Regionale keuring Oost - 25 Juni

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Daphne__
Berichten: 12440
Geregistreerd: 12-12-06

Regionale keuring Oost - 25 Juni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-16 00:42

Hoihoi,

Gaan er dit jaar weer meer bokkers naar de regionale keuring Oost, 25 Juni?

Ik ga met mijn merrie van Barclay. 4 Jaar en oudere stamboekmerrie's, grote maat, zonder veulen :)


_RobinA_

Berichten: 1423
Geregistreerd: 20-11-04
Woonplaats: Louisendorf (Bedburg-Hau)

Re: Regionale keuring Oost - 25 Juni

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 11:26

Als ik mijn merrie (Young Winsome's Adrian x Klootwijkhoeve's Walter) op tijd er klaar voor heb, zit ze in dezelfde rubriek als die van jouw :) Maar ik weet nog niet of het gaat lukken, ze kent het longeren namelijk nog niet.

Sommige risico's zijn de moeite waard om genomen te worden...

Cabochon-fan :D http://www.robinshorsepictures.nl

Daphne__
Berichten: 12440
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-16 00:16

Oh dat is de valk toch? Zou wel leuk zijn! :D

_RobinA_

Berichten: 1423
Geregistreerd: 20-11-04
Woonplaats: Louisendorf (Bedburg-Hau)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 20:13

Ja, klopt :j

Dit is ze:
Afbeelding

Sommige risico's zijn de moeite waard om genomen te worden...

Cabochon-fan :D http://www.robinshorsepictures.nl

Daphne__
Berichten: 12440
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-16 00:49

Mooi dier! <3 Ik hoop dat het lukt!

Mandarijn12

Berichten: 1478
Geregistreerd: 23-02-12

Re: Regionale keuring Oost - 25 Juni

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 12:25

Mijn 3 jarige ruin doet ook mee.

Daphne__
Berichten: 12440
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-16 14:21

Wat leuk! :D Wat is het er voor een?

Mandarijn12

Berichten: 1478
Geregistreerd: 23-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 06:28

Bovenheigraaf's Camillo x Verdi

Weet alleen nog niet zo goed wat ik van zo'n keuring moet verwachten. Hoe werkt zoiets :D ?

Daphne__
Berichten: 12440
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-16 18:16

Oh Doriath! Ik las eerst 8 jarige ruin, kon al geen 8 jarige vinden in je profiel :+

Bij het secretariaat moet je je even melden, daar krijg je de hoofdstel nummers. Dan bij de ring even melden bij de ringmeester, dan zeggen ze het wanneer je pony aan de beurt is. Eerst opstellen voor de jury, dan geven ze aan wanneer je kunt gaan stappen. Eerst recht van de jury af en daarna weer terug. Dan direct 1 rondje rechtsom draven. Als alle pony's geweest zijn, word gezegd in welke volgorde de pony's rond moeten stappen, gewoon allemaal achter elkaar aan. Tijdens het stappen kijkt de jury voor de laatste keer naar alle pony's en kunnen er nog pony's meer naar voren of naar achter gezet worden. Het is dus wel handig als je met z'n 2en bent, zodat 1 de pony vast houd en de ander er schuin achter loopt met een zweep. Als de jury er uit is word er gezegd dat iedereen mag opstellen, allemaal naast elkaar in het midden. En dan krijg je te horen welke pony's er een 1e premie hebben en welke een 2e. De pony's die een 1e hebben, mogen automatisch door naar de Centrale merriekeuring in Ermelo. Pony's met een 2e premie worden niet uitgenodigd, die mogen het volgend jaar opnieuw proberen. Je hoeft bij een 1e premie de pony niet op te geven voor de centrale, je krijgt vanzelf een brief thuis.

In Ermelo gebeurd hetzelfde weer. Alleen komen dan de regio's samen. 1e premie ruinen kunnen daar Ster worden. Worden ze geen ster krijg je een groen wit lintje en moet je het volgende jaar weer naar de regionale, voor je weer voor de ster mag.

