Cantarel, Apeldoorn paardenhotel.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
flowerin
Berichten: 116
Geregistreerd: 27-02-16

Cantarel, Apeldoorn paardenhotel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-20 10:02

Hoi!

Ik heb gezocht maar kon alleen een topic van 2014 vinden.

Wij gaan einde van dit jaar naar hotel de cantarel. Ik ben opzoek naar ervaringen.

Zowel met het paarden gedeelte. Bvb hoe is het hooi, hoe vaak / lang mogen ze op het land, hoe zijn de ruiterroutes?

Als het hotel, hoe is het eten (ook vegetarisch), wat is er te doen naast het stukje paarden?

Als corona, zijn er aanpassingen waar we rekening mee moeten houden?

[o] strooigoed


Nessie

Berichten: 8565
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 10:08

Het is een mooi hotel, mooie wellness, nette stallen, staan goed in het stro en een prima kwaliteit hooi. Je paard mag de hele dag en nacht op de weide blijven, er zijn drinkbakken in de weides. Het eten voor de mens is in buffetvorm, voor ieder wat wils.

Ik zal persoonlijk aanraden om de gewone stallen te reserveren, niet bij huisje James (ze overleggen dit normaliter, maar mensen die deze specifieke stallen vooraf hadden gereserveerd hadden met ons geruild zonder ons weten/overleg, die stallen waren niet zo geschikt voor onze paarden). Deze stallen zijn wat afgelegen van de rest, bij een restaurant met veel publiek en een vuurkorf voor de box. De andere stallen zijn rustig gelegen, waar niet allemaal ‘andere’ hotelgasten ze komen aaien en kunnen voeren.

De ruiterroutes zijn gevarieerd in lengte en gebied. Van bos tot heide tot zandverstuiving. Mooie omgeving!

Corona heeft niet veel invloed, behalve dat je een tijd moet reserveren voor het eten en er een beperkt aantal gasten tegelijk in de rest wellness mag.

Eston M. - Carrera - Goldy - Izzy Grey

annikavolder

Berichten: 748
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 10:14

Ik vind het daar heel fijn. De stallen zijn netjes en goed opgestrooid en hooi is goed en voldoende aanwezig. Weilandjes mag je zelf bepalen hoe lang je ze er in zet. Idd beter niet de stallen bij Huisje James maar de gewone die liggen rustiger. Bij de stallen is ook een blokhut waar de haard lekker brandt en je wat te drinken kan pakken (was van de zomer ivm corona gesloten) . Ze hebben super ruiterroutes die gemarkeerd zijn met paaltjes met nummers en ze hebben bij de stallen polsbandjes liggen met verschillende routes varierend in lengte (en ook kaarten). Ja kan een route kiezen, polsbandje omdoen en dan vind je super makkelijk de weg want je rijdt van nummer naar nummer.

Eten is in het hotel idd buffet of in de lobby a la carte. Als je chiquer wil eten kan je reserveren bij Huisje James, ik vind dat een aanrader!

Quick: Met pre-pensioen. Dressuur ZZ-licht +2 , Springen B+30, L -3 ,SGW B +36, Endurance BB en jachtpaard.
Gaudi: Allround clown. ZZ-L dressuur, B springen, B SGW en voor de kar beleerd

Uppojono

Berichten: 3619
Geregistreerd: 10-05-05
Woonplaats: Loppersum

Re: Cantarel, Apeldoorn paardenhotel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 10:21

Wij zijn er deze zomer geweest en het was geweldig!

Wij hadden ze volledig weidegang. Zijn wel kleine stukjes, maar goed onderhouden. 800m vanaf de ingang tot de Hoge Veluwe, weidegang, gebruik van hooi, biks, spoelplaats, vriendelijk personeel en het hotel is gewoon écht goed.

Zeker een aanrader. Wij gaan volgend jaar weer.

Voor altijd in mijn hart, Joy (†2011) en Novèl (†2020)
[EJL-ITP] JewelBridge v. Etoulon in een jaaroverzicht

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 10:34

Nessie schreef:
Het is een mooi hotel, mooie wellness, nette stallen, staan goed in het stro en een prima kwaliteit hooi. Je paard mag de hele dag en nacht op de weide blijven, er zijn drinkbakken in de weides. Het eten voor de mens is in buffetvorm, voor ieder wat wils.

