Paar daagjes Cantharel..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Petrichor

Berichten: 10527
Geregistreerd: 14-04-06

Paar daagjes Cantharel..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-23 17:54

Hoi,

Wij gaan een paar dagen naar het Cantharel hotel om lekker op de Veluwe te rijden.

* Hoe is het momenteel met ongedierte op de Veluwe? Hier zijn namelijk erg veel muggen en we moeten nu al helemaal ingepakt op buitenrit. :+

* Hoe zit het met de wolf? Ik was niet van plan om mij door dat beest op de kop te laten zitten en wil er gewoon een paar leuke dagen van maken. Maar we willen natuurlijk geen problemen, ze zitten daar en hopelijk komen we ze niet tegen. Maar zijn er bijvoorbeeld plekken met betrekking tot de wolf waar we beter niet kunnen komen? Of hebben jullie nog andere tips wat betreft de wolf?

* Wij willen routes gaan rijden tot ongeveer 40km maar zouden het leuk vinden om tijdens een route even te kunnen lunchen of een kop koffie te drinken. Weten jullie leuke plekjes waar we zeker langs moeten rijden?

* Mochten jullie nog leuke routes weten vanaf Cantharel tot max 40km dan hoor ik het graag!

* Wat is leuk om in de avond te doen? Wij zaten te denken om een fiets te huren en lekker Apeldoorn in te gaan en te terassen. Maar zijn er nog dingen waar we echt heen moeten? Bijvoorbeeld een leuk/gezellig restaurant? En waar moeten we echt zijn voor heerlijke sushi?

Andere tips zijn ook welkom! :D

The smell of earth after rain!


Licor

Berichten: 2944
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Re: Paar daagjes Cantharel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 18:29

Ik ben vorig jaar in juli geweest en wij waren goed voorbereid op ongedierte maar hebben er uiteindelijk helemaal geen gebruik van gemaakt.. was echt super goed te doen daar!
Ze hebben bij de cantharel zelf bandjes met verschillende routes.. je volgt dan de knooppunten.. je kan ook zelf een route uitstippelen via ruiterenenmennen.nl


[ITP] El Caballo es Maestro ~ Het paard is meester

Ineke2

Berichten: 33094
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Paar daagjes Cantharel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 20:06

Zeker een keer gaan lunchen bij de mossel onderweg.
De polsbandjes met knooppunten van de routes zijn echt ideaal, werkt top en zo verdwaal zelfs ik niet :D

Qua ongedierte weet ik het niet. Ik ben er alleen begin oktober geweest.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Supervixen

Berichten: 12811
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Paar daagjes Cantharel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 20:11

De wolf hoef je je echt geen zorgen om te maken, die is schuw.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

karrij
Berichten: 1046
Geregistreerd: 13-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 20:13

De Cantharel is top! Zo vaak geweest , heerlijk!

Je altijd voorbereiden op ongedierte, vliegendeken en spray mee, kom je al een heel eind'

Bij de Cantharel kan je polsbandjes ophalen bij Herm(de stalmanager) met daarop nummers die corresponderen met route, met verschillende lengte's

De wolf ga je maar zo niet tegen komen

Voor Sushi in Apeldoorn moet je bij Green Leaf zijn, zo lekkerrrrrr

karrij
Berichten: 1046
Geregistreerd: 13-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 20:15

Supervixen schreef:
De wolf hoef je je echt geen zorgen om te maken, die is schuw.


Mwah dat valt reuze mee hoor! maar je komt ze niet zomaar tegen, hoewel ze er inmiddels in grote getalle zijn

DemDeempel

Berichten: 1068
Geregistreerd: 26-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 20:21

Ik woon vlakbij de cantharel, nog geen last van muggen hier eigenlijk.

Ook nog geen wolf gezien maar weet niet hoe dat meer op de Veluwe zit.

Alleen sushi sushi stem ik voor shabu shabu. Maar ik ben van de week bij memories geweest en die hebben een kleine sushi kaart naast een gewone kaart en die sushi was geweldig goed. Is ook all you can eat.