In Hengelo en Ermelo is het zo dat de pony die voorop staat bij het opstellen kampioen is van zijn categorie, dan krijg je er nog een beker en lintje bij. Tenzij geen 1 pony een 1e premie heeft of ster word in die categorie. Hadden wij 1 keer, stonden vooraan, helemaal blij *\o/* Maar toen bleek dat alle pony's een 2e premie kregen.. :')

Mandarijn12

Berichten: 1478
Geregistreerd: 23-02-12

Re: Regionale keuring Oost - 25 Juni

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 18:52

Top, thanks. Moet ik zelf rennen :+ ?

En hoe kan ik hem het best opdirken? Opgeschoren, geknot en strak in 't pak neem ik aan :D ?

Daphne__
Berichten: 12440
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-16 19:33

Nee hoor, dat hoeft niet. Ik stuur je wel even een pb'tje! :j

Ja, dat is helemaal goed! Kijk maar eens op www.lets-fotografie.nl, bij New Forest Pony's en dan staan daar foto's van verschillende keuringen.


Is hij trouwens al opgenomen in het stamboek, of moet hij ook nog voor de stamboekopname?

Daphne__
Berichten: 12440
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-16 01:31

Nog 5 dagen *\o/* Heb er zin in!


Gaat het lukken Robin, of toch volgend jaar?

_RobinA_

Berichten: 1423
Geregistreerd: 20-11-04
Woonplaats: Louisendorf (Bedburg-Hau)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 13:45

Helaas heb ik Fame moeten afmelden :( We waren goed op weg, maar ze was er nog niet helemaal klaar voor. Daarbij is ze van de week op de wei onderuit gegaan en loopt ze nu niet helemaal goed. Dus helaas, maar volgend jaar gaan we een nieuwe poging wagen (+ hopelijk mijn dan 3-jarige merrie v. Hobby). Jij alvast heel veel succes zaterdag!!!

Sommige risico's zijn de moeite waard om genomen te worden...

Cabochon-fan :D http://www.robinshorsepictures.nl

Mandarijn12

Berichten: 1478
Geregistreerd: 23-02-12

Re: Regionale keuring Oost - 25 Juni

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 16:37

Mag ik met naald en draad vlechten? Jawel toch?

Mandarijn12

Berichten: 1478
Geregistreerd: 23-02-12

Re: Regionale keuring Oost - 25 Juni

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 16:38

Ik denk trouwens wel dat ik de dikste pony heb :')

Daphne__
Berichten: 12440
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-16 17:24

Ah wat jammer Robin! :( Jeetje, tijd gaat hard, volgend jaar alweer 3! :wow: Hopelijk kan Julie volgend jaar voor de kroon, met haar veulentje aan de voet :))


Jahoor, je mag gewoon vlechten met naald en draad. En die van mij is ook niet echt sportconditie op dit moment :+

Daphne__
Berichten: 12440
Geregistreerd: 12-12-06

Re: Regionale keuring Oost - 25 Juni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-16 10:04

Afbeelding

Afbeelding
We oefenen nog druk door en ze begint nu toch wel beter te sjouwen. Hopelijk loopt ze zaterdag ook zo te bluffen.

Mandarijn12

Berichten: 1478
Geregistreerd: 23-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 11:17

Hahaha o jeetje, ik ga echt zo'n flater slaan zaterdag :+ Jij bent goed bezig!

_RobinA_

Berichten: 1423
Geregistreerd: 20-11-04
Woonplaats: Louisendorf (Bedburg-Hau)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-16 12:18

Ik vind het ook jammer, maar helaas niets aan te doen. Ja, de tijd gaat heel snel! Enjoy is van maart 2014 :) Volgende week ga ik haar even opzoeken in de opfok en in het najaar komt ze naar huis. Dan ga ik haar rustig aan alles laten wennen en hopelijk heb ik volgend jaar dan 2 merries die er super voor staan met de keuring :)

Julie ziet er goed uit! Ik hoop echt dat het gaat lukken zaterdag!

