Nova, Rocky Mountain Horse geboren

Moderators: C_arola, Dyonne, Apple, Coby, petraaken

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 18:48

Hier een stille meelezer van jouw vorige topic tijdens de dracht...** kruipt nu even vanonder steen **....
Wooow! Wat een prachtige paardenbaby ! *\o/*
Mooie foto's trouwens met de besneeuwde bergtoppen op de achtergrond ! Hele mooie omgeving trouwens... ** kwijl **
Veel plezier met de jonge spruit en de flinke mamsie!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 16:39

Hééééérlijk gewoon ! Wordt ze vast en zeker ook wel heel erg sterk door, zo bergop en bergaf, heb je binnen enkele maandjes een echt klein bodybuildertje <3

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 19:03

Ow ow ow...ik denk dat ik jouw topic maar even moet bannen van mijn pc :D Dat prachtige veulentje, dat mooie landschap, dat dorpje waar je over schrijft ( moest lachen om die ijsboer ... is daar nu toch echt niet zo'n warm klimaat .... helemaal geweldig !!!), dan nog Norikers bij de buren .... Ik zou zo mijn koffers nemen ( + aanhorige dieren natuurlijk :j ) en naar jullie toekomen! *\%/*
Ik hoop dat het briefje succes heeft en je dichtbij huis ook een goed plekje voor hen kan krijgen en zoniet...dan heb je toch wat achter de hand hé, ook al is het wat verder weg.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 08:06

Moesten de financien het toelaten, kwam ik zo'n gezellie dik Noriker veulentje per direct ophalen....aangezien jij Nova niet te koop hebt staan zeker ? :D Hoeft geen strikje om hoor...ik pak haar zo wel mee :j
Dussssss....laat maar komen die foto's *-:) Zo wordt het wel een heel erruggg perfect plaatje...superleuke paardjes, gezellige knuffelhonden, mooie natuur, een echt bergdorpje...mmmmmmmmmmmmmmmmm _/-\o_

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 15:30

Ik heb hier al mijn hele leven last van de alsmaar drukker en moderner wordende maatschappij...dus een leven in een berghutje op zo'n alp zie ik eigenlijk wel zitten :D
Kan mij wel best voorstellen dat het daar nog echt op sommige momenten '' the hard way of living is '' ... maar kijk, je krijgt er onbetaalbare dingen voor terug :wow:

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 20:14

Echte alpenchocolade van de paarse milkakoetjes!!!! :D :D :D
Maar ben het wel eens met jokari...onze belgische suikerboontjes zijn vele malen lekkerder dan de beschuit met muisjes :j
Misschien een gat in de markt...oostenrijkse suikerbonen met melk van milkakoetjes :9

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 08:11

<3 <3 <3 Kleintje piept er even tussenuit om bij ome Brego te gaan snuffelen <3

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 18:41

Ome Brego mag dus nog niet babysitten van mamsie ? :n
Weerom hééééérlijke sfeerplaatjes hoor <3 <3

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 20:57

Ik dacht al...waar blijven de update-foto's van baby Nova :o
Wat is ze toch een knapperd! En al helemaal uit de kreukels !

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 20:47

Zoooo zeg...daar heb je wat hulp aan ! Kan ze binnenkort lekker stallen schoonmaken voor je ! :D

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 18:48

Toch maar es overwegen om te emigreren :j Wat een mooie filmpjes ! En die wandelroutes...mmmmmmmm....
Kan ik gelijk jouw kudde komen bewonderen <3
Is daar één of andere vorm van werkgelegenheid voor een nederige belg te vinden ?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 10:26

Mmmmm...misschien een " gat in de oostenrijkse markt '' om een boerderijtje met land op te kopen en pensionstal te beginnen waar horsies wel op de weide kunnen :D En met een afdeling voor oldies en afgedankte paardjes...is mijn grote, nog te verwezenlijke droom ! :o
K moet dan wel waarschijnlijk eerst een bank overvallen :Y)

Maar in elk geval, de eerst volgende vakantie dat ik hier oppas voor mijn '' patient-paardjes '' kan regelen, kom ik die kant uit ! ( Is hier niet evident omdat er 2 van de 3 toch een beetje zorgen nodig hebben... :j )
Staan we met z'n allen in de rij om kleine Nova te knuffelen en met Brego rond te toeren *\%/*

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 18:43

Had ik de laatst geplaatste foto's toch bijna gemist ! :oo
Ga je het volgende wandelingetje even de rollen omkeren dan? Mag het kindje dan lekker op jouw rug zitten op de terugweg :)* , of moet dat kleine ding echt alles met de eigen voetjes bewandelen ? ~~}>
Weer heel erg mooie foto's hoor ! En wat wordt het al een echt mini bodybuildertje!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 14:06

