Kletstopic veulens 2022!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

goldenarrow

Berichten: 8658
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 08:26

Ik kom ook meekletsen met mijn 3 veulens :)

Allereerst ons enige hengstje ECF Liberté Apal. Zijn vader is de jonge hengst Aj Nawash en zijn moeder onze Noora Apal. Hij mag voorlopig zeker nog blijven :D
Hij is kampioen van Nederland en reservekampioen van Europa geworden afgelopen jaar :D

Afbeelding
Afbeelding

En meer recent :))
Afbeelding

Verder hebben we nog ECF Galaria di Yas, van de zwarte hengst Aj Yas en het eerste veulen van Estonia. We zijn erg blij met haar en ze blijft. Ze zal hier straks ook ingezet worden in de fokkerij. Echt een hele dappere dame die nergens echt onder de indruk van is, ik lach me regelmatig kapot om haar.
Ook zij is Nederlands kampioen, maar dan van de merrieveulens :)
Afbeelding

En als laatste ECF Illyana. Zij is van SG Labib uit Prganza. Zij is wel te koop. Echt een hartstikke lief merrietje met een enorme attitude.
Afbeelding

Volg je mee? Veulens in 2024 <3
[KS-MK] Arabierveulentjes verwacht


goldenarrow

Berichten: 8658
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: Kletstopic veulens 2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 14:01

Leuk al die veulens zo :D

Galaria blijft bruin ja! Had toevallig vanochtend een foto van haar gemaakt. De schimmel wordt 4 dit jaar, de andere bruine (zonder deken) wordt 2 en is gemeten op 1.51m. Galaria is echt groot al _O-
Afbeelding

Volg je mee? Veulens in 2024 <3
[KS-MK] Arabierveulentjes verwacht

goldenarrow

Berichten: 8658
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: Kletstopic veulens 2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 18:15

Wij laten de manen ook lang, past toch beter bij een Arabier. Wel haal ik met de tondeuse het stukje achter de oren weg. Worden ze lekker mak van en het is een stuk strakker dan knippen :)

Volg je mee? Veulens in 2024 <3
[KS-MK] Arabierveulentjes verwacht

goldenarrow

Berichten: 8658
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: Kletstopic veulens 2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 20:26

Liberte wordt niet gecastreerd. Wij vinden hem goed genoeg om als dekhengst aan te gaan houden :) Hij speelt wel af en toe met zichzelf, maar verder is hij nog mega-onderdanig en is er weinig hengst aan :')

Volg je mee? Veulens in 2024 <3
[KS-MK] Arabierveulentjes verwacht

goldenarrow

Berichten: 8658
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: Kletstopic veulens 2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 21:20

Afbeelding
Afbeelding

Knappe Galaria mocht vandaag mee naar het NK voor Arabische Volbloeden (keuring). Hier werd ze 2e in haar jaarling-klasse, dus ze mocht door naar het Junior Kampioenschap. Daar deden alle nummers 1 en 2 mee van de jaarlingen, twenters en 3-jarigen. En ze deed het zo goed dat de jury haar beloonde met de zilveren medaille *\o/*

Vorig jaar werd ze Nederlands Kampioen merrieveulens en nu dus gewoon Reserve Nederlands Kampioen van de Junior Merries! Echt bizar, wat ben ik toch gek met dit beest <3

Volg je mee? Veulens in 2024 <3
[KS-MK] Arabierveulentjes verwacht

goldenarrow

Berichten: 8658
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: Kletstopic veulens 2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 21:10

Ik heb ook dekens voor ze. Meestal past 165/175cm wel voor onze Arabiertjes, maar die worden natuurlijk ook niet heel groot :)

Libera: 72" komt ongeveer overeen met 185cm.

Volg je mee? Veulens in 2024 <3
[KS-MK] Arabierveulentjes verwacht

goldenarrow

Berichten: 8658
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: Kletstopic veulens 2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 17:43

Na de basisenting (3x inderdaad!) enten wij gewoon jaarlijks. Wij doen dat in april omdat voor onze keuringen een eis is dat ze minder dan 6 maanden en 21 dagen geleden geënt zijn en ik dan in principe alle keuringen mee kan pakken. En voor die ene die misschien ooit zo goed is dat ze op het WK kunnen verschijnen ent ik nog wel een keer extra :+

Volg je mee? Veulens in 2024 <3
[KS-MK] Arabierveulentjes verwacht

goldenarrow

Berichten: 8658
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: Kletstopic veulens 2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 15:08

Tandarts laten wij vaak voor het eerst komen het jaar dat ze 3 worden. Of ik moet eerder al merken dat ze moeilijk eten of proppen maken oid. Hier krijgen ze geen speciaal veulenvoer. Alles staat hier op de draversbrok van Havens en daar doen ze het super op.

@Wortel: Atari is ook heel zielig :P Gaat het inmiddels weer een beetje beter met hem?

Volg je mee? Veulens in 2024 <3
[KS-MK] Arabierveulentjes verwacht

goldenarrow

Berichten: 8658
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: Kletstopic veulens 2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 13:50

Galaria is ook een draak bij de smid hoor. Het eerste voetje gaat nog redelijk, maar dan moet ik wel haar hoofd bezig houden. De rest heeft ze er al geen geduld meer voor. Terwijl ik ze wel altijd in rust gewoon uit kan krabben. Gelukkig hebben we een smid die Arabieren gewend is en zijn energie laag kan houden, want zodra je boos of gefrustreerd wordt is het echt klaar. Dan kan je haar beter wegzetten en het na een paar andere paarden weer proberen. Ik wijt het ook wel aan de jeugdigheid. Liberté is daarentegen echt heel anders, veel chiller qua karakter en dat merk je ook bij de smid.

Volg je mee? Veulens in 2024 <3
[KS-MK] Arabierveulentjes verwacht


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Mar_M, Vitas en 22 bezoekers