Een barok avontuur

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

nobje

Berichten: 1744
Geregistreerd: 08-09-06

Een barok avontuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-17 22:14

Ik weet niet of dit hier helemaal op de juiste plaats staat..
Maar ik zie het wel als het ergens anders hoort :o

Dit jaar kregen we een PRE merrie op stal..
Ze heet Pastora en is een ontzettend lieve merrie
Ik wilde in de nabije toekomst graag weer wat meer gaan rijden.
En was inmiddels al helemaal verliefd op een friese ruin, waar ik al een paar keer
mee op pad was geweest..... maar ja soms bepaal je de toekomst niet.

En opeens werd mijn vader werd snel slechter, had meer zorg nodig al vond hij zelf van niet. .. ... en van een rijpaard er bij moesten er paarden weg...
omdat ik zoveel bij mijn ouders was die niet naast de deur woonde...
Samen met mijn partner woonde we deels bij mijn ouders, deels op het werk ....En af en toe even langs huis vliegen.. dus mijn merrie en veulen moest ik toevertrouwen aan een stal met hele lieve mensen... Vrienden van ons hadden de hele zomer al regelmatig voor ons de beestjes en paardjes verzorgd... maar ja dat kan natuurlijk niet voor de langere termijn... En de kleine pony's de geit en alpacca's konden op de plaats blijven waar ze stonden.... na het overlijden van mijn vader kwam Pastora voorbij....

Afbeelding

Ze is een wat zwaardere en barok gebouwde PRE merrie.. het was onduidelijk of ze gereden was... en waar ze vandaan kwam... uiteindelijk blijkt ze gewoon ontzetttennnddd lief.
We mochten op haar zitten en zadel en hoofdstel vond ze allemaal prima, verkeer ook... maarrr.. verder begreep ze er niet veel van... Maar toch maar gestopt met testen want ze was ook een beetje drachtig.. en dan word je toch nieuwschierig

Afbeelding

Afbeelding

Dus toch maar eens op zoek naar de herkomst van de merrie... en tadaaaaa gevonden met wat hulp.. ze kwam van een Frans fok station (mag je dat zo noemen ?) - Elvage Delio

Afbeelding

Er was zelfs een folder iets te vinden waar de te verwachten veulens voor 2017 te reserveren waren..
Afbeelding

Dus huppaaa hadden we ook meteen de hengst gevonden. Maar er dan ook achter komen dan de oude eigenaren alleen Frans spreken en jij niet.. dan blijkt een leuk contact d.m.v google translate toch wat gammel ... maar gelukkig waren de mensen van het PRE stamboek ND. bereid om te helpen. Ondertussen had ik heel veel leuke foto 's ontvangen van haar vorige adres...
Ik kreeg zelfs een foto van de merrie samen met haar moeder...
Afbeelding

Afbeelding

En dit is de hengst die haar gedekt had... "Abocado CA"
Hij is zowel onder het zadel als aangespannen, dus wel een veelzijdige jongeman in ieder geval.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en dan is het zover... 4 dagen geleden werd haar kleine man geboren <3
op maandag morgen rond 05.00 kwam hij in de koude wereld.. wat gekreukeld omdat hij een beetje groot was geworden in mamma's buik...... maar we waren helemaal verliefd <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En mijn volg topic.. Een Barok avontuur, [KS-MK] Een barok avontuur
Onverwacht zwanger paardje: [KS-MK] Een onverwacht kado van het leven.... :)

mijn You Tube kanaal, en heel veeeeel paard :) https://www.youtube.com/playlist?list=P ... hOdsC6yx8q .


nobje

Berichten: 1744
Geregistreerd: 08-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-17 19:19

