Veilige paardrijvakantie in het buitenland - alleenstaanden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Spenk
Berichten: 21743
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 17:21

Maaike_Indy schreef:
Spenk schreef:
Je weet toch niet of het hierbij blijft of nog veel erger wordt? Ik denk dat je in een oorlogsdreiging als nu beter een beetje voorzichtig kan zijn in je boeken. Als het niet doorgaat en je krijgt je geld niet terug sta je er ook mee.


Dan zou ik helemaal niet boeken want straks is er een wereldoorlog. Tuurlijk is het goed om voorzichtig te zijn maar om zo maar Roemenie als onveilig te bestempelen is op dit moment echt onzin. Dat is gewoon niet waar.

En toch wordt er hier op het nieuws wel gezegd dat de dreigingen aan de gehele oostgrens van europa groter worden en daarom de Nato daar uitgebreid wordt :) ik zou liever in spanje zitten dan op een paar kilometer van het oorlogsgebied. Maar dat is wat anders.


Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Veilige paardrijvakantie in het buitenland - alleenstaanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 17:53

Pradis in Frankrijk is een aanrader! Ze bieden verschillende arrangementen

Elin_

Berichten: 9633
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-22 17:57

Maaike_Indy schreef:
Spenk schreef:
Je weet toch niet of het hierbij blijft of nog veel erger wordt? Ik denk dat je in een oorlogsdreiging als nu beter een beetje voorzichtig kan zijn in je boeken. Als het niet doorgaat en je krijgt je geld niet terug sta je er ook mee.


Dan zou ik helemaal niet boeken want straks is er een wereldoorlog. Tuurlijk is het goed om voorzichtig te zijn maar om zo maar Roemenie als onveilig te bestempelen is op dit moment echt onzin. Dat is gewoon niet waar.



Ik zit daar idd wel mee. Tjechie had ergens de voorkeur, maar nu toch weer meer richting Frankrijk/ Spanje


Soura

Berichten: 19
Geregistreerd: 14-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 10:00

Elin schreef:
[ [url=m/AwktNf.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik ben net een paar dagen terug van Equus Silvania in Roemenië. Een erg leuke plek met fijne paarden en geweldig uitzicht. Kan je deze plek zeker aanraden.

[ [url=m/BdIOX0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mag ik hier ook meer info van?



Jazeker. Wat wil je weten? De plek wordt gerund door een Duits stel wat een ecologisch reservaat aan het opzetten is ter bescherming van de wolven en beren in Roemenie. Ze hebben inmiddels een halve bergketen en een enorm grote stichting die goed werk verzet.
De paarden worden 24/7 in groepen gehuisvest met onbeperkt ruwvoer. De zadels zijn allemaal endurance zadels. De dieren zijn goed getraind en voor gevorderde ruiters. Een aantal lokale rassen, maar ook Akhal Teke paarden, arabieren en een tuiger. Je maakt flinke beklimmingen en afdalingen. Een groot deel van de rit is in stap vanwege de beklimmingen, maar er wordt zeer geregeld gegaloppeerd en gedraafd. Geen racepartijen, maar gewoon een arbeidsgalop. De dieren zien er goed uit (niet zo moddervet als die Nederlandse paarden).
Ik kom voor mijn werk elke twee weken in Oost Europa. Paarden worden daar inderdaad anders behandeld dan we in Nederland doen. Het zijn daar werkpaarden. Niet iedereen behandeld zijn paard even goed, maar het is echt geen aaneenschakeling van mishandelde dieren.
Qua oorlogsdreiging zou ik me niet zo'n zorgen maken op zo'n paardrijtocht. Je rijdt midden in de Karpaten, wat centraal-west Roemenië is.
Het eten is typisch Roemeens.

