Veulens 2018 Klets&foto topic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sarah_Fons

Berichten: 962
Geregistreerd: 03-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 14:44

Nog wat babyspam. Zijn 1e halstertje <3
Afbeelding

pradadaan

Berichten: 4665
Geregistreerd: 13-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 22:35

oooooh ik kom ook weer even spammen *\o/*

Nacho inmiddels 2 maanden oud <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 22:50

Zo wat verkleurt hij al lekker.

voyou

Berichten: 655
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Rhenen

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 08:24

Gistermiddag ook weer even lekker gaan kroelen met ons veulen. Al weer bijna 5 maanden. Heerlijk voelt ze zich in de groep merries en veulens, dag en nacht in een heerlijk grote wei.
Afbeelding
Gelukkig wel nog steeds in voor lekker knuffelen. Altijd wind daar.

De merrie die achter haar loopt is niet haar moeder maar een andere (heeele grote) merrie. Vertekend een beetje maar onze kleine is ook al mooi aan de maat!
Afbeelding

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 08:59

wat een knapperd!!

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 09:59

Navayou ziet er goed uit.

Sarah_Fons

Berichten: 962
Geregistreerd: 03-06-14

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 11:47

Pradadaan: Nacho is ook leuk getekend zeg! :)

Voyou: Wat een leuke plek voor haar om op te groeien! Ze is inderdaad al erg groot als ik de foto met jou erbij zie :D

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 12:13

Ik loop alweer een stukje achter :+

Pagina 22 :

Alicelover : wat een beweegkanon!! Moet toch wel een super paard worden!

Kayleigh : Super leuk dat je gaat kijken!!! Die 5 panel test doen ze vaak bij quarters enzo?

San_ner : ach zon keuring zegt eigenlijk ook niks, het is veel beter om een dier met goed karakter te hebben die aansluit bij jouw wensen :) Zie zoveel ponys op de keuring die gewoon super wild zijn zodat ze maar goed lopen. Die komen er bij mij niet in :')

Cioccolato : Je bent niet de enige! ik kan ook echt niet wachten tot hij 3 jaar is. Maar dat had ik met mijn veulen van vorig jaar ook. Te bedenken dat die volgend jaar al 2 wordt :O Gaat echt veel te hard
Super leuk idee van een fotoboek! ik heb ook zoveel fotos, maar doe er echt te weinig mee :')

Sarah : Wat een vertrouwen al dat hij gewoon blijft liggen!! Wel echt super aandoenlijk met zn witte snuit

Pagina 23 :

Kimsel : Mooi opwaarts! Wil je er later dressuur mee gaan rijden?

Seven : Fijn dat het goed is gegaan op trailer, toch altijd even spannend vind ik! En ook fijn dat je een goed baasje gevonden hebt weer! De merrie ziet er super uit! Ik hoop ook voor je dat er een merrieveulen komt!

Solleke : Welkom!! Wat een knapperd!

Alice : Kun je er nog lang van genieten!

Kayleigh : Knap paardje! Ik vind wel altijd dat de arany veulens allemaal iets van elkaar weg hebben!

Vicky : dat is straks zeker geen watervrees! Wat heerlijk zeg dat je dat als mogelijkheid hebt!

Pagina 24 :

Sarah : Staat mooi zon felle kleur! Is het zon wilde dat hij zo onder de plekjes zit? Of lijkt het zo :)

Pradadaan : Wat verkleurt hij al! Flinke man! Jullie houden hem toch?

Voyou : Zo te zien ook wat mooie fotos gemaakt! Vind dat ze een aansprekend hoofd heeft!


Zo, iedereen weer gehad. Super leuk dat iedereen steeds van die mooie fotos heeft!

Hier druk gehad afgelopen week. Waren een weekje op vakantie en kreeg vrijdag te horen dat ik hayden nog wel eerder kon halen. Dus vrijdag gaan we hem ophalen! Hij is dan 5 maand maar zn moeder is al flink zat van hem. Hij is ontzettend groot en breed. Zn moeder laat hem ook niet meer drinken, dus het is wel mooi geleidelijk gegaan zo vind ik. Hij staat soms ook al alleen in een stal naast zn moeder. Voelt toch wat beter dan als je een zogend veulen ineens bij moeder weg plukt :')

Zn moeder is 4e geworden in een sterke rubriek op de keuring! En de kleine man gedroeg zich prima!