Dank jullie wel, en waar zouden jullie meer foto's van willen hi hi hi

Ik heb heel ijerig foto's van pappa opgeslagen...
en van mamma ondertussen ook af en toe wat... en Amanda Melchior heeft nog een fantastische foto shoot gedaan een tijdje voor het veulentje kwam.. en na dat het veulentje kwam *-:)
En er zijn natuurlijk ondanks dat hij nog maar een paar dagen oud is...
Ook al voldoende foto's van de kleine man

<3
Ze zijn op fok technisch gebied wellicht niet het neusje van de zalm in P.R.E land hi hi hi.... maar ik vind ze toch wel heel erg leuk <3
Afbeelding
Van het hele bloedlijnen c.q. fok gebeuren heb ik totaal geen verstand dus als iemand meer van de achtergrond wil weten, wil ik het best nakijken maar dan moeten jullie me meteen ook maar wat voorlichting geven.. het enige waar ik de paardjes nog voor heb, is om er lekker mee buiten te rijden {:}

En mijn volg topic.. Een Barok avontuur, [KS-MK] Een barok avontuur
Onverwacht zwanger paardje: [KS-MK] Een onverwacht kado van het leven.... :)

mijn You Tube kanaal, en heel veeeeel paard :) https://www.youtube.com/playlist?list=P ... hOdsC6yx8q .

nobje

Berichten: 1744
Geregistreerd: 08-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-17 22:36

Especial schreef:
zoutenootjes schreef:
Wat een leuke verrassing, dit topic. Mooie combinatie hoor. Heel veelzijdig, daar kun je zowel aangespannen mee rijden als onder het zadel, zo te zien.

Wat hebben die paarden in Frankrijk allemaal korte manen, zeg. Dat is zeker gewoonte daar(?) Bij zonder dat je de hele familie hebt kunnen vinden.

Heb je toevallig nog foto's van dat ze lekker buiten rondhuppelen? Ze zijn heel knap in ieder geval!


De manen worden traditioneel kort gehouden, ook in Spanje :)
De veulens worden met 1 jaar ook helemaal geschoren, omdat de manen zo mooi vol terug groeien.

@TS: Heb je nog meer foto's van je veulen? Ik kan je ook wel wat uitleg geven over de bloedlijnen als je dat wilt :)


Ja dat zou ik leuk vinden, ik weet al dat het een niet al te spectaculaier lijn is.... maar het is toch bijzonder dat sommige voornamelijk bruin en beweging doorgeven. En anderen juist weer paarden die voor meer mensen te benaderen en te rijden zijn etc.. En het klopt dat ik haar inderdaad traditioneel geschoren kreeg.
Ik vind ze zelf eerlijk gezegd mooier met manen en een volle staart. Maar ik heb begrepen dat het traditionele opscheren een hele praktische oorzaak heeft. Omdat de merries en veulens buiten lopen, en zo niet alles in de knoop kregen.... schrijf ik dat zo goed ?

_Zsazsa_ schreef:
Heel leuk! Mooie merrie en knap veulen. Ben heel benieuwd hoe hij opgroeit!


En Zsazsa ik vind het zo leuk dat jou merrie een half broertje of half zusje draagt van dit kleine mannetje... Vergeet je niet om het even te laten weten als het zover is?
En natuurlijk een leuke foto (s) *D

En zoute Nootjes dank je wel. Het is een hele veelzijdige hengst. Toen hij nog niet helemaal uitgegroeid was deden ze ook vrijheids dressuur met hem. Later zijn ze hem gaan rijden onder de man en aangespannen. Wel leuk zo een veel zijdig paard. Ik begreep van iemand dat het PRE paard vaak in meerdere disciplines word ingezet. Maar ik denk dat er op dit forum mensen zijn die er veel meer van af weten. PS Zoute Nootjes heb je vandaag een goede rit gehad ? Erg leuk dat je bent komen Kroam schudden Y)(^)

