Fa. van der rakt,bloedtapperij

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 14:21

Vorige eigenaar heeft het boekje niet meer en herinnert zich geen kribbel in de kaft. Maar als het een sticker was kan deze dus wel verwijderd zijn voor de verkoop. (Las ik hier in dit topic ook).
Zelf hebben ze de merrie niet lang gehad (nog geen 2 jaar geloof ik). Ze is ingeslapen toen ze 4 jaar was.

Nochoice2009
Berichten: 31
Geregistreerd: 31-01-13
Woonplaats: beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 01:03

Ik ben er achter hoe de vader heet van onze kanjer. De vader is een hengst uit de combi Justice hr x Jimtown x Notaris.
Het is Kantje's Alcapone. Hij is ingeschreven in het Nnfps stamboek maar helaas nooit op naam van de nieuwe eigenaar gezet.
Ik ben wel heel benieuwd hoe deze hengst er uit ziet want kan weinig/niets vinden over hem op internet.
Volgens een hele goede bekende van Dhr vd Rakt is Al Capone naar België of Frankrijk verkocht.
Weet iemand misschien waar deze hengst naar toe is gegaan of heeft iemand misschien foto's van deze hengst.
Alvast bedankt.

unediable

Berichten: 4
Geregistreerd: 28-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 16:35

/3


hallo, ik wist dat het Frans, kocht ik een pony aan een handelaar in Frankrijk in 2011. Haar naam is Ramona, zijn paspoort is zijn fokker Fa Van de Rakt, zijn er een aantal vaccins maakte een paar kilometer van waar ze Nistelrode séjournée heeft officieel tot zijn 6 jaar. Ik heb nooit het geringste spoor van zijn verleden heb gehad, ik zelfs contact opgenomen met Fa van Rakt maar hij kon zich niet herinneren. op het paspoort kan worden gezien dat het is gemeten voor de wedstrijd. ze was erg ongerust toen ik hem kocht, het kostte me een lange tijd om het te temmen, maar ze was altijd erg aardig voor de kinderen. want ze is prima, ze is zeer actief en neemt deel aan wedstrijden in Frankrijk. want ik heb het, het maakt de zomer dermatitis (die zouden kunnen worden rédibitoire voor een club)

Ik graag zijn verleden kennen, in het licht van lezingen op dit forum is het mogelijk dat ze in staat om veulen was.
Ik heb nog nooit groenboek had op het paspoort met vermelding van zijn voormalige eigenaars. Ik denk dat zelfs kon ze uit de slacht gered worden door de dealer die het mij verkocht
Ik wil haar verleden te begrijpen, ze vaak slecht karakter, is zeer wantrouwig tegenover vreemden, ik heb twee jaar in staat zijn om zijn oren te raken zonder hem bang te maken, en zelfs nu, soms kan het bang te zijn. Ramona is 1m30 kleurmeetinstrumenten Bay heeft een kleine witte bal op het hoofd. Ze heeft een kleine sok de rechterpaal binnen te schieten.
in competitie is een echte raket. Het duurt een goede kleine ruiter op het aan te vliegen.
contact met mij opnemen via deze site of naar mijn e-celine.lortat@gmail.com

Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Re: Fa. van der rakt,bloedtapperij

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 00:27

Erg vaag berichtje, Celine. Maar meer pony's die daar vandaan komen zijn wat hectisch, mijn ervaring is dat het met de tijd wel wat bijtrekt als ze wat liefde en vertrouwen hebben. Tip voor je volgende bericht is 'r misschien in t correct Engels te plaatsen ipv Google translate, want daar lijkt t verdacht veel op haha. Sterkte met je pony, vervelend dat het vertrouwen winnen zolang duurt..

Sokje_6
Berichten: 3927
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Re: Fa. van der rakt,bloedtapperij

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 00:49

1m30 kleurinstrumenten bay _O-
Geniaal!

dynara

Berichten: 1443
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: some where on earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 02:39

Ik denk dat het vertaald is? Ze is frans volgens haar profiel :)

Edit: misschien levensnummer van de pony op internet googlen, kan misschien wel wat opleveren. Heeft ze stamboom verder?

nine1987

Berichten: 8322
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 06:19

Denk ook dat de tekst door google translate is gehaald.. Maar met een beetje gezond denkwerk is t best te lezen.. :)

unediable

Berichten: 4
Geregistreerd: 28-03-17

Re: Fa. van der rakt,bloedtapperij

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 20:04

ja ik ben Frans en ik gebruik google te vertalen I can try to speak english ? I Have find in the Ramona's Passeport a number written inside the book. The number is 66 B 305 21/10 what it's mean ? maybe you can Help me, I read in this forum that pony coming Fa Van de Rakt have got a number inside the passeport for control for the test about bloods ?

unediable

Berichten: 4
Geregistreerd: 28-03-17

Re: Fa. van der rakt,bloedtapperij

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 21:03

like you understand, the language is a really problem for me et it's very difficult for find informations about my pony. Maybe you can help me for search ? I don't know if in Holland there are a website for find informations by the name, the mircoshipnumber for know who has going in competition about Ramona ? I knows that she's born in may 2003 in Nistelrode by breeder Fa Van de Rakt. the passeport has make in 2006. after I can see that she living at Hellendoorn (Lutterberg ?) in 2007 and 2008 (date of vaccinations). After no informations. I Have buy Ramona In France in 2011. Inside the passeport there aren't no name, nothing. I really need help for Knows a day, who are really my pony.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78498
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Fa. van der rakt,bloedtapperij

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 21:45

Did the pony compete in dressage or jumping? Maybe the horse checker will give a hit at the KNHS on chip number. If you sent me a pb with the chip number I can check it.

unediable

Berichten: 4
Geregistreerd: 28-03-17

Re: Fa. van der rakt,bloedtapperij

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 13:07

thanks you please can you give me your email, I don't understand this forum for you answers a private message (all in neerland it's not easy for me) Thanks a lot for your answers