Parkeren zandverstuiving Doornspijk

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DemiSisa

Berichten: 1021
Geregistreerd: 10-02-15

Parkeren zandverstuiving Doornspijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-23 17:02

Hallo,

Geen idee of het hier goed staat :o

Binnenkort heb ik een fotoshoot op de zandverstuiving in Doornspijk. Nu begreep ik pas dat parkeren met de trailer daar niet meer toegestaan is. Echter kan ik online nergens iets vinden.

Iemand die weet of dit klopt en zo ja, waar auto + trailer wel geparkeerd kan worden? :)

Groetjes

mika11

Berichten: 11107
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 18:33

Je zou tegenover 't Campvelt kunnen parkeren.
Verlengde Haerderweg 29
Dan zit je ook tegen de zandverstuiving aan.
Dat is een onverharde weg en je hebt overal aan de rechterkant parkeren.
Ik woon er redelijk dichtbij en zet ook altijd mijn auto daar neer als ik ga wandelen met de honden.


Maar de Badweg parkeerplaats is nog niet afgesloten, er is idd sprake van dat die parkeerplaats opgeheven wordt, maar dat is nu nog niet zo.
Mocht je daar toch gaan staan, ga dan niet vanaf de Bovenweg de Badweg vanwege de vervelende drempels.
Maar ga via de Verlengde Haerderweg, die rij je een stukje af en kun je vanaf daar weer rechtsaf naar de Badweg parkeerplaats.

rocky_1995

Berichten: 657
Geregistreerd: 22-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 21:20

mika11 schreef:
Je zou tegenover 't Campvelt kunnen parkeren.
Verlengde Haerderweg 29
Dan zit je ook tegen de zandverstuiving aan.
Dat is een onverharde weg en je hebt overal aan de rechterkant parkeren.
Ik woon er redelijk dichtbij en zet ook altijd mijn auto daar neer als ik ga wandelen met de honden.


Maar de Badweg parkeerplaats is nog niet afgesloten, er is idd sprake van dat die parkeerplaats opgeheven wordt, maar dat is nu nog niet zo.
Mocht je daar toch gaan staan, ga dan niet vanaf de Bovenweg de Badweg vanwege de vervelende drempels.
Maar ga via de Verlengde Haerderweg, die rij je een stukje af en kun je vanaf daar weer rechtsaf naar de Badweg parkeerplaats.


Aanvulling hierop parkeer hem ook in de vakken. In het verleden zijn hier mensen bekeurd, omdat de trailer aan de zijkant van de weg bij de parkeerplaats stond i.p.v. in de vakken. Hier controleren ze streng op i.v.m. klachten. Tijdens de coronaperiode werd de weg namelijk geblokkeerd voor hulpdiensten. Persoonlijk lijkt mij parkeren bij 't Campveld handiger. Daar is het vaak rustiger en heb je ruime vakken waar je kan file parkeren. Dan sta je sowieso goed. Enigste is wel dat je daar moet keren, maar daar is wel genoeg ruimte voor.

DemiSisa

Berichten: 1021
Geregistreerd: 10-02-15

Re: Parkeren zandverstuiving Doornspijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-23 21:41

Heb even op maps gekeken, maar kan niet helemaal vinden waar ik dan daadwerkelijk kan parkeren als ik op ‘t Campveld zoek?

Laatste keer dat ik er geweest ben was al in 2020 en toen zijn we inderdaad via de Bovenweg gegaan. Kan me nog herinneren dat dat pad zo hobbelig was. Die wilde ik sowieso niet pakken inderdaad ivm de hobbels/gaten.

rocky_1995

Berichten: 657
Geregistreerd: 22-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 21:55

Als je navigeert op groepsaccomodatie 't Campveld, dan word je de Verlengde Haerderweg opgestuurd. Op de kruising met de Badweg ga je rechtdoor en dan zitten de parkeerplaatsen aan de rechterkant. Kan echt niet missen. Zijn inhammen in de weg waar eigenlijk wel minimaal per inham 3 tot 4 auto's kunnen staan.

Als je daarna met je paard langs het witte hek rijdt, dan kom je op de zandverstuiving door het eerste pad rechts te nemen. Ruiterpad loopt aan de rand van de zandverstuiving (als bij de zandverstuiving bent, dan helemaal naar links rijden).

mika11

Berichten: 11107
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 22:34

Je kan ook zoeken op bospark Dennenrode, dan zit ook de Verlengde Haerderweg.
Dat bospark rij je dus voorbij en blijf je de verlengde Haerderweg volgen.
Dan heb je na zo'n 200 meter weer een zandweg naar rechts en dat is de Badweg.
Daar kun je inrijden en kom je dus op de parkeerplaats van de Badweg uit.
Maar als je rechtdoor gaat en niet de Badweg opgaat maar op de Verlengde Haerderweg blijft, dan kom je dus op dat stukje waar je rechts de inhammen hebt waar je kan parkeren.
Eigenlijk kan het dus allemaal niet missen :)

Nicole288
Hoofdmoderator Informatief
May the horse be with you! Coördinator Veulenverkiezing

Berichten: 31304
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Parkeren zandverstuiving Doornspijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 21:28

TAO -> BRT