Nova, Rocky Mountain Horse geboren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CrazyCat

Berichten: 4710
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Oostenrijk

Re: Nova, Rocky Mountain Horse geboren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-13 13:35

Even een klein stukje door het dorp. Ze is inmiddels dus ook tractor en kinderproof.
Afbeelding

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 17:39

Hééééérlijk gewoon ! Wordt ze vast en zeker ook wel heel erg sterk door, zo bergop en bergaf, heb je binnen enkele maandjes een echt klein bodybuildertje <3

Set_Elkol
Berichten: 14849
Geregistreerd: 06-06-06

Re: Nova, Rocky Mountain Horse geboren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 17:46

wat mooi zeg, zo lekker wandelen met de twee dames! ik ben nu al helemaal dol op je mooie Nova, dus blijf vooral foto's plaatsen!

CrazyCat

Berichten: 4710
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-13 17:57

Pandora2 schreef:
Hééééérlijk gewoon ! Wordt ze vast en zeker ook wel heel erg sterk door, zo bergop en bergaf, heb je binnen enkele maandjes een echt klein bodybuildertje <3

Wat dacht je van mijn bilspieren dan hahaha :D *\o/*

Mijn paarden staan nu aan het uiteinde van het dorp, stukje omhoog de bosweg op. Het is dus een doodlopende weg er rijden voornamelijk tractoren rond in deze tijd van het jaar en een enkele auto van een bewoner. Ik ben dus even de bosweg naar beneden gelopen met ze en dan zo'n 20 meter langs de eerste huizen. Dat was inderdaad meteen raak met bekijks. De meid die op haar hurken zit rijdt en verzorgt de Norikers van mijn buurman waar ik water vandaan haal en hooi koop. Zij gaat van de week voor het eerst met mijn ruin een rondje buiten rijden om te kijken hoe dat gaat.
Haar vader belde meteen een andere dorpsbewoner op die een lege stal heeft en klein stukje grond of ik dat niet kon huren. En dat mag ik dus inderdaad huren als ik dichter bij huis niks vinden kan. Het is een prachtige oude Tirolse koeienstal, met erboven een complete hooiopslag. Er zit een klein stuk bij dat als winterpaddockje afgezet kan worden en een stuk van 30x10 meter weide dat ik ook mag afzetten.
Er staat een waterbron en 's winters in de stal automatische drinkbakken. Maar ook heb ik mogelijk een optie hier in de buurt van onze woning.
Die man belt me vanavond.

Nova heeft vandaag met haar hoofd op mijn schoot liggen slapen. Kon ik haar mooi laten wennen aan overal op haar lichaam aangeraakt worden.

Heel charmant zo in mijn kruis gefilmd, maar goed met een veulen op schoot een hond half op schoot en dan ergens boven je hoofd filmen was al een uitdaging op zich.

Ginam

Berichten: 737
Geregistreerd: 02-03-09

Re: Nova, Rocky Mountain Horse geboren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 18:29

Leuk filmpje! Fijn dat je misschien een plekje voor in de zomer hebt gevonden!

Sharon_Jims

Berichten: 3451
Geregistreerd: 05-10-06
Woonplaats: Goor

Re: Nova, Rocky Mountain Horse geboren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 19:32

Ahhhh wat een schatje zeg! Gefeliciteerd! En dat kleurtje! Super!

Ik hoop dat je een fijn plekje vind voor van de zomer!

Ureen_kwpn
Berichten: 155
Geregistreerd: 30-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 19:36

Wauwww verliefdd! <3
kom maar brengen! haha! *\o/*
Veel succes met t paardjee~!!!

CrazyCat

Berichten: 4710
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-13 19:38

Ginam schreef:
Leuk filmpje! Fijn dat je misschien een plekje voor in de zomer hebt gevonden!

Plekje dat ik nu heb gevonden zou voor zomer en winter zijn, maar is wel 20 km van mijn huis vlakbij waar ze nu dus staan. Ik heb ergens nog de hoop dat ik iets vinden kan dichter bij huis.
Mijn man heeft een heel schattig briefje gemaakt met een foto van Nova en tekst en van die telefoonnummer strookjes eronder.
Die heeft hij overal in het dorp opgehangen bij de ijsboer, sigarettenboer en de 2 supermarkten. Daarmee bereik je hier iedereen, want daar komt eigenlijk iedereen die hier woont.

Talsha

Berichten: 2573
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Boeskoolstedke

Re: Nova, Rocky Mountain Horse geboren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 19:49

Wat een prachtig veulen en een geweldige omgeving!

Hoop dat je snel een ander plekje kunt vinden :) en ben heel benieuwd hoe zij uitgroeit!!

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 20:03

Ow ow ow...ik denk dat ik jouw topic maar even moet bannen van mijn pc :D Dat prachtige veulentje, dat mooie landschap, dat dorpje waar je over schrijft ( moest lachen om die ijsboer ... is daar nu toch echt niet zo'n warm klimaat .... helemaal geweldig !!!), dan nog Norikers bij de buren .... Ik zou zo mijn koffers nemen ( + aanhorige dieren natuurlijk :j ) en naar jullie toekomen! *\%/*
Ik hoop dat het briefje succes heeft en je dichtbij huis ook een goed plekje voor hen kan krijgen en zoniet...dan heb je toch wat achter de hand hé, ook al is het wat verder weg.

