Buitenrit Veluwe zonder eigen paard, maar met kinderen..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Buitenrit Veluwe zonder eigen paard, maar met kinderen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-20 15:49

Hoi,
Ik heb 2 kinderen met eigen pony en in bezit van trailer die graag een buitenrit willen maken.
Ik vind het te eng om in het bos mee te fietsen omdat ik met de fiets lang niet zo snel ben en niet overal bekend.
Nu kan ik ergens een paard huren en de kinderen meenemen maar ik betaal voor hun bijna het volle pond ondanks eigen pony. Ben ik zo 90 euro kwijt en dat vind ik iets te gek.
Het is wel veel gevraagd maar wie heeft er een paard over en wil ons x meenemen?
Kan zelf gewoon goed rijden maar heb al paar jaar niet op paard gezeten.

Groet, Ester

janouk
Blogger

Berichten: 17864
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Buitenrit Veluwe zonder eigen paard, maar met kinderen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 15:52


superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Buitenrit Veluwe zonder eigen paard, maar met kinderen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 16:00

Maar waar is die 90 euro voor?

Als je begeleiding krijgt, betaal je voor de begeleiding. Dat is meestal niet omdat je niet kan rijden, maar omdat ze de route kennen en hun paarden niet zo meegeven.
Dan betaal je; begeleiding voor 3, 1x paard huur en daar zitten dus ook de kosten van de begeleidster zelf bij in.

callippo

Berichten: 3201
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Re: Buitenrit Veluwe zonder eigen paard, maar met kinderen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 16:07

Je zou Selma van paardrijdenopmaat kunnen vragen.
Zij staat aan de Veluwe, doet veel begeleide buitenritten en geeft kinderlessen. Ik weet alleen niet of ze ook kinderen met andere ponies meeneemt.

https://www.facebook.com/paardrijdenopmaat/

Brainless

Berichten: 29722
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 16:15

superpony schreef:
Maar waar is die 90 euro voor?

Als je begeleiding krijgt, betaal je voor de begeleiding. Dat is meestal niet omdat je niet kan rijden, maar omdat ze de route kennen en hun paarden niet zo meegeven.
Dan betaal je; begeleiding voor 3, 1x paard huur en daar zitten dus ook de kosten van de begeleidster zelf bij in.

Je betaald 30euro per persoon voor bv een rit van 2 uur.
Dat is incl huurpaard en begeleiding.
Ga je op je eigen paard dan alsnog betaal je gewoon 30E.

Heb het zelf ook meegemaakt.
Vrienden vroegen mij mee, zij huurden paarden ik zou mee met de mijne en ik moest even veel betalen voor de rit (en 2,50 extra om mijn trailer bij hun te mogen parkeren).

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 16:17

Brainless schreef:
superpony schreef:
Maar waar is die 90 euro voor?

Als je begeleiding krijgt, betaal je voor de begeleiding. Dat is meestal niet omdat je niet kan rijden, maar omdat ze de route kennen en hun paarden niet zo meegeven.
Dan betaal je; begeleiding voor 3, 1x paard huur en daar zitten dus ook de kosten van de begeleidster zelf bij in.

Je betaald 30euro per persoon voor bv een rit van 2 uur.
Dat is incl huurpaard en begeleiding.
Ga je op je eigen paard dan alsnog betaal je gewoon 30E.

Heb het zelf ook meegemaakt.
Vrienden vroegen mij mee, zij huurden paarden ik zou mee met de mijne en ik moest even veel betalen voor de rit (en 2,50 extra om mijn trailer bij hun te mogen parkeren).


Ja, daarom. Ik vind het niet zo een raar bedrag, maar wist niet of daar begeleiding bij zat.

Persoonlijk snap ik niet dat er paarden worden meegegeven, dus dat zou ik echt nooit doen. Ook nooit ergens gewerkt waar dat gebeurde en dacht dat het ook niet meer gebeurde eigenlijk.

