18+ ‘ponykamp’ met eigen pony

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Binkie_Eline
Berichten: 1286
Geregistreerd: 17-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

18+ ‘ponykamp’ met eigen pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-22 23:42

Hoi!

Omdat ik het dit jaar nog wat te vroeg vond om met mijn eigen pony op vakantie te gaan, ben ik aan het kijken naar een kamp voor volgend jaar. Ik hoopte dat bokt mij kan helpen in deze zoektocht!

Ik ben op zoek naar een ‘ponykamp’ voor 18+-ruiters. Daarnaast zou ik het leuk vinden om mijn eigen pony mee te nemen. Het zou ook mogelijk moeten zijn om een pony van daar te kunnen lenen voor een vriendin.
Veel eisen heb ik niet, want ik merk dat het nog best lastig zoeken is.

Paard en ruiter instructieweken heb ik naar gekeken, maar voor die vriendin is het eigenlijk te fanatiek. Zij is een echte recreatieruiter.
TREC Stal t Reelaar heb ik ook gevonden, maar hier zou ik mijn eigen pony niet zo snel meenemen door de lange tochten en telkens ergens anders overnachten.

Alvast bedankt!

instagram: @horsestory.eline
IF YOU'RE SEXY AND YOU KNOW IT CLAP YOUR HANDS *CLAP CLAP*


Yummy

Berichten: 416
Geregistreerd: 01-04-20
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-22 23:43

Fjordenpaard wellicht? Meende dat zij ook 18+ kampen deden

Binkie_Eline
Berichten: 1286
Geregistreerd: 17-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-22 23:50

Yummy schreef:
Fjordenpaard wellicht? Meende dat zij ook 18+ kampen deden

Op de site van het Fjordenpaard staat t/m 18 jaar, en anders ga je naar El Rancho de Verano (?). Maar ik kan daar 1 niet vinden of je je eigen pony mee kan nemen en 2 is dat maar voor een weekend en we zouden graag een week willen!

instagram: @horsestory.eline
IF YOU'RE SEXY AND YOU KNOW IT CLAP YOUR HANDS *CLAP CLAP*

noox

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Delft

Re: 18+ ‘ponykamp’ met eigen pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 00:29

Ervemeenderinkboer?

✰ P I N T O ✰

TurboDi

Berichten: 1101
Geregistreerd: 31-08-12

Re: 18+ ‘ponykamp’ met eigen pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 07:26

PMO is ook leuk als recreant hoor! Ik rij zelf niet alle lessen mee en/of maak een extra bosritje. De omgeving is namelijk prachtig!!

Enjoy the little things in live, because one day you will look back and than you realize they were the big things

Kimbers

Berichten: 5103
Geregistreerd: 04-02-05

Re: 18+ ‘ponykamp’ met eigen pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 08:57

Vroeger bij het fjordenpaard kon je wel met eigen paard in ieder geval.

Bij 't reelaer meende ik ook.

Delaja

Berichten: 3552
Geregistreerd: 10-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 09:25

Binkie_Eline schreef:
Yummy schreef:
Fjordenpaard wellicht? Meende dat zij ook 18+ kampen deden

Op de site van het Fjordenpaard staat t/m 18 jaar, en anders ga je naar El Rancho de Verano (?). Maar ik kan daar 1 niet vinden of je je eigen pony mee kan nemen en 2 is dat maar voor een weekend en we zouden graag een week willen!



Hebben ze geen weekkampen meer? Ik ben daar twee keer, met eigen paard, op kamp geweest en dat was dan bijna een week.

Marie111
Berichten: 4666
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 11:00

Binkie_Eline schreef:
Hoi!

Omdat ik het dit jaar nog wat te vroeg vond om met mijn eigen pony op vakantie te gaan, ben ik aan het kijken naar een kamp voor volgend jaar. Ik hoopte dat bokt mij kan helpen in deze zoektocht!

