Apple AirTag voor buitenrit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jodym

Berichten: 4933
Geregistreerd: 19-11-06

Apple AirTag voor buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-23 12:01

Dag dag!

Ik heb een vraag en wellicht willen bokkers meedenken.
Nu het mooie weer er weer aankomt is het tijd voor buitenritjes.
Nu vinden pony en ik dit allebei een beetje spannend en ben ik al weleens gelanceerd.

Ik ben een beetje bang om pony kwijt te raken. Dus dacht ik; misschien kan ik zo’n Apple AirTag aan hem knuppen.
Nu las ik alleen dat het bereik maar 100 meter is. Dus wellicht heeft iemand anders een briljant idee? :D

ღ The words love, hope and dreams are synonymous with horses.ღ


Brainless

Berichten: 29658
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Apple AirTag voor buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 12:07


Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

NibbitLotus

Berichten: 1651
Geregistreerd: 16-06-10
Woonplaats: Onnen

Re: Apple AirTag voor buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 12:11

Ik heb de Tractive gehad voor mijn katten, die is inderdaad duur. Aanschaf valt mee maar je moet nog een abonnement kopen.
Ik ben er vanaf gestapt omdat de locatie niet altijd klopte. Op die manier drie trackers kwijt geraakt.

Ik heb nu AirTags voor beide katten, die updaten inderdaad alleen bij bereik maar je kan een “zoek” functie aanzetten als je hem kwijt bent. Als het goed is krijgen mensen met een IPhone dan een melding als hij bij hen in de buurt is. Als ze hem dan vinden kunnen ze dat aangeven en krijg jij de locatie door (zoiets).

Josien_

Berichten: 8963
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Apple AirTag voor buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 12:39

Ik weet niet precies hoe het werkt, maar afgelopen jaar hadden wij de airtag in onze koffer zitten toen deze achter bleef op Ijsland.
Toen zagen wij gewoon dat hij zich daar bevond en niet op Schiphol.

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

x_ankieee

Berichten: 1299
Geregistreerd: 23-02-11
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 12:42

Een Airtag ‘verbind’ zich met de meest dichtbijzijnde iphone (kan iedere iphone zijn) en geeft door die verbinding een signaal met locatie af in de ‘zoek mijn’ app. Je ziet dus altijd de locatie waar hij het laatst met een beschikbare iphone heeft verbonden, niet op basis van GPS dat je hem live kan volgen oid. Voor koffers etc handig, want die komen op plekken waar veel Iphones zijn (luchthavens). Ik denk voor je pony niet ideaal, stel hij ‘vlucht’ het bos in en komt lang niemand tegen met een iphone dan kan je lang zoeken :=

But now I know you can't change the past, way too young to know the reason why

_Jelske

Berichten: 1298
Geregistreerd: 18-05-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 12:43

Ik weet dat er een heel goedkoop (en bovendien heel klein) GPS-systeempje is wat je bijvoorbeeld nog in een plooi of pocket van het zadel zou kunnen wegstoppen. Tracken werkt dan via sms waardoor de zender wordt uitgepijld. Meen dat het dan ca. €10 kost.

Het is beter een kaars te ontsteken dan te klagen over de duisternis.

maxie

Berichten: 2212
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: groningen

Re: Apple AirTag voor buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 10:13


billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2394
Geregistreerd: 07-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 11:34

Een mede endurance genoot heeft ook een Tractive aan haar zadel hangen. Ik had een tijdje de AirTag eraan hangen. Ik heb nu toch ook maar de Tractive besteld. De AirTag is echt meer bedoeld voor objecten die niet om de haverklap bewegen, en als ie er midden in t bos tussen uit piept zie je niet zijn route oid. Mijn AirTag hangt ook aan mijn sleutels en soms heeft die nog wel eens moeite om die te vinden terwijl ik er 2 meter vandaan sta. Achteraf

De Tractive en AirTag kosten beide €40,- bij de Tractive komt er alleen nog een abbo bij. Ik zou niet kiezen voor het ‘verzekerings pakket’
Ik koos voor het 2 jaar abbo €144,- per 2 jaar en met het extra pakket werd dat €188.- nou voor dat geld koop ik wel een nieuwe hahaha. Vond ze wel sneaky bij het afrekenen dat hij 2x werd terug gevoegd in de stappen. Maar was met wat lezen best makkelijk er weer uit te halen

Met de Tractive kun je ook met familie delen, kun je tegen iemand zeggen hej ik ga deze en deze route rijden hou je mij een beetje in de gaten? Als je paard dan ineens er tussen uit piept op je route kan die persoon jou bellen, of alles oké is haha

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.
Spoiler:
nieuwsgierige, kijk maar eens in mijn profiel

Jodym

Berichten: 4933
Geregistreerd: 19-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-23 11:02

maxie schreef:
Ik heb deze gps tracker, maak je vast aan de zadel en is verbonden met je telefoon. Als ze te ver uit elkaar gaan verzend ie een sms naar je contactpersoon met je gps locaties. Ook als je stil ligt doet ie dat.

https://m.loesdau.de/unfall-tracker-gua ... -3286.html


Ah top! Dankje
Dit zoek ik indd

ღ The words love, hope and dreams are synonymous with horses.ღ

puppy1128

Berichten: 5007
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 11:29

https://www.bybaukje.nl/animal-emergency-sos-tags

Ik heb dit. Nummer van stal en mijzelf erop. Kan er niet mijn paard mee volgen maar als iemand mijn paard vangt en dan het labeltje ziet is ie toch weer sneller gevonden. Ik hoop alleen dat het nooit nodig zal zijn. Tot nu toe is ie gelukkig keurig bij mij gebleven.

Lotusje555

Berichten: 236
Geregistreerd: 20-02-13
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 13:01

Wij hebben deze ook + airtag aan het zadel. De airtag is niet super nauwkeurig als we in het bos zijn en het is rustig. Wel zet ik altijd locatie delen aan via google maps, en deel ik die met mijn moeder, zodat ze altijd weet waar we zijn. M

puppy1128 schreef:
https://www.bybaukje.nl/animal-emergency-sos-tags

Ik heb dit. Nummer van stal en mijzelf erop. Kan er niet mijn paard mee volgen maar als iemand mijn paard vangt en dan het labeltje ziet is ie toch weer sneller gevonden. Ik hoop alleen dat het nooit nodig zal zijn. Tot nu toe is ie gelukkig keurig bij mij gebleven.

Ik maak foto's, films, en ik leer pubers hoe ze dat ook moeten doen :D
https://www.instagram.com/pjotr.mw/

vierspan

Berichten: 292
Geregistreerd: 08-08-05

Re: Apple AirTag voor buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 13:08

Ik heb een bagage label van Hema aan het zadel met telefoonnummers.

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 13:11

Ik heb ook AirTags in mijn zadels zitten, bij het jaarlijks nakijken door de zadelmaker halen we ze er uit en vervang ik de batterij. Maar ik heb ze puur als tracking in het geval van diefstal.

Ze verbinden trouwens met elke mobiele telefoon, niet alleen met een iPhone.

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15427
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Re: Apple AirTag voor buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 20:59

Gezien de vraag verplaats ik dit topic naar BRT.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 8 bezoekers