Muzanna en Manari Nur bij zonsondergang

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JoSav

Berichten: 4686
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Muzanna en Manari Nur bij zonsondergang

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-18 01:43

Manari Nur is net 6 maanden. Hoog tijd voor nieuwe foto's.
Deze mijlpaal doet me ook beseffen wat voor wonder het is dat ze er is.
Ruim een jaar geleden waren we haar moeder, toen nog drachtig van "Muzka", bijna kwijt. Maar zoals het een Akhal-Teke betaamt is ze spijkerhard en heeft ze overleefd. En ondanks alle medicatie en alle ellende is Muzka (Manari Nur) blijven plakken.

1.Afbeelding

2.Afbeelding

3.Afbeelding

4.Afbeelding

5.Afbeelding

6.Afbeelding

7.Afbeelding

8.Afbeelding

9.Afbeelding

10.Afbeelding

11.Afbeelding

12.Afbeelding

13.Afbeelding

14.Afbeelding

15.Afbeelding

Voor de liefhebbers van bloedlijnen en afstammingen:
Manari's vader is de inmiddels bijna 30-jarige Akhal-Teke dekhengst Kardash 4 (Omar x Kaima v. Kaltaman). Hij is de laatste nog levende zoon van de legendarische Omar en überhaupt de enige directe nakomeling in Europa. Kardash komt oorspronkelijk uit Dagestan. Ook Muzanna is geboren in het zuiden van Rusland. Manari voert lijnteelt op Omar II x IV.

Al met al ben ik erg tevreden over het resultaat van deze combinatie en ik ben dan ook heel benieuwd hoe ze zal uitgroeien. Bovenal ben ik ontzettend dankbaar dat Muzanna ons dit bijzondere geschenk heeft kunnen geven en bovendien nog bij ons is. Het gaat momenteel erg goed met haar.
Manari is vernoemd naar mijn grote liefde Inara. Zij is 12 dagen voor Manari geboren werd op 6-jarige leeftijd gestorven aan kanker. Ik mis haar nog dagelijks. Ik denk dat het altijd moeilijk blijft. Door Manari naar Inara te vernoemen is ze toch nog een beetje bij ons.
Ze is ons kleine lichtpuntje. <3

Spoiler:
En ja, Manari is lekker vies, net als Muzanna. Ze mag lekker veulen zijn en de hele dag buiten spelen.
Manari Nur doet ook mee aan de veulenverkiezing.

MerleSimone

Berichten: 5727
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Re: Muzanna en Manari Nur bij zonsondergang

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 06:37

Wat wordt ze grooot! Knappe dames heb je :j

troi
Berichten: 17004
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Muzanna en Manari Nur bij zonsondergang

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 07:47

Prachtig!

Leo

Berichten: 50120
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Muzanna en Manari Nur bij zonsondergang

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 09:36

<3 ze zijn beide zo bijzonder mooi!!

fleurtjeuh
Berichten: 10314
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Muzanna en Manari Nur bij zonsondergang

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 11:12

Ohhhh <3 <3 <3
Ze zijn prachtig, zelfs als ze groezelig zijn <3

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 11:15

Heerlijk hoor, van die modder monsters, ik vind ze allebei knap!

Mag Muzka blijven of gaat ze nog de opfok in?

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Muzanna en Manari Nur bij zonsondergang

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 11:33

Ahh op die laatste foto staan ze in spiegelbeeld, ook dat achterbeentje zo schuin, zo lief :D

amaniblauw

Berichten: 228
Geregistreerd: 17-04-10

Re: Muzanna en Manari Nur bij zonsondergang

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 11:51

Ze groeit als kool. Ze zien er ook geweldig uit en een lekkere schutkleur op het vachtje.

ieris

Berichten: 1775
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Re: Muzanna en Manari Nur bij zonsondergang

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 11:58

Wow ze is echt zo gaaf geworden zeg! Snap helemaal dat je man haar niet meer kwijt wilt!
Ze heeft lijkt echt wel op Muzanna, en wat is ze gegroeid zeg, echt mooie foto's!

