Buitenrit zonder begeleiding

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
finnens

Berichten: 4919
Geregistreerd: 11-01-13

Buitenrit zonder begeleiding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-21 20:05

Hallo allemaal,

Binnenkort ga ik met mijn vriend een weekendje weg, in de buurt van Uden. We wilde graag een buitenrit met begeleiding maken maar ik heb nog niks gevonden in die buurt waar deze optie op de site staat. Of ik kijk er over heen.

Ik had één manege tegengekomen waar ze paarden verhuren zonder begeleiding, maar ik weet niet zo goed wat ik daar van moet vinden. Mijn vriend had gebeld en met begeleiding kon nu niet. Ik kan goed rijden en heb zelf tig ritten begeleidt, mijn vriend rijdt ook best redelijk maar alsnog vind ik het wel wat om zonder begeleiding met vreemde paarden op pad te gaan. Heeft iemand hier ervaring mee?

Mocht iemand tips hebben voor een stal die buitenritten met begeleiding verzorgt in de buurt van Uden zou dat ook top zijn!

When was the last time you did something for the first time?


Dorine92
Berichten: 5328
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: Buitenrit zonder begeleiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 20:23

Ik vind dat levensgevaarlijk en bizar dat je als manege je paarden aan elke idioot meegeeft. Ik zou daar absoluut geen rit boeken.
Ook lijkt het mij vervelend dat je continu moet opletten hoe je moet rijden in een vreemde omgeving.
Ik doe wel ritten met begeleiding maar niet om Uden. Er is vast iemand anders die jou daarmee kan helpen.

Wohlan inter 2 startgerechtigd
Beliche zz-licht+2
Ugalla Sz zz-zwaar startgerechtigd

Selina

Berichten: 14264
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Buitenrit zonder begeleiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 20:29

Ik heb ooit een rit gedaan zonder begeleiding. Kende de omgeving niet, kregen een kaart mee. Die we na 10 min al verloren waren. Dus toen op goed geluk geprobeerd een rondje van een uur te maken. Paarden waren doodbraaf, maar ik zou het nooit meer nog een keer doen. We hadden ook kunnen verdwalen.

Mooie foto’s van jouw hond? http://www.simondel.nl

finnens

Berichten: 4919
Geregistreerd: 11-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-04-21 20:33

Dorine92 schreef:
Ik vind dat levensgevaarlijk en bizar dat je als manege je paarden aan elke idioot meegeeft. Ik zou daar absoluut geen rit boeken.
Ook lijkt het mij vervelend dat je continu moet opletten hoe je moet rijden in een vreemde omgeving.
Ik doe wel ritten met begeleiding maar niet om Uden. Er is vast iemand anders die jou daarmee kan helpen.

Dat verbaasde mij ook wel inderdaad. Ik dacht eigenlijk dat dat haast niet (meer) gebeurde. Maar kwam na even Google erachter dat er best veel zijn die het doen.

Verdwalen had ik nog niet eens over nagedacht. Wij kennen het daar verder ook niet.

When was the last time you did something for the first time?

Haffie_lover
Berichten: 95
Geregistreerd: 11-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 20:35

Ik heb dit nog niet gedaan maar ik denk dat ik het ook niet zou doen als ik de paarden en de omgeving niet ken. Stel je rijd er al en je kent alles en dan ga je zonder begeleiding vind ik dat wel kunnen. Ik zou nog even verder zoeken en niet voor deze manege kiezen. J

emily68

Berichten: 349
Geregistreerd: 13-04-13

Re: Buitenrit zonder begeleiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 20:40

Bij ons kan je met begeleiding naar buiten, niet heel dicht bij Uden, maar ook weer niet zo ver weg:
De Boschhoeve in Soerendonk.

Haffie_lover
Berichten: 95
Geregistreerd: 11-03-21

Re: Buitenrit zonder begeleiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 10:45

Ja de boschhoeve kan ik je zeker aanraden, ik rijd er namelijk zelf! Ze hebben hele leuke paarden en pony's en ook enorm veel friezen. Zeker doen als je het niet te ver weg vind!

ikke

Berichten: 37523
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 11:18

emily68 schreef:
Bij ons kan je met begeleiding naar buiten, niet heel dicht bij Uden, maar ook weer niet zo ver weg:
De Boschhoeve in Soerendonk.

Alles is relatief, hè, aan 60km.....

Maar Ans wilde/kon je niet helpen? https://manegeolympic.nl/
Dat wil zeggen; voor zover ik weet en kan vinden is Ans nog steeds de eigenaar.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Celebi
Berichten: 3617
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Buitenrit zonder begeleiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 11:25

In sommige delen van het land is dit blijkbaar heel normaal. Beetje dat nuchtere boerse gevoel kreeg ik erbij. Ik ging tijdens een vakantie langs een stal voor een begeleide rit maar dat deden ze toen ook niet. Kon wel een paard mee krijgen. Was alleen, in eerste instantie wel geboekt want die mensen hadden een enorme overtuigingskracht, maar later toch afgebeld. Vond het echt een raar idee om in mijn eentje te gaan rijden in een omgeving die ik niet kende en ook met een vreemd paard. Nee zou het nooit meer opzoeken ook.

finnens

Berichten: 4919
Geregistreerd: 11-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-21 17:51

ikke schreef:
emily68 schreef:
Bij ons kan je met begeleiding naar buiten, niet heel dicht bij Uden, maar ook weer niet zo ver weg:
De Boschhoeve in Soerendonk.

Alles is relatief, hè, aan 60km.....

Maar Ans wilde/kon je niet helpen? https://manegeolympic.nl/
Dat wil zeggen; voor zover ik weet en kan vinden is Ans nog steeds de eigenaar.

Jawel, hier konden we paarden mee krijgen voor een onbegeleide rit. Maar hebben niet gedaan.

Uiteindelijk wel nog contact gehad met 2 die hier genoemd zijn maar die hadden geen plek meer dit weekend. Had er niet aan gedacht dat het mei vakantie en dus drukker is.

Alsnog bedankt voor de tips, volgende keer wat eerder plannen! Wel lekker gefietst, was een erg mooie omgeving :D waar ik overigens wel verdwaald zou zijn met een paard zonder begeleiding.

When was the last time you did something for the first time?

ikke

Berichten: 37523
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 17:55

finnens schreef:
Jawel, hier konden we paarden mee krijgen voor een onbegeleide rit. Maar hebben niet gedaan.

Uiteindelijk wel nog contact gehad met 2 die hier genoemd zijn maar die hadden geen plek meer dit weekend. Had er niet aan gedacht dat het mei vakantie en dus drukker is.

Alsnog bedankt voor de tips, volgende keer wat eerder plannen! Wel lekker gefietst, was een erg mooie omgeving :D waar ik overigens wel verdwaald zou zijn met een paard zonder begeleiding.

Ah ja, Indertijd ging ik ook alleen met manegepaarden naar buiten. Dat was in die tijd eigenlijk helemaal niet raar. Ans kennende denk ik dat je ook gewoon veilig paarden mee kunt nemen en dat je weer heel thuis komt.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 bezoekers