Een barok avontuur

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nobje

Berichten: 1744
Geregistreerd: 08-09-06

Een barok avontuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-17 22:14

Ik weet niet of dit hier helemaal op de juiste plaats staat..
Maar ik zie het wel als het ergens anders hoort :o

Dit jaar kregen we een PRE merrie op stal..
Ze heet Pastora en is een ontzettend lieve merrie
Ik wilde in de nabije toekomst graag weer wat meer gaan rijden.
En was inmiddels al helemaal verliefd op een friese ruin, waar ik al een paar keer
mee op pad was geweest..... maar ja soms bepaal je de toekomst niet.

En opeens werd mijn vader werd snel slechter, had meer zorg nodig al vond hij zelf van niet. .. ... en van een rijpaard er bij moesten er paarden weg...
omdat ik zoveel bij mijn ouders was die niet naast de deur woonde...
Samen met mijn partner woonde we deels bij mijn ouders, deels op het werk ....En af en toe even langs huis vliegen.. dus mijn merrie en veulen moest ik toevertrouwen aan een stal met hele lieve mensen... Vrienden van ons hadden de hele zomer al regelmatig voor ons de beestjes en paardjes verzorgd... maar ja dat kan natuurlijk niet voor de langere termijn... En de kleine pony's de geit en alpacca's konden op de plaats blijven waar ze stonden.... na het overlijden van mijn vader kwam Pastora voorbij....

Afbeelding

Ze is een wat zwaardere en barok gebouwde PRE merrie.. het was onduidelijk of ze gereden was... en waar ze vandaan kwam... uiteindelijk blijkt ze gewoon ontzetttennnddd lief.
We mochten op haar zitten en zadel en hoofdstel vond ze allemaal prima, verkeer ook... maarrr.. verder begreep ze er niet veel van... Maar toch maar gestopt met testen want ze was ook een beetje drachtig.. en dan word je toch nieuwschierig

Afbeelding

Afbeelding

Dus toch maar eens op zoek naar de herkomst van de merrie... en tadaaaaa gevonden met wat hulp.. ze kwam van een Frans fok station (mag je dat zo noemen ?) - Elvage Delio

Afbeelding

Er was zelfs een folder iets te vinden waar de te verwachten veulens voor 2017 te reserveren waren..
Afbeelding

Dus huppaaa hadden we ook meteen de hengst gevonden. Maar er dan ook achter komen dan de oude eigenaren alleen Frans spreken en jij niet.. dan blijkt een leuk contact d.m.v google translate toch wat gammel ... maar gelukkig waren de mensen van het PRE stamboek ND. bereid om te helpen. Ondertussen had ik heel veel leuke foto 's ontvangen van haar vorige adres...
Ik kreeg zelfs een foto van de merrie samen met haar moeder...
Afbeelding

Afbeelding

En dit is de hengst die haar gedekt had... "Abocado CA"
Hij is zowel onder het zadel als aangespannen, dus wel een veelzijdige jongeman in ieder geval.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en dan is het zover... 4 dagen geleden werd haar kleine man geboren <3
op maandag morgen rond 05.00 kwam hij in de koude wereld.. wat gekreukeld omdat hij een beetje groot was geworden in mamma's buik...... maar we waren helemaal verliefd <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Een barok avontuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 09:20

Heel leuk! Mooie merrie en knap veulen. Ben heel benieuwd hoe hij opgroeit!

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Re: Een barok avontuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 12:46

KS-MK --> KSITP. Omdat ik sterk vermoed dat er hier verder veulenfoto's zullen volgen dit topic toch maar richitn KS-ITP verplaatst.

Anoniem

Re: Een barok avontuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 14:43

Mooie combi! Ben benieuwd naar meer foto's :)

Koper

Berichten: 30261
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 14:49

Gefeliciteerd met je veulen TS :) Wat heeft hij een grote bles!

deWolf
Berichten: 157
Geregistreerd: 06-07-13
Woonplaats: Dordrecht

Re: Een barok avontuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 14:53

Wat een grote zeg! Heel veel geluk met je paarden TS :)

Floortz
Berichten: 1774
Geregistreerd: 19-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 14:56

Super dat je haar achtergrond hebt gevonden. Het ventje wordt vast een heel knappe met zo'n mooie mama.

nobje

Berichten: 1744
Geregistreerd: 08-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-17 19:19

Dank jullie wel, en waar zouden jullie meer foto's van willen hi hi hi

Ik heb heel ijerig foto's van pappa opgeslagen...
en van mamma ondertussen ook af en toe wat... en Amanda Melchior heeft nog een fantastische foto shoot gedaan een tijdje voor het veulentje kwam.. en na dat het veulentje kwam *-:)
En er zijn natuurlijk ondanks dat hij nog maar een paar dagen oud is...
Ook al voldoende foto's van de kleine man