Hier wat foto's van de kleine man< een paar uur oud.
Ze hadden het allebei wel wat frisjes (wij ook) , want het was niet warm die dag......
Amanda en Yessica kwamen kroamschudden... en Amanda maakte deze prachtige foto's
En hij was nog helemaal aan het bedenken hoe dat lopen nou eigenlijk werkt <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En mijn volg topic.. Een Barok avontuur, [KS-MK] Een barok avontuur
Onverwacht zwanger paardje: [KS-MK] Een onverwacht kado van het leven.... :)

mijn You Tube kanaal, en heel veeeeel paard :) https://www.youtube.com/playlist?list=P ... hOdsC6yx8q .

nobje

Berichten: 1744
Geregistreerd: 08-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-17 13:04

En HOERA ik ben vandaag 1 week oud *\o/* *\o/* *\o/*


Goedemiddag allemaal...

Ik stond vanmorgen mest te ruimen en hij was zo leukkk aan het spelen
Dus ik zet de camera op sport stand.... gebeurd het volgende...
de foto's moet je even als reeks zijn....dus achter elkaar redelijk vlug naar beneden scrollend afkijken...

En we noemen hem maar even " BAMBI"

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

allemaal heel schattig tot...... :oo :oo :oo :oo

1
Afbeelding
2
Afbeelding
3
Afbeelding
4
Afbeelding
5
Afbeelding
6
Afbeelding
7
Afbeelding
8
Afbeelding
9
Afbeelding
10
Afbeelding
En weer bekomen dus gaan met die banaannnnn
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door nobje op 01-05-17 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt

En mijn volg topic.. Een Barok avontuur, [KS-MK] Een barok avontuur
Onverwacht zwanger paardje: [KS-MK] Een onverwacht kado van het leven.... :)

mijn You Tube kanaal, en heel veeeeel paard :) https://www.youtube.com/playlist?list=P ... hOdsC6yx8q .

nobje

Berichten: 1744
Geregistreerd: 08-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-17 14:02

Roos_M schreef:
Aaaahhhh die laatste foto's! Wat n suffie!

Wel een joekel zeg dat hij geboren werd; of komt dat door de foto's.
Gefeliciteerd; lekker van genieten.


Hoi Roos, dank je wel.. echt een toevals treffer dat ik er net met mijn neus bovenop stond.
en dat ik dacht dat ik een schattige serie bokjes ging zien.. i.p.v. een vertaling van de Walt Disney klassieker Bambi...

En ja hij is voor een veulen van zijn leeftijd flink aan de maat...
de merrie heeft het niet makkelijk gehad de laatste weken

_Zsazsa_ schreef dat haar merrie ook drachtig is van dezelfde hengst. En die vertelde me dat haar Alegria ook zo een enorme grote buik heeft in de laatste fase.
dus we zijn erg benieuwd of daar ook zo een bovenmaats veulen uit rolt...

En mijn volg topic.. Een Barok avontuur, [KS-MK] Een barok avontuur
Onverwacht zwanger paardje: [KS-MK] Een onverwacht kado van het leven.... :)

mijn You Tube kanaal, en heel veeeeel paard :) https://www.youtube.com/playlist?list=P ... hOdsC6yx8q .

nobje

Berichten: 1744
Geregistreerd: 08-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-17 14:54

Especial schreef:
Leuke foto's TS! Zo te zien 1 wit voetje. Dan heeft hij dezelfde aftekeningen als mijn hengst :D

Heb je een link van ANCCE met haar stamboom?


Wat leuk dat hij dezelfde aftekeningen heeft als jou hengst :) foto ? je begrijpt nieuwschierig {:}
:j
wat dacht je hiervan ?


