Op trektocht met eigen paard in eigen omgeving

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chantalla

Berichten: 1427
Geregistreerd: 06-11-13
Woonplaats: Drenthe

Op trektocht met eigen paard in eigen omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-22 17:02

Een week op trektocht met eigen paard in eigen omgeving!

Afgelopen week mochten Lilly en ik met een groep van de NVVR de trektocht in Drenthe rijden. Voor ons in eigen omgeving, aangezien ik niet verder geweest ben dan 25km vanaf huis en stal en een nacht zelfs op 2km van mijn eigen huis sliep. Maar toch heerlijk het gevoel hebben echt weg te zijn.

Dag 1
De eerste dag kwam iedereen in de ochtend aan in Wateren en kon je een dagtocht maken door het Drents Friese wold.
Afbeelding

Uiteraard met een bezoekje aan de spartelvijver.
Afbeelding

Dag 2
De tweede dag zijn we ’s ochtends vertrokken om naar Dwingeloo te rijden, een route van 21 km.
Afbeelding

Onderweg een goede pauzeplek waar de paarden ook even los mochten grazen. De groep is in de ochtend in kleine groepjes vertrokken, maar op de pauzeplek kwamen de meeste weer even bij elkaar om vervolgens weer in groepjes te vertrekken.

Na de pauze hebben we een heel end langs de Drentse hoofdvaart gereden.
Afbeelding

En het laatste stukje door het dorp.
Afbeelding

Dag 3
Op dag 3 geen verplaatsing maar een dagtocht door het Dwingelderveld.
Afbeelding

Afbeelding

Dag 4
De vierde dag vertrokken we vanuit Dwingeloo naar Uffelte, een route van 14km.
Afbeelding

Voor vertrek werden er uitgebreid foto’s gemaakt. Dus ook Lilly moest even kaart lezen :Y)
Afbeelding

Uiteraard weer met een pauzeplek met iets lekkers voor iedereen.
Afbeelding

En het laatste stukje door onze “achtertuin” het Holtingerveld.
Afbeelding

De route kon nog iets langer gemaakt worden, maar aangezien het Holtingerveld en bos ons bekend zijn, zijn we direct naar het logeeradres gereden.

Dag 5
De laatste dag stond de langste route op de planning. 25km van Uffelte terug naar Wateren.
Afbeelding

Afbeelding

En ook in deze route een mooie pauzeplek. Gras voor de paarden en koffie, thee, ijs en ander lekkers voor de mens.
Afbeelding

Goed weer, nieuwe paden, gezellige mensen en leuke paarden, het was onwijs genieten! <3

anca

Berichten: 1780
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 17:34

Ziet er erg leuk uit . Ook boffen met het weer. Hebben de paarden geen zin in rollen tijdens de pauze? Ik zie de zadels er nog op .

En je zegt eigen omgeving maar toch nog onbekende leuke dingen gezien? Wat je niet had verwacht

Chantalla

Berichten: 1427
Geregistreerd: 06-11-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-22 17:51

Nee gelukkig niet, het gras was belangrijker :+

En er zaten zeker stukken bij die ik niet kende, voornamelijk de verbindingsstukken, dus het waren alsnog verrassende routes.

EllyC

Berichten: 8124
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Op trektocht met eigen paard in eigen omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 21:11

Wat leuk.
Ooit eens gedaan in Brabant, zo genoten ondanks toen niet zo mooi weer als jullie hadden.

ps wat een mooie staarten zie ik voorbij komen <3

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 21:23

Chantalla schreef:
Nee gelukkig niet, het gras was belangrijker :+

En er zaten zeker stukken bij die ik niet kende, voornamelijk de verbindingsstukken, dus het waren alsnog verrassende routes.

