I'm the queen of the Fitoshoots!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cynthia82

Berichten: 9299
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Re: I'm the queen of the Fitoshoots!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-13 16:52

Fi is ook geen Welsh Cob, maar partbred en jij was bij de keuring van het NWPCS. Ti en Fi zijn ingeschreven bij het WPCV (ander stamboek)

miranda1967

Berichten: 895
Geregistreerd: 07-06-10
Woonplaats: achter mijn laptop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 21:19

Cynthia82 schreef:
Fi is ook geen Welsh Cob, maar partbred en jij was bij de keuring van het NWPCS. Ti en Fi zijn ingeschreven bij het WPCV (ander stamboek)


haha ik vond het ook al raar dat ik geen type Daisy/TI/Fi zag het waren allemaal van die kleine tengere pony's ,wel mooie dieren hoor maar zo anders dan jouw familie,nu snap ik waarom achh ik ben ook maar een knuffelaar en geen kenner :o

MadelonSunny

Berichten: 7351
Geregistreerd: 29-09-07

Re: I'm the queen of the Fitoshoots!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 21:22

Zaterdag waren er ook Partbreds hoor :) Bij NWPCS en WPCV zijn dezelfde secties maar het zijn andere stamboeken. Dus je komt er dezelfde soort pony's tegen :) Ik heb zaterdag ook zat cobs gezien hoor :j

jorretje

Berichten: 3992
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: Blaricum

Re: I'm the queen of the Fitoshoots!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 21:29

Wat een heerlijke foto's weer! 11 moet echt in n lijstje :j

Cynthia82

Berichten: 9299
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-13 21:42

Twee jaar geleden waren er bij de show (dus geen keuring waarbij je commentaar krijgt op je fokproduct) van het WPCV maar twee partbred veulens. Ik heb geen zin in al die moeite en stress voor die pony's als er maar één andere pony in dezelfde categorie is en je ook niets te horen krijgt over wat ze van je pony vinden.
Dan vind ik een echte keuring beter. Daar kan je een premie krijgen en wordt ook verteld wat ze van je pony vinden (goede en minder goede eigenschappen). Daar heb je veel meer aan.
En Madelon, volgens mij was het afgelopen zaterdag een keuring van het NWPCS toch? Dat is dus iets anders dan een show van het WPCV :)
Heb je enig idee hoeveel partbred veulens er waren? Met andere partbred-categorieën heb ik niets van doen.

En Miranda, een Daisy zal je daar zeker niet tegenkomen. Zij is Haflinger :)

Jorretje, 11 krijgt zeker een plekje in huis :D

miranda1967

Berichten: 895
Geregistreerd: 07-06-10
Woonplaats: achter mijn laptop

Re: I'm the queen of the Fitoshoots!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 07:32

Ik vind het ingewikkeld ,snap er echt niks van haha want tisento is toch een halve haflinger dus noem je hem partbred ? en wat is dan het verschil tussen een haflinger en een Cob ?

Aartje

Berichten: 2387
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Zandvoort

Re: I'm the queen of the Fitoshoots!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 11:12

Uhm.. verschil tussen haflinger en een Cob? :+ Is het zelfde vragen als 'wat is het verschil tussen een labrador en een golden retriever?' Dat verschil ken je denk ik wel? Voor een leek bijna het zelfde en de meeste mensen zullen zeggen dat de golden retriever lang haar heeft en een labrador kortharig is.
Dus de uiterlijke kenmerken verschillen al van elkaar. Maar daarnaast is het gewoon écht een ander ras. Met andere karakter en lichamelijke eigenschappen. Gefokt voor verschillende doeleinden. Haflinger en Cob zijn gewoon verschillende rassen met verschillende eigenschappen die mits ze hetzelfde kleurtje hebben best wat op elkaar kunnen lijken, maar dat is dan hetzelfde als zeggen dat een gestippelde tekkel op een dalmatiër lijkt.

Caoilfhinn

Berichten: 159
Geregistreerd: 16-05-09

Re: I'm the queen of the Fitoshoots!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 12:45

Ohh wat is het een lekkerding! Lichtelijk jaloers, een valkje én een palomino :p Ben erg benieuwd naar de ontwikkeling van beide.