Ik zal persoonlijk aanraden om de gewone stallen te reserveren, niet bij huisje James (ze overleggen dit normaliter, maar mensen die deze specifieke stallen vooraf hadden gereserveerd hadden met ons geruild zonder ons weten/overleg, die stallen waren niet zo geschikt voor onze paarden). Deze stallen zijn wat afgelegen van de rest, bij een restaurant met veel publiek en een vuurkorf voor de box. De andere stallen zijn rustig gelegen, waar niet allemaal ‘andere’ hotelgasten ze komen aaien en kunnen voeren.

De ruiterroutes zijn gevarieerd in lengte en gebied. Van bos tot heide tot zandverstuiving. Mooie omgeving!

Corona heeft niet veel invloed, behalve dat je een tijd moet reserveren voor het eten en er een beperkt aantal gasten tegelijk in de rest wellness mag.



Je kunt ook gewoon a la carte eten hoor, al is het buffet er prima. Nu met Corona weet ik niet hoe ze dat veilig organiseren.

De cursus ‘Omgaan met teleurstellingen’ gaat wederom niet door.

ikkedus
Berichten: 3244
Geregistreerd: 24-09-05

Re: Cantarel, Apeldoorn paardenhotel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 10:52

Kan je daar in de buurt ook ergens een paard huren voor iemand zonder eigen paard?

[o]

Saaams

Berichten: 13246
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 11:06

ikkedus schreef:
Kan je daar in de buurt ook ergens een paard huren voor iemand zonder eigen paard?


Dat kan je doen via Stal Jacobs

Laerkens Beauty

Saaams

Berichten: 13246
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Cantarel, Apeldoorn paardenhotel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 11:07

Hier ook hele positieve en fijne ervaring. We hebben 1 overnacht en zijn ook regelmatig voor een dag geweest.

Bij aankomst in de wei, drinken en wat lekkers, dan een mooie rit maken, paarden verzorgen, in de wei en zelf wat drinken met eten in het restaurant.

Laerkens Beauty

zwanepol

Berichten: 1979
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Kamperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 11:35

Fnanne ik kan je niet taggen via bokt.....ben je al zover dat wij hier ook eens naar toe kunnen? _/-\o_ _/-\o_

ggk dekhengst VENCO, NSvT en Z2-dressuur startgerechtigd, staat ter dekking bij Stal de Zwanepol in Kamperveen
info: staldezwanepol@gmail.com

ikkedus
Berichten: 3244
Geregistreerd: 24-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 12:37

Saaams schreef:
ikkedus schreef:
Kan je daar in de buurt ook ergens een paard huren voor iemand zonder eigen paard?


Dat kan je doen via Stal Jacobs



Thx!

[o]

Uppojono

Berichten: 3619
Geregistreerd: 10-05-05
Woonplaats: Loppersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 12:56

Saaams schreef:
ikkedus schreef:
Kan je daar in de buurt ook ergens een paard huren voor iemand zonder eigen paard?


Dat kan je doen via Stal Jacobs



Dat heeft een vriendin ook gedaan, maar was wel heeeeeeel duur! Paard werd om 13 uur gebracht en rond 17 uur weer gehaald en kostte om paard zonder begeleiding mee te krijgen €125,-

Voor altijd in mijn hart, Joy (†2011) en Novèl (†2020)
[EJL-ITP] JewelBridge v. Etoulon in een jaaroverzicht

Saaams

Berichten: 13246
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Cantarel, Apeldoorn paardenhotel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 13:04

Maar het is toch ook een luxe service?
Verhuur paard (kunnen ze zelf niet inzetten voor les), reiskosten en reistijd heen en terug. Ik vind het geen gek bedrag.

Laerkens Beauty

flowerin
Berichten: 116
Geregistreerd: 27-02-16

Re: Cantarel, Apeldoorn paardenhotel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-20 17:03

Wauw klinkt super!

Ik had nog een aantal vraagjes,

Mogen de paarden bij elkaar in de wei (staan normaal ook bijna dagelijks bij elkaar op de paddock).

Hoe zit het met uitmesten?

Je kunt brok van hun voeren, maar neem aan dat eigen brok voeren ook okay is?

[o] strooigoed

lotje5lotje
Berichten: 706
Geregistreerd: 29-05-06

Re: Cantarel, Apeldoorn paardenhotel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 17:37

Let op, er staat een Esdoorn in een van de weides!

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41333
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 17:44

Uppojono schreef:
Saaams schreef:


Dat kan je doen via Stal Jacobs



Dat heeft een vriendin ook gedaan, maar was wel heeeeeeel duur! Paard werd om 13 uur gebracht en rond 17 uur weer gehaald en kostte om paard zonder begeleiding mee te krijgen €125,-

Dus je kon 4 uur lang zonder toezicht, dus naar eigen blieven, een paard gebruiken dat werd gebracht en gehaald, voor 125 euro :wow: !?

Dat is echt niet duur.

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 17:44

lotje5lotje schreef:
Let op, er staat een Esdoorn in een van de weides!


Niet elke Esdoorn is schadelijk. Ik denk dat ze dat toch wel goed in de gaten houden, ze kunnen zich geen dooie paarden veroorloven. Doet het niet lekker op tripadvisor.

De cursus ‘Omgaan met teleurstellingen’ gaat wederom niet door.

Puppetje
Berichten: 1006
Geregistreerd: 24-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 17:48

flowerin schreef:
Wauw klinkt super!

Ik had nog een aantal vraagjes,

Mogen de paarden bij elkaar in de wei (staan normaal ook bijna dagelijks bij elkaar op de paddock).

Hoe zit het met uitmesten?

Je kunt brok van hun voeren, maar neem aan dat eigen brok voeren ook okay is?


Voeren en mesten moet je zelf doen. Het maakt dus niet uit of je zelf voer meeneemt. Op de dag van aankomst krijg je een schone box en op de dag van vertrek wordt de box ook gemest.
De paarden kunnen gewoon samen op de wei.

lotje5lotje
Berichten: 706
Geregistreerd: 29-05-06

Re: Cantarel, Apeldoorn paardenhotel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 17:54

@Nabster. Wij vroegen naar die esdoorn en toen zeiden ze: ach als je je paard niet te lang in de wei laat is er niks aan de hand. Ik weet niet wat voor esdoorn het is, maar ik waarschuw maar even voor het geval het wel een giftige variant is. Je kan er overigens waanzinnig mooi rijden!

Uppojono

Berichten: 3619
Geregistreerd: 10-05-05
Woonplaats: Loppersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 19:24

_San87_ schreef:
Uppojono schreef:


Dat heeft een vriendin ook gedaan, maar was wel heeeeeeel duur! Paard werd om 13 uur gebracht en rond 17 uur weer gehaald en kostte om paard zonder begeleiding mee te krijgen €125,-

Dus je kon 4 uur lang zonder toezicht, dus naar eigen blieven, een paard gebruiken dat werd gebracht en gehaald, voor 125 euro :wow: !?

Dat is echt niet duur.


Ik vind €125,- voor een middag paardrijden/buitenrit toch écht wel aan de prijs. Hebben 2,5 uur gereden en is volgens mij vast tarief. Ik snap ook heus wel dat ze het vragen, maar is wel een prijs waar je even goed over na wilt denken of je dat ervoor over hebt. Ik zou het er zelf echt niet voor over hebben. Wij waren er een weekend, dus dan zou het €250,- zijn als ze beide keren was meegegaan.

Maar ze had dus wel echt een topbraaf paard mee.

Voor altijd in mijn hart, Joy (†2011) en Novèl (†2020)
[EJL-ITP] JewelBridge v. Etoulon in een jaaroverzicht

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41333
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 19:31

Uppojono schreef:
_San87_ schreef:

Dus je kon 4 uur lang zonder toezicht, dus naar eigen blieven, een paard gebruiken dat werd gebracht en gehaald, voor 125 euro :wow: !?

Dat is echt niet duur.


Ik vind €125,- voor een middag paardrijden/buitenrit toch écht wel aan de prijs. Hebben 2,5 uur gereden en is volgens mij vast tarief. Ik snap ook heus wel dat ze het vragen, maar is wel een prijs waar je even goed over na wilt denken of je dat ervoor over hebt. Wij waren er een weekend, dus dan zou het €250,- zijn als ze beide keren was meegegaan.

Maar ze had dus wel echt een topbraaf paard mee.

Je vergeet het zonder begeleiding en vier uur lang waarin je kunt doen wat je wil, en rijden waar je wil, en een paard die voor de deur geleverd en opgehaald wordt.

Ik vind het een keurige prijs :). Dat je erover na moet denken of je het zou willen, snap ik ook. Maar imo is de prijs absoluut fair.

ikkedus
Berichten: 3244
Geregistreerd: 24-09-05

Re: Cantarel, Apeldoorn paardenhotel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 19:37

Ik vraag me dan bijv af wat het zou kosten voor 2 of 3 dagen. Er staat niks over op de site, dus ik ga ze denk ik wel even mailen.

[o]

pillow
Berichten: 7727
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Cantarel, Apeldoorn paardenhotel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 19:51

Vorige winter stond er over de keuken een recensie in de Volkskrant. Dat werd volledig afgebrand. Was volgens hun heel slecht.

Faja V. Modim M. Franzi V. Vento x Max

wythlove

Berichten: 701
Geregistreerd: 11-12-08

Re: Cantarel, Apeldoorn paardenhotel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 20:00

Wij gaan al jaren heen. Wij vinden het buffet de laatste twee jaren teleurstellend. Het verdere verblijf echt super. Helaas hebben wij dit jaar afgezegd vanwege de corona-maatregelen.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Cantarel, Apeldoorn paardenhotel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 21:01

Wij waren er vorig jaar in november, zelfs toen mochten de paarden de hele nacht op de wei blijven en je mag zoveel hooi pakken als je wilt.

De keuken is idd niet zo spannend, maar ja wat geeft het, patatjes zijn ook prima :+

Ik sliep wel aan de kant met dreunende afzuiging van de keuken, de hele nacht stampte het maar door... Dus reserveer aan de andere kant zeg maar.

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 21:30

Nabster schreef:
Nessie schreef:
Het is een mooi hotel, mooie wellness, nette stallen, staan goed in het stro en een prima kwaliteit hooi. Je paard mag de hele dag en nacht op de weide blijven, er zijn drinkbakken in de weides. Het eten voor de mens is in buffetvorm, voor ieder wat wils.

Ik zal persoonlijk aanraden om de gewone stallen te reserveren, niet bij huisje James (ze overleggen dit normaliter, maar mensen die deze specifieke stallen vooraf hadden gereserveerd hadden met ons geruild zonder ons weten/overleg, die stallen waren niet zo geschikt voor onze paarden). Deze stallen zijn wat afgelegen van de rest, bij een restaurant met veel publiek en een vuurkorf voor de box. De andere stallen zijn rustig gelegen, waar niet allemaal ‘andere’ hotelgasten ze komen aaien en kunnen voeren.

De ruiterroutes zijn gevarieerd in lengte en gebied. Van bos tot heide tot zandverstuiving. Mooie omgeving!

Corona heeft niet veel invloed, behalve dat je een tijd moet reserveren voor het eten en er een beperkt aantal gasten tegelijk in de rest wellness mag.



Je kunt ook gewoon a la carte eten hoor, al is het buffet er prima. Nu met Corona weet ik niet hoe ze dat veilig organiseren.

Ik wad er 2 weken geleden en bijna niemand.hield zich aan de regels bij het buffet. Er gingen handschoenen en ontsmetting middel en bijna niemand gebruikte dit. Personeel zei er niks van.
We hebben erna nog een mailtje naar ze gestuurd dat we verbaasd waren hoe het ging maar geen antwoord erover gehad.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 8 bezoekers