Wie weet een goede New Forest hengst (liefst zwart)?

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Lous, Melissa0304

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

emma_evg

Re: Wie weet een goede New Forest hengst (liefst zwart)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 17:30

Hee wat geinig, ik ben de trotse eigenaar van een merrie uit Reekamp's Eclips! Echt super goed karakter, betrouwbaar, drie goede gangen, super knap EN ZWART! nou officieel is zwartbruin maar wel echt zo goed als zwart. Kan Eclips heel erg aanraden!

emma_evg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 21:43

Agnes schreef:
Wat leuk Emma! En wat voor kleur heeft jouw merrie? En zwartbruin is ook heel mooi! Ik ben ook geen miepje dat de pony een deken op gaat doen om hem/haar zwart te houden. Gewoon lekker in de zon. En ik verwacht ook niet dat het veulen 148 gaat worden, maar hoop op 140 en liefst groter. Lukt het niet, 135 is ook prima, maar groter graag.

Mijn merrie is zwart(bruin), met die dingen in mijn vorige post doelde ik ook op mijn merrie, niet op Eclips, sorry voor de onduidelijkheid :D. Ik weet niet hoe groot de moeder van mijn merrie is, dacht rond 1,45, maar mijn merrie is lekker groot geworden, 6 jaar nu en meet 1,52 :j

emma_evg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 19:00

Eclips weet ik verder ook niet, maar mijn pony (v. Eclips) is heel koel in dr kop. Ga al sinds haar 4e met haar over de weg naar les (10min, best drukke weg). Auto's en busjes doen dr niets, vrachtwagens en trekkers kijkt ze alleen naar, maar vluchtgedrag/bokken/oid. Laatst waren ze bij ons een vuurtje aan het stoken en ik kwam daar langsheen, maar daar keek ze ook amper naar.
Die koelheid kan natuurlijk ook van haar moeder komen, maar lijkt me stug dat Eclips heet is anders was mijn merrie echt wel pittiger geweest.

emma_evg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 14:36

Ik denk idd ook dat je je keuze moet baseren op wat je wilt verbeteren. Wat wil je verbeteren aan je merrie (qua bouw, gangen, etc)? En wat zijn juist haar sterke punten?

emma_evg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 18:02

Eclips geeft idd wel echt body door, is bij mijn merrie ook te zien. Ik weet niet hoe dat bij Frodo zit, maar ik zou voor Eclips gaan :D

emma_evg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 15:56

Afbeelding

Dit is mijn merrie uit Eclips (oude foto, ze is nat omdat ik haar afgespoeld had).
EDIT deze foto is uit de tijd dat ze nog brood kreeg, daarom is ze zo buikig. Nu krijgt ze geen brood meer.

emma_evg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 22:50

Agnes schreef:
Emma, wat voor kleur had de moeder????? Hoe groot is zij? En hoe groot haar moeder?

Moeder was zwartbruin, grootte weer ik zo niet, ik zal morgen in het paspoort kijken of dat daar in staat. Mijn pony is nu 1.52 (6 jaar) dus een E

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie