nakomelingen van Sharon

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
LisanneMOON
Berichten: 13
Geregistreerd: 13-05-10

nakomelingen van Sharon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-10 18:17

hee,
mijn pony heeft als vader ralph He Stb. 188 en als moeder Sharon,
over de vader heb ik inmiddels al wat informatie maar van de moeder heb ik nog niks gevonden. ik wee ook niet wie haar vader is.
dus ik vroeg me af of nog iemand een nakomeling van Sharon heeft

mijn pony
Stamboeknaam Gertruda
Sportnaam Moonlight
Geboortedatum paard 24-02-1996
Soort stamboek NEW FOREST PONY
Diertype RIJPONY

Gegevens vader
Naam vader Ralph He Stb.188
Levensnummer van de vader 4.188
Diertype vader RIJPONY

Gegevens moeder
Naam moeder Sharon
Levensnummer van de moeder 4.5122
Diertype moeder RIJPONY

Kenmerken
Kleur VOS
Geslacht MERRIE
Stokmaat 1.510
Hoofd BREDE BLES NEUSGATEN OMVATTEND,ZW.VLEK IN LI.NSG.,-
Romp -
Linkerbeen voor -
Rechterbeen voor -
Linkerbeen achter HALF WITBEEN VOOR OPLOPEND,-
Rechterbeen achter HALF WITBEEN VOOR OPLOPEND,-

Ranglijst
Dressuur pony (Breedtesport): L1+18


naomi_s
Berichten: 1354
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 18:33

je weet niet wie de ouders van Sharon zijn? ken wel een Sharon, maar of dit dezelfde is?

LisanneMOON
Berichten: 13
Geregistreerd: 13-05-10

Re: nakomelingen van Sharon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-06-10 18:38

nee dat weet ik dus niet..
ik weet alleen haar naam en haar levensnummer: 4.5122

naomi_s
Berichten: 1354
Geregistreerd: 24-04-03

Re: nakomelingen van Sharon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 18:41

heb t even nagekeken, maar is een andere merrie die bedoel.

LisanneMOON
Berichten: 13
Geregistreerd: 13-05-10

Re: nakomelingen van Sharon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-10 20:35

niemand meer??

naomi_s
Berichten: 1354
Geregistreerd: 24-04-03

Re: nakomelingen van Sharon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 18:15

staat het niet in het paspoort van je pony? als de moeder bekend is lijkt het me ook dat dan de ouders van de moedern bekend zijn.

LisanneMOON
Berichten: 13
Geregistreerd: 13-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-10 12:57

naomi_s schreef:
staat het niet in het paspoort van je pony? als de moeder bekend is lijkt het me ook dat dan de ouders van de moedern bekend zijn.


nee de ouders van de moeder staan niet in het paspoort.

naomi_s
Berichten: 1354
Geregistreerd: 24-04-03

Re: nakomelingen van Sharon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 19:17

heel raar. wat voor een paspoort zit er dan bij?

LisanneMOON
Berichten: 13
Geregistreerd: 13-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-10 19:51

naomi_s schreef:
heel raar. wat voor een paspoort zit er dan bij?


gewoon nederlands KNHS paspoort.

naomi_s
Berichten: 1354
Geregistreerd: 24-04-03

Re: nakomelingen van Sharon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 20:23

je zou je altijd aan kunnen melden bij het Forest stamboek. je pony staat dan op jouw naam. grote kans dat als je de papieren opstuurt je dan een NF paspoort krijgt, hierin zullen wel de gegevens van de moeder erbij staan.

starlet

Berichten: 908
Geregistreerd: 21-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 05:45

Ik heb haar gevonden.
Sharon is geboren in 1989, stamboeknummer is Stb.5122, ze is een ster (voorlopig kroon) merrie, haar vader is: Duke's Forest Oberon, haar moeder is: Zandstraathof's Janny, Stb.3925 en daar de vader van is Merrie Moscan
Sharon heeft in ieder geval 4 veulens gehad:
1994: gegevens niet bekend bij mij
1995: Shadon, ruin, vader: ralph, vos
1996: Gertruda
2002: Rocky H, vader: Marits Mistique, vos
Jouw pony is ook in het stamboek opgenomen, haar nummer is: Stb.6475. Ze is een stermerrie.