Weet wel dat stallen die veel buitenritten organiseren bijv ook de paden bijhouden, takken snoeien etc. En op een vreemde plek is begeleiding het echt wel waard. Die zorgen echt voor een leuke rit, waar je anders toch misschien de beste plekjes mist.

Brainless

Berichten: 29722
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Buitenrit Veluwe zonder eigen paard, maar met kinderen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 16:19

Ik vond het anders wel raar dat ik evenveel moest betalen terwijl ik geen paard van hen huurde.
Zij hielden zelf ook de paden niet bij.

MissNienke1

Berichten: 151
Geregistreerd: 18-06-10
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 16:27

Ik heb een aantal jaar geleden een paard gehuurd in Nunspeet bij de manege. Vriendinnen waren met hun eigen paard, en ik huurde een paard. We betaalden daar alleen voor de huur van dat ene paard. Er ging niemand van de manege mee. Vanuit daar reed je zo de Veluwe op.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 16:52

janouk schreef:
[RIJ-ITP] Genoten 3 dagen rondrit Veluwe met gids te paard

Ik denk dat Nanda Gids op de veluwe je vast kan helpen. Echte aanrader

Ja Nanda is echt een aanrader!
Ook al meerdere malen met haar meegereden. Ze weet de mooie routes, heeft een heel stabiel paard waar ze op rijdt en heeft op het moment een tinker beschikbaar waar je op kan rijden.
Ben met mijn eigen paard meerdere malen met Nanda mee geweest, maar ook al een keer op haar tinker Araghon. Super braaf dier!

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 02:36

Brainless schreef:
Ik vond het anders wel raar dat ik evenveel moest betalen terwijl ik geen paard van hen huurde.
Zij hielden zelf ook de paden niet bij.


Dan betaal je natuurlijk voor hun begeleiding.

Je betaald overal voor. Als ik in het bos ga lopen is het gratis. Doe ik mee met een wandeling, moet ik betalen omdat er iemand voorop loopt die de weg goed kent en misschien wat verteld.

Het moet wel iets minder zijn dan de rit incl paarden huur.

Vroeger op de manege betaalde ik ook minder voor wedstrijden omdat ik met een eigen pony startte. Dan zeg je ook niet; hindernissen staan er toch al en het zijn mn eigen pony's........

Fataal
Berichten: 137
Geregistreerd: 23-11-19

Re: Buitenrit Veluwe zonder eigen paard, maar met kinderen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 06:51

Ik zou als ik jou was toch gaan voor het huren van een paard en begeleiding aangezien je al een aantal jaar niet hebt gereden. Nanda die hierboven al genoemd word is een super aanrader!

Mocht je dat niet willen is fietsen zeker een optie, momenteel is een van onze 2 paarden geblesseerd ( al 8 maanden) en ga ik op de fiets mee en wisselen we halverwege het is inderdaad soms wel flink doortrappen haha

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Re: Buitenrit Veluwe zonder eigen paard, maar met kinderen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-20 12:02

Nou ja, ik snap best dat ik voor begeleiding moet betalen en heb daar ook geen oordeel over verder.
Alleen vind ik het best veel geld zeker omdat ik het wel eens x vaker zou willen doen.

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-20 12:04

Chasey schreef:
janouk schreef:
[RIJ-ITP] Genoten 3 dagen rondrit Veluwe met gids te paard

Ik denk dat Nanda Gids op de veluwe je vast kan helpen. Echte aanrader

Ja Nanda is echt een aanrader!
Ook al meerdere malen met haar meegereden. Ze weet de mooie routes, heeft een heel stabiel paard waar ze op rijdt en heeft op het moment een tinker beschikbaar waar je op kan rijden.
Ben met mijn eigen paard meerdere malen met Nanda mee geweest, maar ook al een keer op haar tinker Araghon. Super braaf dier!


Dankje! Ga zeker even kijken!