Afbeelding
ik heb hem opgeslagen omdat ik bang was dat ik hem niet terug kon vinden hi hi hi
en omdat ik hoopte dat ik wellicht een leuke naam voor de kleine man er in terug kon vinden.... maar voorlopig lijken we hem nog steeds "het ventje" te noemen :o

En mijn volg topic.. Een Barok avontuur, [KS-MK] Een barok avontuur
Onverwacht zwanger paardje: [KS-MK] Een onverwacht kado van het leven.... :)

mijn You Tube kanaal, en heel veeeeel paard :) https://www.youtube.com/playlist?list=P ... hOdsC6yx8q .

nobje

Berichten: 1744
Geregistreerd: 08-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-17 14:57

_Zsazsa_ schreef:
Nee mijne is ook echt dik, wel een volle uier sinds vandaag Ben benieuwd of die op die van jou lijkt. Mijn merrie is natuurlijk een PSL dus toch een ander typ als jou Pre.
[ [url=m/N4YAHl.jpg]Afbeelding[/url] ]


Jee dat schiet ook enorm op.... wat zal je nieuwsgierig zijn...
ik ook trouwens hi hi hi hi
en je schrijft PSL... ik denk ? dus....
Is PSL nou hetzelfde als Lusitano ?
Maar Lusitano is geen PRE ?
En als dit zo is waar hoort de Andalusiër dan thuis in het rijtje
van deze zonnige paarden ?
{:}

En mijn volg topic.. Een Barok avontuur, [KS-MK] Een barok avontuur
Onverwacht zwanger paardje: [KS-MK] Een onverwacht kado van het leven.... :)

mijn You Tube kanaal, en heel veeeeel paard :) https://www.youtube.com/playlist?list=P ... hOdsC6yx8q .

nobje

Berichten: 1744
Geregistreerd: 08-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-17 22:45

Especial schreef:
Dit is hem:
[ Afbeelding ]

Wel een andere bles maar ook bruin met 1 wit achtervoetje :P

Dit is de internet link naar je merrie:
http://www.lgancce.com/lgpreancce/asp-p ... lXObywgi0=

Zie een aantal Yeguada Miltair paarden in de stamboom, die paarden zijn vroeger voor het Spaanse leger gefokt en staan nu nog bekend om hun werklust.
Feldespato, overgrootopa, heeft weer als overgrootopa Agente. Een zeer bekende stamhengst. Agente is 1 van de eerste PRE's in de kleur bruin die die kleur ook doorgaf aan zijn nakomelingen.

PSL is Lusitano trouwens, die komen uit Portugal.
PRE's zijn Spanjaarden. Het zijn 2 verschillende stamboeken.
Andalusier is een verzamelnaam maar niet correct, dit is geen ras of stamboek.

Trouwens, als je nog naam inspiratieloos bent, kijkend naar de afstamming zie ik nog een bruine Nescafé. Je kan hem altijd nog Nespresso noemen, of Dolce Gusto :P


Als eerste dank voor je heldere uitleg :)

En jee wat een gaaf paard heb je... doe eens een foto van het hele paard ?
wat spannend als je hem laat keuren voor dek dienst.
En ik ben nu wel heel nieuwsgierig naar het hele paard. *D

En wat top dat je zo kan vertalen waar de kleur mogelijk vandaan komt. En van de paarden uit de militair bloedlijn heb ik wel hele fijne dingen gehoord... ik heb nog zo een leuk paardje.. maar dan met een NRPS papier. Zij komt uit zo een lijn van Militair meen ik. Echt een waanzinnig lief paard. Ik ga eens kijken of ik er wat afbeeldingen van kan terug vinden van de week
Ps.. als ik helemaal geen naam meer kan vinden zal ik het koffiezet apparaat met eer benaderen hi hi hi

En het verschil tussen PRE en PSL is helder.. maar als Andalusiër een verzamelnaam is, is dat dan voor alles wat in Spanje is gekruist of ook in Portugal ? Maar wat is dan een Cruzado ? dat is toch een mix ?

Kan je ook zo een uitleg geven over Abacodo CA ?
en wat denk je dat ze wilden bereiken met deze kruising ? zijn er meer en minder gewenste lijnen om samen te voegen ? Of heb je dat bij de Spaanse paarden niet zo ?
Afbeelding

en,

_Zsazsa_ schreef:
Dekt jou hengst ook Especial?

