Begeleiden ponykamp

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
xChanelx
Berichten: 1918
Geregistreerd: 05-04-13

Begeleiden ponykamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-21 18:55

Hoi allemaal,

De afgelopen jaren heb ik met veel plezier ponykampen begeleid op dezelfde locatie.
Nu zou ik wel eens een kijkje ergens anders willen nemen :) als ik tenminste een leuke plek kan vinden.
Het zal om één week gaan in de zomer, met een sterke voorkeur voor aan het strand. Andere plekken mogen natuurlijk ook worden aangeraden!

Wat ik belangrijk vind, is een gezellige, positieve sfeer en samen alles op alles zetten voor een fantastische week voor de kinderen.

Ik hoor graag ervaringen, liefst van begeleiders zelf, dit mag natuurlijk ook via pb! Ook ben ik dan nieuwsgierig naar welke taken je doet.
Ik heb geen ruiterbewijs, wel ruime rijervaring en ook ervaring met het begeleiden van buitenritten.

Enjoy the little things in life, because one day you will look back and realize it were the big things.


Dieren_love
Berichten: 132
Geregistreerd: 14-04-21

Re: Begeleiden ponykamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 19:25

Vroeger ben ik twee keer op ponykamp geweest (niet begeleid) op de manege waar ik altijd rijd, manege Groenensteyn. Ik heb daar echt geweldige weken gehad. Precies weet ik niet wat de begeleiders deden maar met name het begeleiden van buitenritten, spelletjes en eten maken :D ik weet niet of je een bepaalde regio in gedachten hebt maar Groenensteyn zit bij De Bilt, Utrecht :)

tengeltje11
Berichten: 7131
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 19:29

Hoe oud ben je? En heb je bv een monitoren brevet oid? Of volg je een studierichting in het verlengde?

Hier jaren(20j terug) begeleider geweest bij tal van kampen, was mijn vakantiejob, ging telkens een week weg, dagje over en weer naar huis om kledij te wassen, verwisselen en weer weg voor een week. Zalige herinneringen aan!!
Wel België hier, maar ook een aantal jaren met een Belgische organisatie meegeweest naar Nederland, Erve Meenderinkboer.(dacht ik dat het heette), waren altijd heel leuke weken en daar werkten ook mensen die Nederlandse kinderen en jongeren mee begeleidden(daar deden ze vooral buitenritten, echt crossen in de bossen, ook elke week een daguitstap te paard,....)

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70510
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 22:00

Ik verplaats dit topic naar buitenrijden, ruitervakanties en trektochten.

xChanelx
Berichten: 1918
Geregistreerd: 05-04-13

Re: Begeleiden ponykamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-21 19:16

Ik ben 20+ en heb een studie afgerond in het sociaal werk met jeugd. Verder heb ik geen brevet/diploma om kampen te begeleiden.
Ik woon zelf in Nederland :)

Enjoy the little things in life, because one day you will look back and realize it were the big things.

Paardenfan25
Berichten: 1274
Geregistreerd: 05-06-15

Re: Begeleiden ponykamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 19:20


chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: Begeleiden ponykamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 20:39

Ik heb eerst kampen begeleid in Leusden bij De Treekhoeve, dit omdat het op mijn werk nog niet nodig was dat ik daar kampen ging begeleiden. Toen op mijn werk de oude kampleiding niet langer meer kon zijn de kampen naar mij gegaan. Dat doe ik dus in Ermelo bij Sequoia Stables.

In Leusden lag het draaiboek al klaar en volgde je die gewoon. Natuurlijk af en toe extra activiteiten of bezigheden toevoegen. In de ochtend had de leiding, tijdens de lessen van de kinderen, de tijd om het terrein op te ruimen en schoon te maken. In de middag hielpen we met de lessen. Qua eten moesten we het ontbijt en lunch klaar zetten voor de kinderen. Avondeten werd door een cateraar gemaakt en hoefde we dat alleen maar uit te delen. Indien wenselijke gingen we mee op buitenritten of hielpen we met de les.

In Ermelo maak ik, in overleg met de andere 2 leiding, zelf de draaiboeken. En bedenken we elk jaar ook weer nieuwe spellen, of passen we spellen van vorig jaar aan. Hier sta ik dan ook als instructeur bij, dus ik geef zelf de lessen, begeleid de buitenritten samen met een collega. Het eten wordt geregeld, maar moeten wij wel klaarzetten enz.

Je mag mij altijd via pb benaderen als je meer vragen hebt ;)
Helaas is voor dit jaar voor de ponykampen de leiding al rond, al heb ik nog wel iemand nodig voor de manegeweken (dan slapen de kinderen thuis en ligt de nadruk iets meer op het leren omgaan met de pony's en paarden)

Doel voor 2024, meer dan 350 km afleggen met Baila en de menwagen door bos en over heide.
Tussenstand: midden feb, 54 km

Kidde
Berichten: 3445
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 21:06



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 bezoekers