trailerparkeerplaats verdwijnt bijAppelscha bezoekerscentrum

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
roxiie

Berichten: 7825
Geregistreerd: 22-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 14:43

Ik was gister (overigens met de fiets) in Appelscha en ik zag dag ze in de buurt van het bezoekerscentrum nieuwe ‘stands’ hebben gemaakt..

Kunnen we onze paarden daar mooi parkeren en snacks halen! Ohnee, ruiters maakten toch geen gebruik van de horeca? :+

Mando

Berichten: 15691
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 13:30


SunnyHorse
Berichten: 1241
Geregistreerd: 26-10-17
Woonplaats: Omgeving Donkerbroek

Re: trailerparkeerplaats verdwijnt bijAppelscha bezoekerscentrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 13:49

PR is altijd goed!
Mogelijk kan er dan toch nog wat geschoven worden met de begroting en budgetten.

SunnyHorse
Berichten: 1241
Geregistreerd: 26-10-17
Woonplaats: Omgeving Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 13:50

roxiie schreef:
Ik was gister (overigens met de fiets) in Appelscha en ik zag dag ze in de buurt van het bezoekerscentrum nieuwe ‘stands’ hebben gemaakt..

Kunnen we onze paarden daar mooi parkeren en snacks halen! Ohnee, ruiters maakten toch geen gebruik van de horeca? :+


Vast om je stalen elektrische ros in te zetten :+

laran

Berichten: 700
Geregistreerd: 16-04-08
Woonplaats: Lellens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 15:23


Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 15:38

laran schreef:
Van dat beperkte budget hadden ze beter een degelijk hek neer kunnen zetten. Kinderen veilig achter een hek, paarden veilig op het zandpad.



Dan krijg je vast zo'n excuus/afwijzing onder het kopje van "past niet in het landschap"


Over dat mulle zand,is dat behalve de parkeerplaats nu ook de ruiter routes die daar starten?

Ik wil binnenkort weer ff heen maar mijn paard mag niet door mul zand heen.


(Ik kan maandag wel ff naar de nieuwe parkeerplaats en dan ff een stuk rijden,wil er iemand mee ? /3 )

Mando

Berichten: 15691
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: trailerparkeerplaats verdwijnt bijAppelscha bezoekerscentrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 15:48

Zou leuk zijn maar ik ga vrijdag al 3 dagen alberthoeve
Dus dan kan ik hem oprapen maandag
_O-

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Re: trailerparkeerplaats verdwijnt bijAppelscha bezoekerscentrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 16:53

Oprapen....das weer eens wat anders dan rijden :D

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 16:55

https://www.boswachtersblog.nl/drentsfr ... per-1-mei/

Wellicht dat massaal klagen op hun eigen medium beter helpt.

Ik vind het ook een waardeloze parkeerplaats. Ik ga wel op zoek naar een alternatief. Paar km verder rijden met de auto en dan wel vaste grond onder de wielen is me wel wat waard.

Mando

Berichten: 15691
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 17:45

Daan13 schreef:
Oprapen....das weer eens wat anders dan rijden :D


Het liefst loopt hij niet... Ja voor grasjes _O-
Maar de baas vind het zo leuk.

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 18:30

Dees schreef:
https://www.boswachtersblog.nl/drentsfr ... per-1-mei/

Wellicht dat massaal klagen op hun eigen medium beter helpt.

Ik vind het ook een waardeloze parkeerplaats. Ik ga wel op zoek naar een alternatief. Paar km verder rijden met de auto en dan wel vaste grond onder de wielen is me wel wat waard.

Je kunt ook gewoon parkeren op de gewonen auto parkeerplaats. Ik zal dat zeker demostatief doen. Grote kans dat ze dan uiteindelijk de oude parkeerplaats weer open gooien.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: trailerparkeerplaats verdwijnt bijAppelscha bezoekerscentrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 18:33

Misschien is er wel een slimme landeigenaar in de buurt die zijn ruimte beschikbaar wil stellen. Ik heb bijv wel 5 euro per parkeersessie daar voor over.

_l_amanda_l_

Berichten: 6052
Geregistreerd: 31-01-08
Woonplaats: op de grens van Friesland en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 21:00

Blussem schreef:
Je kunt ook gewoon parkeren op de gewonen auto parkeerplaats. Ik zal dat zeker demostatief doen. Grote kans dat ze dan uiteindelijk de oude parkeerplaats weer open gooien.


Dat doen nu de meesten ook, geloof ik. maar zou me er maar niet op verheugen dat ze de oude P weer open gaan doen, als het eenmaal weg is, doet SBB het niet gauw weer terug (denk aan de ruiterroutes, vond een oud kaartje van de routes van 15 jaar geleden := Toen had je keuze genoeg!)
Al zou ik het wel leuk vinden als die mensen die daar uitgebreid gaan zitten kamperen dan ook gewoon op hun vingers getikt werden en naar de andere P moeten verhuizen..
Het bordje "uitsluitend paardentrailers" is kennelijk niet groot genoeg.. :')

nienkefandeg
Berichten: 92
Geregistreerd: 26-04-04
Woonplaats: t noordn

Re: trailerparkeerplaats verdwijnt bijAppelscha bezoekerscentrum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-20 13:51

Wie is dan de “gebruikersgroep ruiters en menners” waar de boswachter het over heeft in zijn blog?