Ik ben op zoek naar een ‘ponykamp’ voor 18+-ruiters. Daarnaast zou ik het leuk vinden om mijn eigen pony mee te nemen. Het zou ook mogelijk moeten zijn om een pony van daar te kunnen lenen voor een vriendin.
Veel eisen heb ik niet, want ik merk dat het nog best lastig zoeken is.

Paard en ruiter instructieweken heb ik naar gekeken, maar voor die vriendin is het eigenlijk te fanatiek. Zij is een echte recreatieruiter.
TREC Stal t Reelaar heb ik ook gevonden, maar hier zou ik mijn eigen pony niet zo snel meenemen door de lange tochten en telkens ergens anders overnachten.

Alvast bedankt!


Ook voor een recreatieruiter kan de instructieweek natuurlijk heel gezellig en leerzaam zijn?

sans6

Berichten: 7894
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: Winkel

Re: 18+ ‘ponykamp’ met eigen pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 11:19

Informeer eens bij Poelenburgh in Schoorl!

You're immortal until proven otherwise

Lauwtjuh123

Berichten: 86
Geregistreerd: 24-05-15

Re: 18+ ‘ponykamp’ met eigen pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 11:41

Stal Jacobs in Voorthuizen gaat waarschijnlijk in september een "Paardenkamp" weekend organiseren. 18+ en gewoon gezelligheid voorop!

ikke

Berichten: 37523
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-22 17:31

Joh, daar bestaat al 35 jaar een club voor :D

Zie mijn onderschrift en mocht je vragen hebben, stel ze vooral! Mag hier, mag ook per PB.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

_Caitlinnn

Berichten: 3404
Geregistreerd: 04-07-10
Woonplaats: Heukelum

Re: 18+ ‘ponykamp’ met eigen pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 11:36

De trainingsweekenden bij 't reelaer zijn ook super leuk!
Je kan altijd een mail sturen om informatie op te vragen.
Dan heb je niet echt een week kamp maar wel een tof weekend.

Nickeltje

Berichten: 28237
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Dalfsen

Re: 18+ ‘ponykamp’ met eigen pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 11:41

Een vriendin en ik zetten nu voor de tweede keer ons eigen ponykamp in elkaar met onze eigen paarden...

Vorig jaar hebben we een introductie tot endurance weekend gevolgd, waarbij we vooral mooie lange ritten gereden hebben met oefening met GPS lezen en hartslagmeters en vanalles en er vooral een gezellig Penny weekend van gemaakt.

Dit jaar regelen we meer zelf. We gaan kamperen waar de paarden ook gestald kunnen worden. En daar vandaan doen we trainingen in Extreme Mountain Trail en een TREC clinic. Verder zelf een nog in te vullen bosrit in de regio. Ruim de tijd om met de paarden te tutten en vullen we de tijd met gezellig lekker eten maken bij de tent, creatieve ontbijten en op de zaterdag samen uit eten.
Als je een paar leuke adressen voor activiteiten gevonden hebt (alle lof aan vriendin die dit bedacht heeft) kun je er zelf heel wat leuks van maken...

Heeft jouw huis nog ruimte voor twee huisdieren? Gun deze katjes een plek...
https://www.bokt.nl/markt/ad/522883/jon ... eken-thuis

Eatshay
Berichten: 684
Geregistreerd: 18-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 11:50

noox schreef:
Ervemeenderinkboer?


Daar kun je geen paard bijhuren. Meenderinkboer heeft helemaal geen paarden meer.

Evelienepien

Berichten: 3304
Geregistreerd: 18-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 10:29

Pck eersel heeft volwassen soort van paardenkampen idee, geloof ik!

16 feb21: Gui ... kanjer - wolf in schaapskleren - clown - ubercoole pown; geheel onverwachts..nu ben je weer samen met Un! 30-05-2017: Un, doe de groeten aan Pars!20-06-2006: Pars, I´ll never forget you! 10-4-13: Eefje (mijn alleszie) bedankt !

Anike

Berichten: 1932
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 09:58

sans6 schreef:
Informeer eens bij Poelenburgh in Schoorl!