Wil je trouwens nog een keer dekken Nobje of heb je genoeg aan 2?


Eigenlijk, had ik vorig jaar een veulentje uit onze recreatie merrie. En wilde we graag een jonkie erbij als gezelschap... ze heet Carmen.. en is nu bijna 1 jaar. Dus we hadden erg gehoopt dat het een merrie veulen zou worden. Maar ik merk nu al dat ik het jonkie als ventje ook al heel leuk vind ;) maar ze zouden van de winter fijn samen kunnen...en dan weer verder kijken.. Ik denk niet dat ik mijn vingers ga branden aan het fokken hi hi hi ... Al is me wel opgevallen dat Pastora als ze de ruimte heeft fantastisch kan bewegen. Dus wellicht kan ze op anderen gronden nog wat groei doormaken :)

zoutenootjes schreef:
Especial, wat is die hengst knap zeg! Wow, wat een uitstraling. Lang leve bokt voor alle mensen die zoveel kunnen vertellen over de paarden! Boeiende informatie allemaal.

Nobje, hij is zo leuk! Zoals hij naar zijn benen kijkt op die ene foto. Zo van: waar zijn die lange stelten voor? En dan lekker keihard rondrennen, hahaha. Moeder helpt ook niet echt als hij in de knoop ligt, hahaha. Het kleine rondvliegende spaghetti monster, dat is het.

.


Van harte gefeliciteerd met je mooie prestatie dit weekend. En je hebt gelijk hoor, "to finish is to win"
En ik vind de hengst van " Especial" ook heel mooi... met die prachtige en indrukwekkende en expressieve uitstraling... vandaar dat ik vroeg of ze wellicht een foto(s) zou willen plaatsen van het hele paard. <3

En de kleine man was ook echt verbaasd vanmorgen... precies zoals jullie bedachten... zo een gezicht van wat heb ik nou dan ????
En het ging ook super vlug... ik dacht echt .. leuk wat bokjes achter elkaar.... en inplaats daarvan stort hij letterlijk ter aarde
Hij schrok.. maar ik schrok ook... pas toen hij weer in de beentjes was en vrolijk door ging dacht ik pfffff

En mijn volg topic.. Een Barok avontuur, [KS-MK] Een barok avontuur
Onverwacht zwanger paardje: [KS-MK] Een onverwacht kado van het leven.... :)

mijn You Tube kanaal, en heel veeeeel paard :) https://www.youtube.com/playlist?list=P ... hOdsC6yx8q .

nobje

Berichten: 1744
Geregistreerd: 08-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-17 23:03

badeendje schreef:
Ik zie dat ik in dit topic heb gereageerd alsof ik in het andalusiers/PRE hk topic zat. Excuses daarvoor!


Geeft niks hoor ik vond het hartstikke leuk .... en je reactie helpt me alleen maar verder op weg :D
Dus reageer vooral.... ik zat in het begin erg te twijfelen waar ik nou moest posten. Want ik vind de paarden heel fijn... maar van het ras weet ik nog maar zo weinig. Dus af en toe zit ik wel eens met vragen dat ik denk oke... en nu :P
Want ik was zo nieuwsgierig naar een aantal dingen... maar ook zo trots op het kleine ventje en zijn moeder <3

En zoals Zoute nootjes al een keer aangaf...
fantastisch dat je op een forum als dit zoveel kan ontdekken *D

Especial schreef:
Ah dankje TS en Zoutenootjes :D Ik moet nodig nieuwe foto's van hem maken, de foto die ik hier had neergezet is 2 jaar oud haha.
Zal hem hier dan posten zodra ik nieuwe heb :)


en fantastisch, kijk al helemaal uit naar je nieuwe foto's
En ik vroeg me af of er nog dingen waren in de stamboom van de vader van onze kleine man
die opvallend zijn ?
Je hebt echt een waanzinnig mooi paard <3

