Veulens 2017

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Nynkster

Berichten: 5330
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 18:46

Snertpony :') Had een masker voor haar gekocht omdat haar neus anders verbrand. Ze heeft erg haar best gedaan om hem af te krijgen, is ook wel gelukt uiteindelijk met de gevolgen van dien natuurlijk -O-
Afbeelding

Ze kunnen ook niet normaal he, die naarlingen

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

amanda09

Berichten: 622
Geregistreerd: 01-11-10
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 22:38

masker werd niet gewaardeerd dus :')
Tja heel zuinig op zichzelf zijn dat vergeten ze af en toe wel eens een beetje helaas...

Majid zijn wond in zijn lies begint gelukkig wel mooi te genezen!
Zwelling op zijn kont zit er nog steeds maar is na traumeel smeren wel iets afgenomen.

Van de week nog eens een paar foto's gemaakt. Nu de wintervacht eraf gaat komt er ineens een heel ander paardje tevoorschijn:)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Heb jij een Arabisch volbloed (of minstens 50%) en rij je western? Word lid van de gezellige en sportieve DAWRA! http://www.dawra.nl

Zoek je een showhalster, verzorgingsproducten of wil je iets speciaals op maat laten maken voor uw paard, schroom dan niet om contact op te nemen! https://www.facebook.com/ArabianHorseStore/

Womble

Berichten: 630
Geregistreerd: 10-06-17
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 20:28

Door omstandigheden, niet meer actief geweest hiero, ondanks dat heb ik geen enkel bericht gemist!
(Ik heb geprobeert een bericht te schrijven waarbij ik op iedereen reageer, maar mijn mobiel was het hier tot 3 keer toe niet mee eens 8)7)

Wat worden alle naarlingen al groot, niet normaal hoe snel het allemaal gaat. :')

Floki's zomervacht begint eindelijk door te schijnen, ze word mooi goudkleurig, ik hoop dat ze aan het eind van de maand er door heen is.

Foto van mn 2 knappe meiden vandaag:

Afbeelding
Bijna 11 maandjes oud alweer!

Floki geboren op 10 juli 2017 (v. Wallenstein) (mv.meastro van de bosrand)

Mijn eerste eigen gefokte veulen! Fjoeri (v. meastro van de bosrand) x Wallenstein verwacht 12 juni 2017

rocymax

Berichten: 6482
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 16:37

Jammer dat Caia het masker af heeft weten te krijgen }>

Amanda, Mooie fotos hoor. Ze zijn ook altijd zo mooi als de wintervacht eraf gaat :j

Donna, Floki wordt mooi <3

Met Lily gaat het prima. Ze is nu bijna uit haar wintervachtje en ze glimt mooi <3
Afbeelding

Afbeelding

Melissa0304

Berichten: 4448
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 18:26

Ah balen dat het masker niet blijft zitten.

Rocymax fijn als ze lekker in de zomervacht zitten.

Ik heb net foto gekregen Sam ziet er ook goed uit. Nog een maandje en dan is hij ook een jaarling
Afbeelding

nowylover

Berichten: 906
Geregistreerd: 13-12-08
Woonplaats: Oosterwolde GLD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 21:32

namiro schreef:
Ah balen dat het masker niet blijft zitten.

Rocymax fijn als ze lekker in de zomervacht zitten.

Ik heb net foto gekregen Sam ziet er ook goed uit. Nog een maandje en dan is hij ook een jaarling
[ [url=m/aeX9by.jpg]Afbeelding[/url] ]


Nu kom ik ook maar ff binnenrollen uit mijn meeleesmodus. Wat een lekkere kleffe kroelkonten hebben wij ook <3

Tjitske van 't Oosterzand (Fridse 423 X Lute 304)
Eip-Jan N. (Omer 493 X Fridse 423) verkocht

shadowstar

Berichten: 339
Geregistreerd: 13-12-14

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 21:38

Floki <3 zo knap

Womble

Berichten: 630
Geregistreerd: 10-06-17
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 21:04

Rocymax: jaa ben zo trots haha :D
Ik kan ook niet wachten op de zomervacht, die van jou ziet er ook prachtig uit <3

Namiro: ziet er ook mooi uit! Lekker kroelen :')

Ik doe even een vreugde dansje *\o/*
Vandaag na lang op de wachtlijst te hebben gestaan heb ik eindelijk een wei voor mn weide !! (Elk paard heeft een paddock maar die is niet groot genoeg en heeft weinig gras naar mijn mening)
Aah ik ben zooo blij! Nu rustig opbouwen :)


Afbeelding
Lekker veel grasjes eten ^^

Floki geboren op 10 juli 2017 (v. Wallenstein) (mv.meastro van de bosrand)

Mijn eerste eigen gefokte veulen! Fjoeri (v. meastro van de bosrand) x Wallenstein verwacht 12 juni 2017

Melissa0304

Berichten: 4448
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 21:12

wat lekker zeg! mooi dat het gelukt is :)

suffie
Berichten: 5705
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 21:38

Aaah, kruimeltje Floki begint te groeien, wat een lekker bekkie heeft ze <3 Fijn dat je gras hebt kunnen regelen, zal haar goed doen!