<3
Ze zijn op fok technisch gebied wellicht niet het neusje van de zalm in P.R.E land hi hi hi.... maar ik vind ze toch wel heel erg leuk <3
Afbeelding
Van het hele bloedlijnen c.q. fok gebeuren heb ik totaal geen verstand dus als iemand meer van de achtergrond wil weten, wil ik het best nakijken maar dan moeten jullie me meteen ook maar wat voorlichting geven.. het enige waar ik de paardjes nog voor heb, is om er lekker mee buiten te rijden {:}

zoutenootjes

Berichten: 1799
Geregistreerd: 19-04-11
Woonplaats: Ja

Re: Een barok avontuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 19:28

Wat een leuke verrassing, dit topic. Mooie combinatie hoor. Heel veelzijdig, daar kun je zowel aangespannen mee rijden als onder het zadel, zo te zien.

Wat hebben die paarden in Frankrijk allemaal korte manen, zeg. Dat is zeker gewoonte daar(?) Bij zonder dat je de hele familie hebt kunnen vinden.

Heb je toevallig nog foto's van dat ze lekker buiten rondhuppelen? Ze zijn heel knap in ieder geval!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-17 20:35

zoutenootjes schreef:
Wat een leuke verrassing, dit topic. Mooie combinatie hoor. Heel veelzijdig, daar kun je zowel aangespannen mee rijden als onder het zadel, zo te zien.

Wat hebben die paarden in Frankrijk allemaal korte manen, zeg. Dat is zeker gewoonte daar(?) Bij zonder dat je de hele familie hebt kunnen vinden.

Heb je toevallig nog foto's van dat ze lekker buiten rondhuppelen? Ze zijn heel knap in ieder geval!


De manen worden traditioneel kort gehouden, ook in Spanje :)
De veulens worden met 1 jaar ook helemaal geschoren, omdat de manen zo mooi vol terug groeien.

@TS: Heb je nog meer foto's van je veulen? Ik kan je ook wel wat uitleg geven over de bloedlijnen als je dat wilt :)

nobje

Berichten: 1744
Geregistreerd: 08-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-17 22:36

Especial schreef:
zoutenootjes schreef:
Wat een leuke verrassing, dit topic. Mooie combinatie hoor. Heel veelzijdig, daar kun je zowel aangespannen mee rijden als onder het zadel, zo te zien.

Wat hebben die paarden in Frankrijk allemaal korte manen, zeg. Dat is zeker gewoonte daar(?) Bij zonder dat je de hele familie hebt kunnen vinden.

Heb je toevallig nog foto's van dat ze lekker buiten rondhuppelen? Ze zijn heel knap in ieder geval!


De manen worden traditioneel kort gehouden, ook in Spanje :)
De veulens worden met 1 jaar ook helemaal geschoren, omdat de manen zo mooi vol terug groeien.

@TS: Heb je nog meer foto's van je veulen? Ik kan je ook wel wat uitleg geven over de bloedlijnen als je dat wilt :)


Ja dat zou ik leuk vinden, ik weet al dat het een niet al te spectaculaier lijn is.... maar het is toch bijzonder dat sommige voornamelijk bruin en beweging doorgeven. En anderen juist weer paarden die voor meer mensen te benaderen en te rijden zijn etc.. En het klopt dat ik haar inderdaad traditioneel geschoren kreeg.
Ik vind ze zelf eerlijk gezegd mooier met manen en een volle staart. Maar ik heb begrepen dat het traditionele opscheren een hele praktische oorzaak heeft. Omdat de merries en veulens buiten lopen, en zo niet alles in de knoop kregen.... schrijf ik dat zo goed ?

_Zsazsa_ schreef:
Heel leuk! Mooie merrie en knap veulen. Ben heel benieuwd hoe hij opgroeit!