@Mandarijn12: jij ook heel veel succes voor zaterdag!

Sommige risico's zijn de moeite waard om genomen te worden...

Cabochon-fan :D http://www.robinshorsepictures.nl

Daphne__
Berichten: 12440
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-16 01:07

Nee joh, komt helemaal goed! Als hij gewoon schoon en netjes getoiletteerd is en kan stappen en draven aan de hand, dan moet je het wel héééél bont maken om af te gaan :))



Dankje Robin! Hoop zó dat het lukt :))
Ga je Baileys ook weer laten dekken? Dacht even... Oja, door Eclips! Oh wacht.. Dat veulen is al lang geboren :+

_RobinA_

Berichten: 1423
Geregistreerd: 20-11-04
Woonplaats: Louisendorf (Bedburg-Hau)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 16:34

En, hoe is het gegaan?

Het veulen van Eclips is idd al weer 2 maanden :) Ik ga Bailys voorlopig nog niet laten dekken. Ik heb wel al 2 hengsten op het oog, maar volgend jaar ga ik eerst Fame laten dekken. Voor haar heb ik een Duitse rijponyhengst uitgezocht :)

Sommige risico's zijn de moeite waard om genomen te worden...

Cabochon-fan :D http://www.robinshorsepictures.nl

Mandarijn12

Berichten: 1478
Geregistreerd: 23-02-12

Re: Regionale keuring Oost - 25 Juni

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 16:58

Hey, die hierboven heb ik gezien. Mooie merrie! Mooi grof, leuk kleurtje!

Nou, die van mij was zo tam. Haha. En ik snapte niets van die hele planning en hoe alles werkte. En over het algemeen waren al die mensen zo nors. Ik vroeg iemand een paar trailers verder: "Mag ik jullie iets vragen?" En die zeiden gewoon "Nee!" Zal vast niet om mij zijn geweest, maar hallo :+

Ik was 2e van de 2 en onwijs trots op m'n puppie :D Hoop dat iemand nog leuke foto's van hem heeft. Ik moest hem nl. zelf opjagen.

Daphne__
Berichten: 12440
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-16 22:08

Bedankt! :D

Jeetje, wat banketstaaf! Hoeveel moeite is het nou om gewoon even elkaar te helpen.. Of iig gewoon te zeggen, sorry, heb het te druk. Ik stond schuin achter je, langs de omheining, en je had gerust mogen komen voor vragen... Maarja je kon ook niet echt weten dat ik dat was :P


Ben speciaal gaan kijken toen Doriath aan de beurt was, hij deed het niet slecht hoor! Gewoon nog een jonkie, denk dat als hij een jaartje ouder is en langer onder het zadel, dat hij het wel haalt. Genoeg pony's die eerst een 2e premie halen en het jaar erop een 1e en ster. Maar volgens mij had je het een beetje gehad met keuringen.. Ving iets op haha :')


En trots mag je zeker op hem zijn. Hij is knap én heel braaf. En op keuringen is het wel fijn als ze flink pittig zijn, maargoed sommige zijn nou eenmaal niet snuivend door de ring te krijgen. Heeft ook z'n voordelen!

Mandarijn12

Berichten: 1478
Geregistreerd: 23-02-12

Re: Regionale keuring Oost - 25 Juni

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 08:28

Nou, dan had je ook wel wat tegen mij mogen zeggen! Haha :D

Ah, wat lief. Ik vond Dori ook echt superbraaf. Hij is zo groen nog, overbouwd. Die anderen zien er veel meer volwassen uit. Volgend jaar wil ik nog wel een poging doen, het is toch om de hoek. Maar dan weet ik in ieder geval hoe gezellig het is :+ En thanks voor het compliment :) :) :)

Mandarijn12

Berichten: 1478
Geregistreerd: 23-02-12

Re: Regionale keuring Oost - 25 Juni

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 10:04

Afbeelding

<3 <3 <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jaydee_WP en 66 bezoekers