JoSav

Berichten: 4686
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-18 13:43

MerleSimone schreef:
Wat wordt ze grooot! Knappe dames heb je :j

Dankjewel! En nu al bijna zo groot als haar moeder als jaarling was! Scheelt nog maar 2 cm. :wow:

troi schreef:
Prachtig!

Dankjewel! <3

Leo schreef:
<3 ze zijn beide zo bijzonder mooi!!

Dankje! :o

fleurtjeuh schreef:
Ohhhh <3 <3 <3
Ze zijn prachtig, zelfs als ze groezelig zijn <3

Dankjewel! Valt niet tegenop te borstelen met dit weer. Beide houden ook enorm van rollen dus zijn zo weer vies. :x :D

ClauH schreef:
Heerlijk hoor, van die modder monsters, ik vind ze allebei knap!

Mag Muzka blijven of gaat ze nog de opfok in?

Dankjewel! Muzka blijft. In het voorjaar wordt ze gespeend wanneer mama weer naar de hengst gaat. :j Binnenkort krijgt ze voor ’s nachts wel haar eigen box.

Granoek schreef:
Ahh op die laatste foto staan ze in spiegelbeeld, ook dat achterbeentje zo schuin, zo lief :D

Ja, schattig he? Ze lijkt ook echt enorm op haar mama. Lopen ook heel vaak synchroon naast elkaar. <3

amaniblauw schreef:
Ze groeit als kool. Ze zien er ook geweldig uit en een lekkere schutkleur op het vachtje.

Ze groeit hard! Zodra ze weer mooi gelijk is getrokken, gaan de billen weer de lucht in. :)) De schutkleur is hardnekkig... zodra ik hem eraf heb gepoetst zit ie er zomaar weer op. :')

ieris schreef:
Wow ze is echt zo gaaf geworden zeg! Snap helemaal dat je man haar niet meer kwijt wilt!
Ze heeft lijkt echt wel op Muzanna, en wat is ze gegroeid zeg, echt mooie foto's!

Ze heeft heel veel weg van Muzanna, met een vleugje Asat. En qua maat zal ze ook meer zijn richting uit gaan, verwacht ik. Ze groeit heel erg goed. :j

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: Muzanna en Manari Nur bij zonsondergang

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 14:02

Volgens mij heeft Muzanna haar handen (hoeven :') ) vol met de kleine ondeugende Muzka. :P Haar snoetje op de meeste foto's zegt genoeg... }>

Op de foto's lijkt ze qua kleur naar het lichte valk van Muzanna te gaan (als je het vuil even wegdenkt xD). Ben zo benieuwd hoe ze gaat uitgroeien en of ze een naarling fase gaat krijgen of niet. :D Vaak vind ik de AT jaarlingen maar naarlingen haha. _O-

CarinaR

Berichten: 11950
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: Muzanna en Manari Nur bij zonsondergang

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 14:38

Ahw wat een super leuke foto's, ik word zo blij als ik ze zie.

jokari

Berichten: 8763
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: Muzanna en Manari Nur bij zonsondergang

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 16:17

Zucht... wat zijn ze toch mooi. :+:
Fijn dat ze voorlopig kan blijven !