EdkingEnzo schreef:
Ik ga ook volgen hier! Jeetje wat een prachtige merrie heb je nobje! En het veulen, tja.... Smelt <3 Hij is echt waanzinnig mooi met z'n grote bles!
[/quote]

Dank je wel
Ik ben ook ontzettend trots op ze. Mijn grijze merrie is ook al zo leuk, zij was de eerste PRE..en er de oorzaak van dat ik dacht wauw... ik ben echt helemaal om hi hi hi...
Jou 2 mannen zijn ook al zo leuk *D *D *D *D
Gaat het nu goed met je jonge paard ? is hij al helemaal hersteld van de operatie ?

De kleine man begint nu toch wel erg man te worden hi hi hi
en zijn tandjes boven en onder beginnen door te komen... O:)
Afbeelding

En mijn volg topic.. Een Barok avontuur, [KS-MK] Een barok avontuur
Onverwacht zwanger paardje: [KS-MK] Een onverwacht kado van het leven.... :)

mijn You Tube kanaal, en heel veeeeel paard :) https://www.youtube.com/playlist?list=P ... hOdsC6yx8q .

nobje

Berichten: 1744
Geregistreerd: 08-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-17 20:45

_Zsazsa_ schreef:
Hij is echt knap Nobje!!



Dank je wel..
hoe gaat het met jou merrie ?
volgens mij duurt het niet lang meer als ik het zo terug las.

Ps ik heb nog een paar veulentjes gevonden van de vaderhengst Abocado CA
zal ik je wat foto's sturen ? ik weet niet of ik die zomaar mag plaatsen

En mijn volg topic.. Een Barok avontuur, [KS-MK] Een barok avontuur
Onverwacht zwanger paardje: [KS-MK] Een onverwacht kado van het leven.... :)

mijn You Tube kanaal, en heel veeeeel paard :) https://www.youtube.com/playlist?list=P ... hOdsC6yx8q .

nobje

Berichten: 1744
Geregistreerd: 08-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-17 07:02

_Zsazsa_ schreef:
Ik had ze al gezien ja! Kei leuk. Die van mij doet rustig aan...


Ik vond nog wat foto's van Borstel haar veulen van vorig jaar *D
Ze heet Gaya en is ook als PRE geregistreerd uit dezelfde hengst. Dus een volle zus van mijn kleine man <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En mijn volg topic.. Een Barok avontuur, [KS-MK] Een barok avontuur
Onverwacht zwanger paardje: [KS-MK] Een onverwacht kado van het leven.... :)

mijn You Tube kanaal, en heel veeeeel paard :) https://www.youtube.com/playlist?list=P ... hOdsC6yx8q .

nobje

Berichten: 1744
Geregistreerd: 08-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-17 20:17

Hayase schreef:
Wauw wat een mooi veulentje zeg!


Ja he... ik had gehoopt dat haar veulentje van dit jaar dan ook zo donker zou zijn.
Maar nou ik aan zijn bruine kleurtje ben gewend vind ik dat ook wel super schattig...
Ik vraag me af of dit merrie veulen vorig jaar zo donker is gebleven... wat denk jij ?

En mijn volg topic.. Een Barok avontuur, [KS-MK] Een barok avontuur
Onverwacht zwanger paardje: [KS-MK] Een onverwacht kado van het leven.... :)

mijn You Tube kanaal, en heel veeeeel paard :) https://www.youtube.com/playlist?list=P ... hOdsC6yx8q .

nobje

Berichten: 1744
Geregistreerd: 08-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-17 07:17

_Zsazsa_ schreef:
Heb je nog meer foto's Nobje van je veulentje?


Hi hi hi.. ik heb wel wat goedemorgen spam voor je {:} {:} {:} {:} {:} {:}
En ik zag dat mijn kleine vent zijn half zusje is geboren .... foto'ssss... leuke naam trouwens Cuba Libre.