De regioconsulent van KNHS buitenrijden heeft ook een functie om juist hier wat te bemiddelen denk ik. En waar zijn dan de adopteer je ruiterroute groepen? Want ik meld me graag aan!

Heb nu het idee dat SBB net doet of ze er goed over nagedacht hebben enoverleg met deze en gene hebben gehad....

Gemiste kans want volgens mij groeit de groep paardengebruikers die buiten willen rijden steeds meer

nienkefandeg
Berichten: 92
Geregistreerd: 26-04-04
Woonplaats: t noordn

Re: trailerparkeerplaats verdwijnt bijAppelscha bezoekerscentrum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-20 13:54


Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 14:43

Dat "adopteer je route".... daar heb ik helemaal geen belangstelling voor. Bovendien gaat het dan om het vrij houden van de route, en niet om het verbeteren van een parkeerpunt. Ik ga geen 2 dagen per jaar met een snoeischaar het bos in om wat takken te kortwieken. Echt niet. Daarmee slaat men imo finaal de plank mis.
Bovendien: adopteren fietsers hun verhard aangelegde fietspaden door het bos dan wel? Dat kan wel aangelegd en onderhouden worden uit de SBB-pot en andere routes niet? Via de belastingen vloeit er genoeg geld naar SBB om ook wat ruiterroutes te kunnen onderhouden (en fatsoenlijke parkeergelegenheden aan te leggen).

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: trailerparkeerplaats verdwijnt bijAppelscha bezoekerscentrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 20:52

Wij gaan morgen even testen; ben benieuwd..!

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Re: trailerparkeerplaats verdwijnt bijAppelscha bezoekerscentrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 21:15

Wie weet tot morgen ;)

Mando

Berichten: 15691
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: trailerparkeerplaats verdwijnt bijAppelscha bezoekerscentrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 06:05

Ik reed gisteren langs.
Er staat alleen voor trailers maar er stonden heel veel personenauto's.
Belachelijk.

Succes zo te zien was het inderdaad vrij mul.

mvdende

Berichten: 5690
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 07:59

Dees schreef:
Dat "adopteer je route".... daar heb ik helemaal geen belangstelling voor. Bovendien gaat het dan om het vrij houden van de route, en niet om het verbeteren van een parkeerpunt. Ik ga geen 2 dagen per jaar met een snoeischaar het bos in om wat takken te kortwieken. Echt niet. Daarmee slaat men imo finaal de plank mis.
Bovendien: adopteren fietsers hun verhard aangelegde fietspaden door het bos dan wel? Dat kan wel aangelegd en onderhouden worden uit de SBB-pot en andere routes niet? Via de belastingen vloeit er genoeg geld naar SBB om ook wat ruiterroutes te kunnen onderhouden (en fatsoenlijke parkeergelegenheden aan te leggen).


Waarom niet?

Ssb is trouwens helemaal lekker bezig, ook alle paalkampeerplaatsen zijn per 1 juni gesloten -:(-

Maar over dat onderhoud van de paden, waarom niet 2 dagen per jaar voor je hobby wat klussen?

Ik zit in de klimsport en wij doen het ook één keer per jaar.

Dan krijgen we een gebied toegewezen en dan gaan we met een groepje daar de nodige klusjes doen. Samen met de Belgische club die de gebieden onderhoud. Zaterdag ochtend naar België rijden, klussen, in de avond naar één van de hutten (hotel) in de omgeving en er een gezellig avondje van maken. Dan zondag tijd om zelf te klimmen en aan het einde van de middag afsluiten met een drankje en weer naar huis rijden. Super gezellig altijd en je doet wat nuttigs voor jezelf en de andere klimmers.

Denk dan aan een trap aanleggen van boomstammen, bramen snoeien, de rotsen onkruid vrij maken, dat soort dingen.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: trailerparkeerplaats verdwijnt bijAppelscha bezoekerscentrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 09:39

Niet klussen omdat mijn vrije tijd en energie schaars zijn. Ik heb mijn tijd en energie daar niet voor over, ik koop het liever gewoon af. Ik heb dan ook geen moeite met een toegangstarief op het bos, of een vergoeding betalen voor gebruik van een knappe parkeerplaats.

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: trailerparkeerplaats verdwijnt bijAppelscha bezoekerscentrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 09:49

Wat je dan zou kunnen doen, is kijken of er in jouw gebied zo’n adopteer je bos groep is en vragen of ze iets kunnen met een donatie. Wij zouden daar wel raad mee weten, bijvoorbeeld om een kraantje te huren om wat watergaten te maken / vergroten, en om een modderig stuk uit te graven en nieuw zand op te brengen.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: trailerparkeerplaats verdwijnt bijAppelscha bezoekerscentrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 09:57

Hilary, de bossen in mijn regio staan niet bij zo'n adoptieplan vermeld.
Ik zou overigens alleen willen betalen voor zaken die ik werkelijk gebruik - algemeen onderhoud en het overeind houden van SBB betaal ik indirect al aan mee via mijn belastingafdrachten.

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: trailerparkeerplaats verdwijnt bijAppelscha bezoekerscentrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 17:18

Zand was erg mul inderdaad; met een lichte auto kan ik me voorstellen dat het problemen kan geven. Qua ruimte en locatie vind ik het wel een fijne plek.

Emori

Berichten: 13116
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 20:34

Ik heb er geparkeerd. Ik vond het nu goed te doen, na de regen van vorige week.
Was op zaterdagmiddag en helemaal alleen haha.