Namiro, dat wordt ook al een beste kerel :j

Vanavond mijn knapperd op de foto gezet;


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Noisy

Berichten: 5378
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 10:57

Wat lopen ze allemaal lekker in het gras <3
Ik heb ook weer wat foto's gekregen.
Mijn kleine man is niet zo klein meer. Het wordt al een flinke bonk :oo
Samen met grote Gelderse vriend Marnix
Afbeelding
Afbeelding

Catch My Star B+12 l L1+10 l L2+1 :)
Volg onze avonturen op Instagram

Noisy

Berichten: 5378
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 11:06

Filmpje van mijn bonkie <3

Catch My Star B+12 l L1+10 l L2+1 :)
Volg onze avonturen op Instagram

Verani

Berichten: 62
Geregistreerd: 24-03-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 21:01

Wat een mooie Noisy. Hij is zeker al groot! Enig idee wat zijn stokmaat nu is? Hij ziet er in ieder geval al heel volwassen uit :)

Met mijn meisje gaat het gelukkig ook echt goed. Afgelopen dinsdag hengstig gespoten, dus geen kans meer op een veulentje gelukkig!

Ik ben nu aan het oefenen met hoefjes geven en aan het halster een stukje bij de kudde vandaan te lopen. Training voor de hoefsmit dus, haha. Ze kan het allemaal redelijk, maar het is nog zo spannend dat ik het rustig stapje voor stapje opbouw.
Hoe gaat dat bij jullie? Durven jullie jaarlingen al alleen weg bij de kudde?

Afbeelding

Vorige week was ik er wat later op de avond en heb ik eindeloos met haar staan knuffelen. Ze werd er zo slaperig van dat ze spontaan ging liggen. Ik smolt!! Zoo lief was dat <3

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30595
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 05:45

Ze groeien goed allemaal!
Hier merkte ik wel dat de castratie toch wat gedaan heeft. Maar dat trekt wel bij.
Wandelen doe ik sinds vorige week met mijn jaarling alleen. Daarvoor altijd met de hele groep.
Maar hij doet het ontzettend goed.

Afbeelding

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

Melissa0304

Berichten: 4448
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 10:31

Ze groeien hard! Hier nog een maandje dn dan heb ik ook officieel een jaarling :D

amanda09

Berichten: 622
Geregistreerd: 01-11-10
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 15:00

Verani en Dyonne wat zien ze er goed uit!

Ik wandel inderdaad ook al alleen met mijn jaarling, maar met een ander samen loopt hij wel een stuk meer door.
Wij hebben een hele kleine kudde en dat maakt het misschien ook iets makkelijker om ze uit de groep te halen.

Vandaag is Majid voor het eerst bij de tandarts geweest.
Ze had hem eerst een lichte sedatie gegeven, maar daar moest toch nog wat bijgespoten worden.....
Hij had voor zijn jonge leeftijd al aardige haken zitten, nu alles weer mooi glad.

Heb jij een Arabisch volbloed (of minstens 50%) en rij je western? Word lid van de gezellige en sportieve DAWRA! http://www.dawra.nl

Zoek je een showhalster, verzorgingsproducten of wil je iets speciaals op maat laten maken voor uw paard, schroom dan niet om contact op te nemen! https://www.facebook.com/ArabianHorseStore/

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 15:21

Vond jouw tandarts het wel prima om een jaarling te behandelen amanda09? Ik heb het laatst gevraagd aan de veearts/tandarts van stal (want ik wilde graag een afspraak maken voor als Nova hier aankomt volgende maand), en die zei dat het geen nut heeft om op deze leeftijd de tandarts te laten komen. Pas als ze 2,5 a 3 zijn vond ze het een geschikt moment. En toen kwam ik met de opmerking over iemand hier op bokt met een jaarling die toentertijd ernstige koliek heeft gehad, en dat ik daarom voor de zekerheid ook graag wilde dat mijn jaarling gecheckt werd. Maar de tandarts zei dat dit een extreem geval was |o En als ik nu jouw verhaal lees dat je jaarling al ernstige haken had... wil ik toch graag dat Nova ook nagekeken wordt. Just to be sure -O- Iemand tips voor een goede paardentandarts in de omgeving van Utrecht die wel jaarlingen wil behandelen?

Throw me to the wolves and I will come back leading the pack

amanda09

Berichten: 622
Geregistreerd: 01-11-10
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 15:25

Mijn osteopaat was hier een maand of twee geleden en heeft Majid toen ook helemaal nagekeken inclusief tanden.
Hij voelde toen al dusdanig scherpe randen dat als wij tot 2,5 hadden gewacht er wel een groot probleem en kapotte wangen zouden zijn. Heb zelf toen ook gevoeld en ze waren echt scherp.

Dierenarts heeft er verder ook niets over gezegd kwa leeftijd. Ik belde voor een afspraak voor alle paarden en erbij gezegd dat er een jaarling tussen zat.

