Paardrijvakantie voor volwassenen in nederland/belgie gezocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Urona447
Berichten: 2800
Geregistreerd: 13-05-07

Paardrijvakantie voor volwassenen in nederland/belgie gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-22 21:37

Ik ben op zoek naar ervaringen of ideeën voor een paardrijvakantie in Nederland of België voor volwassenen. Helaas heb ik zelf geen paard maar het lijkt mij erg leuk om op een soort ponykamp voor volwassenen te gaan :D :+ Het mag een weekend of week zijn maar het belangrijkste is dat er veel buiten gereden word en de accommodatie zelf ook een beetje luxe is ( 1 persoonskamer)

Ik zag het westernweekend in Een (drenthe) voorbijkomen maar ik ben benieuwd wat daar de ervaringen bij zijn. Hopelijk kunnen jullie mij helpen!

ievie

Berichten: 2196
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Re: Paardrijvakantie voor volwassenen in nederland/belgie gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 22:26

Ik ben onlangs met drie vriendinnen naar les Chevaux in Buinen geweest en heb hier een fantastisch weekend gehad! Geen luxe accommodatie , wel een prachtige omgeving en brave paarden.

MuSLi

Berichten: 5241
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Re: Paardrijvakantie voor volwassenen in nederland/belgie gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 22:36

In Nederland/België heb ik geen ervaringen, maar ik ben in 2017 naar Polen geweest om daar een 5/6 daagse trektocht met tinkers te maken. Echt een geweldige ervaring :j

Wij hebben dat gedaan via/bij Jaskolka. Prima georganiseerd, mooie omgeving en fijne paarden om de tochten mee te maken.

ikke

Berichten: 37544
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-22 22:56

Ehm, daar is zelfs een club voor in NL, zie mijn onderschrift.
En ja, de meeste leden hebben hun eigen paarden mee maar er zijn leden die de luxe van meerdere paarden hebben en die bereid zijn om die te delen.

Maar als het wat luxer mag/moet: https://www.hostellerieherock.be/
Het is voor mij lang geleden dat ik er geweest ben maar het feit dat ze er nog steeds zijn zegt waarschijnlijk toch wel iets over de kwaliteit.

Verder in NL niet zoveel tips want ja, altijd op stap met die club :D

Anoniem

Re: Paardrijvakantie voor volwassenen in nederland/belgie gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 00:49

De Western trailranch vond ik erg leuk. Heerlijk urenlange ritten gemaakt, lekker eten. Fijne pauzes in de natuur en fijne mensen en paarden.

Lieser
Berichten: 1495
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 07:54

Urona447 schreef:
Ik zag het westernweekend in Een (drenthe) voorbijkomen maar ik ben benieuwd wat daar de ervaringen bij zijn. Hopelijk kunnen jullie mij helpen!

Rancho de Verano? Dat is heel leuk. Ze hebben tegenwoordig twee soorten weekenden, een normale waar best stevig doorgereden wordt en een 'easy rider' weekend waar alles wat rustiger gaat. Je kunt een westernzadel nemen, maar ze hebben ook Engelse zadels. Je hebt er wel corvee, dat wil zeggen tafel dekken en afwassen.

miranda_147

Berichten: 50
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Paardrijvakantie voor volwassenen in nederland/belgie gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 08:55

Al 3x op el rancho de verano geweest. Toen (laatste keer 3 jaar terug) was er geen easy rider weekend. Je moet echt wel goed kunnen rijden en niet bang zijn. Er waren mensen bij die 3x per jaar op een paard zaten en dat eindigde niet goed en dat is ook niet leuk om mee in een groep te rijden. Leuke locatie leuke paarden. In het weekend zit 1 dagtocht en in de week zitten er 2 dan zit je echt 4 uur op een paard.

Lieser
Berichten: 1495
Geregistreerd: 15-03-21

Re: Paardrijvakantie voor volwassenen in nederland/belgie gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 09:25

Het easy rider weekend is afgelopen jaar voor het eerst georganiseerd. In 2023 zijn er twee easy rider weekenden.

Rex_Rolfo

Berichten: 5379
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 10:49

Evamarie schreef:
De Western trailranch vond ik erg leuk. Heerlijk urenlange ritten gemaakt, lekker eten. Fijne pauzes in de natuur en fijne mensen en paarden.

Die ervaring hebben wij ook.

NZ92

Berichten: 3172
Geregistreerd: 23-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 10:58

Kijk eens op villalesolivettes.be
Niet echt luxe maar wel een uitmuntend mooie en leuke locatie. Organiseren regelmatig arrangement en weekenden!