natuurlijk) al te verharen?
En is Kirs helemaal zwangerschapsverlof-af?

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-18 23:53

Kirs is altijd heel vroeg met verharen en blijkbaar is die aanleg erfelijk want Vu deed vrolijk mee, denk dat die zo rond eind januari/begin februari al begonnen waren. Momenteel hebben ze even een pauze ingelast, alleen de blessen laten momenteel wat haar los maar gelukkig houden ze de rest nog even vast met deze kou. Pas heeft niet zo'n haast, alleen zijn ijsberenpootjes worden een beetje kaler. Maar die loopt ook met deken en heeft een hele andere vachtstructuur dan de dames, dus die hoeft ook minder haar kwijt te raken.

Kirs staat weer lekker in het werk inderdaad, ze is er zelf ook echt super blij mee :') Maar ze is weer mooi op conditie, nog een beetje spieren erbij trainen en dan is ze weer helemaal in topvorm.
Afbeelding

En de kleine apenkop traint zichzelf wel, die is flexibel genoeg als er groener gras aan de verkeerde kant van de draad staat.
Afbeelding

Ook conditie training regelt ze zelf wel.. (filmpje)


En als ze even pauze moet houden om op adem te komen van alle kunsten staat ze graag op de uitkijk.
Afbeelding

Koper

Berichten: 30260
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 09:48

Oeps, kijk maar uit dat dat geen graasvoetje wordt :oo

Leuk om weer eens foto's te zien in het topic. Kirsten als werkende moeder, haha.

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 11:00

Mooie klassieke buiging van Vu :')

gerlindie

Berichten: 4639
Geregistreerd: 10-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 13:32

De Shetlanders hier zijn ook al lang bezig met verharen ja
Lijken ze opeens weer een stuk minder dik :+

Kirs kijkt weer erg blij voor de kar ja <3

Myrsky

Berichten: 4122
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 13:39

Buigen hoef je haar duidelijk niet meer aan te leren :')

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-18 12:47

Koper: We letten er goed op :j scheelt dat ze bij normaal grazen goed bij de grond komt, dus het zijn alleen dit soort kuren die niet zo handig zijn. Voor de gewrichten lijkt het me ook niet super gezond. Gelukkig was het maar een heel klein strookje, dus het gras is daar ondertussen weg en ik heb haar niet meer ergens anders onder de draad door zien vissen.

Oh ja, wat dat betreft kijk ik ook uit naar de zomervacht. Komen er opeens weer mooie strakke pony's onder de vacht vandaan, voor de dames dan. Pas heeft ondertussen zo'n chronische bierbuik dat een beetje minder haar niet meer helpt denk ik :')

Marrie_L, nee Vu kan zo mee naar de demo's (die ik niet meer geef, maar voor het idee haha). Die maakt haar eigen showtje wel :')
Afbeelding

Kwam ook nog een lekker typisch filmpje uit januari tegen op mijn mobiel. Vu eet nu een bekertje veulenbrok uit de voerbak als ze 's nachts op stal staat, maar overdag weigert ze nog steeds om veulenbrok uit een emmer te eten. Omdat ze de avondmaaltijd soms saboteert door een drol in haar voerbak te deponeren probeer ik dus ook overdag wat uit de hand te voeren. Daar moet ze alleen wel wat voor doen, want bijten of schooien zit er snel in natuurlijk (heel eerlijk, al mijn dieren schooien als de pest :o maar wel op een beleefde manier haha).
Halthouden, komen op commando, achterwaarts en niet schooien zijn leuke oefeningen, maar worden natuurlijk wel wat saai. Daarom gooi ik soms wat attributen in de mix om het leuk, maar wel laagdrempelig te houden. Ik had al eerder een vierkantje van balken gelegd, maar met een beetje tussenruimte bij de hoeken. Daar had ze dus al snel de 'makkelijke' doorgang gevonden. Ik wilde weleens zien wat ze zou doen als ik de open stukken weghaalde, dus in dit filmpje had ik voor de eerste keer een gesloten vierkant liggen. Vu maakt er korte metten mee zullen we maar zeggen :+

Lumi

Berichten: 4438
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 12:49

Dat filmpje is echt prachtig _O-

LinSa

Berichten: 2270
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 14:26

Ze is echt zo leuk hè! Dat filmpje, hilarisch. Dat wordt nog wat als je deze gaat beleren straks :D

gerlindie

Berichten: 4639
Geregistreerd: 10-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 18:31

Ja maar anders moet je vier voeten optillen, en nu maar één :')

Koper

Berichten: 30260
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 18:37

BAM. Zo, nu is het weer een vierkant met een doorgang voor Vu :Y)

Die foto ook :') Twee ter aarde stortende paarden en een opstijgende Vu _/-\o_ 3... 2... 1... ignition.

Denk dat 't dametje ook een heel geschikte kandidaat zou zijn voor het targetten-voor-brokje spelletje.

Saleisha
Berichten: 957
Geregistreerd: 21-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 20:10

Hoe gaat het met (niet meer zo) kleine Vu? <3

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-18 21:26

Jeetje sorry voor de afwezigheid, soms ben ik ervan overtuigd dat ik op dingen reageer maar dan vergeet ik op de versturen knop te klikken :o Misschien niet 20 tabbladen tegelijk proberen bij te houden :') .

Maar ik doe graag even een update hoor! Ze is inderdaad niet zo klein meer, maar nog wel erg schattig (vind ik dan haha). Haar laatste maand alweer dat ze op dit subforum mag pronken.

11 maart was Kirs jarig, toen ze drachtig was had ik haar natuurlijk ontzettend gepest met slingers. Nu was het in het weekend, dus had ik de hulp van mijn vriend om Pas en Vu ook op te trommelen voor een feestfoto. Pas en Kirs dachten dat ze ter plekke zouden overlijden door zo'n feestmuts op de kop en Vu vond het zo grappig dat hij gewoon over haar oor een kon. Klein mentaliteitsverschil tussen moeder en dochter :+
Afbeelding

Verder heb ik vooral video materiaal ben ik bang, het staat uiteraard vrij om niet alles aan te klikken want dan zit je even haha.
Ze heeft puppycursus 1.0 met succes afgerond. Dus netjes mee lopen, halthouden en achterwaarts zonder fysieke druk te hoeven zetten. En geen snoepjes uit de hand bietsen tot het mag.


Vervolgens is ze gelijk doorgestroomd naar puppycursus 2.0. Ze is namelijk bij mij en andere bekenden echt super enthousiast en meewerkend. Ze heeft alleen wel een beetje een schakelaar wat betreft intensiteit van reacties. Waarmee ik bedoel dat ze of super ontspannen en blij is, of echt compleet uit de plaat gaat. Heeft ze misschien een beetje van haar moeder :+ . In de dagelijkse dingen hebben we daar eigenlijk helemaal geen last van, want dan zit ze in de 'chill stand', zelfs als we iets nieuws gaan doen. Mensen die ze niet kent, maar in korte tijd iets van haar moeten vindt ze alleen echt niet tof is gebleken. Ik verwacht dat het een beetje een reactie is op de entingen, waarbij ze dus heeft geleerd dat nieuwe mensen die binnen een minuut aan je zitten je prikken maar het zal ook deels wel aanleg zijn aangezien Kirs ook niet echt van mensen houdt (alleen die trekt het wat breder :+ ). Anyway, toen hadden we dus een super kwade Vu en een op zijn zachts gezegd geïrriteerde hoefsmid. De situatie escaleerde een beetje, ze is uiteindelijk wel bekapt maar niet op een manier waar ik echt tevreden bij was. Deels door de smid die zich niet zo lekker voelde bij jonge dieren doen, maar dat niet had aangegeven, en ook niet zijn dag had. En deels door dat karaktertrekje van Vu. Dus volgende keer een smid erbij met iets meer feeling voor jonge, sensibele dieren. Maar ik vond het ook wel goed als Vu iets beter met situaties om leerde gaan die haar niet aanstaan.
Dus heeft ze kennis gemaakt met plastic aan stokjes :+ 1 a 2 keer in de week kom ik haar ermee pesten (en ze kan de paddock in om te kijken als ik Kirs ermee plaag) en dan gewoon heel kort. Zodat het een leuke uitdaging voor haar blijft. De eerste keer vond ze het niet heel grappig, maar toch overwint de nieuwsgierigheid het vaak snel.

En deze is van 1,5 week geleden, ze begint het al aardig door te krijgen. De aardappel IQ opmerking bij geboorte is ook echt wel onterecht gebleken, want ze pakt dingen snel op en denkt altijd goed mee. Zo af en toe weet ik haar nog te verrassen waardoor ze in aan het rennen slaat, maar dan herpakt ze zich eigenlijk binnen een rondje alweer met een handigere respons. En een groter deel van de tijd is ze eigenlijk gewoon aan het testen of ze de stok niet gewoon kan afpakken :+ Dat heb ik alleen nog niet vastgelegd, hier Vu even kort op het begin. Daarna schakelt het filmpje over naar Kirs.


Verder zou een Vu update natuurlijk niet compleet zijn zonder een stuiterende Vu :):) Dus bij deze mijn favoriete soort filmpjes. Hier kan je ook goed zien hoe snel ze nog steeds veranderd, eerste filmpje is 23 mei en de andere afgelopen zondag
Feestje bouwen op de wei :):) De wei staat vol met sliding-sporen van Vu :')

Pas terroriseren is nog steeds een grote hobby :=


En nog twee foto's om af te sluiten, in de categorie: Help! Mijn veulen wordt zo groot.
Samen met Kirs uit het hooinet snoepen
Afbeelding
En een iets oudere, maar het is toch niet te bedenken dat we dat onderste lint hebben moeten monteren omdat de kleine draak er anders onderdoor paste.
Afbeelding

Koper

Berichten: 30260
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 21:34

:wow: Heeft Pas nou een Terschellinger halster?

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-18 21:41

Pas en Kirs allebei haha, maar ik wissel af omdat het een beetje verwarrend is als er twee dezelfde halsters in verschillende maten hangen. Alleen als we op Terschelling waren droegen ze ze tegelijk, mochten ze zoek raken onderweg was de bestemming duidelijk haha :+ . En Kirs is natuurlijk een Terschellinger van origine :D . Helaas worden ze niet meer in Shet maat gemaakt, want dan had Vu er ook eentje gekregen.
Terschelling zit diep in het hart hier, nu Pas niet meer in staat is om zo lang op de wagen te staan ben ik er helaas al twee jaar niet meer geweest. Maar daarvoor gingen we altijd lekker uitwaaien op Terschelling in de zomer (en ik ook in de andere vakanties, maar je sleept je paarden niet zo'n eind mee voor een weekje vakantie).