Mmmmm...dat nieuwe stekje lijkt me leuk...weide,heuvels,bos.....dat vraagt wederom om foto's ! *\o/* Mogen ook '' actie-foto's " zijn hoor, baasje aan het werk om de omheining te plaatsen :D

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 20:04

Wat kan een paard zich nog meer wensen ? <3
Zo leuk...met een heuse brug om naar de stal te gaan ! :D

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 20:24

Ow ok...de stal bestaat dus uit 3 verdiepingen ! :j Tja...ben niet zo bekend met de oostenrijkse stallenbouw :D Maar is wel een goed doordachte opzet natuurlijk, ivm de warmte in de winter en de koelte in de zomer. Ik zag ze al over het bruggetje wandelen de stal in...net zoals bij een paalwoning, maar da's meer voor moerasgebied waarschijnlijk :')
Leuk filmpje! Wat een mooi uitzicht hebben ze daar weeral ! Lijkt mij toch een behoorlijk stuk grond dat ze ter hunner beschikking hebben.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 21:44

Dat is gewoon een super stal!! Wil er ook zo ééntje :j Ze zullen mij hier in belgie zien komen denk ik, met een aanvraag voor stalling met 3 verdiepen :D
Nee, zonder gekheid, hier staat alles '' gelijkvloers '' zeg maar en ben ik ook wel best erg tevreden mee zoals het is.
Maar het '' concept '' an sich vind ik gewoon geweldig...heel veel ruimte ook. Kan je bijna zelf bij in gaan wonen...ware het niet dat het in de winter daar bij jullie nogal frisjes is hé... :brr:
Zullen de horsies vast en zeker erg blij mee zijn !

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 18:25

Wat kan het leven als veulie toch hard zijn..... :z :z :z :z

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-13 18:58

Same hier....3 viervoeters ( nou ja...grote dan...ook nog een heleboel met kleinere voetjes :D ) en ook alles in m'n uppie....dan is 3 inderdaad meer dan genoeg. Anders mocht hij bij mij komen wonen, maar heb ook geen kudde speelse ruinen...ééntje maar...en 2 merries '' op leeftijd '' :j Dus dat wordt em ook niet voor Brego...
Maar er komt vast wel iets uit de bus...the perfect match !

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 17:28

Zou leuk zijn voor Brego....9 speelgenoten *\o/* !
Oeps...maar 2 doorgereden zilverappel rocky's in Europa? Da's niet veel natuurlijk, maar de kleur is ook zeldzaam veronderstel ik ? Van een andere kleur vind je er waarschijnlijk wel meer aangereden...of hebben die allemaal het paradijs op aarde als veredelde grasmaaier ? Nee toch .... :D

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 20:08

Dat filmpje van Nova _O- _O- _O- Is de nieuwe ( en gemakkelijke ! ) manier om een berg af te komen ! In de winter doen ze zoiets op de sneeuw en voor de zomer heeft Nova dus deze nieuwe sport uitgevonden ! :)* Wordt vast een hit daar in de bergen !
Mooi stuk alp dat ze daar ter beschikking gekregen hebben !
Heb blijkbaar het één en ander gemist, want als ik het goed begrijp, blijft ome Brego lekker bij jou ?

Edit: Bijgelezen! Een licht gekanteld hoefbeen hebben veel paarden...heb dit laatst nog ergens gelezen ( weet alleen niet meer waar...misschien op de site van de Van Nassau-broers....), maar hoorde het ook al in de kliniek in Gent destijds. Hoeft niks met hoefbevangenheid te maken te hebben. Zou dom zijn dat de potentiele koper hem daarvoor laat staan...maar goed, wie ben ik om hierover te oordelen :o

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 20:30

Oke, thanks...effe alles bijgelezen nu ! Van die zak voer dat ie stiekem verorberd heeft ( de deugniet ! :D ) zal het wel zeker niet zijn...moest ie daarvan iets overgehouden hebben, stond ie daags erna al zo stijf als een stokje !
Zoals ik eerder al schreef, het blijkt dat veel paarden dit hebben, zonder ook maar iets met bevangenheid te maken te hebben. Ben nog altijd mijn hersens aan 't pijnigen waar ik dat nou laatst weer gelezen heb, was een heel interessant stukje trouwens....hoop dat het mij terug te binnen schiet...de leeftijd, weet je wel <<)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 19:00

Nova kleine dondersteen ! ~~}>
Héééééérlijke omgeving om buitenritjes te maken !

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 17:16

Jaaaaaa....daar zijn de Milka-koetjes!!! :D :D :D Nova vond ze niet zo Milka-schattig in 't begin blijkbaar :?
Lijkt wel of die kleine toverbal terug een zomervachtje krijgt ! Is de winter alweer voorbij daar ? {:}

Dat filmpje is ook weer zo mega liefffffffff! <3

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 14:18

+ 1 :D :D