Veulens 2018 Klets&foto topic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Cioccolato

Berichten: 6547
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 11:38

Het valt me wel op dat nu ik Belle al heb het lijkt alsof Billie helemaal niks groeit.. Gelukkig is dat niet echt zo :Y)

Snap ik san! Gaat vast goed!



Sarah_Fons

Berichten: 962
Geregistreerd: 03-06-14

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 13:48

Ja zal vast spannend zijn!

Nog een vraagje: hangen jullie wel of niet hooi op in de trailer? Ik heb bang dat hij in het hooinet vast komt te hangen ofzo...

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 13:58

ik doe hooibalen in de neus van de trailer als dat past. en dan kan die daar van smikkelen.

voyou

Berichten: 655
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 15:38

Vandaag is mijn veulen precies 6 maanden oud. <3 <3 <3
Lekker aan het groeien nog steeds. Nog 2 weken samen met mama en dan moet ook zij het zonder de merrie gaan doen. Maar ze blijft wel lopen waar ze nu lopen, dus hoop dat impact zo minimaal is. :o

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 15:46

Jeetje, die is al knap groot! Knap koppie heeft ze.

Toscana (Uniform) 21-6-2000 * 22-3-2005,Vienna (Casco) 09-5-2002 31-10-2018
Esmeralda 15-04-2009 * 14-12-2015
Nijn 15-06-2018

Cioccolato

Berichten: 6547
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 16:54

Foe 's mooi aan de maat!


Unicornetto
Berichten: 2379
Geregistreerd: 16-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 17:28

Voyou, zo die is echt al groot inderdaad. Wel lekker dat ze daar ook blijft lopen. :)

Ik ben vanmiddag even gaan kijken bij Pablo. Hij heeft nu een vriendinnetje en morgen gaan ze het land op. Hij wordt dan ook meteen nog ontwormd.
Hij komt tussen andere veulens en er staan nog een aantal merries met veulen in het land. Ze gaan er met de trailer naartoe, dus die training krijgt hij ook al. :Y)

Afbeelding

Afbeelding

Cioccolato

Berichten: 6547
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 18:53

Billie heeft een nieuw halster hoor! Afbeelding


Janinevv

Berichten: 13225
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 19:00

Ohh wat lief!

[o]

Sarah_Fons

Berichten: 962
Geregistreerd: 03-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 19:37

Voyou spannend dat ze binnenkort gespeend wordt! Zal vast wel helpen dat ze de omgeving al kent :)

San_ner fijn dat Pablo een vriendje heeft :D

Hahaha Billie moet echt nog in zen halster groeien :D

Jack is thuis aangekomen! Alles goed en vlot verlopen. Onze paardjes zijn heel nieuwsgierig naar hem en spelen voor babysit :+ Hopelijk kunnen ze snel samen! Wel nog veel gehinnik om zijn mama...

Afbeelding


Afbeelding




Afbeelding

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 20:13

Wat fijn! Ik hoop dat t bij mij ook zo soepel gaat

Cioccolato

Berichten: 6547
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 20:59

Ja Billie is nog baby :+

Ah wat fijn en wat fijn ook dat de anderen lief zijn. Hier zijn de anderen ook nieuwgierig, maar er zitten ook tussen die 't veulen gwn bijten _O-


Sarah_Fons

Berichten: 962
Geregistreerd: 03-06-14

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 21:07

Mmm ja mijn jongste heeft hem net proberen te bijten... :') De andere is gelukkig wel lief :P

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 21:25

Ik vind t echt heel spannend.. maar nu al druk om maken heeft toch geen zin..


Sarah_Fons

Berichten: 962
Geregistreerd: 03-06-14

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 22:04

Plutolover ik ben ook al een paar dagen aan het stressen hoor! Zeker vandaag was het erg.. wachten op mijn werk tot de dag om was, was echt zenuwslopend :P En nu hij er is durf ik amper te gaan slapen door de schrik dat er vannacht iets gebeurt :')

Luf_Midnight
Berichten: 3534
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 06:45

Heel herkenbaar Sarah_ Fons
Dat merrie drachtig moest worden zat ik in de stress dat ze dat ook moest blijven.
Dat ze bevallen moest in de stress dat ik er bij moest zijn
Dat het geboren was in de stress of ze er wel goed voor zou zorgen
Dat ze voor het eerst 24/7 naar buiten gingen of die niet kwijt zou raken

Gelukkig zijn je andere paarden al wel vriendelijk naar hem!

Heb gister bij mijn merrie d’r deken opgedaan ze kon echt niet meer zonder dood eng met veulen ernaast maar alles met van die veiligheidsrubbers zodat het zo open springt mocht hij er in vast komen te zitten maar dat was dus ook weer een slapeloze nacht :')
En straks waarschijnlijk nog een keer of ik er wel goed aan doe om hem bij ze mami weg te halen gelukkig duurt dat nog even.

Billie een mooi nieuw halster! Ik had nog een halster liggen wat ik had gekregen maar dat was steeds zo groot en nu van de een op andere dag past hij er al niet meer in heeft hij nooit omgehad

:+:Calistha, Midnight, Serai, Yindi :+:

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 06:54

Sarah_Fons schreef:
Plutolover ik ben ook al een paar dagen aan het stressen hoor! Zeker vandaag was het erg.. wachten op mijn werk tot de dag om was, was echt zenuwslopend :P En nu hij er is durf ik amper te gaan slapen door de schrik dat er vannacht iets gebeurt :')


daarom ga ik hem op een zaterdag halen. Zodat ik savonds even kan gaan kijken. En zondag weer. maandag wel weer werken.. maar goed zien we dan wel haha

Maar ik haal de mijne pas 6 okt op.. dus moet nu niet gaan stressen

komt mis ook omdat ik aan t stresse ben omdag ik morgen met stanlye naar kootwijkerbroek ga.. en waarschijnlijk in t donken en ik vind dat zo maar niks.. Gelukkig rijdt mijn vent.. dus hopelijk is hij optijd klaar met werk.. dat we rond 19.00 die kant op kunnen vertrekken. WAnt donderdag begint mijn eerste opleidings dag voor academische rijkunst/grondwerk

en daarvoor moet ik nog veel regelen. Terwijl ik nu eerst tot half 4 moet werken. En morgen moet ik naar de dokter. (niks ernstigs) en dan nog de zaak schoonmaken.. Dan stanley smiddags ook nog rijden/grondwerk ofzo doen..

dus druk druk druk.. maar goed.. komt goed

Sarah_Fons

Berichten: 962
Geregistreerd: 03-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 07:12

Haha Luf_Midnight herkenbaar :P

Plutolover, waar volg je die opeiding? Hier staat hij thuis dus we kunnen hem wel goed in het oog houden :) Mijn vriend is deze week thuis en ik volgende week dus dat komt goed uit.

Mijn jongste paard heeft wel besloten dat hij Jack ab-so-luut niet leuk vindt :( Wil hem vaak wegjagen. Komt met zijn oren plat op hem af enz... Terwijl Jack gewoon bij hen 2 wil zijn. Dat zie ik nog niet meteen gebeuren. Iemand tips om de wenning te bevorderen? De andere is wel heel lief voor hem, maar is de onderdanige van de 2, dus kan hem niet echt beschermen vrees ik.

Net ze even op de wei gezet ook. Was nog wat chaos, Jack liep heel de tijd heen en weer langs de draad terwijl de mijne hem steeds wegjoeg. Arme kleine... Straks nog eens proberen :)


Afbeelding


Afbeelding

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 07:18

ik zou denk ik toch samen met diegene doen die lief tegen hem doet. weet niet of een merrie of ruin is?maar miss gaat hij dan toch de kleine wat beschermen.. geen idee hoor.

Of gewoon even zoals je nu doet laten wennen.De opleiding volg ik in kootwijkerbroek bij greetje hakvoort :D

Sarah_Fons

Berichten: 962
Geregistreerd: 03-06-14

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 07:28

Het zijn alle drie ruinen. Ja, zal nog even afwachten en dan inderdaad eventueel met de rustigere samen zetten.

Ah oke, ik volg dat in Gent, maar is dus niet op dezelfde plaats :P

Cioccolato

Berichten: 6547
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 07:30

Haha dat is zonde midnight! Maar herkenbaar. Zou mij ook kunnen overkomen.