MadelonSunny

Berichten: 7351
Geregistreerd: 29-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 12:52

Cynthia82 schreef:
Twee jaar geleden waren er bij de show (dus geen keuring waarbij je commentaar krijgt op je fokproduct) van het WPCV maar twee partbred veulens. Ik heb geen zin in al die moeite en stress voor die pony's als er maar één andere pony in dezelfde categorie is en je ook niets te horen krijgt over wat ze van je pony vinden.
Dan vind ik een echte keuring beter. Daar kan je een premie krijgen en wordt ook verteld wat ze van je pony vinden (goede en minder goede eigenschappen). Daar heb je veel meer aan.
En Madelon, volgens mij was het afgelopen zaterdag een keuring van het NWPCS toch? Dat is dus iets anders dan een show van het WPCV :)
Heb je enig idee hoeveel partbred veulens er waren? Met andere partbred-categorieën heb ik niets van doen.

En Miranda, een Daisy zal je daar zeker niet tegenkomen. Zij is Haflinger :)

Jorretje, 11 krijgt zeker een plekje in huis :D


Ik heb ook een keer aan een show van het WPCV mee gedaan en heb het ervaren als vriendjespolitiek. Het was vorig jaar voor Olivi ter voorbereiding op de NWPCS keuring. Maar dat doe ik dus nooit meer :=
Ja was van de NWPCS. Er waren 2 merrieveulens, 1 hengstveulen en nog een oudere stermerrie. Heeel weinig partbreds dus, maar van alles was er weinig. Olivi was ook de enige in haar rubriek maar het gaat natuurlijk om de premie die ze krijgt en dat is niet afhankelijk van het aantal deelnemers. De opkomst is dit jaar bijna de helft van vorig jaar.

qwerty14

Berichten: 997
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: I'm the queen of the Fitoshoots!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 12:57

Niks meer te zeggen dan: <3 <3 <3 <3
Wat een schatje!!!!

Cynthia82

Berichten: 9299
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 14:31

Dat heb je mooi uitgelegd Aartje :D
Miranda; je vraagt nu eigenlijk hetzelfde als wanneer je zou vragen: wat is het verschil tussen een Fries en een Shetlander? Het is een totaal ander ras. En het is puur toeval dat TiSento zo op Daisy lijkt. Fiore is het volle zusje van TiSento (zelfde vader én zelfde moeder), maar lijkt toch niet op Daisy of TiSento?
Daisy is een Haflinger en Sublime (de vader van Ti en Fi) is een Welsh Cob. Dat maakt Ti en Fi partbred Welsh (letterlijk vertraald: deels gefokt Welsh (in dit geval 50%).
Vanavond reageer ik uitgebreider :)

Cynthia82

Berichten: 9299
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Re: I'm the queen of the Fitoshoots!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 16:31


Cynthia82

Berichten: 9299
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Re: I'm the queen of the Fitoshoots!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 17:54

Caoilfhinn, dankje :) En foto's zat, dus je kan ze uitgebreid blijven volgen :D

Madelon, heb jij zelf specifiek gekozen voor het NWPCS om Olivi in te schrijven? Ik kon kiezen tussen NWPCS en WPCV.
Ti heb ik toen bij het WPCV ingeschreven, maar als daar echt alleen maar shows (met inderdaad vriendjespolitiek) gegeven worden en bij het NWPCS echte keuringen waar Fi (en Ti, maar dat is minder belangrijk) een premie kan halen, schrijf ik haar misschien wel daar in (en laat ik Ti overschrijven).

Dankje, Qwerty14 :D

Balou_lover

Berichten: 4018
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Delft

Re: I'm the queen of the Fitoshoots!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 18:37

Fi is echt zoooo anders dan Ti!! Ik blijf zoooo Ti fan!!

Bij de NWPCS keuring van afgelopen zaterdag was de opkomst zoiezo een stuk minder dan andere jaren!! Vond het echt een beetje tegen vallen!! Wij zitten bij het NWPCS en heb eigenlijk geen ervaring met de NWPV...