Caterplein is nog wel gezellig in de avond met terrasjes. Al is Apeldoorn verder geen super leuke stad O:)

Eloya

Berichten: 5186
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Paar daagjes Cantharel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 20:24

Sushi vind ik blue sakura wel goed

Verder vind ik deventer een veel leuker centrum dan Apeldoorn.

Iris &
Campbellie Hamsters: Bruri & Senja
Duitse dog: Dieke ●○● Whippet: Jeppe

Punz

Berichten: 8561
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 20:26

Oh.. ik ben nu al jaloers op je!
Zwemspullen mee en lekker genieten van het zwembad ook!

Ben paar weken geleden geen wolf tegen gekomen, heerlijk gereden, gegeten, genoten van het zwembad en de sunshower op mijn hotelkamer..

Kortom:
Veel plezier!


Iedereen een Connemara!!


.

Hhilde

Berichten: 7434
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 20:28

Ik woon op loopafstand van de Cantharel. Geen last van muggen in het bos. Ook de wolf is hier wel gezien in de omgeving, maar veroorzaakt nog geen problemen voor zover algemeen bekend in de omgeving.

Green Leaf een aanrader! En leuke terrasjes zat in de omgeving. Als je van softijs houdt is Ijs van Co in Hoenderloo een aanrader :D

But like everything I've ever known, you dissapear one day
So I spend my whole life hiding my heart away

Daihyo

Berichten: 88034
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Paar daagjes Cantharel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 07:56

Voor sushi: Yume in Apeldoorn is hier favoriet.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Def

Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 08:52

Ik woon ook in de buurt van de Cantharel.
Nog niet zoveel muggen in het bos maar ik zou spray en dekens mee nemen. Het kan zo ineens veranderen, ook naar aanleiding van het weer.

Wij zijn de wolf nog nooit tegen gekomen met rijden en we rijden wekelijks in de bossen hier. Ze zijn er natuurlijk wel. De wolven komen hier overal voor dus echt plekken waar je niet moet komen zou ik niet weten. Er is overal kans om hem tegen te komen.

Naast de routes van de Cantharel zelf kun je ook goed op ruiterenenmennen.nl je route uitzetten. Dat doen wij in deze omgeving ook wel eens.

In Hoenderloo een ijsje halen is leuk.
In Ugchelen kun je ook nog een goed ijsje halen bij de Kei en er is ook een leuk restaurant Blended. Bestaat nog niet zo lang, maar het eten is lekker en verrassend.

Custom made HaLflinger: Donya
Donya en Anouk: Z1 + 17

Marije_jiplover

Berichten: 25294
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Paar daagjes Cantharel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 09:06

Ik heb in Hoenderloo heel erg lekker gegeten bij restaurant De Veluwe.
Vind ik echt een aanrader.

En Brasserie Delicat heb ik ook eens heel lekker geluncht, hun diner kaart ken ik niet.

Over muggen en ander vliegend gespuis: het is nu niet zo warm en dan valt het mee met de insecten.
Maar er is regen genoeg gevallen, dus als het vanaf morgen ineens warm wordt, stikt het ook binnen no-time weer van de muggen die die stilstaande plassen en poeltjes gebruiken om eitjes te leggen.

Dus ik zou me daar gewoon op voorbereiden.
Echt stekers zoals dazen verwacht ik niet zo snel, dan moet het vaak toch al wat langer flink warm zijn.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

suusje26

Berichten: 2428
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 09:59

Sowieso ijs bij Co gaan halen *\o/*

Ik sta praktisch naast de Cantharel en hebben nog geen last van ongedierte. Muggen zijn op het moment niet heel actief maar word wel weer warmer.

Wolf heb je in het gebied van de Cantharel geen last van. Wel gezien maar deze zijn inderdaad schuwer dan die echt op de hoge veluwe lopen. Je kan hier in de omgeving soms uren "alleen" rijden.

Richting de Dikke Bart is een leuke route, dan kan je in Kootwijk een pauze plek inlassen.

Paleis het Loo is weer helemaal "vernieuwd" en weer open dus daar zou je nog naar toe kunnen gaan.

