Schoeisel trektocht Frankrijk

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sintara

Berichten: 7396
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Schoeisel trektocht Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-23 11:14

Hoi allemaal. Ik ga volgende week op een heel basic trektocht in Frankrijk. Het is niet mijn eerste trektocht, maar wel de eerste keer bij deze organisatie. Vooral ook omdat zij deze nog niet eerder hebben georganiseerd haha.

Nu is het zo dat ik zenuwschade heb in mijn voet, crps en er zijn zenuwen doorgebrand etc. Daardoor heb ik veel moeite met lopen op heuvelachtig terrein en voor langere afstanden gaat het lopen eigenlijk alleen op hardloopschoenen (zelfs op plat terrein). Anders verkrampt de boel.

Bij eerdere trektochten heb ik dat aangegeven, en aangezien ik weinig weeg kon ik dan op een van de sterkere paarden zitten op de stukken waar de rest liep.

Maar: deze plek schrijft nu dat we worden geacht om wandelschoenen met veel profiel te dragen met chaps, en dat er alsnog stukken zijn die ik moet lopen.

En nu twijfel ik dus heel erg wat ik moet doen.. Ik neig ernaar om toch gewoon mijn jodphurs te dragen tijdens het rijden, en voor het loop stuk deze voor mijn hardloopschoenen te wisselen. Op wandelschoenen verkrampt mijn voet compleet dus dat is niet alleen niet prettig, maar ook gevaarlijk -O- ..

Hiraeth

Berichten: 3221
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 11:35

Vaak is de simpelste oplossing de beste. Ik zou je hardloopschoenen gewoon meenemen en wisselen. Ze zijn niet zo zwaar dat je er te paard last van gaat hebben qua bepakking en het neemt heel veel van je zorgen weg. :j

Sintara

Berichten: 7396
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Schoeisel trektocht Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-23 11:49

Ja he.. Ik voel me gewoon nu al opgelaten, en dat iedereen straks vast op me moet gaan wachten #) ..
Gelukkig is het het merendeel van de tijd gewoon paardrijden in de mooie, ruige natuur daar

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 14:35

En wat stevigere jodhpurs van bijvoorbeeld Ariat, die een fijn voetbed hebben?
Staan te koop als stalschoenen, maar daar kun je ook prima met chaps mee rijden en ze lopen heerlijk.
Ik heb deze: https://www.ej.nl/stalschoenen-ariat-te ... VoQAvD_BwE
Die lopen heel fijn, zitten niet strak door het elastiek. Ik loop ook op veel schoenen met pijn of krijg blaren, maar op deze kan ik uren lopen.

joke165

Berichten: 519
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Groningen

Re: Schoeisel trektocht Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 14:51

Ik heb ook eens een trektocht gedaan in Frankrijk waarbij verschillende stukken (m.n. bergafwaarts) gewandeld moest worden, maar dat was meerdere keren per rit eraf en erop en zeker geen tijd om schoenen te wisselen. Dus zou dat wel even scherp zien te krijgen voor vertrek (het kan een heel andere organisatie zijn natuurlijk). Ook wij moesten bergschoenen met goed profiel en chaps aan.

Sintara

Berichten: 7396
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-23 14:55

Ik heb jodphurs van ariat inderdaad, maar de crux zit hem juist in het stevige waardoor ik niet op wandelschoenen kan lopen. Hoe steviger de schoen (zool), hoe eerder mijn voet verkrampt.

En dat wordt echt vervelend. Mijn kleine teen en tweede teen verkrampen uiteindelijk tot onder mijn voetzool in een soort klauw, zodat ik soort van op de verkeerde kant van die kleine teen ga lopen en ook mijn voorvoet niet meer tov mijn enkel kan bewegen.

Op hardloopschoenen komt de kramp nooit zover omdat alles meer in beweging blijft.. Op vlak terrein kan ik daarop zo een paar uur wandelen zonder last te krijgen

prugelpiet

Berichten: 12562
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Schoeisel trektocht Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 14:58

En veiligheidsbeugels meenemen en vragen of je op je hardloopschoenen mag paardrijden?

Sintara

Berichten: 7396
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Schoeisel trektocht Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-23 15:02

Dat is ook nog wel een idee inderdaad, gewoon de hardloopschoenen aanhouden. Ze hebben korfbeugels dus dat scheelt al

Macs

Berichten: 7637
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Schoeisel trektocht Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 15:31

Mijn vriend heeft barefoot wandelschoenen. Is dat niet iets? Genoeg profiel in ieder geval.

Roodvos

Berichten: 6658
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 15:55

Sintara schreef:
Dat is ook nog wel een idee inderdaad, gewoon de hardloopschoenen aanhouden. Ze hebben korfbeugels dus dat scheelt al

Ik weet niet waar je gaat rijden in Frankrijk. Maar waar ik in Frankrijk op trektocht was kon je echt niet lopen op hardloopschoenen. Veel te gevaarlijk met gladde stukken, rivieren oversteken, rotsen, scherpe punten, stekelige struiken enz.

Sintara

Berichten: 7396
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Schoeisel trektocht Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-23 16:09

De voor Alpen, Drôme.

Mijn vorige trektochten waren in de Pyreneeën van Spanje naar Frankrijk en in Italië (zon beetje midden tussen Rome en Napels, iets meer naar het oosten)

TurdusMerula

Berichten: 23903
Geregistreerd: 09-04-05

Re: Schoeisel trektocht Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 20:17

Ik zou ook denken aan het rijden met je loopschoenen, en evt orienteren op (barefoot) trailschoenen.

Kasmir

Berichten: 5434
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 20:28

Als je bij ons zou komen rijden zou ik zeggen lekker op je hardloopschoenen gaan rijden. Geen idee of dat bij het bedrijf in Frankrijk een optie is?

Sintara

Berichten: 7396
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-23 20:53

Kasmir schreef:
Als je bij ons zou komen rijden zou ik zeggen lekker op je hardloopschoenen gaan rijden. Geen idee of dat bij het bedrijf in Frankrijk een optie is?

Ooit wil ik graag bij je komen rijden :D

Dankjulliewel voor de reacties!