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 08:04

wat vreemd dat Gertruda dan geen NF-paspoort heeft, als ze nb stermerrie is. Papieren zullen misschien kwijt geraakt zijn?
Ze is zelfs al ster, dus het lijkt mij best zinvol om een duplicaat van de papieren en een nieuw paspoort aan te vragen. Ik weet niet of dat zomaar kan, maar daar kun je het stamboek over bellen ;) .

:)F Erkend Control Freak :)F !!

"Arguing with a Narcissist is like getting arrested. Everything you say can and will be used against you"

naomi_s
Berichten: 1354
Geregistreerd: 24-04-03

Re: nakomelingen van Sharon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 09:21

duplicaat aanvragen kan. de ts moet zich dan aanmelden als lid bij het stamboek en kan dan verzoeken om en duplicaat. dit verzoek wordt geloof ik eerst geplubliceerd in de forester, wanneer leden er dan geen bezwaar tegen maken wordt er een duplicaat verstrekt.

secricible

Berichten: 25681
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 13:29

Ik ga even inbreken in een heel oud topic, excuus daarvoor, maar volgens mij mag dat gewoon als je nieuwe informatie hebt ;)

Ik heb Sharon enkele jaren gereden en heb Gertrude ook gekend. Gertrude heeft zeker een stamboom. Vader van Sharon was inderdaad Duke Forest oberon en ze heeft een hoop veulens gehad, sowieso die veulens die Starlet noemde, maar nog een aantal meer. Als je wilt heb ik nog wel wat foto's van haar, stuur maar een pb. Ik ga ook even een berichtje sturen naar iemand anders, zij heeft Gertrude een hele lange tijd gereden, dus misschien wil zij hier ook nog wel reageren :). Ze kan je vast nog een hoop informatie over haar geven. Over Sharon kan ik je nog wel wat vertellen, als je dat leuk vind.

Misschien ook leuk om te weten dat Gertrude nog een volle broer heeft, uit de combinatie Ralph en Sharon is nog een veulen gefokt, genaamd Shadon. Als je meer wilt weten, stuur maar een PB. Ook daar heb ik nog wel een foto van en ik ken mensen die hem gereden hebben. ;)

Wat ik erg grappig vind (ik heb in je profiel gespiekt) is dat ze bij jullie erg graag dressuurt en niet graag springt. Bij ons was dit juist andersom. Pony was geen echte dressuurcrack en sprong juist erg graag. Grappig dat dit andersom is geworden :P

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

Sayangki

Berichten: 233
Geregistreerd: 20-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 19:52

secricible schreef:
Ik ga even inbreken in een heel oud topic, excuus daarvoor, maar volgens mij mag dat gewoon als je nieuwe informatie hebt ;)

Ik heb Sharon enkele jaren gereden en heb Gertrude ook gekend. Gertrude heeft zeker een stamboom. Vader van Sharon was inderdaad Duke Forest oberon en ze heeft een hoop veulens gehad, sowieso die veulens die Starlet noemde, maar nog een aantal meer. Als je wilt heb ik nog wel wat foto's van haar, stuur maar een pb. Ik ga ook even een berichtje sturen naar iemand anders, zij heeft Gertrude een hele lange tijd gereden, dus misschien wil zij hier ook nog wel reageren :). Ze kan je vast nog een hoop informatie over haar geven. Over Sharon kan ik je nog wel wat vertellen, als je dat leuk vind.

Misschien ook leuk om te weten dat Gertrude nog een volle broer heeft, uit de combinatie Ralph en Sharon is nog een veulen gefokt, genaamd Shadon. Als je meer wilt weten, stuur maar een PB. Ook daar heb ik nog wel een foto van en ik ken mensen die hem gereden hebben. ;)

Wat ik erg grappig vind (ik heb in je profiel gespiekt) is dat ze bij jullie erg graag dressuurt en niet graag springt. Bij ons was dit juist andersom. Pony was geen echte dressuurcrack en sprong juist erg graag. Grappig dat dit andersom is geworden :P


Wat grappig om te lezen! Ik heb haar denk ik net voo jou gereden dan. Van mijn 16e tot mijn 18e, ik ben nu 28. Hieronder een foto van haar met ook haar zoon (Shadon) erop. Helemaal links ben ik met Sharon en naast haar Kim met Shadon. We waren kampioen viertal kur op muziek,vandaar de dekens en de beker. En daaronder nog een foto van mij en Sharon. Wat leuk dat jij Gertruud (Moonlight hebt). Altijd leuke pony gevonden!

