Kwpn x Mini staat dan eindelijk toch op papier!!!!

Moderators: Dyonne, Coby, C_arola, Nicole288, balance, Sica, Neonlight

Dustinlover

Re: Kwpn x Mini staat dan eindelijk toch op papier!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-14 08:22

xxx2000 dit bedoelde ik niet als grap.. Door mijn actie worden er nu ook regels extra gemaakt in het stamboek. Magoed ik heb mijn papiertje en daar ging het me toen om :)

xxxxxx2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 09:17

Goh, ik ben zelf echt niet van de kwpn'ers etc, sterker nog, een stamboom zegt mij niet zoveel, maar kan iemand mij puur uit interesse uitleggen waarom anderen belang hebben dat jouw kruising wordt uitgesloten? Verder gefeliciteerd met het feit dat je je doel hebt bereikt. Ik ben wel erg benieuwd hoe jouw veulen opdroogt.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 09:18

Ik had me er niet mee willen bemoeien maar.... Als een stamboek... Speciaal voor 1 geval... De rompslomp aangaat om de regels aan te passen? Hebben ze daar dan niet een goede reden voor? Ik bedoel waarom zouden ze zichzelf dat werk aandoen? Zit er dan niet toch ergens een kern van waarheid in het, in de ogen van sommigen, gezeur van anderen?

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 09:34

Ik vermoed omdat er heel veel mensen binnen een stamboek serieus bezig zijn het ras te verbeteren en dat die mensen (en gezien de reactie van het stamboek bestuur zij ook) deze kruising totaal niet bij vinden dragen aan het verbeteren van het ras.

En nee, ik fok geen mini's, dus ik heb niet gebeld. Maar ik begrijp wel dat er mensen zijn die veel tijd en energie en geld steken in de fokkerij en de verbetering van dit ras wel hebben gebeld.

~Het leven wordt achterwaarts begrepen, maar moet voorwaarts geleefd worden.~

Kierkegaard

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 09:37

Een heel stamboek gaat niet voor niks de regels aanpassen. Ze willen gewoon deze gevaarlijke onzin niet aanmoedigen. En terecht :)

W_Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 09:52

Neon schreef:
Ik had me er niet mee willen bemoeien maar.... Als een stamboek... Speciaal voor 1 geval... De rompslomp aangaat om de regels aan te passen? Hebben ze daar dan niet een goede reden voor? Ik bedoel waarom zouden ze zichzelf dat werk aandoen? Zit er dan niet toch ergens een kern van waarheid in het, in de ogen van sommigen, gezeur van anderen?

Dat hele gezeur dat er mensen "geklikt" zouden hebben bij dat stamboek, gaat al topics lang. Zelf vind ik het frappant dat TS van "klikken" spreekt/sprak. "Klikken" kan immers alleen als iemand ergens niet de gehele waarheid over verteld en een ander doet dat vervolgens wel.

TS doet het voorkomen alsof heel bokt massaal naar het stamboek heeft gebeld, om te protesteren tegen het opnemen van een kruising tussen een KWPNer en een Mini. Dat kan, wil en ga ik niet geloven. TS voelt zich ,zoals eerder al zo mooi werd gezegd in deze quote:
Citaat:
Ik vraag me gewoon bij dit soort fokkers altijd af of ze slim genoeg zijn(en ook eerlijk genoeg) om op een gegeven moment toe te geven dat dit hem misschien toch niet is geworden. Voor ts is dit (inmiddels) gewoon een prestigeproject en dat is link. Want dan gaat ie over twee jaar nog dekken ook als het even kan. dan gaat het niet meer om de kwaliteiten van het paard, maar om te bewijzen dat deze kruising kan. En dat is wat ik proef bij ts en waar ik op reageer.
belangrijker dan ze is en doet net of ze het wiel opnieuw heeft uitgevonden en de rest van de wereld vals doet uit afgunst. :+
Natuurlijk heeft niemand het stamboek gebeld, dat was helemaal niet nodig! Zodra TS de afstamming aangegeven zou hebben, was er bij dat stamboek ook wel een lampje gaan branden.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 09:54

Dat is wat ik bedoel ja... Ik zal in dit geval never nooit niet voor bellen met stamboeken om te " dwarsbomen".Maar ik zou hier persoonlijk ook niet aan mee doen als ik bij een stamboek zou werken...

Daarbij komt nog eens dat ik persoonlijk het feit dat papier afgeven wordt voor een 25% welsh belachelijk vind... Ik vind dit nauwelijks nog welsh te noemen... En zal dus ook geen dubbeltje meer betalen voor een dier met dit stamboekpapier of uberhaubt hiermee fokken. Een papier zou er in mijn ogen juist voor moeten zorgen dat er bewust gefokt wordt met dieren die bij elkaar passen en elkaar aanvullen...