En zo leer je zelfs in je eigen omgeving nog weleens wat :j
Punt is vaak dat je, om wat voor reden ook, gewoon niet op het idee komt om bepaalde paden te nemen.
Ik heb hier ook wel stukken bos waarvan ik het wel weet dat het er is, maar komt er niet van om er wat mee te doen; er is nog zoveel ander bos :D

Maarre, er schijnt nog plek te zijn op het Hemelvaartweekend! Tot volgende week?

En voor degenen die nu denken: NVVR :?
Zie mijn onderschrift ;)

Chantalla

Berichten: 1427
Geregistreerd: 06-11-13
Woonplaats: Drenthe

Re: Op trektocht met eigen paard in eigen omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-22 21:52

Ja klopt, heel verrassend.

Nee volgend weekend ben ik er niet bij, dat vond ik te dicht op dit weekend zitten. Lilly is momenteel 6, dus ik wil niet te veel doen. Laag Soeren ben ik wel.

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Op trektocht met eigen paard in eigen omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 22:01

Hoe gaaf is dit!

Er op uit in je eigen omgeving en toch een hele nieuwe ervaring op doen.

Miekje23

Berichten: 989
Geregistreerd: 31-03-11
Woonplaats: Ommen

Re: Op trektocht met eigen paard in eigen omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 22:17

Wateren, de geboorteplaats van dokter Jan Pol! Was wel de moeite waard geweest voor je reisgenoten (standbeeld is er toch? )

xsiroccox

Berichten: 1222
Geregistreerd: 10-06-06
Woonplaats: Riep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 22:20

Maflinger_S schreef:
Hoe gaaf is dit!

Er op uit in je eigen omgeving en toch een hele nieuwe ervaring op doen.


Precies dit! Superleuk +:)+
Het is dat ik geen vervoer heb, anders zou ik dit ook heel graag eens doen... :j

AnnickT

Berichten: 1465
Geregistreerd: 14-07-15

Re: Op trektocht met eigen paard in eigen omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 23:39

Wat een leuke ervaring!

Chantalla

Berichten: 1427
Geregistreerd: 06-11-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-22 08:14

Miekje23 schreef:
Wateren, de geboorteplaats van dokter Jan Pol! Was wel de moeite waard geweest voor je reisgenoten (standbeeld is er toch? )


Klopt inderdaad. Voor de meesten in de omgeving hier is het bekend en eigenlijk al niet zo bijzonder meer. Zelfde als met de hunebedden.

En voor de rest kan ik het natuurlijk alleen maar aanraden! :D

senna21

Berichten: 11850
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 22:20

Wat leuk. Het is er prachtig. En in deze tijd van het jaar zijn er geen dazen.
Deze route heb ik zo'n 30 jaar geleden ook zo ongeveer gereden met mijn paard. (Met uitstapjes naar Appelscha en Smilde)

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 08:11

Chantalla schreef:
Ja klopt, heel verrassend.

Nee volgend weekend ben ik er niet bij, dat vond ik te dicht op dit weekend zitten. Lilly is momenteel 6, dus ik wil niet te veel doen. Laag Soeren ben ik wel.

Dan maak je gewoon kleinere ritten; opties genoeg. De aanrijtijd naar het bos in ongeveer 1 minuut :D

Ook voor alle meelezers, er zijn nog plaatsen beschikbaar voor het Hemelvaartweekend!
https://www.nvvr.info/index.php?page=Les_2022M022&sid=1

Je hoeft geen lid te zijn, mooie kans om kennis te komen maken.
Koudwatervrees is niet nodig, er zijn meer mensen die voor de eerste keer mee gaan. Sterker nog, het aantal "oudgedienden" is deze keer kleiner dan het aantal nieuwe mensen!
Maar dat is ook leuk; allemaal kansen om nieuwe mensen te leren kennen. Als ze dan ook weer vaker komen, worden het kennissen waar je leuke ervaringen mee deelt en soms worden het vrienden waar je ook buiten de NVVR mee om gaat.


Sorry TS voor dit reklamepraatje maar ik vind het zo zonde van de vrije plaatsen; ik zie dat graag opgevuld.