Mini ruitervakantie Veluwe, waar moeten we zijn?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Petrichor

Berichten: 10527
Geregistreerd: 14-04-06

Mini ruitervakantie Veluwe, waar moeten we zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-23 19:59

Hoi,

Een deze weken willen mijn zus en ik een paar dagen buitenritten maken in de Veluwe. Nu zijn er een tal van ruiterhotels waar je je paard kan stallen en zelf kan verblijven. Welke raden jullie aan?

Onze eisen:

* Direct in het bos, geen enkele straat met verkeer over moeten.
* Nabij een meer/water waar je met je paard in mag.
* Vlakbij zandvlaktes en natuurlijk eindeloze heide.
* Inclusief hooi, ander voer nemen we zelf mee.
* Paard moet snachts op stal kunnen.
* Veilige stallen, 1 van de 2 paarden is geen 'sulletje', breekt de boel niet af maar moet ook niet ergens overheen of doorheen kunnen gaan.
* Wij willen een schoon en hygiënisch verblijf.
* Inclusief ontbijt en er moet mogelijkheid zijn tot diner.

Hopelijk hebben jullie goede tips! :D

The smell of earth after rain!


chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: Mini ruitervakantie Veluwe, waar moeten we zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 20:15

Rijnstone Ranch in Ermelo?

De eerste 2 worden een dingetje. Maar zijn geen snelwegen waar je overheen moet. Afhankelijk van de route heb je maximaal een 80 weg als je 2 uur of langer weg wilt, maar zeker naar de heide toe is niet een hele drukke weg (ik ben er vandaag met 7 combinaties overheen gegaan)
Zwemmen doe ik niet met mijn menpony, maar volgens mij gaan mensen van de stal wel ergens heen, maar dat zou ik na moeten vragen.

Ze zijn bezig met loge op het terrein van de dieren, geen idee of dit al buiten evenementen te boeken is (wordt nu gebruikt als er mensen met paarden van ver komen voor een wedstrijd, dan kunnen ze slapen op het terrein)

Nachten op stal, eigen krachtvoer geven is geen probleem, eten en drinken is wel wat lastiger. Kantine is op het moment niet bemand. Maar thuis bezorgd komt op het terrein.

Maar, er zit een camping vlak bij het bedrijf (aan de achterkant, raken de terrein elkaar zelfs)

Doel voor 2024, meer dan 350 km afleggen met Baila en de menwagen door bos en over heide.
Tussenstand: midden feb, 54 km

amand0
Berichten: 72
Geregistreerd: 19-02-18

Re: Mini ruitervakantie Veluwe, waar moeten we zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 20:18

Van de valk in Ugchelen/Apeldoorn, heeft behalve het water alles wat je zoekt

Lukasje
Berichten: 11217
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 20:32

amand0 schreef:
Van de valk in Ugchelen/Apeldoorn, heeft behalve het water alles wat je zoekt


Ja deze! Mooi verblijf voor paard en mens en rechtstreeks het bos in. Water weet ik ook niet of je dat daar in de buurt vindt. Is wel een groot hotel, dat is mss een minpuntje.

Don't take anything for granted

Petrichor

Berichten: 10527
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-23 20:37

Jullie bedoelen Cantharel?

Ik zat net even te kijken, maar ik vind het een ingewikkelde site. Klopt het dat je daar het verblijf van je paard en de gewenste kamer apart kan boeken? Iemand ervaring daar mee? :)

The smell of earth after rain!

mystery1980
Berichten: 4221
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 09:48


wil je ook lekkere parfum met korting: https://parfumado.com/
gebruik code: ZDXnaNJlb

Petrichor

Berichten: 10527
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-23 10:48

mystery1980 schreef:
https://www.paardenhotelputten.nl/

super plek! Zeer vriendelijke eigenaren, zeer veel mogelijk, direct in het bos.

Ziet er leuk uit, maar behoorlijk volgeboekt al..

The smell of earth after rain!

mvdbijl

Berichten: 3673
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: Mini ruitervakantie Veluwe, waar moeten we zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 11:26

De Cantharel (als je wilt boeken gewoon even bellen) of even op de website van paard en bed kijken, ik heb een paardentaxi en breng klanten vaak op de mooiste unieke plekjes die ze via deze website vinden.

Autumnn

Berichten: 8028
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 11:55

chamion schreef:
Rijnstone Ranch in Ermelo?

De eerste 2 worden een dingetje. Maar zijn geen snelwegen waar je overheen moet. Afhankelijk van de route heb je maximaal een 80 weg als je 2 uur of langer weg wilt, maar zeker naar de heide toe is niet een hele drukke weg (ik ben er vandaag met 7 combinaties overheen gegaan)
Zwemmen doe ik niet met mijn menpony, maar volgens mij gaan mensen van de stal wel ergens heen, maar dat zou ik na moeten vragen.

Ze zijn bezig met loge op het terrein van de dieren, geen idee of dit al buiten evenementen te boeken is (wordt nu gebruikt als er mensen met paarden van ver komen voor een wedstrijd, dan kunnen ze slapen op het terrein)

Nachten op stal, eigen krachtvoer geven is geen probleem, eten en drinken is wel wat lastiger. Kantine is op het moment niet bemand. Maar thuis bezorgd komt op het terrein.

Maar, er zit een camping vlak bij het bedrijf (aan de achterkant, raken de terrein elkaar zelfs)


Je bedoelt toch voorheen Seqouia? Daar kan je achterlangs de manege de hei op

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 13:02

Autumnn schreef:
chamion schreef:
Rijnstone Ranch in Ermelo?