En ik vraag me af of de kleine man koffie kleurig zou kunnen gaan worden... er zitten rond zijn oogjes en op zijn neusje van de kleur kringen ?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat Borsteltje betreft is het moederschap wel heeeeelllll vermoeiend...
zouden er nog meer paarden zijn die liever de hele dag uitslapen hi hi hi hi

En mijn volg topic.. Een Barok avontuur, [KS-MK] Een barok avontuur
Onverwacht zwanger paardje: [KS-MK] Een onverwacht kado van het leven.... :)

mijn You Tube kanaal, en heel veeeeel paard :) https://www.youtube.com/playlist?list=P ... hOdsC6yx8q .

nobje

Berichten: 1744
Geregistreerd: 08-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-18 23:23

Udisha schreef:
Hoi hoi!

Ik heb enorm leuke fototjes zien voorbij gaan van nakomelingen van de hengst abocado ca ik heb zelf namelijk ook net een enorm leuk veulentje gekocht dat ook een nakomeling is van deze mooie hengst :)..


O wat gaaf
Je begrijpt dat we nu natuurlijk ontzettend nieuwschierig zijn
Vertel :) <3

En mijn volg topic.. Een Barok avontuur, [KS-MK] Een barok avontuur
Onverwacht zwanger paardje: [KS-MK] Een onverwacht kado van het leven.... :)

mijn You Tube kanaal, en heel veeeeel paard :) https://www.youtube.com/playlist?list=P ... hOdsC6yx8q .

nobje

Berichten: 1744
Geregistreerd: 08-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-18 23:49

_Zsazsa_ schreef:
Heb je nog leuke foto’s Nobje?
Ik heb een ook nakomeling van Abocado Udisha. Uit welke merrie komt die van jou? Die van mijn komt uit een PSL merrie dus helaas geen volle Pre.


O wat een prachtige donkere kleur
Vertel eens wat meer :j
De mamma van Don Bizet, of kleine man zoals we hem noemen.
Heet Pastora LIII. Zij is als PRE ingeschreven bij het stamboek.
Boven aan pagina 2 van dit topic staat een scherm afdruk van haar ouders. Opa en oma's etc. Misschien geeft dat je wat meer informatie ?
Een fantastisch lieve merrie, met veel kap. Maar wel wat lang en onhandig
In haar lijf.
Erg gesteld op de mensen om haar heen. En een velletje als een spiegel.
Zelfs in een jaargetijde als dit.
Dit is een foto van Pastora LIII bij haar vorige eigenaar in Frankrijk.

Afbeelding

En hier was ze al flink ver gevorderd in haar dracht
Amanda Melcior heeft deze prachtige foto's voor me gemaakt

Afbeelding

Afbeelding


De mooie en stoere pappa van het kind
Afbeelding

En hier met kind

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hij is inmiddels al flink gegroeid
Dus ik moet eigenlijk weer eens wat meer tijd achter de pc
Doorbrengen voor actuele foto's hi hi hi... Dan komen er vanzelf wel weer actuele foto's

En mijn volg topic.. Een Barok avontuur, [KS-MK] Een barok avontuur
Onverwacht zwanger paardje: [KS-MK] Een onverwacht kado van het leven.... :)

mijn You Tube kanaal, en heel veeeeel paard :) https://www.youtube.com/playlist?list=P ... hOdsC6yx8q .

nobje

Berichten: 1744
Geregistreerd: 08-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-18 15:56

Dank je wel zoute nootjes..
Wat gaat het snel hè
In april word hij al weer een jaar..
En volgende week gaat hij
Bij de kliniek zijn hengst zijn omruilen
Voor de status ruin...
Dat word best spannen voor hem :)