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Re: Veilige paardrijvakantie in het buitenland - alleenstaanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 10:26

Ik ben naar de Western Trail Ranch geweest waar ik bij een Belgisch meisje werd ingedeeld op de kamer. Leuke vakantie, mooie ritten(3 dagtochten) en makkelijk te komen met eigen auto.
Ik ben vorige maand naar Zuid-Spanje geweest. Naar Los Alamos Equestrian Holidays. Dit was echt ook heel gaaf. Bij beide adressen waren de paarden en tuigage goed verzorgd!
Ook lekker gegeten, had een eigen kamer en er is een zwembad voor de warmere maanden!
Je moet bij beide adressen wel goed kunnen rijden maar de paarden zijn betrouwbaar.

Lieve Baska 4-5-1993 - 27-9-2021

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Veilige paardrijvakantie in het buitenland - alleenstaanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 11:12

Die in Los Alamos was ik ook! Wist de naam niet meer, maar zie aan de foto's dat het dezelfde is. Wat ik daar wel heel naar vond was dat avondeten. Om 22 uur ofzo pas. Om die tijd wil ik gewoon slapen na een vermoeiende dag. Was dat ik samen met iemand was, maar anders had ik alleen de ochtendrit mee gereden ipv 2 keer per dag en 's middags met de auto er op uit en bijtijds eten.

Laure
Berichten: 617
Geregistreerd: 21-12-04
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 11:16

Ik ben 2 jaar geleden in Spanje geweest, in het Sierra Nevada gebergte.
Super toffe reis gehad! Ik ben ook alleen geweest en heb er vrienden gemaakt waarmee ik nu al andere reizen heb gedaan. Vooral ritjes in de bergen met indrukwekkend uitzicht, als het kan wordt er ook een galopje gedaan. De ranch wordt uitgebaat door Britten die al +30j in Spanje wonen. Ik heb een trektocht gedaan met overnachtingen in hotels. De paarden worden altijd eerst verzorgd voordat je zelf naar je hotel mag vertrekken :D
Als je nog vragen hebt of foto's/filmpjes wil zien, laat maar weten!

https://www.spain-horse-riding.com/

blauwdruivje
Berichten: 222
Geregistreerd: 08-08-08

Re: Veilige paardrijvakantie in het buitenland - alleenstaanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 13:53


VC_Immortal

Berichten: 327
Geregistreerd: 14-08-09
Woonplaats: Hoogerheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 14:53

Interessant!
Ik volg

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 14:56


He who neglects the present moment, throws away all that he hath

Sherivey
Berichten: 8602
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Veilige paardrijvakantie in het buitenland - alleenstaanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-22 17:04

Pradis in Zuid-Frankrijk.
Hele fijne, brave paarden, prachtige ritten, verschillende arrangementen en Nederlandse begeleiding :)

Ik ga dit jaar voor de 3e keer. Voor mijn vriend wordt het de 6e keer geloof ik :D

:wave:

Liesbetje

Berichten: 127
Geregistreerd: 05-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 12:55

Een georganiseerde ruiterreis is normaal gezien 'veilig'. Ik heb er al heel veel gedaan, die zijn net zo goed georganiseerd als elke andere groepsreis. Mijn favoriet is bij Miguel (Raides Vicentinos) in Portugal, die zou zeker passen gij je vraag, maar daar ga je met je budget niet geraken. Equus Silvania idem. Wat heel leuk is en zeker wél binnen je budget past, zijn de ruitervakanties van Annemee in Frankrijk. Zij heeft er meerdere in de ruime omgeving van Poitiers. Hele groene en afwisselende regio. Goede paarden en lekker eten. Te boeken via Trailfinders. Sowieso kan je je reisbureau altijd wel een mailtje sturen met je eisen en je budget, en dan maken zij een lijstje van de mogelijkheden. Ik doe dat zo altijd. Intussen weten ze bij Trailfinders al welke reizen mijn voorkeur wegdragen, dus ik vraag altijd "zou dat iets voor mij zijn" en dan ben ik zeker. Veel reisplezier! :)

Live - Ride - Travel - Write
*Alentejo lover*

esther_ess
Berichten: 35
Geregistreerd: 24-04-17
Woonplaats: Arnhem

Re: Veilige paardrijvakantie in het buitenland - alleenstaanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 13:05

Een georganiseerde reis inderdaad. Qua budget heb je volgens mij hele mooie natuur/heuvel/berg landschappen in o.a. Tsjechië, Slovenië etc. Terwijl het dagelijkse leven daar minder duur is.