Afbeelding
Afbeelding

Sayangki

Berichten: 233
Geregistreerd: 20-11-05

Re: nakomelingen van Sharon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-10 11:46

Afbeelding
Afbeelding

Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: nakomelingen van Sharon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 15:07

Ik heb volgens mij ook een nakomeling.
Alleen mijn pony is niet 100% new forest.

Moeder: Sharon
Vader: Neron

Hij is 3kwart arabier en een kwart New Forest.
Geboren koninginendag 1999

Liefdee.
~~Vul bokt met liefde
....................................................................Nomar <3 Baccio

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 15:12

Michelle: ik denk dat dat een andere Sharon is? Als de benoemde Sharon een 100% NF is, is jouw nakomeling van haar minstens 50 % NF.

:)F Erkend Control Freak :)F !!

"Arguing with a Narcissist is like getting arrested. Everything you say can and will be used against you"

secricible

Berichten: 25681
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: nakomelingen van Sharon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 20:29

Volgens mij kan dat inderdaad niet. Bovendien ben ik er van overtuigd dat de eigenaresse van Sharon haar merrie nooit en te nimmer zou laten dekken door een niet goedgekeurde new forest hengst :)

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: nakomelingen van Sharon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-11 20:30

Haha, oke, ja ik ben gewoon benieuwd ben een beetje aan het rondzoeken naar foto's van de ouders van mijn knollie ben wel heel nieuwschierig! :d

Liefdee.
~~Vul bokt met liefde
....................................................................Nomar <3 Baccio

maudhoekstra
Berichten: 2
Geregistreerd: 14-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 21:59

Hallo moonlight (gertruda) is nu van mij, voor bijna vier jaar en ik was een beetje aan het googelen naar mijn pony. Ik heb wel haar stamboek, daar staat alleen in dat ze getruda heet, zonder r.

secricible

Berichten: 25681
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: nakomelingen van Sharon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 22:12

Hoihoi, wat leuk om weer wat van haar te zien. Hoe oud is gertrude nu?

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

maudhoekstra
Berichten: 2
Geregistreerd: 14-09-14

Re: nakomelingen van Sharon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 22:23

Ze is nu 18 en op 24 februari wordt ze 19

CharMoon

Berichten: 2
Geregistreerd: 14-02-17
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 14:46

Hoi,
Ik heb Getrude nu een half jaar (overgenomen van Maud Hoekstra) en was opzoek naar haar familie. Ik hoorde dat Getrude minimaal 1 veulen heeft gehad en zie hier nu staan dat ze dus ook nog een volle broer heeft! Ik kan alleen de foto's van Shadon niet zien :(. Wat ik leuk vind om te zien is dat ze dus eerst alleen maar wilde springen, later alleen maar wilde dressuren en nu bij mij allebei redelijk doet :P. Ze is het afgelopen half jaar kreupel geweest (een gat van 5mm in haar rechter achterbeen) maar het gaat nu weer heel erg goed. Ik vraag me af of iemand foto's heeft van Getrude als veulen, van haar vader Ralph, van Shadon en misschien zelfs foto's van haar eigen veulen(s). :o
Ook zou ik het leuk vinden of iemand nog wat leuke dingen over haar weet als pony en haar (chagrijnige) gedrag. :(:) (we zijn er onder andere achtergekomen dat ze heel goed kan acteren :D )

Ps: ze is nu bijna 21 en verder helemaal gezond (beetje lui) +:)+

NewForest14
Berichten: 7
Geregistreerd: 28-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 19:26

Wat is de vader dit lijkt echt precies mijn pony Sharon ze heeft 13 veulens gehad is nu 21 jaar oh wat vind ik dit grappig als blijkt dat het zo is!! Sharon haar vader is (arenbergs Maurits X Marco Polo)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 bezoekers