Even een paar fotootjes van de keuring. Bij de standfoto staat zijn moeder achter hem (schimmeltje) dus hij is al flink aan de maat!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 12:15

komt er eigenlijk weer een boktveulen van het jaar? niet dat ik mee ga doen denk ik. maar vind stemmen wel erg leuk

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 12:16

Sarah_Fons schreef:
Nog wat babyspam. Zijn 1e halstertje <3
[ [url=m/7Xv8sW.jpg]Afbeelding[/url] ]


het is net een ezeltje. <3 . En nee dat bedoel ik niet negatief. :D

ik kan het ook niet helemaal bijhouden.

Deze foto’s kreeg ik gister van mijn knapperd


Afbeelding

Afbeelding

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 12:23

Nynkster, dankjewel. Wij verwachten stiekem ook heel wat van dit veulen als hij straks ohz is. Nog zo jong, maar beweegt al met een gigantische afdruk en is daarin ook al super constant.

Hayden is ook al een flinke knaap! Die schiet zijn moeder straks voorbij. En wat fijn dat hij wat eerder opgehaald kan worden.

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 12:23

Leuke foto's plutolover

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 12:28

Alicelover : Snap ik helemaal! Als ze zo vroeg al zoveel laten zien moet er toch wel wat in zitten!
Ja ik denk dat hayden zn moeder ook wel wat voorbij gaat ja! maar Hazell is volgens mij niet heel hoog in de maat, zolang hij maar onder de 1.22 blijft is alles goed :)

Leuke fotos willeke! Hij heeft een echte wijsneus :P

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 12:46

Hij zal vast wel in die maat blijven, als beide ouders dat ook zijn. :j

Hier een jaartje ouder. :+
Kwam uit mijn werk, veulen zoek. Merrie rustig aan het grazen en kwam naar me toe. Bleek Rey zo'n 200m verder op lekker languit te liggen koesen. <3

Afbeelding

Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 12:58

Wat een prachtige foto's!
Wat is die schoon nuynkster!
Ik was de kleine ook wel eens 'kwijt' toen wij nog lang gras hadden Alice lover. Eerste keer kreeg ik een hartverzakking!

Billie begint echt al mee te grazen. Soort van _O-

Afbeelding


En Belle krijgt echt al manen. Ze gaan bijna hangen... :=
En de hoefsmid heeft haar gedaan. Hij vond haar erg braaf voor een veulen :j ik borstel haar ook al als ze naast de merrie vast staat. Heel fijn karakter zit erin.
Afbeelding

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 13:29

Cio, leuk he als ze beginnen te grazen. Gaat in het begin altijd zo klungelig met die lange stelten.

Rey zijn manen zijn aan de achterkant zo goed als omgevallen. Vooraan nog wel coupe fjord. Fijn dat Belle zo braaf was bij de smid. Rey is ook niet lastig. Maar moet ook toegeven dat we voetje geven geoefend hebben.

Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 13:40

Hij moet echt nog even kijken hoe hij het moet doen. Maar het gaat best goed _O-

Ik heb Belle der hoefjes ook wel eens opgetild maar niet met regelmaat. Was meer overal aan het aaien, onder de buik, over de benen enzo.

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 18:24

Nijn wordt duidelijk, schimmel. Misschien lijkt ze later wel sprekend op Vien. Wij hoeven maar 3 kwartier naar de opfok, maar ik denk dat de merrie ook mee gaat. Sterkte met je besluit over Vien. :(:)

Droversrun, wat vervelend dat je eigen gezondheid achteruit gaat. Maar 6 maanden erbij is al best lang, de meesten redden dat niet. Vaak is de merrie ze dan al zat of ze nemen teveel van de merrie.

Whaha die foto van Belle. _O-

Neon, Ah nee!!! -O-
Wat zonde!

Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 18:30

Ik begin topics door elkaar te halen, dikke buiken en deze _O-

Sarah_Fons

Berichten: 962
Geregistreerd: 03-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 23:07

Nynkster: Ja, het is echt een klein varkentje... Steekt zelf vanalles uit en hij heeft met zijn mama ook een weekje tussen een kudde shetlanders gestaan, maar dat ging blijkbaar toch niet goed. Ze waren met zen 2 het laagst in rang, wat niet echt goed kwam bij voertijd... Sinds ze apart staan geen nieuwe wondjes meer, dus hopelijk blijft hij nu heel :=
En wauw zeg, die van jou is echt om op te eten! <3

Plutolover: hahaha ja idd, viel me op die foto ook op dat hij nog in zijn oren moet groeien :') Mooie foto's van jouw jonkie!

Kabayo

Berichten: 13970
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 07:04

Mag ik mij ook (geheel onverwacht) melden? Gister een welsh a pony hengst gekocht. Yvano!
Afbeelding
Afbeelding

Mijn moeder heeft zijn weide maatje gekocht. Ook een welsh a hengst uit 2018. We zijn er blij mee! Dit is Ywan
Afbeelding
En samen <3
Afbeelding

alicelover

Berichten: 2349
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: beetgumermolen friesland.

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 07:13

Kabayo, welkom.
Wat een mooie pony veulens. En wat is yvano leuk getekend, een plaatje.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 07:59

Kabayo: welkom wat een leuk veulentje. Ik ga proberen hier wat actiever te zijn. Vanmiddag eens wat paar pagina's door spitsen. ;-)

voor diegene die het leuk lijken. Ik doe sinds kort aan vloggen. Mijn nieuwste video staat in mijn onderschrift.

Over paar weken kan ik Maximus op halen. En dan komt hij ook vaker voor in mijn vlogs. haha

Sarah_Fons

Berichten: 962
Geregistreerd: 03-06-14

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 14:01

Kabayo: wat een dropjes!! <3

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-18 14:29

@Cioccolato: tof, zo twee verschillende karakters :D ik vind het altijd reuze interessant om te zien hoe ze op zo’n jonge leeftijd toch al zo’n individu’tjes zijn! De twee veulens waar de mijne bij loopt zijn ook totaaaal anders!

@Sarah_Fons: ah zo’n leukerd <3 wordt hij nog donkerder? Meen op de laatste foto wat verhaarplekjes te zien?

@Kimsel94: wat is Nex al gegroeid zeg! Ze kan leuk bewegen ook! :)

@Seven: wat lijkt me dat inderdaad zwaar :(:) zou het zelf absoluut niet kunnen denk ik! Fijn dat hij zo braaf was op de trailer en dat hij goed terecht is gekomen! Ik vind het ook een leuke merrie trouwens, welke hengst hebben jullie voor gekozen dit keer?

@Solleke_Noah: Welkom :D wat een leukerd is het! Ga je d’r zelf bijhouden?

@Kayleigh: Harry is leuuuuk :j vind het zo’n toffe (roep)naam trouwens!

@vicky: wauw wat een gave ervaring lijkt me dat! Zal in elk geval niet bang zijn van water later :D

@pradadaan: ik ben echt fan van Nacho <3 sowieso vind ik de nakomelingen van Ceasar altijd wel geslaagd, maar die van jou is wel echt heel mooi getekend! Hij wordt al groot zeg!

@voyou: zo al 5 maanden? Het is echt al een heel ‘paardje’. Ziet er goed uit! :j

@Nynkster: dat komt al dichtbij. Als ze merries ze zat zijn is het idd verstandig om te spenen, snap dat je daar dan een beter gevoel bij hebt. Hij ziet er goed uit! Heel schoon ook zo voor de keuring :D

@plutolover: eigenwijs haflinger-snoetje heeft Maximus :+

@alicelover: ik zou echt een hartverzakking krijgen als ik mijn veulen niet zag _O- Maar wel echt heel lief, lekker dutten <3

@Cioccolato: het is ook niet handig met die lange stelten :D Belle is ook al een flinke dame geworden, die manen zijn echt schattig!

@Kabayo: Welkom, en wat een toffe welshjes! Wat zijn de plannen ermee voor de toekomst?

Hier geen echte update meer. Heb examens t.e.m. 4 september dus had vorige keer gezegd tegen de fokster dat ik daarna pas weer zou langskomen. Maar net toch weer een PB gestuurd of ik hem donderdag weer kan bezoeken. Het lijkt een eeuwigheid geleden dat ik hem nog heb gezien, ook al was het nog maar 2 weken geleden :’)

Regreso is trouwens nog steeds niet gechipt en paspoort niet in orde. Fokster gaat nog maar eens een keer mailen naar het stamboek. Ben alleen bang dat het eind september – wanneer ik hem ga ophalen – nog niet in orde is gebracht := iemand ervaring mee?

Had deze foto ook nog bewerkt onlangs. Lieve ogen :+:
Afbeelding