Vraagjes over Vrachelse heide Brasserie Woods

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
BoktVerlaten
Berichten: 420
Geregistreerd: 29-10-21

Vraagjes over Vrachelse heide Brasserie Woods

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-22 13:46

Ik ben vanmorgen bij Brasserie Woods geweest in Oosterhout. Ik zag dat er genoeg parkeerruimte is voor een vrachtwagentje(doordeweeks….vanmorgen was het druk) en dat je bij Woods welkom bent met paard (stands emt waterbakken)
Maar ik zag nergens bordje met ruiterpaden. Alleen een bord met “ Militair oefengebied” en “losloopgebied”.

Wie heeft ervaring met buitenrijden in dit gebied?
Kun je vanaf Brasserie Woods met je paard het bos in?
Mag je overal rijden?
Kun je een uurtje of 2 rondrijden?

Ik hoor het graag!


Marcella

Berichten: 36669
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Vraagjes over Vrachelse heide Brasserie Woods

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 13:54

Zover als dat ik weet kan en mag je daar rijden. Heb daar een aantal jaren terug toen mijn fjord nog leefde en in de buurt stond daar heerlijk gereden. Weet eigenlijk niet meer of er toen ook borden waren met militair oefengebied.

Zijn wel aardig wat motorcrossers en mountainbikers die de paden kapot rijden.

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

BoktVerlaten
Berichten: 420
Geregistreerd: 29-10-21

Re: Vraagjes over Vrachelse heide Brasserie Woods

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-22 13:59

Dank! Ik zag nergens ruiterpaden aangegeven, maar ook geen wandelpaden. Het zag er uit alsof inderdaad alles mag.

Marcella

Berichten: 36669
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Vraagjes over Vrachelse heide Brasserie Woods

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 14:13

Nou een hoop mensen denken dat alles mag, maar mountainbiken mag op de daarvoor aangegeven paden. En motorcrossers heb er eigenlijk niks te zoeken. Heb ooit een rottweiler gehad die los liep en bleef aanval ook ondanks dat mijn paard stil stond. Baas kreeg de hond ook niet onder controle en daar mogen nog niet eens honden los.

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

Lous

Berichten: 24239
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 14:18

Crossmotoren mogen daar niet komen en mountainbikers alleen op de MTB-paden (waar ook alleen maar MTV-ets mogen komen)
Crossmotorrijders worden ook beboet als ze betrapt worden. Je kunt er verder heel goed rijden. Van de Vrachelse heide naar Surae Er zijn genoeg routes uit te zetten.

NIET banketstaaf,MAAR POETSEN!!

BoktVerlaten
Berichten: 420
Geregistreerd: 29-10-21

Re: Vraagjes over Vrachelse heide Brasserie Woods

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-22 14:22

Lous, ik zag geen bordjes voor de ruiterpaden vanaf Brasserie Woods. Mag je gewoon op alle paden rijden?

Goof

Berichten: 28728
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Vraagjes over Vrachelse heide Brasserie Woods

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 14:24

Waarom bel je de brasserie niet met deze vraag?

CoRiNa1983

Berichten: 1768
Geregistreerd: 24-12-06
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 14:25

MIjn trainingsmaatje met de hond zei dat honden daar niet meer los mogen en dat daar ook steeds meer controle op is daar, voorheen ging ik daar wel wandelen met de hond nu niet meer.

Volgens mij lopen er verderop wel ruiterpaden meer achter de katjes kelder en de manege die daar even verderop zat volgens mij was dat de Oosterhoutse manege maar die is weg, daar kon je via het ruiterpad het bos in en Ook vanaf Manege Hoeveneind teteringen kun je via ruiterpaden het bos in en kun je ook langs Woods rijden dacht ik.

en Mountainbiken mag op de MTB paden en crossmotoren mogen daar niet komen inderdaad veel MTB paden vind je aan de andere kant bij Den Hout bij de Houtse meren.

Leuke cadeautjes, https://www.yoursdesign.nl Of een toffe fotoshoot bij @maikesmitsphotography op insta gram, met BRAM10 krijg je een leuke korting.

BoktVerlaten
Berichten: 420
Geregistreerd: 29-10-21

Re: Vraagjes over Vrachelse heide Brasserie Woods

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-22 14:28

De Brasserie kon mij geen antwoord geven of er ruiterpaden zijn, zij zeiden dat er helemaal geen paden aangegeven worden bij hun in de buurt voor paardrijden en wandelen maar dat ze wel veel paarden zien. Je kunt daar ook je paard aanbinden. Vandaar dat ik nu vraag naar ervaringen van ruiters die bij Brasserie Woods starten met hun buitenrit.

Lous

Berichten: 24239
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 14:31

Je dient als ruiter idd wel op de ruiterpaden te blijven. Die zijn genoeg aanwezig. Te herkennen aan paaltje met hoefijzer. En anders makkelijk, op de zandpaden blijven.
Ik heb zelf mijn pony’s daar in de buurt staan.
Laatst bijgewerkt door Lous op 27-11-22 14:50, in het totaal 1 keer bewerkt

NIET banketstaaf,MAAR POETSEN!!

CoRiNa1983

Berichten: 1768
Geregistreerd: 24-12-06
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 14:32

Ik zou Manege Hoeveneind dus even bellen of berichten die gaan ook met hun paarden daar in dat gebied op buitenrit volgens mij.
Ik zie in de zomer weleens trailers staan bij Woods hoor maar er word daar kort rondom Woods niet echt iets aangegeven wat er wel en iet mag op de paden, verderop wel maar dat is dus vanaf de andere kant het bos in, ze zijn er wel dat weet ik zeker maar niet direct vanaf Woods volgens mij.

Leuke cadeautjes, https://www.yoursdesign.nl Of een toffe fotoshoot bij @maikesmitsphotography op insta gram, met BRAM10 krijg je een leuke korting.

BoktVerlaten
Berichten: 420
Geregistreerd: 29-10-21

Re: Vraagjes over Vrachelse heide Brasserie Woods

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-22 14:52

Ik kreeg de tip van Manege Hoeveneind om bij paviljoen Het Houtse Meer te parkeren omdat daar de ruiterroutes wel meteen aangegeven zijn.

Larissaabc

Berichten: 119
Geregistreerd: 06-05-14
Woonplaats: Made

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 18:50

Hoi,

Via mijn zoekopdracht kwam ik bij je topic uit. Bij woods kan je direct het ruiterpad op. Dit is het "harde" zand pad direct aan of net voor de parkeerkplaats.

Lightning (vivaldi x rosengold) 7yo


BoktVerlaten
Berichten: 420
Geregistreerd: 29-10-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-23 17:24

Dank je!

Larissaabc schreef:
Hoi,

Via mijn zoekopdracht kwam ik bij je topic uit. Bij woods kan je direct het ruiterpad op. Dit is het "harde" zand pad direct aan of net voor de parkeerkplaats.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 bezoekers