Frankaas
Berichten: 2938
Geregistreerd: 17-10-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 20:07

Mooi veulen, en ook precies wat je wou! Mooie naam :)

CrazyCat

Berichten: 4710
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-13 20:11

Ik heb mijn eerste ijsje van het jaar alweer op hoor. De laatste zielige hoopjes sneeuw rond mijn wei zijn nu ook gesmolten. Als de winter over is is ie hier ook echt over. Vandaag stond er wat veel wind en een paar spatjes regen, maar ik heb de hele week in mijn t-shirt in het zonnetje van Nova genoten.

We zitten hier echt ver weg hoor 50 km van Italië af.

CrazyCat

Berichten: 4710
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-13 20:18

Ik zal je nog even lekker maken als je van Norikers houdt.
De buurman heeft 2 Noriker merries. Eentje heeft een veulen van anderhalve maand aan de voet. De andere merrie kan elk moment bevallen.
Eerste veulen was 2 weken te vroeg en deze nu dus al 2 weken over tijd.
Ik zal morgen wel even foto's van ze maken. Ze zijn mega deze dames. eentje is tegen de 1.70.

Het stikt hier van de Norikers. Je koopt ze hier vaak per kilo in plaats van een prijs voor een heel paard.
Er worden ook nog best regelmatig Norikers en zelfs veulens geslacht. Mijn buurman heeft wel 2 hele goede merries dus die veulens worden gewoon verkocht vaak zelfs naar het buitenland.
Dus als je nog een geweldig Noriker veulen zoekt. Veulen dat er al staat lijkt een mooie grote koffievos te worden. :D ;)

Balou_lover

Berichten: 4018
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Delft

Re: Nova, Rocky Mountain Horse geboren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 21:51

Wat heb je toch een plaatje van een paardenbeebiemeisje gekregen!!! Echt een droom!! Ik vind dr geweldig!!

Annnen

Berichten: 10
Geregistreerd: 06-07-12

Re: Nova, Rocky Mountain Horse geboren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 23:17

Wat een snoepie <3

canela

Berichten: 1202
Geregistreerd: 26-08-12
Woonplaats: Bemmel

Re: Nova, Rocky Mountain Horse geboren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 23:25

Wauw wat een beest.. ben best wel jaloers op zo'n top veulentje :) Heel veel plesier ermee

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 09:06

Moesten de financien het toelaten, kwam ik zo'n gezellie dik Noriker veulentje per direct ophalen....aangezien jij Nova niet te koop hebt staan zeker ? :D Hoeft geen strikje om hoor...ik pak haar zo wel mee :j
Dussssss....laat maar komen die foto's *-:) Zo wordt het wel een heel erruggg perfect plaatje...superleuke paardjes, gezellige knuffelhonden, mooie natuur, een echt bergdorpje...mmmmmmmmmmmmmmmmm _/-\o_

CrazyCat

Berichten: 4710
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-13 10:06

Ik vrees inderdaad dat Nova niet meer weg gaat :D

Je moet er trouwens wel wat voor over hebben hoor om in deze natuur te wonen. Het leven is hier echt niet altijd gemakkelijk voor een open minded Hollander ;)

jokari

Berichten: 8763
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: Nova, Rocky Mountain Horse geboren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 10:21

Schrik heeft ze zo te zien niet nee. :)

CrazyCat

Berichten: 4710
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-13 10:25

jokari schreef:
Schrik heeft ze zo te zien niet nee. :)

Nee ze is echt een rocky. Voor de duvel niet bang en rete nieuwsgierig.

Annemarievzr

Berichten: 265
Geregistreerd: 01-05-11
Woonplaats: Zuid-limburg

Re: Nova, Rocky Mountain Horse geboren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 10:30

heerlijk zoals ze bij je ligt te genieten. Veel plezier met dat mooie meisje!

JoSav

Berichten: 4686
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Re: Nova, Rocky Mountain Horse geboren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 11:20

Jeeeemig wat een pracht! Echt een dametje. En helemaal zoals je besteld had. Je hebt het Raven vast heel snel vergeven dat ze het verder stiekem afgehandeld heeft, wel? :D :D

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 16:30

Ik heb hier al mijn hele leven last van de alsmaar drukker en moderner wordende maatschappij...dus een leven in een berghutje op zo'n alp zie ik eigenlijk wel zitten :D
Kan mij wel best voorstellen dat het daar nog echt op sommige momenten '' the hard way of living is '' ... maar kijk, je krijgt er onbetaalbare dingen voor terug :wow:

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Nova, Rocky Mountain Horse geboren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 16:34

Wat leuk zeg! :j
Mams beschermt haar goed

CrazyCat

Berichten: 4710
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-13 17:00

Pandora2 schreef:
Ik heb hier al mijn hele leven last van de alsmaar drukker en moderner wordende maatschappij...dus een leven in een berghutje op zo'n alp zie ik eigenlijk wel zitten :D
Kan mij wel best voorstellen dat het daar nog echt op sommige momenten '' the hard way of living is '' ... maar kijk, je krijgt er onbetaalbare dingen voor terug :wow:


Het is vooral erg conservatief hier voor een ruimdenkende Nederlander. Zo is het hier de normaalste zaak van de wereld om hardop uit te spreken dat je het maar niks vind als er een homostel in de buurt woont bijvoorbeeld en daar kan ik me zo helemaal niks bij voorstellen. Ook heb ik mijn eigen achternaam gehouden toen we trouwden en ben ik atheist....ooooooh.
De werkgelegenheid is ook dramatisch tenzij je in de horeca werkt.

Maar in ruil daarvoor woon je dan wel midden in het hart van een Nationaal Park en de mooiste bergen van Oostenrijk. De frisse lucht en het klimaat (ondanks een winter met veeeel sneeuw 5 maanden lang) zijn hier geweldig.