En Zsazsa ik vind het zo leuk dat jou merrie een half broertje of half zusje draagt van dit kleine mannetje... Vergeet je niet om het even te laten weten als het zover is?
En natuurlijk een leuke foto (s) *D

En zoute Nootjes dank je wel. Het is een hele veelzijdige hengst. Toen hij nog niet helemaal uitgegroeid was deden ze ook vrijheids dressuur met hem. Later zijn ze hem gaan rijden onder de man en aangespannen. Wel leuk zo een veel zijdig paard. Ik begreep van iemand dat het PRE paard vaak in meerdere disciplines word ingezet. Maar ik denk dat er op dit forum mensen zijn die er veel meer van af weten. PS Zoute Nootjes heb je vandaag een goede rit gehad ? Erg leuk dat je bent komen Kroam schudden Y)(^)

Hier wat foto's van de kleine man< een paar uur oud.
Ze hadden het allebei wel wat frisjes (wij ook) , want het was niet warm die dag......
Amanda en Yessica kwamen kroamschudden... en Amanda maakte deze prachtige foto's
En hij was nog helemaal aan het bedenken hoe dat lopen nou eigenlijk werkt <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bridleless

Berichten: 197
Geregistreerd: 03-03-15
Woonplaats: Ergens

Re: Een barok avontuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 00:21

Gefeliciteerd met je knappe veulen! Hij heeft echt een kopje om verliefd op te worden met die witte bles en lieve oogjes <3

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Een barok avontuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 08:59

Hij word echt knap Nobje! Mooi die bles, dat zie je niet vaak bij Pre's!

Anoniem

Re: Een barok avontuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 09:22

Wat een prachtig verhaal en prachtig veulen! <3

xPearl

Berichten: 3277
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 09:33

Gefeliciteerd met deze knapperd Maris! <3. Als je 'm kwijtbent.. Ik heb hem niet hoor..! :Y)

Badeendje

Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Re: Een barok avontuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 09:42

Ahhh, smelt, wat een prachtig veulen en wat heeft de mama en enorm lieve uitstraling!

Lymoncello

Berichten: 212
Geregistreerd: 25-06-15
Woonplaats: Schuilstal met Wifi

Re: Een barok avontuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 09:53

Zowel merrie als veulen vindt ik prachtig <3 geniet ervan TS!

nobje

Berichten: 1744
Geregistreerd: 08-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-17 13:04

En HOERA ik ben vandaag 1 week oud *\o/* *\o/* *\o/*


Goedemiddag allemaal...

Ik stond vanmorgen mest te ruimen en hij was zo leukkk aan het spelen
Dus ik zet de camera op sport stand.... gebeurd het volgende...
de foto's moet je even als reeks zijn....dus achter elkaar redelijk vlug naar beneden scrollend afkijken...

En we noemen hem maar even " BAMBI"

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

allemaal heel schattig tot...... :oo :oo :oo :oo

1
Afbeelding
2
Afbeelding
3
Afbeelding
4
Afbeelding
5
Afbeelding
6
Afbeelding
7
Afbeelding
8
Afbeelding
9
Afbeelding
10
Afbeelding
En weer bekomen dus gaan met die banaannnnn
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door nobje op 01-05-17 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Een barok avontuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 13:19

Hhaha aaah wat zielig, ze kunnen flink in de knoop zitten met die lange stelten!

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Re: Een barok avontuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 13:55

Wat leuk! Bambi is een toepasselijke naam :D

NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Re: Een barok avontuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 13:57

Briljant die foto's _O-

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 13:58

Aaaahhhh die laatste foto's! Wat n suffie!

Wel een joekel zeg dat hij geboren werd; of komt dat door de foto's.
Gefeliciteerd; lekker van genieten.

nobje

Berichten: 1744
Geregistreerd: 08-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-17 14:02

Roos_M schreef:
Aaaahhhh die laatste foto's! Wat n suffie!

Wel een joekel zeg dat hij geboren werd; of komt dat door de foto's.
Gefeliciteerd; lekker van genieten.


Hoi Roos, dank je wel.. echt een toevals treffer dat ik er net met mijn neus bovenop stond.
en dat ik dacht dat ik een schattige serie bokjes ging zien.. i.p.v. een vertaling van de Walt Disney klassieker Bambi...

En ja hij is voor een veulen van zijn leeftijd flink aan de maat...
de merrie heeft het niet makkelijk gehad de laatste weken

_Zsazsa_ schreef dat haar merrie ook drachtig is van dezelfde hengst. En die vertelde me dat haar Alegria ook zo een enorme grote buik heeft in de laatste fase.
dus we zijn erg benieuwd of daar ook zo een bovenmaats veulen uit rolt...

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Een barok avontuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 14:04

Nee mijne is ook echt dik, wel een volle uier sinds vandaag Ben benieuwd of die op die van jou lijkt. Mijn merrie is natuurlijk een PSL dus toch een ander typ als jou Pre.
Afbeelding

Anoniem

Re: Een barok avontuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 14:22

Leuke foto's TS! Zo te zien 1 wit voetje. Dan heeft hij dezelfde aftekeningen als mijn hengst :D

Heb je een link van ANCCE met haar stamboom?