Ik ben mij aan het oriënteren op een weekje paardrijvakantie. Gezien ik niemand weet die met me mee kan of wil, ga ik alleen (en ik wil ook mezelf wat uitdagen om meer over mezelf te weten te komen en alleen op pad te gaan).
En dat vind ik reuze spannend. Ik zag al toffe paardrijvakanties in Marokko e.d. ,maar ik weet niet hoe veilig dat is als vrouwelijke reisdummie van 25 jaar. Ik twijfel ook nog of ik een trektocht trek (ha..ha. leuke woordspeling) qua conditie en het niet slapen op iets luxere plekken, dus eventueel lange dagtochten zijn ook oké.
Ik hou wel van lekker weer, dus IJsland hoeft van mij niet. Verder dus iets waar je als vrouw veilig kunt zijn alleen. En ik gok dat een vaste basis meer iets voor mij is dan een trektocht.
Zelf ben ik gek op barokke paarden, dus iets in spanje of portugal zou te gek zijn, maar ook de ongerepte natuur van polen en hongarije trekt mij aan. (overigens in Polen al een paardrijvakantie gehad ooit met mijn ouders, maar dan ga je samen ook nog op pad met elkaar en dat heb ik nu natuurlijk niet).
Dus nog meer twijfel. Een adres waarin ik veel naar buiten ga, maar ook wat aan mijn paardrijkunsten doe lijkt me tof, maar anderzijds gewoon hoofd leegmaken en van de natuur genieten ook wel

Overigens schaar ik mijzelf onder de gevorderde ruiter en wil ik graag meer dan enkel stapritjes (die kan ik zelf wel thuis maken). Ik wil gewoon graag voor de unieke ervaring gaan. Iets wat ik met mijn eigen pony hier in NL niet zo snel beleef.
Iemand leuke adressen?
Budget is overigens ongeveer 1000,00 liefst incl. vliegreis. Voor 5 tot 8 dagen (is dit realistisch?)