Heb jij een Arabisch volbloed (of minstens 50%) en rij je western? Word lid van de gezellige en sportieve DAWRA! http://www.dawra.nl

Zoek je een showhalster, verzorgingsproducten of wil je iets speciaals op maat laten maken voor uw paard, schroom dan niet om contact op te nemen! https://www.facebook.com/ArabianHorseStore/

amanda09

Berichten: 622
Geregistreerd: 01-11-10
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 15:28

Je kunt het op zich zelf ook al voelen.
Als je met je duim in de hoek van de mond langs de wang naar binnen gaat dan kun je de buitenkant van de tanden al voelen.
Daar waren de scherpe randen bij die van mij al te voelen.

Wel zorgen dat je vinger goed bij de wang blijft zodat ze er niet op kunnen bijten:p

Heb jij een Arabisch volbloed (of minstens 50%) en rij je western? Word lid van de gezellige en sportieve DAWRA! http://www.dawra.nl

Zoek je een showhalster, verzorgingsproducten of wil je iets speciaals op maat laten maken voor uw paard, schroom dan niet om contact op te nemen! https://www.facebook.com/ArabianHorseStore/

Igniss

Berichten: 933
Geregistreerd: 27-09-15
Woonplaats: Het mooie limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 15:37

Dat jaarlingen al flinke haken kunnen hebben wist ik niet.. Deze week maar eens voelen.

Makuya afgelopen week weer mooi op de foto gezet, ze ziet er al een heel stuk volwassener uit haha. Maandje en dan is ze officiƫl een jaarling.

Alleen lopen doen we hier nog niet, dat vind ze nog te eng. Wel staat ze soms even alleen in de wei als ze andere rijden zijn. En dan rent ze even en dan is het weer goed en gaat ze eten. Er is alleen onrust als ze de rest nog kan zien.

Fotospam!
Spoiler:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Igniss op 11-06-18 15:53, in het totaal 1 keer bewerkt

[Volg] Bonte Makuya, kleine meisjes worden groot!

16-07-2017 Makuya <3 mijn bonte prinses

Nynkster

Berichten: 5330
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 15:45

Hier heb ik de tandarts er ook bij gehad in december voor mijn toen 3 jarige.. Hij heeft wel even naar caia gekeken maar was niks scherp of wat dan ook. Hij komt sowieso jaarlijks voor mn andere merrie, dus dan kijkt hij dan ook gewoon even naar caia. Mocht er wat te doen zijn kan dat dan. Zou hem er niet speciaal voor laten komen, tenzij ik merk dat ze proppen maakt etc. Maar dat is tot op heden nog niet gebeurd

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

Melissa0304

Berichten: 4448
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dinteloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 16:21

Makuya word steeds leuker <3 knap koppie erop!
Net ook even langs geweest, had nog even ruzie met een daas.. rotbeesten.

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Emita

Berichten: 3242
Geregistreerd: 16-12-11

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 16:46

Hij wordt echt mooi Namiro!

Throw me to the wolves and I will come back leading the pack

Igniss

Berichten: 933
Geregistreerd: 27-09-15
Woonplaats: Het mooie limburg

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 19:04

Hou me op over dazen. Word hier ook helemaal gek ervan.

Dus van jou groeit ook goed zeg!

[Volg] Bonte Makuya, kleine meisjes worden groot!

16-07-2017 Makuya <3 mijn bonte prinses

Nynkster

Berichten: 5330
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 20:55

Donna : Floki is leuk! Hoe groot is ze nu? Staan ze volledig op gras?

Rocy : Knap paardje! Jammer dat ze zo schraaltjes blijft!

Namiro : Mooie palomino <3

Donna : wat fijn!!! dan is mn vraag zonet ook niet meer nodig haha, zal wel lekker groeien op gras!

Namiro : Knap paardje! Echt mooie aftekening, en ziet er goed uit!

Noisy : Je kan klein wel weghouden idd 8-) Heerlijk zo op de weide!

Verani : Lekker bezig met veulen abc! Ik neem caia gewoon mee. Ze kan hoefjes geven en gedraagt zich netjes als elk andere pony haha. doe altijd alsof het normaal is. Neem mn andere merrie ook vaak genoeg mee, dan gaat ze ook braaf eten.

Dyonne : OOOOOOH zo knap!!! heb je ook foto waar hij helemaal op staat? ben benieuwd hoe hij zich ontwikkeld! Castratie is altijd even een dingetje, ook vaak grote deuk in ego :') Komt hij wel bovenop!

Igniss : lekker puppy! Wel mooi met de vlekken! Halster past al mooi :j

Namiro : Mooi dier <3 <3 Die laatste foto B-)

__________________________________________________________


Hier gaat het eigenlijk heel goed. Caia is net een volleerd dier. Laat alles toe en is ook braaf als mijn vriend haar wil poetsen of iets dergelijks. Ik maak een fotoboek over welsh ponys dus heb de dame net nog even op de foto gezet. En een filmpje van het hoeven krabben!



Afbeelding

En nog even samen, maar even achter mn vertrouwde camera weg gestapt en hem mijn vriend in handen gedrukt

Afbeelding

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Indy_Mouse_9, OmgiliBot, snorkel1986 en 8 bezoekers