En mijn volg topic.. Een Barok avontuur, [KS-MK] Een barok avontuur
Onverwacht zwanger paardje: [KS-MK] Een onverwacht kado van het leven.... :)

mijn You Tube kanaal, en heel veeeeel paard :) https://www.youtube.com/playlist?list=P ... hOdsC6yx8q .

nobje

Berichten: 1744
Geregistreerd: 08-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-18 12:08

Neon schreef:
Wens m alvast beterschap voor zijn castratie


Ik zal hem vandaag een "heel-veel-sterkte-morgen-knuffel doen"

Morgen breng ik hem samen met mijn vriendin weg, en dan komt hij woensdag weer naar huis..
Ik hoop dat het allemaal gaat zoals het hoort te gaan
En dan over een tijdje kan hij lekker weer hele dagen de wei in
Heerlijk vooruitzicht met de zomer in aantocht



Vorig jaar zomer liep alles na te zijn gewend, bij elkaar. Prettig voor hun en voor ons....
Heerlijk hele dagen buiten {:}

Afbeelding

Nu gaat hij lekker iedere dag lekker met de kleintjes naar buiten
En dan vermaakt hij zich kostelijk... De kleintjes moeten soms wel even krachtig aangeven dat ze niet altijd zin hebben om te spelen
Je kan er urennnnn naar kijken hi hi
Afbeelding


Afbeelding

En mijn volg topic.. Een Barok avontuur, [KS-MK] Een barok avontuur
Onverwacht zwanger paardje: [KS-MK] Een onverwacht kado van het leven.... :)

mijn You Tube kanaal, en heel veeeeel paard :) https://www.youtube.com/playlist?list=P ... hOdsC6yx8q .

nobje

Berichten: 1744
Geregistreerd: 08-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-18 12:02

Sanne135 schreef:
Update, update :D !!



Hoi hoi Sanne...
sorry door onze verhuizing was er wat weinig "bokt tijd"....
Maar inmiddels is Borsteltje de mamma van Don Bizet ingereden en onder het zadel, maar dat had je vast all meegekregen :D :D :D :D :D :D
En.. ze is hartstikke lief. Al vind ze het heel soms nog wel spannend. Er is ook een hele liefe
dame (hi hi hi hi.... zoals je wel weet _/-\o_ ) die haar zo nu en dan bij rijd... echt heel leuk !

Don Bizet is ontzettend lief.... echt een goedzak...
maar wel lomp .... echt zo een naarling hi hi hi... vergeet soms gewoon dat er een ander paard staat
als hij ergens naar toe wil, gevolg dan loop je tegen je soortgenoten aan hi hi... of let totaal niet op.... gewoon echt zo een puber hi hi hi...
Hij blijft wel heel constant in zijn kleur... en ook heeft hij inmiddels flink grote hoeven gekregen... van die schattige kleine hoefjes die hij van de winter had... niets meer van te zien hi hi hi

Met Pastora mochten we een paar maanden geleden naar een winter meeting in Zeegse.... o wat gaaf was dat.... en ze deed het hartstikke netjes !
Dus nou nog een keertje met jou onder het zadel ;)
Ps ga jij mijn volgende up-date doen hi hi hi.....


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik zal van de week nog even een paar foto's maken van de kleine man (Don Bizet),,, die is echt flink gegroeit.... dat word vast ook een groter paard dan zijn moeder. Maar ik denk dat jij (Sanne) hem eerder ziet, dan ik een behoorlijke foto heb kunnen schieten hi hi hi
Charlotte, die het vorige baasje was van Pastora en de vader/dekhengst.... denkt dat het een flink paard word... voor mij was klein Barok ook prima geweest hi hi hi

En mijn volg topic.. Een Barok avontuur, [KS-MK] Een barok avontuur
Onverwacht zwanger paardje: [KS-MK] Een onverwacht kado van het leven.... :)

mijn You Tube kanaal, en heel veeeeel paard :) https://www.youtube.com/playlist?list=P ... hOdsC6yx8q .


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 bezoekers