Ik zou zelf een land als Marokko echt afraden. Ik ben er jaren geleden wezen backpacken met een vriendin, en hoewel het echt wel bijzonder was qua cultuur en landschap (van bergen naar woestijn), is het echt een hele andere cultuur dan bijvoorbeeld in Nederland. Wij voelden ons daar als vrouw niet overal veilig. Plus ik denk qua paardenwelzijn niet erg denderend. De ezels in de steden werden flink afgebeuld.

blauwdruivje
Berichten: 222
Geregistreerd: 08-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 15:49

esther_ess schreef:
Een georganiseerde reis inderdaad. Qua budget heb je volgens mij hele mooie natuur/heuvel/berg landschappen in o.a. Tsjechië, Slovenië etc. Terwijl het dagelijkse leven daar minder duur is.

Ik zou zelf een land als Marokko echt afraden. Ik ben er jaren geleden wezen backpacken met een vriendin, en hoewel het echt wel bijzonder was qua cultuur en landschap (van bergen naar woestijn), is het echt een hele andere cultuur dan bijvoorbeeld in Nederland. Wij voelden ons daar als vrouw niet overal veilig. Plus ik denk qua paardenwelzijn niet erg denderend. De ezels in de steden werden flink afgebeuld.



Dat ligt er aan.. Ik ben met een groep Fransen door Marokko getrokken te paard. Dat was geweldig en de paarden werden goed verzorgd en zagen er goed uit. Dat is anders dan de werkezels.

Als je zo met de paarden in de natuur bent, heb je niet zoveel 'last'van de cultuur die zo anders is.

Elin_

Berichten: 9633
Geregistreerd: 11-11-09

Re: Veilige paardrijvakantie in het buitenland - alleenstaanden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-22 13:12

Even een schopje. Ik had het even op pauze gezet, maar wil nu echt wat gaan kiezen. Oostblok landen vanwege de dreiging sla ik over. Toch meer gericht op Spanje, Portugal, Frankrijk of Zweden / Noorwegen. En toch meer een trektocht vanwege de tip dat je dan meer met elkaar bent dan de groepjes.

Voor nu ga ik alle genoemde opties even bij langs in de landen die ik zonet beschreef. :D


ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 13:52

Elin_ schreef:
Even een schopje. Ik had het even op pauze gezet, maar wil nu echt wat gaan kiezen. Oostblok landen vanwege de dreiging sla ik over. Toch meer gericht op Spanje, Portugal, Frankrijk of Zweden / Noorwegen. En toch meer een trektocht vanwege de tip dat je dan meer met elkaar bent dan de groepjes.

Voor nu ga ik alle genoemde opties even bij langs in de landen die ik zonet beschreef. :D

Ehm, wil ik het je niet lastiger maken, maar de Denen en Duitsers kunnen er ook wat van en hoewel ze zo nodig uit moesten stappen, GB is nog steeds een paardenland bij uitstek!
Bovendien zijn deze landen simpel per auto aan te rijden, wat meestal onderaan de streep goedkoper is dan vliegen en vooral: biedt je meer ruimte om andere dingen te doen.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Elin_

Berichten: 9633
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-22 21:51

ikke schreef:
Elin_ schreef:
Even een schopje. Ik had het even op pauze gezet, maar wil nu echt wat gaan kiezen. Oostblok landen vanwege de dreiging sla ik over. Toch meer gericht op Spanje, Portugal, Frankrijk of Zweden / Noorwegen. En toch meer een trektocht vanwege de tip dat je dan meer met elkaar bent dan de groepjes.