De eerste 2 worden een dingetje. Maar zijn geen snelwegen waar je overheen moet. Afhankelijk van de route heb je maximaal een 80 weg als je 2 uur of langer weg wilt, maar zeker naar de heide toe is niet een hele drukke weg (ik ben er vandaag met 7 combinaties overheen gegaan)
Zwemmen doe ik niet met mijn menpony, maar volgens mij gaan mensen van de stal wel ergens heen, maar dat zou ik na moeten vragen.

Ze zijn bezig met loge op het terrein van de dieren, geen idee of dit al buiten evenementen te boeken is (wordt nu gebruikt als er mensen met paarden van ver komen voor een wedstrijd, dan kunnen ze slapen op het terrein)

Nachten op stal, eigen krachtvoer geven is geen probleem, eten en drinken is wel wat lastiger. Kantine is op het moment niet bemand. Maar thuis bezorgd komt op het terrein.

Maar, er zit een camping vlak bij het bedrijf (aan de achterkant, raken de terrein elkaar zelfs)


Je bedoelt toch voorheen Seqouia? Daar kan je achterlangs de manege de hei op


Klopt, je moet alleen wel een weg oversteken voor de heide. Want de manege ligt niet aan heide velden.

Waarvan de N302, diezelfde weg die langs het KNHS centrum loopt, de drukste is. (Leuvense Bos & heide) Heeft maar 2 oversteek punten. 1 met een sluis met hekken die je ook te paard kan bedienen (groom op de wagen dus echt een vereiste) en de ander is midden op de N302, en ze stoppen daar alleen als je het verkeer stil zet. Even snel oversteken is er niet bij. Maar dan heb je ook wat. Is echte een super mooit route en nu ik er aan denk. Er zit een waterplas waar je met je paard door kan. Wat dom, dat hebben we wel eens gedaan namelijk (aan de hand, want met de menwagen kom je er vast te zitten)

Ik ga vandaag namelijk die kant weer op. 25 km.
https://www.ruiterenenmennen.nl/route.p ... 0.whatsapp


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



De ander is een verbindingsweg tussen de N302 en het midden van Ermelo. Niet een hele drukke route (ik steek hem altijd zonder hulp over en dat doe ik met de N302 niet) maar wel een 80 km weg. Er zijn 2 oversteek plaatsen. 1tje met veel zicht maar je moet heb delen moet iedereen die wilt oversteken en dan een oversteek vlakbij een rotonde. Deze gebruik ik het meest. Ze moeten of nog optrekken of zijn al aan het afremmen, dus je krijgt er ook vrij snel voorrang (Ermelosche Heide)

Doel voor 2024, meer dan 350 km afleggen met Baila en de menwagen door bos en over heide.
Tussenstand: midden feb, 54 km

Josien_

Berichten: 8996
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Mini ruitervakantie Veluwe, waar moeten we zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 13:20

Cantharel heeft inderdaad alles behalve het water en stallen zijn wel sneller volgeboekt dan dag en nacht buiten. Maar verder een fijne plek.

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

ikke

Berichten: 37523
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 17:56

Dat is allemaal leuk, lief en aardig, maar er is er maar eentje die letterlijk in het bos staat: https://www.boerderij-mossel.nl/

Je hoeft niet over de weg; de weg voor de boerderij IS het ruiterpad :D
Je mag er niet eens met een auto komen, tenzij je gast op de Mossel bent.

Water gaat niet lukken, althans, niet legaal.
Het is dus ook maar net welke prioriteiten echt van belang zijn.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Re: Mini ruitervakantie Veluwe, waar moeten we zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 18:06

Ikke, die wilde ik ook al noemen heel fijn plekje.

When nothing goes right,

go left.

Gladijs
Berichten: 532
Geregistreerd: 11-04-14

Re: Mini ruitervakantie Veluwe, waar moeten we zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 23:00

BenB Speulderbos is echt een aanrader

Petrichor

Berichten: 10527
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Mini ruitervakantie Veluwe, waar moeten we zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-23 09:05

Ik heb gisteren geboekt bij de Cantharel! :)

Als jullie nog leuke routes weten tussen de 25 a 40km laat maar weten! :)

The smell of earth after rain!

Kelly_Taco

Berichten: 6724
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 09:10

Van de Cantharel uit kun je polsbandjes meenemen met routes (staat op hoeveel km)

<3 Galanto <3

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 09:40

Petrichor schreef:
Ik heb gisteren geboekt bij de Cantharel! :)

Als jullie nog leuke routes weten tussen de 25 a 40km laat maar weten! :)


Ik ben fan van de site ruiterenmennen.nl

Dan kan je routes uitzetten en op diverse manieren meenemen. (via laptop gemaakt, vind ik makkelijker) Ik stuur mezelf altijd een mail met de GPS route en die kan ik dan openen in de app GPX Viewer. Deze weergeeft de uitgezette route en waar jij rijdt op deze route. Maar ook fijn (mits je internet aan hebt) je ziet ook alle andere paden. Dus als je toch per ongeluk verkeerd rij kan je dus zien hoe je moeten rijden om weer op je route uit te komen. Super fijn.

Er staan ook vaste routers op de site.

Doel voor 2024, meer dan 350 km afleggen met Baila en de menwagen door bos en over heide.
Tussenstand: midden feb, 54 km

Josien_

Berichten: 8996
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 09:47

Kelly_Taco schreef:
Van de Cantharel uit kun je polsbandjes meenemen met routes (staat op hoeveel km)


Ja die zijn super handig!!
Al is de langste route geloof ik 25 kilometer, maar daar is vast wat aan te plakken.

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Lukasje
Berichten: 11217
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Mini ruitervakantie Veluwe, waar moeten we zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 18:34

Toen wij er waren, al wel een poos terug, heeft de stalmanager ons geholpen bij het uitzetten van een route die we dan idd op een polsbandje meekregen.

Don't take anything for granted


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 bezoekers