Welk paard is goed geschikt om buiten te rijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 09:37

superpony schreef:
ninavo schreef:

Ik ken er niet veel, maar degene die ik rijd is wel echt een mietje. Hij zal nooit gemeen zijn en heel wendbaar is hij niet dus voor extreem scherpe bochten hoef je niet bang te zijn, maar alleen naar buiten met hem schiet echt niet op want hij zet geen stap vooruit haha


Dat is dus 1 paard waar jij beschrijft dat hij dit niet doet. Er is ALTIJD een reden waarom hij dat niet doet. En het is ook altijd te trainen.

Het zegt verder niks.


Ik bedoelde er meer mee dat je geen een ras vast kunt pinnen, als betrouwbaar of goed om mee buiten te rijden want er zijn altijd uitzonderingen. Bovenstaande paard is 4 en hengst dus zijn reactie vind ik ook helemaal niet zo raar, hij is alleen gewoon heel onzeker, met andere paarden erbij is er geen probleem. Wij kiezen er dus voor om hem niet alleen mee te nemen omdat hij er extreem veel stress van krijgt en dat ook vasthoud. Overigens ben ik zelf heel relaxt en neem ik veel paarden zo mee, maar hij heeft er geen plezier van dus ik dan ook niet.

https://ninavo04.wixsite.com/ninavo-photography
Betaalbare fotoshoot in Zuid-Oost Brabant? Klik^



superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-21 11:47

ninavo schreef:
Ik bedoelde er meer mee dat je geen een ras vast kunt pinnen, als betrouwbaar of goed om mee buiten te rijden want er zijn altijd uitzonderingen. Bovenstaande paard is 4 en hengst dus zijn reactie vind ik ook helemaal niet zo raar, hij is alleen gewoon heel onzeker, met andere paarden erbij is er geen probleem. Wij kiezen er dus voor om hem niet alleen mee te nemen omdat hij er extreem veel stress van krijgt en dat ook vasthoud. Overigens ben ik zelf heel relaxt en neem ik veel paarden zo mee, maar hij heeft er geen plezier van dus ik dan ook niet.


Nee, precies.
Ras, type etc zegt niks.

En 4 is nog jong. Kan best nog allemaal veranderen, als het leuk blijft inderdaad. Ik zie ook vaak paarden met slof, martingaal, X bit etc rond getrokken worden en totaal niet ontspannen buiten lopen.

Maar soms moeten de ruiters het leren. Als je een duo tegenkomt en de spanningen ziet, hou je nog meer afstand. Ik hou me buiten sws aan alle fatsoen regels, maar die zijn vaak ver te zoeken. En zo zijn we ook een groep tegen gekomen, terwijl we een paard voor de eerste keer buiten reden en onze nek in kwamen galopperen.

Ik ben ook weleens begonnen met een rondje uitstappen bijv. En soms hangt het af van de mogelijkheden die je hebt om makkelijk en veilig buiten te rijden.

Heel vaak helpen mensen elkaar op pad en dat is fijn als dat kan en het kan ook echt verschil maken. Net als met in de bak rijden. Beter een paar korte, goede ervaringen, dan 1 hele slechte.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 7 bezoekers