Buitenrijmaatje omgeving Hellendoorn

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Caitlinnn

Berichten: 3404
Geregistreerd: 04-07-10
Woonplaats: Heukelum

Buitenrijmaatje omgeving Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-22 15:07

Hi Bokkers!

Aangezien bokt hét paarden platform is probeer ik het hier.
Vanaf eind augustus verhuis ik samen met mijn vriend en twee paardjes vanuit midden Nederland naar het mooie Nijverdal. We kennen de omgeving nog niet, hebben er nog geen vrienden en weet verder nog niets..

De paardjes komen te staan in Hellendoorn vlak bij natuurcamping Eelerberg.
Ik vroeg me af of er iemand is die het leuk vind samen buiten te rijden :)
Of iemand die me wat wegwijs wil maken in de omgeving m.b.t. de paarden (evenementen, verenigingen etc). :D

Alvast bedankt!

maj0

Berichten: 6589
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Buitenrijmaatje omgeving Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 15:24

Welkom in Twente,

Kwa buitenrijden kan ik je helaas niet meer helpen. Paard is met pensioen. Maar de Sallandse heuvelrug is super mooi om te rijden!

Weet niet of je de paarden aan huis hebt staan? Oh nee wacht ik lees nu dat jullie naar Nijverdal gaan haha. (dan ben ik stiekem wel benieuwd waar ze staan)

Verder is er misschien op stal ook nog wel iemand die met je wil rijden.

In Hellendoorn zit als goed is een vereniging dacht ik. Er staat tenminste wel een super gave manege!
Verder heb je in Wierden nog de Eschruiters

_Caitlinnn

Berichten: 3404
Geregistreerd: 04-07-10
Woonplaats: Heukelum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-22 15:28

maj0 schreef:
Welkom in Twente,

Kwa buitenrijden kan ik je helaas niet meer helpen. Paard is met pensioen. Maar de Sallandse heuvelrug is super mooi om te rijden!

Weet niet of je de paarden aan huis hebt staan? Oh nee wacht ik lees nu dat jullie naar Nijverdal gaan haha. (dan ben ik stiekem wel benieuwd waar ze staan)

Verder is er misschien op stal ook nog wel iemand die met je wil rijden.

In Hellendoorn zit als goed is een vereniging dacht ik. Er staat tenminste wel een super gave manege!
Verder heb je in Wierden nog de Eschruiters


Hi! Ja dank je wel :)

Ja ik ken de Sallandse heuvelrug wel van de trektochten die we daar altijd deden maar dat is wel altijd dezelfde route haha! Dus nog héél veel te ontdekken.

Helaas heb ik geen stalgenoten die samen met me kunnen gaan omdat ik bij iemand aan huis ga staan (vandaar dat ik het adres ook niet deel. kan evt wel via pb hoor :) ). Dus ik ben echt ''alleen''.
Op termijn zoek ik misschien ook wel iemand die af en toe op mijn haflinger merrie wil rijden. Samen met mij of alleen. Maar dat is echt iets voor later.

Voor nu heb ik helaas ook nog geen trailer dus ben een beetje afhankelijk van dingen die ik onder de man kan doen. Ben heel benieuwd :o

_Caitlinnn

Berichten: 3404
Geregistreerd: 04-07-10
Woonplaats: Heukelum

Re: Buitenrijmaatje omgeving Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-22 11:35

weinig mensen in de omgeving :) ?

maj0

Berichten: 6589
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Buitenrijmaatje omgeving Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 10:39


black_kelpie

Berichten: 7817
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 10:46

Ik ken zo'n beetje alle paden op de Sallandse Heuvelrug, maar heb helaas geen paard -O-

_Caitlinnn

Berichten: 3404
Geregistreerd: 04-07-10
Woonplaats: Heukelum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-22 21:39

Ik ben ondertussen verhuisd en geland met de paarden.. <3

Dus als iemand het leuk vind... ik vind het leuk om eens samen te gaan rijden!

murls
Berichten: 125
Geregistreerd: 17-08-16

Re: Buitenrijmaatje omgeving Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 12:44

Zelf woon ik daar niet in de buurt, maar ken de omgeving wel. Prachtige omgeving!