MadelonSunny

Berichten: 7351
Geregistreerd: 29-09-07

Re: I'm the queen of the Fitoshoots!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 19:21

Olivi stond al ingeschreven bij het NWPCS dus ik heb haar daar gewoon op mijn naam laten zetten en ben daar de keuringen mee gaan lopen. Toen wist ik nog niks van WPCV :P Je kan bij het NWPCS alleen keuringen lopen als je lid bent, bij het WPCV hoef je geen lid te zijn om shows mee te lopen.
Ik zou Fi idd bij het NWPCS laten inschrijven :j Gewoon een keuring meelopen, hartstikke leuk! Ik wil wel mee hoor :))

sajavado
Berichten: 872
Geregistreerd: 21-10-11
Woonplaats: capelle aan den ijssel

Re: I'm the queen of the Fitoshoots!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 21:24

ja ik meld me ook als mogelijke groom! hahaha dat word kiezen voor je cynth!

Cynthia82

Berichten: 9299
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-13 22:55

Nu nog een chauffeur met e-rijbewijs, aangezien mijn vaste chauffeurin ;-) heel zielig thuis zit met een op drie plaatsen gebroken enkel :(:)

O, en als we dan toch bezig zijn: Ti & Fi zoeken ook nog een verzorgster voor komende winter in Hazerswoude :j

Diertjec

Berichten: 4620
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 00:11

Cynthia82 schreef:
Nu nog een chauffeur met e-rijbewijs, aangezien mijn vaste chauffeurin ;-) heel zielig thuis zit met een op drie plaatsen gebroken enkel :(:)

O, en als we dan toch bezig zijn: Ti & Fi zoeken ook nog een verzorgster voor komende winter in Hazerswoude :j

dat klinkt aanlokkelijk. Ik woon bijna in de buurt :) (Reeuwijk)

wendy1987

Berichten: 6910
Geregistreerd: 29-10-07

Re: I'm the queen of the Fitoshoots!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 05:03

snif... ik zou je weer graag hebben geholpen.. maar mag blij zijn als ik mijn eigen diertjes weer fatsoenlijk kan doen...

heb je nog mooie foto's die ik vanavond dan kan zien? :D vind de rest ook vast niet erg!

miranda1967

Berichten: 895
Geregistreerd: 07-06-10
Woonplaats: achter mijn laptop

Re: I'm the queen of the Fitoshoots!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 07:31

mooi uitgelegd dames ,ik moest erg lachen om de gespikkelde dalmatier tekkel !
Het is al een stuk duidelijker gelukkig.

sajavado
Berichten: 872
Geregistreerd: 21-10-11
Woonplaats: capelle aan den ijssel

Re: I'm the queen of the Fitoshoots!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 16:51

waaaarom, helemaal in hazerswoude.. :( vet jammer...

MadelonSunny

Berichten: 7351
Geregistreerd: 29-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 17:09

Cynthia82 schreef:
Nu nog een chauffeur met e-rijbewijs, aangezien mijn vaste chauffeurin ;-) heel zielig thuis zit met een op drie plaatsen gebroken enkel :(:)

O, en als we dan toch bezig zijn: Ti & Fi zoeken ook nog een verzorgster voor komende winter in Hazerswoude :j


Wat voor trailer heb je? :P Ik mag een 1 en 1,5paardstrailer trekken met onze Volvo :)
Maar ik ga over 3,5 week al naar Tanzania :=

_hoi

Berichten: 376
Geregistreerd: 17-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 17:12

Cynthia82 schreef:
Nu nog een chauffeur met e-rijbewijs, aangezien mijn vaste chauffeurin ;-) heel zielig thuis zit met een op drie plaatsen gebroken enkel :(:)

O, en als we dan toch bezig zijn: Ti & Fi zoeken ook nog een verzorgster voor komende winter in Hazerswoude :j


Dat komt vast wel goed met die verzorgster wie wil dat nou niet met 2 van die schatjes helaas woon ik een beetje te ver weg

Racheel

Berichten: 2245
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Dordrecht

Re: I'm the queen of the Fitoshoots!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-13 17:24

Als ze dichterbij gestaan hadden had ik het heel graag gedaan, maar 2:41 uur fietsen is me toch net iets teveel :')

Cynthia82

Berichten: 9299
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Re: I'm the queen of the Fitoshoots!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-13 18:52

Sorry, maar in Hazerswoude hebben ze een mooi plekje :)

Madelon, ik kan een 1,5 paards huren :j
Ik heb geen idee wanneer er weer een keuring van het NWPCS is.

_O- Rachel, heb je echt gekeken hoe lang het fietsen is? :')

Even foto's uploaden, speciaal voor Wendy :(:)