Buitenritten maken omgeving Friesland

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
theamazone

Berichten: 36
Geregistreerd: 22-02-23
Woonplaats: Friesland

Buitenritten maken omgeving Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-23 13:49

Ik wil in de zomer graag een buitenrit maken bij een strand, maar van mijn manege mogen we niet alleen een buitenrit maken (alleen met begeleiding). Weet iemand waar ik een paard kan leasen en zelfstandig een buitenrit kan maken? Omgeving Friesland.

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 14:36

Strandritten en Friesland lijkt me sowieso al een uitdaging. Meeste bedrijven krijg je ook niet in je eentje een paard mee, vraag me ook af of je dat moet willen.

Bij het Fjordenpaard in Een heb ik in het verleden wel eens paarden meegekregen zonder begeleiding, maar dat was wel met een groep, niet een paard alleen.

Brainless

Berichten: 29722
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 14:37

Als je nog niet zo lang rijdt is het sowieso niet verstandig alleen (met een vreemd paard) naar buiten te gaan, vandaar dat eigenlijk alle verhuurders niet hun paard zonder begeleiding meegeven.

Jet

Berichten: 11992
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 15:59

Het lijkt me niet verstandig om alleen met een ( vreemd) paard naar het strand te gaan. Op het strand rijden is toch anders dan ergens langs de weg of in het bos. Voor zover ik weet is er in Friesland ook niet echt zandstrand waar je lekker kan paardrijden.
Dan kan je beter naar de kust van Noord-Holland gaan, daar kan je op heel veel plekken onder begeleiding een strandrit maken. In Den Helder, bij Callantsoog, bij Schoorl, bij Egmond aan Zee, dat zijn zo plekken waarvan ik weet dat het kan.

Mies7
Berichten: 1498
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: Zevenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 16:06

Strandritten zijn uitstekend mogelijk in Friesland! Je zult alleen even een boottochtje moeten incalculeren naar Vlieland, Ameland, Terschelling of Schiermonnikoog

Jet

Berichten: 11992
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 17:17

Ja oké, maar ik had even niet verwacht dat ze die kustlijnen bedoelde. Je hebt wel gelijk hoor.

pillow
Berichten: 7793
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 17:32

Mies7 schreef:
Strandritten zijn uitstekend mogelijk in Friesland! Je zult alleen even een boottochtje moeten incalculeren naar Vlieland, Ameland, Terschelling of Schiermonnikoog


_/-\o_ :D

gitteesmee
Berichten: 16
Geregistreerd: 06-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 21:28

Strandritten zonder begeleiding vind je niet op Ameland, althans niet bij de rijstallen. Maar met 50 minuten (of 20 minuten met de sneldienst) ben je aan de overkant. En ook mét begeleiding kun je prachtige strandritten maken!

Ik denk dat een privérit het dichtste bij jullie wens uit komt. Mocht het allemaal goed gaan, dan is begeleiding alleen een gids die je de mooiste plekjes kan laten zien en laat weten waar en hoe snel je kunt rijden. Het strand is nooit hetzelfde; je kunt mul of drijfzand tegenkomen, wat doet hoog- en laagwater met het strand, en meer dingen waar je rekening mee moet houden. Dus ontzettend handig zo'n gids!

Jet

Berichten: 11992
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 23:03

Qua wat jij aangeeft over het strand: helemaal met je eens, het kan heel mooi zijn, maar ook heel verraderlijk. Dan is het toch wel heel fijn om iemand erbij te hebben die het specifieke strand daar kent!

Tinkels

Berichten: 3064
Geregistreerd: 20-12-05
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 00:06

Geen strand, maar als je rij ervaring hebt mag je met een vriendin (met rij ervaring) bijvoorbeeld bij Een- West een paard huren en meenemen naar het bos. Het Fjordenpaard heet het.

Zelf aantal jaar geleden ook gedaan, en er ging geen begeleiding mee. Erg leuke rij mogelijkheden bij Een-West, mooi bos!