Ts vind uiteraard dat ze dit bewust gedaan heeft... Dat mag ze vinden... En ik gun haar alle geluk van de wereld en ik hoop met name voor het dier zelf dat het wel goed komt met dat nekje van hem...

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-14 10:26

Empress jij weet echt niet waar je over praat en misschien toch een bezoekje aan de oogarts doen ;)
het woord klikken heb ik nog nooit in mijn mond genomen dus ja.... :P

Ik heb deze kruising van te voren aangegeven bij het stamboek en werd toen ggk ;)

Met zijn speknek is niks mis hoor. En als het je niet zint en als een papegaai moet doorgaan rechtsboven zit een rood kruisje ;)

Verder ga ik niet meer in op discussie over wel of niet goed. Ik wilde laten weten in een grappige context dat ik een papier heb gekregen bij mijn veulentje en de aanhouder dus wint. In de vorige topics is meer dan genoeg gediscussieerd dus lees dat allemaal nog eens na voordat je er weer over begint :)

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 10:47

En 1000x herhalen dat het een mini x kwpn is... Is niet papegaaien dan? Kom op meid... Tis blijkbaar een welsh geworden... :O hij heeft immers welsh papiertjes erbij...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 10:52

Neon schreef:
En 1000x herhalen dat het een mini x kwpn is... Is niet papegaaien dan? Kom op meid... Tis blijkbaar een welsh geworden... :O hij heeft immers welsh papiertjes erbij...

_O- Partbred Welsh. ;)

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[HAW] Yoyeux Coeur Lestzous ( v. Cassanova du bois)
[VVDD] SuperSam zijn superzelf wezen!
[HAW] Rêve D'or en Yoyeux Coeur aan het werk. Moeder en zoon!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 10:57

Sorry hoor TS ik zal wel platina :o? zijn in deze, maar zou je mij aub toch nog eens willen uitleggen, wat nu de toegevoegde waarde is, van een kruising mini x KWPN? Daar zijn toch al veel meer correct gebouwde rassen voor, onder de verzamelnaam; Pony?
Ik begrijp het dus echt niet en dit is een serieuze vraag.

W_Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 10:58

Misschien zelf eens een bezoekje oogarts doen, want ik heb helemaal niks over een speknek gezegd :') Laat staan dat ik dingen herhaald heb als een papegaai, in de ene reactie die ik in al je topics gegeven heb. :+

Je hebt trouwens gelijk. Hetgeen in de mond genomen is, is niet klikken, maar "gaan kletsen". Komt imo op hetzelfde neer. :)

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 11:06

Toch fijn dat je zijn stamboom op papier hebt gekregen. Ik ben zelf niet lid van dit stamboek maar had het zelf wel begrepen als het papier niet was afgegeven.

Wondergirl ZZ-licht +1
Roy ZZ-licht +3 & B+10 springen
https://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuw ... halen.html

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 11:08

Gefeliciteerd, ts.

Off topic, waarom wil een stamboek een partbred registratie naast haar stamboek van raszuivere dieren?
Dat lijkt mij, een relatieve fokkerij leek, een erg onlogische keuze voor een stamboek.

W_Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 11:14

Dat is op zich niets ongewoons hoor. Partbred is al jaren een legitieme sectie binnen het stamboek. Vroeger bekend als Welsh NRW of K(?). :)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 11:21

Ik vind het een prachtige pony en ben erg benieuwd hoe hij uit groeit. Ik heb ook ooit een ArabierXfjord gezien die enorm mislukt was terwijl dat als "veilig" word beschouwd, het kan altijd mis gaan. Ik ben erg blij voor je dat je dan toch een papier hebt weten te krijgen bij hem.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 11:33

Dat snap ik ook niet zo. Maar ik neem aan dat het veulen niet in het hoofdstamboek is opgenomen. Want dat zou toch wel heel erg dubieus zijn om een 25 % Welsh in het hoofdstamboek op te nemen.

Ga me verder niet met de discussie bemoeien. Ik ben het echter wel met een paar eens die zeggen dat de twee rassen te ver uit elkaar liggen om exterieur matig een goed dier te krijgen. Of althans een kleine kans daarop.
In eerste instantie vond ik het een geslaagd resultaat, maar moet zeggen dat ik hem op de laatste foto's wel heel erg uit verhouding vond. Maar goed, dat hoeft nog niet zo heel veel te zeggen; dier zit nu ook wel zo'n beetje op een leeftijd dat wel meer paarden niet op hun mooist waren en er behoorlijk uit verhouding uit zien.
Kan dus heel goed zijn dat het uiteindelijk heel erg mee gaat vallen. Al zal hij wel die korte hals blijven houden.

