Buitenritjes Sallandse Heuvelrug

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
J_E

Berichten: 787
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Buitenritjes Sallandse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-22 16:29

Als het 's avonds weer licht is dan kan ik door de week ook.


welmoedz

Berichten: 1555
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 08:20

Ik kwam dit topic tegen in mijn zoektocht naar routes op de sallandse heuvelrug. Wij willen misschien bij camping heldersbroek in september een weekendje verblijven met z'n vieren en zes shetlanders, wij mennen dus vooral. Zijn de paden een beetje te doen voor menners of is het veel mul zand?

:)

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: Buitenritjes Sallandse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-23 08:38

Het ligt heel erg aan het weer.

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

MarliesV

Berichten: 15148
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Buitenritjes Sallandse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 08:40

Precies, en welke paden je neemt. Sommige zijn echt prima te doen (bos grond) het hele jaar door maar bv het lange zandpad onder de Palthetoren langs wordt regelmatig ploegen als het lang droog is geweest.

Maar kan me niet voorstellen dat je met een goede verkenning niet een mooi stuk uit kan zetten.

Life is short....SMILE while you still have teeth!


Stevia
Berichten: 3
Geregistreerd: 22-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-23 21:45

Hi :wave:
Ik zie regelmatig, achter voormalig stal Olthuis, ruiters met paarden langs Broeze het bos in gaan. Zitten die misschien hier in het topic?

Loei

Berichten: 1308
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-23 11:17

Stevia schreef:
Hi :wave:
Ik zie regelmatig, achter voormalig stal Olthuis, ruiters met paarden langs Broeze het bos in gaan. Zitten die misschien hier in het topic?

Hey Stevia, dit heb ik jarenlang gedaan ja, wat is je vraag? Mijn paard stond tegenover Broeze. Ik reed ook het paard van Broeze brij, aantal jaren geleden.

Stevia
Berichten: 3
Geregistreerd: 22-12-19

Re: Buitenritjes Sallandse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-23 11:37

Mijn paard staat daar nu.
Als er mensen zijn die vanuit daar het bos in gaan en een rustige rit doen, dan zou ik wel graag een keer aan willen sluiten met mijn paard.
Mijne heeft artrose in de kogels en staat op orthopedisch beslag. Hij is 19 jaar oud. Maar hij vindt het nog wel leuk om door het bos te stappen en een paar rustige drafjes te doen.
Ik ben zelf een angstige ruiter en mijn paard is ook geen held, hij kan niet alleen op pad.
Galopperen doen we helaas niet meer.
Maar als ik eens mee mag met iemand die de weg daar kent, graag :)

lotthje

Berichten: 1214
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Holten

Re: Buitenritjes Sallandse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-23 15:09

Nog mensen hier die tussen holten en Rijssen eens samen willen rijden? Ik wil graag meer rijden, maar mijn paard kan niet alleen helaas...

Muze
Berichten: 5244
Geregistreerd: 24-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 18:14

Ik ben vandaag voor het eerst met mijn jonkie richting holterberg gegaan, met de trailer vanaf richting Lochem.
Mooi! Geparkeerd op “ dag camper recreatie parkeerplaats “.. ( Holten). Niet de beste keus want loei druk.. gelukkig konden we er wel staan en ging pony zonder twijfel in alle drukte toch netjes de trailer op.
Was nog nooit daar geweest. Sommige stukjes vond ik wel wat verwarrend qua knooppunten, onduidelijk aangegeven..
Welke stukken zijn nog meer aanraders?

Koekeroekus

Berichten: 3319
Geregistreerd: 18-08-13
Woonplaats: Enter

Re: Buitenritjes Sallandse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 18:51

Dag camping is met deze dagen inderdaad niet heel handig.

Kun je beter bij parkeerplaats de Pas gaan staan, daar hebben ze een apart deel voor trailers. Ook minder kans om vast gezet te worden door andere auto's

Vanuit daar kun je ook heel mooi rijden.

Iemand een Kerstmuts gevonden?

Muze
Berichten: 5244
Geregistreerd: 24-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 18:59

Wij wandelen alleen nog, overigens ( nog niet zadelmak).
Dankje voor de tip. Wel een stukje verder, maar is wel een aanrader ook dat stuk?
Deze parkeerplaats was verder wel oké, denk dat ie op rustigere dagen prima is.

Ellen_ov

Berichten: 1311
Geregistreerd: 12-01-17

Re: Buitenritjes Sallandse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-23 19:17

Op dit soort dagen ga ik juist niet het bos in. Het is onwijs druk, zowat alleen stap mogelijk. Normaliter kan je daar prima staan, ook dusdanig dat je zo parkeert dat je zo weg kan.
Je zou ook nog kunnen parkeren bij de Canadese begraafplaats, vaak wel iets rustiger.

Melia
Berichten: 9842
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 05:07

Ellen_ov schreef:
Op dit soort dagen ga ik juist niet het bos in. Het is onwijs druk, zowat alleen stap mogelijk. Normaliter kan je daar prima staan, ook dusdanig dat je zo parkeert dat je zo weg kan.
Je zou ook nog kunnen parkeren bij de Canadese begraafplaats, vaak wel iets rustiger.

Waar zet je hem dan neer, bij de canadese begraafplaats zelf? Ik heb daar eigenlijk nog nooit trailers zien staan eerdere jaren. En kwam er altijd heel veel.

lotthje

Berichten: 1214
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 16:20

Melia schreef:
Ellen_ov schreef:
Op dit soort dagen ga ik juist niet het bos in. Het is onwijs druk, zowat alleen stap mogelijk. Normaliter kan je daar prima staan, ook dusdanig dat je zo parkeert dat je zo weg kan.
Je zou ook nog kunnen parkeren bij de Canadese begraafplaats, vaak wel iets rustiger.

Waar zet je hem dan neer, bij de canadese begraafplaats zelf? Ik heb daar eigenlijk nog nooit trailers zien staan eerdere jaren. En kwam er altijd heel veel.


Er staan hier wel vaker trailers! Niet perse op de parkeerplaats maar dan meer aan de bosrand er tegenover als je snapt wat ik bedoel.

Ellen_ov

Berichten: 1311
Geregistreerd: 12-01-17

Re: Buitenritjes Sallandse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 16:47

Ik kan te paard het park op, ik hoef niet met de trailer zeg maar.

Melia
Berichten: 9842
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Re: Buitenritjes Sallandse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 07:06

Oke dankje, ja ik snap het! Wie weet dat ik dat eens doe ja.
Meestal sta ik bij de Pas.

Ideaal dat je direct het bos in kan Ellen!

lotthje

Berichten: 1214
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 07:42

Hey!

Ik ben op zoek naar een buitenrijmaatje op de holterberg, kant van Rijssen. Ik rijd meestal met m’n vader maar wil iets vaker (en op m’n eigen pony want daar rijdt hij dus op, maar die kan niet alleen naar het bos.)
Ik ga meestal 2u met kleine stukjes galop en we gaan niet zo heel hard.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers