Veulens 2018 Klets&foto topic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sarah_Fons

Berichten: 962
Geregistreerd: 03-06-14

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 18:55

Wat gaat het hier weer hard! :P

Weer supermooie foto's van Nexxie en Nacho! Ze zijn echt prachtig <3



Wat fijn dat Tsjitske en de shetlander weer overeenkomen!

Leuk dat je veulentje goed is aangekomen Pien!

Jack komt normaal volgend weekend, maar vandaag liet de fokker weten dat zijn diarree weer erger is... maandag is hij 100 dagen dus misschien moet hij dan al komen. Ineens zo snel! 8)7

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 19:02

:wow: 100 dagen, wat vreselijk snel.
Maar goed als het niet anders kan moet je wel.

Sarah_Fons

Berichten: 962
Geregistreerd: 03-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 19:04

I know... ik wou hem echt liever een pak langer daar laten! :( Maar hij heeft nu al 4 weken op en af diarree dus het is echt voor zijn gezondheid :(:)

Janinevv

Berichten: 13231
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 19:20

Haha dit is de dochter van ! Een speelse dame van 2,5 jaar :D

Melia
Berichten: 9846
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 19:43

Wederom knappe veulens voorbij zien komen, vooral Nexxie vind ik erg leuk!

Wat voeren jullie aan de veulens behalve hooi (en gras)? Hier op het moment een halve schep Havens veulenbrok daags.

Sarah_Fons

Berichten: 962
Geregistreerd: 03-06-14

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 19:44

Hier een halve schep veulenbrok van Mijten.

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 19:48

Sarah_Fons schreef:
I know... ik wou hem echt liever een pak langer daar laten! :( Maar hij heeft nu al 4 weken op en af diarree dus het is echt voor zijn gezondheid :(:)

Ik ken zijn verhaal niet, verwachten ze dat dat beter wordt als die gespeend wordt?

Janinevv

Berichten: 13231
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 19:53

Hier merriebrok, had nog een zak liggen. Daarna even kijken welke ik doe, qua veulen brok.

Ze krijgt twee keer een kwart schepje, Sochtends en savonds

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 20:01

Hier twee keer een derde schep Subli veulenbrok, maar ze eet niet altijd alles op, is niet heel erg geïnteresseerd in brok.
Ik las pas ergens dat een veulen tegen het spenen twee a drie kilo brok moet eten om een speendip te voorkomen. Mij lijkt dit best wel erg veel?

Janinevv

Berichten: 13231
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 20:03

Zoveel??

Ik vond halve schep al redelijk wat. Het gaat er wel met smaak in dus zou het iets kunnen opvoeren .

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 20:09

Het leek mij ook bizar veel....moeders krijgt dat niet eens, en die ziet er prima uit.

Cioccolato

Berichten: 6601
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 20:15

Billie eet 1/3 kilo veulenbrok en dat 2 keer op een dag.
Belle zit al twee keer op een halve veulenbrok. Ik ga ze niet vol stouwen met veulenbrok. Als ze met spenen invallen krijgen ze meer, blijven ze mooi hou k ze op kleine hoeveelheid.

J_andhorses

Berichten: 77
Geregistreerd: 06-07-15
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 20:25

Wow, wat gaat het hier weer snel..... de pagina's lopen al aardig op. Wat een mooie foto's van Nexxie. Wat voor camera hebben jullie hiervoor gebruikt?

Vorige week is mijn toverbal het land op gegaan (vanuit een wat kleinere paddock).. en omdat ik niet zo vaak ga heb ik in ieder geval weer een foto toegestuurd gekregen :')

Afbeelding

Maandag mag ik hem zien op het land, en heb net een nieuwe camera aangeschaft voor onze vakantie naar Amerika, dus die kan ik dan mooi even testen 8-)

Spam volgt dus nog O:)

Echt grappig om te zien dat die van jullie al naar huis komen of al naar de opfok gaan. Bij mij nog even wachten tot december... Dan kan ik hem lekker zo vaak opzoeken als ik wil! :D

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 20:54

Mijne eet soms wat met mams mee. Hij is nog niet afgespeend. En op de opfok krijgt hij brok wat speciaal gemaakt wordt.

Ze laten hun ruwvoer analyseren en passen daarop hun brok aan.

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 21:18

Zou voor Nijn ook beter zijn om iets langer te wachten met spenen hoorJ_andhorses, die is maar een week ouder als de jouwe. Alleen gaat het met haar mams niet zo best, en heb ik de moeilijke keuze gemaakt haar in te laten slapen als Nijn oud genoeg is....

Unicornetto
Berichten: 2383
Geregistreerd: 16-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 08:45

Sarah wat balen dat de diarree weer terug is. Het leek even beter te gaan toch? Het is wel vroeg, maar als het aan de andere kant beter is voor hem dan moet het maar. :)

Leuke foto van de toverbal! Ben benieuwd naar je foto's.

Twinklebel, jeetje dat moet moeilijk zijn. Wat heeft je merrie?


Ik ben zo zenuwachtig, en ik hoef hem niet eens zelf op te halen gelukkig. :Y) Als het goed is komt hij rond half 11.

J_andhorses

Berichten: 77
Geregistreerd: 06-07-15
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 11:04

Twinklebel schreef:
Zou voor Nijn ook beter zijn om iets langer te wachten met spenen hoorJ_andhorses, die is maar een week ouder als de jouwe. Alleen gaat het met haar mams niet zo best, en heb ik de moeilijke keuze gemaakt haar in te laten slapen als Nijn oud genoeg is....



Oh dat is wel heftig.. dat wist ik niet. Sterkte dan!


San_ner schreef:
Ik ben zo zenuwachtig, en ik hoef hem niet eens zelf op te halen gelukkig. :Y) Als het goed is komt hij rond half 11.


Have fun! Super leuk. Foto’s?

Unicornetto
Berichten: 2383
Geregistreerd: 16-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 12:20

Het is allemaal goedgegaan. Hij stond ook al best rustig. Hij blijft een nachtje alleen, omdat hij net afgespeend is en morgen krijgt hij een vriendje. En dan gaan ze lekker nog de wei op. :)
Vanavond gaan mijn vriend en ik nog even kijken.
Afbeelding

Afbeelding

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 13:20

Ziet er inderdaad redelijk relaxed uit San_ner. Fijn om hem thuis te hebben!

Vien haar collateraalbanden hebben zo hard aan het kroonbeen getrokken dat het bot beschadigd is. De banden zijn waarschijnlijk dus ook flink beschadigd, heb ik niet meer laten scannen, ik wist zo al genoeg....
Ze is al een paard met een enorm blessureverleden, heeft met haar 16 jaar bij elkaar nog geen vijf jaar gewerkt, en niet eens hard.
Ze liep al zes jaar met pensioen voordat ik haar liet dekken. Heb altijd gezegd dat ze mocht blijven zolang ze pijnloos op de wei kon lopen. Dat moment zijn we nu helaas voorbij....

StalMelyn

Berichten: 2030
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 14:07

Vanochtend wezen kijken hoe de baby de eerste nacht het heeft gehad. Ook hij is meteen afgespeend bij ophalen.
Hij wil (nog) niet eten dus staat ook even alleen in stal met eten in de bak. Hopelijk kan hij snel rust vinden.
Afbeelding

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 14:28

San_ner, fijn dat alles is goedgegaan.
Staat er ook mooi rustig bij. Hoop dat Rey ook zo rustig is als hij naar de opfok moet. Zie er nog steeds best tegen op. Maar de vriendin van mijn dierenarts gaat met mij mee en hou hun methode aan. Fokken al jaren dus komt vast goed. :j

Arme Vien. Sommige paarden zijn helaas geboren voor pech. Mijn eerste paard Chica's Walita is amper ohz geweest. Na beleren al steeds ellende en uiteindelijk op haar 8e al naar de eeuwige groene weides.

Pien, at hij bij de fokker wel al goed kuil/hooi en brok? Of stonden ze alleen op gras? In het laatste geval is het dubbel vreemd voor hem natuurlijk. En dan zou ik er eentje bij zetten. Zien eten, doet eten. ;)

Cioccolato

Berichten: 6601
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 14:51

Heel dubbel om afscheid van je merrie te moeten nemen..

Fijn dat de kleintjes goed hebben gereisd. Spannend voor ze!

StalMelyn

Berichten: 2030
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 15:33

Alicelover,
Hij had brok gegeten dat ik had meegenomen gister. Ik denk dat het even stress en spanning is. Staat er nu een dag. Hij brult ook wel.
Mijn eigen gefokte veulen heeft met afspenen geen kik gegeven maar die was ook al wel gewend alleen te zijn want mijn merrie trainde ik al weer.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 16:21

Ik vind het echt heel spannend.. en eng...

Unicornetto
Berichten: 2383
Geregistreerd: 16-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 17:34

Twinkle, wat een verhaal. Helaas wel de beste keuze die je kunt maken dan.

Pien, hopelijk gaat hij gauw eten. Wanneer komt hij bij een vriendje te staan?

Alicelover, komt vast goed! Ik vond het heel erg meevallen. Maar ik was wel heel blij dat ze hem kwamen brengen. En zij hebben elk jaar een veulen erbij, dus zij wisten gelukkig ook wel wat handig was. Hij staat bij een hengstenhouderij nu en ik moet zeggen dat dat me ook wel geruststeld. Zij hebben elk jaar zelf ook veel veulens. :)