Verder vind ik het ook erg vreemd dat een mini stamboek op voorhand toezegd een veulen op te nemen terwijl ze te horen krijgen dat het dier 50 % kwpn is. Tuurlijk blijft zo'n dier niet onder de max hoogte.
Dus eerlijk gezegd had je dat kunnen verwachten dat hij daar niet op genomen zou worden.

ontopic; in ieder geval wel gefeliciteerd met je papiertje.

A life without passion is like dancing to no music
Paulina - Ixion x Bravour jun 1997 - 7 nov 2016
TROY 26-4-1998- 10-8-2011 mn trouwe meissie RIP
Goliath - Gracio ( Gzhat x Ixion) x Casanova Boy endurance klasse 1 + 2.....41 goedgekeurde km's

Babsding

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 11:37

Mooi, een stempel erop! geniet ervan!

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 11:45

[quote="W_Empress"]Dat is op zich niets ongewoons hoor. Partbred is al jaren een legitieme sectie binnen het stamboek. Vroeger bekend als Welsh NRW of K(?).

Dat begrijp ik, maar het is geen antwoord op de vraag :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 11:48

Tja, waarom niet?
Waarom zou je als stamboek een potentiëel goed paard dat dus reclame is voor het stamboek "mislopen" omdat ie gekruist is met een ander stamboek? :) Dat goede paard is nog steeds voor de helft dankzij het "hoofdstamboek" ontstaan. Dus waarom zou je dan geen "partbred" deel maken om er een stukje eer van op te strijken? Niet te vergeten dat het extra inschrijvingen en dus extra centjes op levert.
(en dan heb ik het even over het algemeen en niet over dit specifieke dier.)

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[HAW] Yoyeux Coeur Lestzous ( v. Cassanova du bois)
[VVDD] SuperSam zijn superzelf wezen!
[HAW] Rêve D'or en Yoyeux Coeur aan het werk. Moeder en zoon!

BokitoZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 11:50

Gefeliciteerd dat je hem op papier hebt kunnen krijgen!
Heb ook je andere topic gelezen.
Nu ben ik wel heel benieuwd naar een filmpje waar je zijn gangen op kan zien want dat was je bedoeling toch? het fokken van een mini met giga beweging?

W_Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 11:54

Boras schreef:
W_Empress schreef:
Dat is op zich niets ongewoons hoor. Partbred is al jaren een legitieme sectie binnen het stamboek. Vroeger bekend als Welsh NRW of K(?).

Dat begrijp ik, maar het is geen antwoord op de vraag :)

Als je vraag algemeen is: Omdat partbred secties alleen bestaan binnen rasstamboeken. Rasstamboeken zijn gesloten stamboeken, en meestal niet erg ruim qua bloedvoering. Bij het KWPN/NRPS etc kun je uitwijken naar bijv een Oldenburger om mee te dekken. Binnen rasstamboeken kan dat niet. Op deze manier heb je die mogelijkheid wel, wat ten goede komt aan bloedspreiding en een minder groot inteeltgehalte geeft. Anders ga je op den duur vast lopen in een gesloten stamboek. Ook speelt de vraag naar sportpony's een grote rol. Partbreds zijn meestal een stuk sportgerichter (binnen het welsh) dan de Cob of kleinere Welsh, en daar is vraag naar en dus spring je daar als stamboekzijnde op in. Daarnaast is er gewoon veel vraag naar onder de leden, en die bepalen toch wel een groot deel van een stamboekbeleid. Anders gaan ze gewoon ergens anders heen. :)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-14 12:00

Dankjulliewel voor de uitleg allemaal :) scheelt mij weer typen op een telefoon nu :)

Voor vragen over waarom,hoe de kruising tot stand kwam verwijs ik je naar mijn vorige topics :)

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 12:06

Fijn dat het is gelukt :D

Nu ben ik toch wel nieuwsgierig naar een foto van het paardje :o

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 12:21

PeeWij schreef:
Dit is een volwaardig stamboekdier, welke correct geregistreerd is door de WPCV (officieel erkend stamboek door pve en het moederstamboek WPCS) Deze is geregistreerd als Welsh Part Bred. Hiervoor komen alle kruisingen voor in aanmerking met minimaal 25% welshbloed. Kunnen gewoon ter keuring komen bij ieder Welsh stamboek ter wereld. Nog sterker en zijn zelfs rubrieken voor deze sectie op de Royal Welsh Show in Wales. Rowan super. Gefeliciteerd zie je graag op de wpcv show in houten in april

Nou ik verbaas me er over maar het kan dus schijnbaar wel,
Dan ga ik voor paint x konik alvast maar n stamboek aanvragen moet nog even zoeken is van beiden 50% :D
(wordt het van niets toch nog iets :+)

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!