Hulp Gevraagd van Buitenrijders (Zwemmen, Mooie Plekken)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Hermelijnhof
Berichten: 219
Geregistreerd: 19-02-22

Hulp Gevraagd van Buitenrijders (Zwemmen, Mooie Plekken)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-23 19:00

In de tweede week van September wil ik graag met mijn bijrijdster en mijn 21-jarige Haflinger Bob gaan zwemmen op een strandje. Bob is makkelijk en braaf, maar ik zoek wel een plek met een fatsoenlijke aflopende grond, zodat we veilig het water in en uit kunnen. Omdat ik zelf niet rijd wil ik niet meer dan een kilometer lopen vanaf een parkeerplaats waar ik de trailer kwijt kan.
Het maakt me niet uit wat de locatie is, als het maar legaal is, we hebben geen zin in boze boswachters of kustwachten :-).

Wie wil ons helpen aan de perfecte plek om te gaan zwemmen/watertrappelen met onze Bob? Of is er een geweldig alternatief voor zwemmen, om eens iets anders te doen met onze pony dan trainen? Ze zijn keihard aan het werk om straks Z1 te kunnen starten, maar ontspanning is natuurlijk ook heel erg belangrijk.


Hermelijnhof
Berichten: 219
Geregistreerd: 19-02-22

Re: Hulp Gevraagd van Buitenrijders (Zwemmen, Mooie Plekken)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-23 19:01

Ter toevoeging; we staan gestald in Zeewolde, maar kunnen ruim vervoeren!

Onali

Berichten: 18446
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 22:16


Black is the colour of my true love's hair

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70508
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 22:28

Ik verplaats dit topic naar Buitenrijden, ruitervakanties en trektochten.

Hermelijnhof
Berichten: 219
Geregistreerd: 19-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-23 11:35

Onali schreef:
Ik heb geen zin om te zoeken, maar er staat bij het forum Buitenrijden ergens een topic met Zwemlocaties.

Topic is al oud naar er zal vast nog wel iets bruikbaars in staan.


[BRT] Locaties gezocht waar zwemmen met paard is toegestaan.


Dank voor je reactie, maar deze heb ik dus al helemaal doorgespit. Of er is geen parkeerplek, of het is niet toegestaan...

Anastasia24

Berichten: 2703
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 12:16

Als je reistijd geen probleem vind, Galderse meren hier is in September\Oktober volgens mij weer bereikbaar te paard, ik ga er ieder jaar een paar keer heen en ondanks dat we wel redelijk wat honden zijn, is het een fijn stuk. Dus mocht je willen reizen is dat evt een optie?

De rijkdom zit hem in de stilte tussen de woorden. De rust tussen de activiteiten.

Sim
Berichten: 31481
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 13:00

Hermelijnhof schreef:
Onali schreef:
Ik heb geen zin om te zoeken, maar er staat bij het forum Buitenrijden ergens een topic met Zwemlocaties.

Topic is al oud naar er zal vast nog wel iets bruikbaars in staan.


[BRT] Locaties gezocht waar zwemmen met paard is toegestaan.


Dank voor je reactie, maar deze heb ik dus al helemaal doorgespit. Of er is geen parkeerplek, of het is niet toegestaan...


Kan het bij de schalm niet meer dan? Kun je ook je trailer kwijt. Wel ff bellen.

Anders, wel heel stuk rijden maar fantastische plek, de spartelvijver in Drenthe.

Jorex

Berichten: 9927
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Hulp Gevraagd van Buitenrijders (Zwemmen, Mooie Plekken)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 13:06

Spartelvijver is wel op zo'n 4 km lopen van de trailer parkeerplaats. Er is een parkeerplaats dichterbij, maar daar mag je officieel niet met paardentrailers staan.

Alex en Jorie <3

Ibbel

Berichten: 49066
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 13:09

Jorex schreef:
Spartelvijver is wel op zo'n 4 km lopen van de trailer parkeerplaats. Er is een parkeerplaats dichterbij, maar daar mag je officieel niet met paardentrailers staan.

Dan zou je evt paard kunnen uitladen op trailerparkeerplek, bijrijder met paard op pad sturen, auto afkoppelen, trailer op slot en laten staan en dan zelf met de auto naar die andere parkeerplek kunnen rijden. Is wat omslachtig, maar dan heb je wel alle randvoorwaarden ingevuld.

criollo_yess

Berichten: 1073
Geregistreerd: 11-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 13:16

Sim schreef:
Anders, wel heel stuk rijden maar fantastische plek, de spartelvijver in Drenthe.


Als je echt wil zwemmen, als in hoefjes vanaf bodem, dan is de spartelvijver te ondiep voor een Haf. Waterniveau is meestal wel ruim genoeg om als ruiter natte voeten/onderbenen te krijgen. Persoonlijk vind ik de spartelvijver ook niet zo heel fris om echt in te zwemmen.

mijn dromen rijden op een paard dat nooit moe wordt
wat de wolf wint aan terrein, verliezen onze paarden in welzijn

Marie111
Berichten: 4666
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-23 13:20


Daannvd92
Berichten: 331
Geregistreerd: 27-07-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 13:50

criollo_yess schreef:
Sim schreef:
Anders, wel heel stuk rijden maar fantastische plek, de spartelvijver in Drenthe.


Als je echt wil zwemmen, als in hoefjes vanaf bodem, dan is de spartelvijver te ondiep voor een Haf. Waterniveau is meestal wel ruim genoeg om als ruiter natte voeten/onderbenen te krijgen. Persoonlijk vind ik de spartelvijver ook niet zo heel fris om echt in te zwemmen.


Ik ben 2 weken terug voor t eerst bij de spartelvijver geweest, mijn fjord kwam er tot zijn buik in en zaten toen op het diepste punt. Echt echt zwemmen gaat het daar niet worden.

Overigens wel leuk rijden daar (we hebben 20km gedaan), parkeerplek vd trailer is nog wel een stukje vanaf de vijver.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 en 30 bezoekers