Ja dat doet de merrie van Billie dus ook tegen Belle! Ik zet ze dus later bij elkaar. Als Billie iets zelfstandiger is.
Maar jou geval is wat anders. Zou het denk ik regelmatig laten wennen onder toeziend oog. Moet vast goed komen.

Ik wil mijn merrie ook deken op, van Belle. Maar ik zit te overwegen om ze maar apart te zetten snachts. Kunnen ze ook niet in de deken vast komen te zitten :Y)


Sarah_Fons

Berichten: 962
Geregistreerd: 03-06-14

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 08:10

Hier normaal gezien geen dekens. Buiten het zomerczeemdeken van mijn ruin, maar dat gaat binnenkort ook af :)

plutolover

Berichten: 11702
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 08:11

maximus krijgt geen deken. me andere paard wel, die ga ik volgende week scheren.

Cioccolato

Berichten: 6547
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 08:40

Ja de merrie staat in training en is de bedoeling dat ze de sport in rolt. Dus een deken is wel nodig.
De andere merrie moet eigenlijk ook de sport in. Maar met Billie geen deken. Dus die gaat dan maar onder 't scheer apparaat als Billie er af is. Merrie is nog niet eens weer onder 't zadel. Dus geen haast.
De ander wel, ondertussen al parcourtje gelopen dus die moet richting de BB!


billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 09:46

Jezus, wat praten jullie veel _O- kortere poging tot bijlezen deze keer, ik hou ’t niet bij haha!

@pradadaan: leuke foto’s weer! Bijzonder zeg dat pikzwarte bij z’n kont. Al denk ik dat ie toch ook (heel) donkerbruin gaat worden!

@Kimsel94: knappe Nexxie <3 ik vind haar nog steeds zo aansprekend! Die blackfoto is echt gaaf, respect dat je haar zo netjes hebt geknot haha! Liet ze dat goed toe?

@Janinevv: Leuk dat ze nu een maatje heeft! Inderdaad een ‘beetje’ overbouwd haha, trekt vanzelf bij :D

@Twinklebel: Welkom! :) Nijn is leuk zeg, heb haar volgens mij al wel eens voorbij zien komen bij KS-ITP. Die naam is me in elk geval bijgebleven :D is dat enkel de roepnaam of ook de stamboeknaam? Heel erg jammer van de merrie zeg… Alvast veel sterkte ermee!

@Luf_Midnight: haha wat een leuke foto bij de tandarts! Gaaf dat ze dat toch al meekrijgen allemaal op die leeftijd!

@pien26: fijn dat alles goed is verlopen met de verhuis! Ziet er goed uit ook!

@Sarah_Fons: jammer dat Jack alsnog zo snel van de moeder weg moest, maar zeker een doordachte keuze! Ik duim mee dat alles verder nog soepel verloopt met je andere paarden :j

@Henrieke: hier gaat de mijne op Vitalbix (Breed & Grow). Moet je vrij weinig van voeren en kwam er qua voedingsstoffen het beste uit bij de vergelijking met andere merken (vnl in % suiker/zetmeel). Wil eventueel erbij nog Carli Wafer bijgeven als extra bron van vezels :)

@San_ner: ook fijn dat bij jou alles goed gegaan is! :j

@Pino96: toffe foto’s weer. Toch echt een zwartbonte nu toch? :D kan me herinneren dat die een twijfelgeval was haha!

@Cioccolato: knappe Billie met z’n nieuwe halstertje :+:


Hier staat het ook vast en is alles rond qua stalling en vervoer: zaterdag namiddag gaan we 'm ophalen *\o/*
Heel veel zin in alvast, al vind ik het transport ook erg spannend! Zeker aangezien hij dat moment ook meteen wordt gespeend... Niet ideaal en zeker niet mijn keuze, maar het kon even niet anders bij de fokker. Hoop dat hij zich een beetje rustig houdt op de trailer, we kunnen misschien wel een ander paard van de fokster even meenemen als gezelschap.

Regreso AS ♥
Volg ons op Bokt of Instagram!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers