is een new ferest pony geschikt voor mij??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lunaxpony
Berichten: 1
Geregistreerd: 28-08-16

is een new ferest pony geschikt voor mij??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-16 10:15

Het allemaal ik krijg over een jaar een pony *\o/* jeej maar is een new forest pony geschikt voor mij ik ga eerst mijn eisen opnoemen

1 hij moet verkeers mak zijn
2 hij moet zadeldak zijn
3 hij moet kunnen springen
4 en hij moet voorwaarts zijn
5 en er moet iemand van 60 kilo oppassen


Is dit de geschikte pony??
(Geen haat)


ChiVet

Berichten: 114
Geregistreerd: 28-12-15
Woonplaats: Zeist

Re: is een new ferest pony geschikt voor mij??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 10:38

Leuk dat je een pony krijgt!
Punten 1 t/m 4 verschillen per paard/pony en zijn eigenlijk voornamelijk afhankelijk van hoe het paard getraind en opgevoed is. Zelfs niet alle New Forest pony's zullen houden van springen. Punt 5 is nog eens afhankelijk van de grootte en bouw van de pony. Ik zou dus lekker gaan rondkijken en vooral niet vast blijven houden op 1 ras ;)

Never lose sight of the essence

Niqui

Berichten: 2157
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 10:49

Wat leuk dat je een pony krijgt!

New Forest pony's zijn over het algemeen hele fijne pony's met een vriendelijk karakter. Als je een wat grotere stevig gebouwde pony koopt, moet er zeker iemand van 60 kilo op passen. Maar elke pony is weer anders van karakter, ook binnen het zelfde ras. Zo kan de een voorwaarts zijn en de andere weer wat minder.

Daarnaast is de opleiding en de achtergrond van een pony belangrijk. Als je een pony wilt die zadelmak is en kan springen, dan moet hij al goed doorgereden zijn. En als hij verkeersmak moet zijn, dan moet hij al ervaring hebben op de weg.

Het lijkt me handig om gericht op je eisen te gaan zoeken als het zover is dat je je pony mag gaan kopen. En voor nu inderdaad lekker rondkijken en je niet vasthouden aan één ras!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: xxx88 en 111 bezoekers