Voor nu ga ik alle genoemde opties even bij langs in de landen die ik zonet beschreef. :D

Ehm, wil ik het je niet lastiger maken, maar de Denen en Duitsers kunnen er ook wat van en hoewel ze zo nodig uit moesten stappen, GB is nog steeds een paardenland bij uitstek!
Bovendien zijn deze landen simpel per auto aan te rijden, wat meestal onderaan de streep goedkoper is dan vliegen en vooral: biedt je meer ruimte om andere dingen te doen.

Wat bedoel je? Ik wilde sowieso gaan vliegen. Zolang rijden doe ik liever niet alleen :)


eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Re: Veilige paardrijvakantie in het buitenland - alleenstaanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 21:42

Stille meelezer meldt zich even :).

Ik ben me ook aan het oriënteren op een ruitervakantie. Ben al eens bij Domaine de Facaud geweest. Was erg leuk. Maar wil nu echt meer natuurbeleving hebben.

Iemand tips voor Slovenië? Dat lijkt me echt een prachtig land om te paard te ontdekken.

Daarnaast ben ik van plan om op korte termijn naar de Ardennen te gaan voor een lang paardrijweekend. Het liefst rijd ik er samen met iemand heen ivm de afstand (ben niet gewend om langer dan 1 uur auto te rijden ☺️). Dus mocht iemand zin hebben om naar de Ardennen te gaan, ik ga binnenkort boeken :j

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 22:35

eekhoornerik schreef:
Stille meelezer meldt zich even :).

Ik ben me ook aan het oriënteren op een ruitervakantie. Ben al eens bij Domaine de Facaud geweest. Was erg leuk. Maar wil nu echt meer natuurbeleving hebben.

Iemand tips voor Slovenië? Dat lijkt me echt een prachtig land om te paard te ontdekken.

Daarnaast ben ik van plan om op korte termijn naar de Ardennen te gaan voor een lang paardrijweekend. Het liefst rijd ik er samen met iemand heen ivm de afstand (ben niet gewend om langer dan 1 uur auto te rijden ☺️). Dus mocht iemand zin hebben om naar de Ardennen te gaan, ik ga binnenkort boeken :j

Niet naar de Ardennen maar mocht je interesse hebben in iets richting Yorkshire of nog wat noordelijker of wellicht westelijker, dan zijn hier vage plannen voor begin mei.
Mogelijk hier: http://www.cumbrianheavyhorses.com/ het komt er al ruim 10 jaar niet van, maar ooit gaan we erheen en wellicht dus dit jaar.
Mocht je interesse hebben, we komen al 20 jaar in GB; zijn bekend met links rijden en een goede reis-limousine.

Voor de Ardennen-gangers: iemand bekend met deze toko: https://30321.frog03.proximedia.com/
Ik ken het als een erg goede toko maar intussen 30 jaar geleden dat ik er geweest ben.
Toen een top-toko, op voorwaarde dat je even niet aan de lijn doet Y)(^)

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

komone
Berichten: 260
Geregistreerd: 01-12-11

Re: Veilige paardrijvakantie in het buitenland - alleenstaanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 07:34

Ik ben er in 2019 nog geweest. Qua accommodatie hebben ze er sinds de jaren 70 niks meer aan gedaan. Maar qua gastvrijheid top. Paarden ook erg braaf en in goede conditie.

Chantalla

Berichten: 1427
Geregistreerd: 06-11-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 17:09

Ook ik ben wel benieuwd naar meer ervaringen en locaties, hopelijk mag dat ook in dit topic.

In 2019 ben ik op trektocht geweest bij Jaskolka in Polen en vond dat fantastisch. Dit jaar ga ik in mei met mijn eigen paard en in eigen omgeving op trektocht, maar toch kriebelt het om voor de zomer weer een trektocht of iets dergelijks in het buitenland te maken. Ik hoef niet ver weg en ga het liefst met de auto. Naar Polen ben ik in etappes met overnachtingen tussendoor heen en terug gereden, dus rijden is geen probleem.

Zijn er mensen met tips voor bijvoorbeeld Belgische Ardennen, Luxemburg of juist richting Denemarken?

