Paard en bike , welke ebike is fijn voor in het bos?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chrisjuh_
Berichten: 131
Geregistreerd: 01-06-07
Woonplaats: weert

Paard en bike , welke ebike is fijn voor in het bos?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-23 12:03

Hi, wij gaan graag naar het bos nu zijn we op zoek naar een geschikte elektrische fiets waar je ook gewoon normaal op kan zitten momenteel hebben we een mountainbike maar die is niet zo prettig voor je rug met name op de stukken waar we wat langer stappen is voorover gestrekt niet zo fijn. We zoeken dus een e bike met normale houding en soort mountainbike banden. Hoe doen jullie dit?

star_l0ver

Berichten: 541
Geregistreerd: 25-09-06
Woonplaats: lisserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 12:20

Heey,

Vorige jaar liep ik met het zelfde probleem rond. Heb maar 1paard en ga graag oppad nu wil mijn man wel eens mee of mijn moeder. Maar die waren een mountainbike snel zat. Ik ben toen met mijn vader naar zijn oud collega gegaan die een fietsen winkel heeft. Ik heb toen mijn wensen uitgesproken wat ik er precies mee wil doen. Wilde een elektrische fiets die gewoon gebruikt kan worden maar ook mee het bos in kan, Nou die heb ik nu. Ik ben heel erg blij met mijn fiets. Ben uitgekomen bij een brinckers (la mans m8 dames) fiets

Ibbel

Berichten: 49076
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Paard en bike , welke ebike is fijn voor in het bos?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 14:31

Je kunt het best zoeken op 'hybride' e-bikes. Dat zijn in principe 'gewone' fietsen met wat dikkere banden die ook een licht MTB-parcours aankunnen. Desnoods laat je er nog blokbanden opzetten, dan heb je wat meer grip in mul zand.

chrisjuh_
Berichten: 131
Geregistreerd: 01-06-07
Woonplaats: weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-23 15:25

Ibbel schreef:
Je kunt het best zoeken op 'hybride' e-bikes. Dat zijn in principe 'gewone' fietsen met wat dikkere banden die ook een licht MTB-parcours aankunnen. Desnoods laat je er nog blokbanden opzetten, dan heb je wat meer grip in mul zand.

Dankjewel voor de tip

Psydoxy

Berichten: 2124
Geregistreerd: 03-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 15:28

Ik heb een Dutch ID Phantom, aangepast met dikke banden en een recht stuur. Love it :D
Fiets er iedere dag mee naar mijn werk en hij gaat regelmatig mee om de routes voor de endurance uit te zetten. Bij wegomleidingen ook heel handig om even 'offroad' te gaan :Y)