Fa. van der rakt,bloedtapperij

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cleej

Berichten: 126
Geregistreerd: 10-04-07
Woonplaats: Barendrecht

Re: Fa. van der rakt,bloedtapperij

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 23:15

Bedankt voor je reactie. Ik ben gewoon nieuwsgierig wat ze nou is. En dan hoeft het niet New Forest te zijn. En lijkt me ook niet kwa haar maat.
Maar ben gewoon benieuwd of zei iets van info hebben of advies.
En misschien van de Rakt zelf.

Binnenkort misschien op onderzoek uit, en een berichtje hier op bokt. :D

Ra_chel
Berichten: 2299
Geregistreerd: 31-05-10
Woonplaats: daar waar ik graag zijn wil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 15:35

Ook wij hebben een pony met als fokker fa.van de Rakt.
Na een telefoontje weet ik inmiddels dat ze daar is geboren en met haar 2 jaar is gedekt en een veulen heeft gehad. Verder is alles onbekend.
Ik probeer nog om de vorige eigenaar te achterhalen , de gegevens (sticker) zijn helaas uit het paspoort verwijderd.
Ze is elk jaar officieel gemeten , dus heeft in de sport gelopen , maar verder weet ik niks.
Ze heeft littekens en nogal een gebruiksaanwijzing , dus ben heel benieuwd naar haar verleden....

Mandarijn12

Berichten: 1478
Geregistreerd: 23-02-12

Re: Fa. van der rakt,bloedtapperij

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 15:38

Wellicht kun je met haar sportnaam of chipnummer meer informatie opvragen bij de KNHS, zo ben ik ook achter een hoop meer gegevens gekomen.

Gewoon even vragen of je de wedstrijdresultaten van [xxx] mag zien. Krijg je ze zo toegestuurd.

Ra_chel
Berichten: 2299
Geregistreerd: 31-05-10
Woonplaats: daar waar ik graag zijn wil

Re: Fa. van der rakt,bloedtapperij

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 20:34

Oh? Dat was mij niet bekend, dan zal ik dat maandag ook eens doen. Paspoort was op naam over gezet, dus hoop dat ze me daar mss ook nog verder kunnen helpen. Ze is heel lief, maar heeft denk ik wel eea meegemaakt. ..

_Charlot
Berichten: 1266
Geregistreerd: 19-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 20:41

Ra_chel schreef:
Ook wij hebben een pony met als fokker fa.van de Rakt.
Na een telefoontje weet ik inmiddels dat ze daar is geboren en met haar 2 jaar is gedekt en een veulen heeft gehad. Verder is alles onbekend.
Ik probeer nog om de vorige eigenaar te achterhalen , de gegevens (sticker) zijn helaas uit het paspoort verwijderd.
Ze is elk jaar officieel gemeten , dus heeft in de sport gelopen , maar verder weet ik niks.
Ze heeft littekens en nogal een gebruiksaanwijzing , dus ben heel benieuwd naar haar verleden....


mag ik vragen welke pony dit is?
pb mag ook

cleej

Berichten: 126
Geregistreerd: 10-04-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 07:55

Ra_chel schreef:
Ook wij hebben een pony met als fokker fa.van de Rakt.
Na een telefoontje weet ik inmiddels dat ze daar is geboren en met haar 2 jaar is gedekt en een veulen heeft gehad. Verder is alles onbekend.
Ik probeer nog om de vorige eigenaar te achterhalen , de gegevens (sticker) zijn helaas uit het paspoort verwijderd.
Ze is elk jaar officieel gemeten , dus heeft in de sport gelopen , maar verder weet ik niks.
Ze heeft littekens en nogal een gebruiksaanwijzing , dus ben heel benieuwd naar haar verleden....


Onze mijn pony heeft littekens en gebruiksaanwijzing!! Is ook officieel gemeten! Maar geen historie bekend.

Ra_chel
Berichten: 2299
Geregistreerd: 31-05-10
Woonplaats: daar waar ik graag zijn wil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 14:36

Hoe oud is jouw pony als ik vragen mag? Die van ons wordt 12
En waar heeft jou pony de littekens?

NoaHD

Berichten: 717
Geregistreerd: 25-05-13
Woonplaats: Op de rug van Honey!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 14:57

Van de rakt is ook de fokker van mijn merrie. Ze is nu net 5 jaar en heeft ook een aardig groot litteken op haar rechterhoef (bij de koot?). De vorige eigenaren zeiden dat ze dat heeft opgelopen toen ze een veulen was. Is niet officieel gemeten, maar ze is rond de 145. Ze heeft nu in totaal met mij en de fokker erbij 4 eigenaren gehad. Heb toevallig net een mailtje gestuurd naar haar vorige eigenaar, of er ooit iets bij haar heeft plaatsgevonden waarom ze dat litteken heeft.

foto van mijn merrie:
Afbeelding

Afbeelding

Mandarijn12

Berichten: 1478
Geregistreerd: 23-02-12

Re: Fa. van der rakt,bloedtapperij

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 15:47

Gave merrie zeg!

NoaHD

Berichten: 717
Geregistreerd: 25-05-13
Woonplaats: Op de rug van Honey!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 11:22

Mandarijn12 schreef:
Gave merrie zeg!


Dankjewel! :D

Lukasje
Berichten: 11252
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Fa. van der rakt,bloedtapperij

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 11:50

@NoaHD: mooi paardje !!

cleej

Berichten: 126
Geregistreerd: 10-04-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 21:09

Ra_chel schreef:
Hoe oud is jouw pony als ik vragen mag? Die van ons wordt 12
En waar heeft jou pony de littekens?


Rechts voor vanuit kootholte naar de hoef aan de linkerkant.
Kale plek op de schoft, groeit nooit haar op, en links aan de zijkant van de schoft een lange ovale kale plek. Lijkt wel een eelt plek.
En in haar mond en is heel gevoelig met rijden enz.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 20:11

Hey, de mensen die in 2012 op de bloedtapperij geweest zijn, herkennen zij misschien deze pony?
Zij is namelijk als 2-jarige gedekt geweest en enkele maanden voor de bevalling verkocht op een paardenmarkt te Oost-Vlaanderen.
Zij is de moeder van mijn ruin Harley, als ik weet dat ze op de bloedtapperij gestaan heeft zou dat voor mij veel verklaren over waarom de vader van mijn pony onbekend is.

Deze merrie is tevens 100% New forest met stamboom. helaas leeft zij niet meer en is er geen paspoort meer om een eventueel deknummer op te zoeken.

Afbeelding

Afbeelding

StalNollie

Berichten: 9118
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Fa. van der rakt,bloedtapperij

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 12:28

staat er een nummer in het paspoort?

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 12:44

StalNollie schreef:
staat er een nummer in het paspoort?

Misschien eens alles lezen?
helaas leeft zij niet meer en is er geen paspoort meer om een eventueel deknummer op te zoeken.

Mijn paard is geboren 5 juli 2013 dus zou de merrie rond juni 2012 gedekt geweest zijn. Als deze info helpt?
Ik geloof ook dat ze in het najaar 2012 pas op de paardenmarkt stond.

Zij had wel een been dat vaak op slot sprong. Dit heeft mijn pony tevens ook maar ik train zijn beenspieren hiervoor.

StalNollie

Berichten: 9118
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Fa. van der rakt,bloedtapperij

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 00:32

Nounou rusting an zeg, zonder paspoort of nummer kom je nergens. Je kan Eric mailen met foto en info hij onthoudt best veel qua wat hij had

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 00:44

Krijg het er gewoon van dat een mens reageert op mijn post terwijl het er duidelijk in staat vermeld en nog die vraag durft stellen.

Ma bon, Eric van de rakt is dat dan? Weet namelijk niks van hem qua mailadressen ofzo.

Update,
Net gezocht op google, kom uit bij de site waar zijn naam in vermeld staat (fokkerij met new Foresters) maar geen mailadres. En sms'en wordt me te duur ivm sms'en naar het buitenland.

StalNollie

Berichten: 9118
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Fa. van der rakt,bloedtapperij

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 01:01

Een mens! En verder je doet weinig moeite je had al eerder kunnen googlen en kunnen weeten van de site en te duur je wilt het graag of Niet
En ook mail adres is te vinden

Eilinora

Berichten: 11915
Geregistreerd: 23-10-04

Re: Fa. van der rakt,bloedtapperij

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 01:02

En topic helemaal doorlezen

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 01:05

Art_Ificious schreef:
Mijn paard is geboren 5 juli 2013 dus zou de merrie rond juni 2012 gedekt geweest zijn.


5 juli 2013 geboren.
Dus begin augustus 2012 gedekt
;)

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Fa. van der rakt,bloedtapperij

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 07:47

Oeps idd augustus. Maakte een verkeerde berekening.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Fa. van der rakt,bloedtapperij

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 08:12


StalNollie

Berichten: 9118
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Fa. van der rakt,bloedtapperij

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 13:15

volgens mijn ging dit niet alleen over het mail adres, maar je wijst mijn op het lezen van je tekst terwijl je zelf ook van te voren weinig heb uitgezocht.

overigens had ik je tekst enkele dagen al gelezen maar niet op gereageerd dagen erna heb ik er op gereageerd maar niet maar alles doorgelezen (vandaar de mis communicatie)

maar dan moet ik zeggen dat je zelf ook wel erg gemakzuchtig bent, je had zelf weinig onderzoek gedaan eer dat je hier je vraag stelt.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Fa. van der rakt,bloedtapperij

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 13:23

Nee ik had al 5 pagina's gelezen. En de site al bezocht. Maar misschien ligt het aan mijn mobiele netwerk en kan ik maar de helft van de site bekijken? Ik kan namelijk ook niet op de pagina "merries" en "te koop".

StalNollie

Berichten: 9118
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Fa. van der rakt,bloedtapperij

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 13:29

klopt, voorheen had hij een andere site deze zijn ze nog mee bezig.

verder kan ik je weinig helpen want als zijn mail ook niet meer online staat kan ik je die ook niet geven. (privacy)

en ik denk dat je zelf ook niet ver komt met de info die je hebt en juist niet hebt. zonder nummer kom je gewoon niet ver met je zoektocht. heeft de oude eigenaar misschien nog het een en ander opgeschreven ergens? ik schrijf namelijk zelf wel altijd op van oude pony's die we verkopen.