Ons J(h)aarling

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maximosa

Berichten: 346
Geregistreerd: 09-06-09
Woonplaats: Fryslan, Dr88

Ons J(h)aarling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-14 11:28

Nu het nog kan wil ik ook ons veulen Peter E. in de spotlights brengen. Hij is nog geen jaar (in april pas).
Het is een Andries 415 x Ritse 322 zn mama is modelmerrie.

2013 was het jaar dat een lang gekoesterde droom uit kwam, ik zou nog zo graag eens een veulen willen hebben,
echter met een ruin lukt dat niet :+ . Het moest een fries worden!! dat was duidelijk.
Dus de stoute schoenen aangetrokken en op zoek gegaan.
Een heel aantal bekeken tot we Peter tegen kwamen.
We hebben ook bij een half broertje van hem gekeken maar toen ik uit de auto stapte
en hem zag lopen bekroop me het gevoel dat deze hem zou worden.

samen met mama
Afbeelding

Jump Jump
Afbeelding
Super opgevangen door de fokker-hij was nog niet oud genoeg om gelijk mee te gaan maar dat vonden ze zelf niet erg want dan konden ze er zelf nog een 2 maanden van genieten. Afgesproken dat ze peter zelf zouden brengen. In die 2 maanden mochten we altijd langskomen en dat hebben we ook gedaan.

Afbeelding

Tot eindelijk de dag dat hij arriveerde. *\o/* Koel op de trailer met grote zus als begeleidster.

Afbeelding

Afbeelding

Zo super ging die dag, Peter ging gelijk eten in zn stalletje.

Afbeelding

Uiteindelijk gekoppeld aan zn grote vriend Finny in de grote box.

Afbeelding

En natuurlijk is voor alles de eerste keer, zoals de weide in. Onder begeleiding van Cor die vooruit liep.

Afbeelding

Ooh daar is mn vriend!!

Afbeelding

Inmiddels is Peter 9 maanden en kan al reeds heel charmant zijn en geeft tedere zoentjes.

Afbeelding

Weet hoe hij vies moet worden.

Afbeelding

En heeft dagelijks veel lol met zn Vriend, Die meer van blond houd.

Afbeelding

Het is nu dus een heerlijk harig monster, Houd erg van borstelen heeft al zn hoefjes keurig laten doen.
Hiervoor hulde aan onze hoefsmid Wiebe Vos omdat hij het zo rustig en kundig doet.

Wat geniet ik van dit kleine paard, die overigens wel een grote moet worden.
Ik hoop dat jullie ons overzichtje leuk vinden.
Groetje Peter (de Grote) en zn gelukkige vrouwtje.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33794
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Ons J(h)aarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 11:30

Wat een schatje zeg! Wordt vast een heel knap paard! :D

tyleysmiley

Berichten: 1896
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Ons J(h)aarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 11:34

Ooh wát een binkie al,en ons verhaal is haast hetzelfde...ik heb een Fries manneke wat ook 1 jaar wordt,26 april.Tijd gaat stiekem best vlug hé?
Helaas geen goeie foto's op deze laptop,maar wat ik vanaf jouw mooie foto's zie,zijn ze qua bouw best een beetje te vergelijken.
Mijn zwarte parel is een Onne 376 x Tsjerk 328 en ontzettend braaf..te lief eigenlijk

maximosa

Berichten: 346
Geregistreerd: 09-06-09
Woonplaats: Fryslan, Dr88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-14 11:44

Dus ook zo blij met je friese manneke. Ja heerlijk toch - genieten van ons opgroeiende paardjes. En het gaat idd snel. Voor je het weet zit je erop :D wat is jou doel met je manneke?

tyleysmiley

Berichten: 1896
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 11:47

Ja inderdaad,van de ene kant lijkt het nog ZO ver weg,maar ik heb hem alweer 5 maanden en dan al bijna 1 jaar!! Pascal wordt een hele vent,staat enorm hoog op zijn benen,zal hem binnenkort eens meten.
Mama en zus zijn tegen de 1.70 en zoals hij nu groeit,gaat hij toch zeker dat evenaren *\o/*

Ik wil er zelf recreatief mee bezig zijn,heerlijke buitenritten maken en aangespannen beleren,zodat ik er ook op uit kan met mijn kindjes.
Ik zou hem wel graag uigebracht zien in de dressuursport,kijken wat er in zit,niet met mezelf,maar met een leuke goede bijrijdster en jij?

maximosa

Berichten: 346
Geregistreerd: 09-06-09
Woonplaats: Fryslan, Dr88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-14 11:50

Ik denk dat Peter ook die kant uit gaat kwa hoogte. De moeder geeft grote veulens en ook zijn half zussen zijn mooie grote dames. Wil nog wel naar de keuring om te kijken of hij ster waardig is, hierbij zou de fokker willen begeleiden. Dus ook de wedstrijden in en ook in het tuig.

tyleysmiley

Berichten: 1896
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Ons J(h)aarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 11:55

Gaaaaaf!! Pascal had een hele hoge tweede premie en had zeker wel een eerste premie gekregen,maar hij liet zich in draf niet zo goed zien,want hij was een beetje bangig en bleef liever tegen mama aan plakken.Ik zie dat je helemaal in het Noorden zit,maar tegen die tijd kunnen we vast eens een meeting in het midden doen en dan heerlijk rond met onze mannen <3

maximosa

Berichten: 346
Geregistreerd: 09-06-09
Woonplaats: Fryslan, Dr88

Re: Ons J(h)aarling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-14 13:06

Lijkt me een goed idee,
hou me op de hoogte van jullie groei ontwikkelingen.
Ik zelf ga volgende week een cursus NH doen bij Birger Gieseke lijkt me leuk om te gebruiken bij de opvoeding van Peter. Zelf rij ik les, sinds anderhalf jaar in de klassieke dressuur ook dit wil ik gaan doen met Peter. Als ie onder het zadel kan.
Kortom heerlijk bezig met mn jongens.

Libra76
Berichten: 515
Geregistreerd: 30-11-10
Woonplaats: harderwijk

Re: Ons J(h)aarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 12:41

Wat een heerlijke vent. Mijn fries die geeft ook van die heerlijke kusjes. Geniet er maar van.

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12736
Geregistreerd: 27-09-05

Re: Ons J(h)aarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 12:43

Wat een leukerd :D

Balou_lover

Berichten: 4018
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Delft

Re: Ons J(h)aarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 20:16

Wat een knap menneke!!

VreVrou
Berichten: 36
Geregistreerd: 25-12-13

Re: Ons J(h)aarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 20:19

Ah leuk! Als ze klein zijn kun je niet wachten tot je er echt iets mee kunt doen en als ze eenmaal een jaar of 3 zijn is de tijd ineens heel snel gegaan. Veel plezier met 'm!