Poelenburgh heeft sowieso een 16+ week, op de site staat ook dat die weken tot ongeveer 21 jaar is

Je kan daar ook een instructieweekend doen, dat is vaak al 18+

noox

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 11:08

Eatshay schreef:
noox schreef:
Ervemeenderinkboer?


Daar kun je geen paard bijhuren. Meenderinkboer heeft helemaal geen paarden meer.


Oh echt joh, wat jammer. Heb daar paar jaar geleden echt een ontzettend leuk kamp gehad.

✰ P I N T O ✰

Tink89
Berichten: 2929
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 11:38

sans6 schreef:
Informeer eens bij Poelenburgh in Schoorl!


Dit ja. Ben ik als 23-jarige ook geweest. Was in de 16+-week geloof ik, met nog een paar andere dames van rond de 20 en een paar pubers van net 16. Niet ideaal, maar je bent er wel welkom, ik heb er veel geleerd en je kunt zowel je eigen paard meenemen als er een van hun gebruiken.

Sinds 29 april 2017 zijn wij gelukkig getrouwd :)

Fris

Berichten: 825
Geregistreerd: 06-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 13:05

En cross 14+ op het Reelaer? Daar komen vaak ook wat oudere meiden heen die liever willen crossen dan op trektocht! :)

Treat People With Kindness

Celebi
Berichten: 3617
Geregistreerd: 04-11-20

Re: 18+ ‘ponykamp’ met eigen pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 13:36

Er zijn ook diverse accommodaties in het land waar je je eigen paard mee naartoe kunt nemen en een paard extern kunt huren die dan ook op die locatie gebracht wordt. Dan heb je toch een eigen privé vakantie met 2 paarden. Zou zoiets ook aan je wensen voldoen? Dan kan ik wel even gaan zoeken welke locaties ik al eens gevonden heb die dat aanbieden.

Lauwtjuh123

Berichten: 86
Geregistreerd: 24-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 13:33


liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 22:47

Wij van Manege Sintels in Breda organiseren ook altijd een 16+ weekend, van vrijdag tot zondag. Info staat op www.sintels.nl

ikke

Berichten: 37523
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 22:55

liberty schreef:
Wij van Manege Sintels in Breda organiseren ook altijd een 16+ weekend, van vrijdag tot zondag. Info staat op https://www.sintels.nl

Lees ik even rond op jullie site, valt me op dat jullie eisen stellen aan de rijbroek. Dat ben ik nooit eerder tegen gekomen. Waarom zijn jullie daar zo specifiek in?

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 21:34

ikke schreef:
liberty schreef:
Wij van Manege Sintels in Breda organiseren ook altijd een 16+ weekend, van vrijdag tot zondag. Info staat op https://www.sintels.nl

Lees ik even rond op jullie site, valt me op dat jullie eisen stellen aan de rijbroek. Dat ben ik nooit eerder tegen gekomen. Waarom zijn jullie daar zo specifiek in?

Sinds dat er siliconen zijn gekomen merkten wij dat onze zadels veel beschadigingen kregen en sneller kapot gingen, sinds een aantal jaar mogen ze bij ons niet met een siliconen zitvlak rijden, het mag wel bij de knie.

ikke

Berichten: 37523
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 22:12

liberty schreef:
ikke schreef:
Lees ik even rond op jullie site, valt me op dat jullie eisen stellen aan de rijbroek. Dat ben ik nooit eerder tegen gekomen. Waarom zijn jullie daar zo specifiek in?

Sinds dat er siliconen zijn gekomen merkten wij dat onze zadels veel beschadigingen kregen en sneller kapot gingen, sinds een aantal jaar mogen ze bij ons niet met een siliconen zitvlak rijden, het mag wel bij de knie.

Die heb ik nog niet eerder gehoord maar als je dat merkt aan je tuigage, is zo'n keuze begrijpelijk :j

Plaatst zo'n rijbroek wel in een ander licht, eerlijk gezegd.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 bezoekers