JoSav

Berichten: 4686
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-18 20:30

Retjethorse schreef:
Volgens mij heeft Muzanna haar handen (hoeven :') ) vol met de kleine ondeugende Muzka. :P Haar snoetje op de meeste foto's zegt genoeg... }>

Op de foto's lijkt ze qua kleur naar het lichte valk van Muzanna te gaan (als je het vuil even wegdenkt xD). Ben zo benieuwd hoe ze gaat uitgroeien en of ze een naarling fase gaat krijgen of niet. :D Vaak vind ik de AT jaarlingen maar naarlingen haha. _O-

Ze is ondeugend ja! Maar niks vergeleken met een hengstje, haha. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat ze meer richting goudvalk zal gaan. Ze is duidelijk donkerder rond de ogen en neus en zo’n donkere slag heeft Muzanna nooit gehad. Muzanna was de eerste winter ronduit wit van kleur en ook niet donkerder bij de ogen bijv. en was ook bij de geboorte veel lichter dan Manari. Maar we gaan het zien. :D
En Muzanna is als jaarling heel lelijk geweest. Ik heb haar destijds op haar lelijkst gekocht. :') :D Sommige mensen konden het zelfs niet voor zich houden want wat ik nu weer voor een lelijke ezel had gekocht? }:0

CarinaR schreef:
Ahw wat een super leuke foto's, ik word zo blij als ik ze zie.

<3 <3 Die prethoofden word ik zelf ook helemaal gelukkig van. :D

jokari schreef:
Zucht... wat zijn ze toch mooi. :+:
Fijn dat ze voorlopig kan blijven !

:o En idd, heel blij dat ze gewoon hier kan blijven. Dan is er ook geen haast met spenen en kan die overgang geleidelijk verlopen. En wij kunnen haar dagelijks zien en zelf voeren. Dat is heel fijn.

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 20:53

JoSav schreef:
Retjethorse schreef:
Volgens mij heeft Muzanna haar handen (hoeven :') ) vol met de kleine ondeugende Muzka. :P Haar snoetje op de meeste foto's zegt genoeg... }>

Op de foto's lijkt ze qua kleur naar het lichte valk van Muzanna te gaan (als je het vuil even wegdenkt xD). Ben zo benieuwd hoe ze gaat uitgroeien en of ze een naarling fase gaat krijgen of niet. :D Vaak vind ik de AT jaarlingen maar naarlingen haha. _O-

Ze is ondeugend ja! Maar niks vergeleken met een hengstje, haha. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat ze meer richting goudvalk zal gaan. Ze is duidelijk donkerder rond de ogen en neus en zo’n donkere slag heeft Muzanna nooit gehad. Muzanna was de eerste winter ronduit wit van kleur en ook niet donkerder bij de ogen bijv. en was ook bij de geboorte veel lichter dan Manari. Maar we gaan het zien. :D
En Muzanna is als jaarling heel lelijk geweest. Ik heb haar destijds op haar lelijkst gekocht. :') :D Sommige mensen konden het zelfs niet voor zich houden want wat ik nu weer voor een lelijke ezel had gekocht? }:0
Een beetje ondeugend mag wel, dan weet je in elk geval wat doen! :D
Goudvalk is zeker niet mis hoor, welk kleurtje ze ook krijgt, het gaat een mooie dame worden! :))
Muzanna was idd niet de mooiste als jaarling, maar dat zou je nu echt niet zeggen hoor. <3

JoSav

Berichten: 4686
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-18 13:14

Retjethorse schreef:
Een beetje ondeugend mag wel, dan weet je in elk geval wat doen! :D
Goudvalk is zeker niet mis hoor, welk kleurtje ze ook krijgt, het gaat een mooie dame worden! :))
Muzanna was idd niet de mooiste als jaarling, maar dat zou je nu echt niet zeggen hoor. <3

Er zit veel karakter in. Ik wilde een oorlogspaard fokken. Dan krijg je er wel een met karakter ja. }>
Muzanna was ook wel echt een lelijk eendje, dat geef ik grif toe. De winter dat we haar kochten (winter 2007-2008) was streng en het was gewoon net een ezel in schapenvacht. Maar laat ik ezels n juist leuk vinden. :D Jaarlingen zijn naarlingen en dat geldt voor Tekes vaak behoorlijk. :Y)
Manari gaat nu stiekem ook al haar lelijke fase in, maar dat heb je niet van mij want mijn man wordt dan boos. :')