Misschien kun je je oproep ook plaatsen in de facebookgroep ''Buitenrit maatje gezocht / aangeboden'', daar zitten erg veel actieve leden, door heel Nederland.

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 13:17

Ik woon in Holten aan het bos, helemaal andere kant dus. Zelf geen trailer en geen E-rijbewijs, mocht jij tzt een trailer hebben, leuk om eens samen te rijden :D

midori
Berichten: 667
Geregistreerd: 09-05-09
Woonplaats: Galway, Ierland

Re: Buitenrijmaatje omgeving Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 13:24

Ik woon in de buurt maar heb helaas geen paard! Dus tenzij je een paard voor mij hebt en we samen kunnen gaan..

Ben trouwens ook nieuw dus dan zouden we samen op ontdekkingstocht moeten gaan!

nuevo_mien

Berichten: 146
Geregistreerd: 29-01-22

Re: Buitenrijmaatje omgeving Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 13:32

Ik woon ook in deze omgeving, mijn paard staat bij de Reggehoeve in Hellendoorn. Maar ik heb nog een jong paard die ik aan het beleren ben. Buitenritten doe ik dus nog niet.
Sallandse heuvelrug is leuk!
Ook de diepe zandkuil in het bos van Hellendoorn is leuk. Dat is dichtbij het hotel restaurant De Uitkijk.

Rizette
Berichten: 4359
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Buitenrijmaatje omgeving Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-22 14:04

Op de Sallandse Heuvelrug en bij de Eelerberg is een ruiterroute van Ruiterenmennen. Voor de rest is het niet toegestaan voor paarden in de bossen en daar wordt ook actief op gecontroleerd. Overijssel heeft 9 BOA/s bij Staatsbosbeheer die hiervoor ingezet worden. Maar er zijn ook wel mooie ritten te maken langs de openbare weg. In de Lemelerberg is ook een ruiterpad. Dat is niet ver van de Eelerberg. Holterberg heeft ook een ruiterroute. Misschien een berichtje ophangen bij de Reggehoeve of de Herttuiters of Paltheruiters Haarle of Heuvelruiters Luttenberg.

_Caitlinnn

Berichten: 3404
Geregistreerd: 04-07-10
Woonplaats: Heukelum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-22 15:58

murls schreef:
Zelf woon ik daar niet in de buurt, maar ken de omgeving wel. Prachtige omgeving!

Misschien kun je je oproep ook plaatsen in de facebookgroep ''Buitenrit maatje gezocht / aangeboden'', daar zitten erg veel actieve leden, door heel Nederland.


Goede tip!
Ga ik zeker doen :)

yvonnnek
Berichten: 20
Geregistreerd: 06-07-15

Re: Buitenrijmaatje omgeving Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-22 16:09

Ik ben daar ook bekend in de buurt. Je kunt er heel mooi rijden tussen het avonturenpark en kronnenzommer. Als je de grote zandwegen pakt daar mag je overal op komen. Ook wordt er 2 keer per jaar een happen en stappen rit van 20 km georganiseerd ook erg leuk om te doen.

_Caitlinnn

Berichten: 3404
Geregistreerd: 04-07-10
Woonplaats: Heukelum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-22 21:34

yvonnnek schreef:
Ik ben daar ook bekend in de buurt. Je kunt er heel mooi rijden tussen het avonturenpark en kronnenzommer. Als je de grote zandwegen pakt daar mag je overal op komen. Ook wordt er 2 keer per jaar een happen en stappen rit van 20 km georganiseerd ook erg leuk om te doen.


Lijkt me heel leuk om aan mee te doen :)
vanuuit welke verenging is dat?

Melia
Berichten: 9846
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-22 19:44

_Caitlinnn schreef:
yvonnnek schreef:
Ik ben daar ook bekend in de buurt. Je kunt er heel mooi rijden tussen het avonturenpark en kronnenzommer. Als je de grote zandwegen pakt daar mag je overal op komen. Ook wordt er 2 keer per jaar een happen en stappen rit van 20 km georganiseerd ook erg leuk om te doen.


Lijkt me heel leuk om aan mee te doen :)
vanuuit welke verenging is dat?
Paltheruiters in Haarle volgens mij