Danielleeee_
Berichten: 3173
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 17:36

xxxmh schreef:
Domaine de facaud in zuid Frankrijk! Nederlandse eigenaresse met een Franse gids die redelijk Nederlands spreekt. Mooie ritten, verschillende arrangementen en goede verzorging van de paarden en leuke paarden!

Een vriendin van me gaat hier sinds een paar jaar elk jaar heen. Ze is helemaal verliefd op de stal, de natuur en de paarden daar. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar zij vindt het echt een aanrader :)

*pum*

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 19:43

Hoi iedereen,

Ik ga 23 of 30 april een weekend (vrijdag - zondag) naar https://www.lesolivettes.be in de Ardennen. Rijden op Merens paardjes. Ze zitten in La Roche en Ardennes. Het gaat om het Orion arrangement.

Daarna op 30 juli een trektocht door de Pyreneeën maken via https://www.equi-sud.nl. Gaat om de Capcirtocht.
Deze is erg geschikt voor een 1e trektocht door de bergen. Je slaapt in hotels en pensions, dus comfort is aanwezig :Y)
Ik wilde deze tocht al jaren doen, maar het kwam er steeds niet van tot nu <3

Voor mij de eerste keer dat ik naar beide adressen ga, dus lijkt het je leuk om mee te gaan? Stuur maar een pb!

Groetjes Eekhoornerik

Gemma_99
Berichten: 94
Geregistreerd: 21-03-16

Re: Veilige paardrijvakantie in het buitenland - alleenstaanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 20:43

Ik ben een paar jaar geleden in mijn eentje naar Botswana gegaan met African Horse Safari. Mega spannend vond ik het maar de organisatie was super fijn en hielpen me met alles waar ik tegenaan liep (en met het kalmeren van mijn zenuwen :Y) ). De reis en de ritten daar zijn ook echt om nooit te vergeten! Het leuke was dat er op de reis nog 4 andere vrouwen waren die alleen reisde. Dat gebeurd daar wel vaker dus dat is ook wel een geruststelling en heel gezellig.

Als je in de buurt wilt blijven (lees: Europa) raad ik je Domaine de Facaud aan! Het zit in Zuid Frankrijk, in de buurt van Carcassonne. Hele leuke plek, leuke eigenaren en waanzinnig lieve en leuke paarden. De ritten zijn echt wel alleen voor gevorderden (zeker gezien de gids best van gas geven houd *\o/* ) maar dat maakt het juist zo leuk. Er komen vooral veel Nederlanders en Belgen dus er is genoeg aanspraak en gezelligheid. Ik ben daar een paar jaar als ruiter en later als hulp geweest, mocht je nog vragen hebben mag je me zeker een pb doen. https://www.facaud.nl/index.php/nl/

blauwdruivje
Berichten: 222
Geregistreerd: 08-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-22 21:10

eekhoornerik schreef:
Hoi iedereen,

Ik ga 23 of 30 april een weekend (vrijdag - zondag) naar https://www.lesolivettes.be in de Ardennen. Rijden op Merens paardjes. Ze zitten in La Roche en Ardennes. Het gaat om het Orion arrangement.

Daarna op 30 juli een trektocht door de Pyreneeën maken via https://www.equi-sud.nl. Gaat om de Capcirtocht.
Deze is erg geschikt voor een 1e trektocht door de bergen. Je slaapt in hotels en pensions, dus comfort is aanwezig :Y)
Ik wilde deze tocht al jaren doen, maar het kwam er steeds niet van tot nu <3

Voor mij de eerste keer dat ik naar beide adressen ga, dus lijkt het je leuk om mee te gaan? Stuur maar een pb!

Groetjes Eekhoornerik




Oh ik ben heel benieuwd hoe je het bij les olivettes vindt. Ik ben er jaren geleden geweest... De ritten vond ik geweldig... Maar de accommodatie (wij sliepen niet in het hotel, maar in haar locatie er naast) en dat was boven de mesthoop... Oh wat stonk dat.. Vreselijke ammoniak lucht.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 bezoekers