Ruiter routes staan goed aangegeven en de tip die door Def is gegeven is een goede aanrader.

Veel plezier.

De beste kennis, is zelfkennis!

minouesmee

Berichten: 7422
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Utrecht

Re: Paar daagjes Cantharel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 05:54

Weet iemand hoe het daar rond begin juli zit met de vliegen en andere steek westen?

Mind, use your power. Spirit, use your wings..
www.donquiequine.nl

Ineke2

Berichten: 33094
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Paar daagjes Cantharel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 05:58

Tja begin juli is zomer en het ongedierte komt nu langzaam op gang…

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Albert

Berichten: 5727
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 07:03

Afgelopen week een weekje met de paarden bij Gert van den Hoorn in Kootwijk geweest en vrijdag hadden we daar de eerste hertenluisvliegen.
Eerder in de week geen last van gehad.
De eerste hadden we in de buurt van Hoog Buurlo, is al vlakbij de Cantharel.

3 Gelderse toppers en
Paardengebitsverzorger Klik hier voor mijn website

Petrichor

Berichten: 10527
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Paar daagjes Cantharel..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-23 08:15

En hoe kan je die vlieg tegen gaan? Ik heb een vliegendeken en vliegenspray en dan ook nog een gel voor het hoofd.

The smell of earth after rain!

Ineke2

Berichten: 33094
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Paar daagjes Cantharel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 08:17

Heel hard rennen

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Josien_

Berichten: 8989
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 08:20

Petrichor schreef:
En hoe kan je die vlieg tegen gaan? Ik heb een vliegendeken en vliegenspray en dan ook nog een gel voor het hoofd.


Helemaal tegen gaat kun je niet, maar ik heb altijd begrepen dat een beetje vaseline op de kale delen doen helpt dat hij niet blijft zitten.
Verder gewoon regelmatig controleren. Ik heb er zelf op de veluwe nooit last van gehad.

Bij de Cantharel kun je fietsen of van die E-choppers huren, heel leuk om te doen :D .

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Albert

Berichten: 5727
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Re: Paar daagjes Cantharel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 17:01

Afstappen, vlieg uit de lies of onder de staart verwijderen (daar gaan ze meestal zitten en vliegenniet weg) en dan goed dood knijpen (zijn hard en taai).

3 Gelderse toppers en
Paardengebitsverzorger Klik hier voor mijn website

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 17:48

Hertenluis tegengaan kan niet echt, maar op rit kun je wel wat laagjes ducttape/gaffertape meenemen (bijvoorbeeld om het handvat van een zweepje), dan vang je ze makkelijker. Gewoon (vast)plakken, dichtvouwen en met je duimnagel knijpen tot er iets knapt, dan zijn ze dood.

Betere tips voor sightseeing heb ik niet. Mensen delen goeie dingen. :D

Petrichor

Berichten: 10527
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-23 07:56

Thnx allemaal voor de antwoorden! Eigenlijk willen we de sushi er graag inhouden, maar gezien het mega mooi weer is zou het fijn zijn als we ergens lekker buiten konden zitten.

Is er een sushi tent met een gezellig terras? En zo niet waar moeten we heen voor lekker eten met een gezellig terras? :D

The smell of earth after rain!

Albert

Berichten: 5727
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Re: Paar daagjes Cantharel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 08:23

Poppe in Apeldoorn heeft een fantastische buitentuin/terras.

3 Gelderse toppers en
Paardengebitsverzorger Klik hier voor mijn website

DemDeempel

Berichten: 1068
Geregistreerd: 26-05-15

Re: Paar daagjes Cantharel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 08:31

Met dit weer snap ik dat je voor een terrasje kiest haha.

Memories heeft naast gewone kaart ook sushi en een binnentuintje dacht in
Silk asian dining heeft een terras maar zit in een drukkere straat met kebab zaken, dus weet niet hoe leuk dat zitten is. Al is daar wel een leuke doorloop naar het drukkere plein.
Shabu shabu heeft geen terras
Yume heeft een terras op een leuk plein maar daar vond ik de sushi niet goed.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 bezoekers