Buitenrij maatje gezocht omgeving Rhenen/Veenendaal

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Drico

Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Re: Buitenrij maatje gezocht omgeving Rhenen/Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 18:09

Als het goed is moet je daar inderdaad kunnen oversteken, naast de bushalte :j Dan kom je op de Amerongse Berg uit. Ik stak dan altijd de weg over, ging de eerste rechts, nog een keer rechts, kom je uiteindelijk uit naast een fietspad die je kunt volgen en dan op een groot breed pad

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Buitenrij maatje gezocht omgeving Rhenen/Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 18:15

Die groene bordjes zijn wel heel oud :') inmiddels zijn we volgens mij al drie of vier huisstijlen verder. Ik zal het nog even melden bij de boswachters ook, misschien zit er een gedachte achter.

Bommeltje_
Berichten: 2085
Geregistreerd: 16-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 18:17

Ik sta in Rhenen aan het bos dus ben zeker in voor een ritje :D

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 18:21

Hilary schreef:
Die groene bordjes zijn wel heel oud :') inmiddels zijn we volgens mij al drie of vier huisstijlen verder. Ik zal het nog even melden bij de boswachters ook, misschien zit er een gedachte achter.


Ja echt die lelijke oude groene bordjes! Ik ging echt stuk de 1e keer.. Ik was bij ons die bordjes gewend met Zara _O-

Cinnepin

Berichten: 8928
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-19 18:22

PinkyPie schreef:
Klopt. En als je links het ruiterpad volgt , voorbij de trainingsplek politiehonden een stuk verderop, dan eindigt dit pad in niks... uiteindelijk kom je weer aan de bosrand uit. Of zien we een afslag over het hoofd ?
Een stukje verderop bij de Defensieweg kon je toch oversteken ri Amerongen en Elst? Naar het "grote" bos zeg maar ?



Klopt, je moet iets voorbij dat hondenhuisje naar links of rechts

Cinnepin

Berichten: 8928
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-19 18:25

PinkyPie schreef:
Ik heb een kaart van dat gebied, Knooppuntenroutes Paardenpaden. Vanaf Elst ri Amerongen gaat het wel, maar vanaf Kwintelooijen (wat wij altijd het "kleine" bos noemen) staan er wel geteld 2 of 3 groene bordjes "Ruiterpad" en we hebben 2 knooppuntenbordjes gezien.
Uiteindelijk kwamen we uit bij de kruising Defensieweg/Veenendaalse straatweg N416, maar daar kun je aan de overkant niet het bos in, althans, niet met een paard. Er staan daar allemaal hekken.
In mijn herinnering kun je een stukje verderop (richting Elst) wel oversteken (knp 135). Er is daar ook een bushalte. Daar zijn we wel heen gereden maar dat was dan toch erg onduidelijk. Dus maar weer omgekeerd... want mijn rijmaatjes wilden liever niet langs de drukke weg.

@Hilary, dit was geen boa, het was een man in werkkleding met een shoveltje. Sowieso kan hij je niks maken volgens mij maar het feit dat hij ons aansprak vond ik vervelend. Want wij hebben alleen goede bedoelingen alleen er staat gewoon niks duidelijk aangegeven.



Klopt, ik was daar vrijdag nog, de ruiterpaden zijn daar geen ruiterpaden meer....

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 18:27

Ik heb even geappt met de regioconsulent; alles ten westen van de N-weg is van Recreatie Midden-Nederland, dus niet van Staatsbosbeheer. Zij hebben de palen eruit gehaald omdat ze het niet meer zouden gaan beheren. Dat is inmiddels veranderd, maar de palen zijn nog niet terug. Bij klachten kun je je dus het beste tot Recreatie Midden Nederland (RMN) wenden.

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 18:30

Afbeelding


Je moet een klein stukje door Elst heen om weer in het bos te komen, of via Prattenburg. Maar via de Defensieweg kan je niet rechtstreeks het bos terug in.

PinkyPie

Berichten: 665
Geregistreerd: 13-03-10
Woonplaats: West Maas & Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 10:22

@Onali dan kun je dus beter direct met de trailer naar Elst rijden en daar starten bij de manege ;-)

Volgens de laatste info op internet is Kwintelooijen in beheer van de gemeente Rhenen.

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Buitenrij maatje gezocht omgeving Rhenen/Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 10:56

Dat is inderdaad ook een optie.

PinkyPie

Berichten: 665
Geregistreerd: 13-03-10
Woonplaats: West Maas & Waal

Re: Buitenrij maatje gezocht omgeving Rhenen/Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 11:23

Ik heb een mail gestuurd naar de contactpersoon bij de gemeente Rhenen, want die beheren inderdaad het gebied. Ik wil me best op de ruiterpaden begeven, maar dan moet wel duidelijk zijn waar die zijn ;-)

SUSANNEx

Berichten: 828
Geregistreerd: 21-03-12
Woonplaats: Veenendaal

Re: Buitenrij maatje gezocht omgeving Rhenen/Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 11:23

Lijkt mij ook wel leuk om een keer mee te gaan :) Ik start zelf meestal op de kruising bij Prattenburg (nr 116 op plaatje van Onali) of bij het Egelenmeer, allebei op stapafstand van waar mijn paard staat!

Drico

Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 11:32

SUSANNEx schreef:
Lijkt mij ook wel leuk om een keer mee te gaan :) Ik start zelf meestal op de kruising bij Prattenburg (nr 116 op plaatje van Onali) of bij het Egelenmeer, allebei op stapafstand van waar mijn paard staat!


Jij staat volgens mij ook heel dichtbij waar ik mijn paard heb staan! :)

SUSANNEx

Berichten: 828
Geregistreerd: 21-03-12
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 11:36

Drico schreef:
SUSANNEx schreef:
Lijkt mij ook wel leuk om een keer mee te gaan :) Ik start zelf meestal op de kruising bij Prattenburg (nr 116 op plaatje van Onali) of bij het Egelenmeer, allebei op stapafstand van waar mijn paard staat!


Jij staat volgens mij ook heel dichtbij waar ik mijn paard heb staan! :)


Jaa leuk! Zat even door je berichten te scrollen, maar je hebt de jouwe daar bij de scouting staan of niet? Ik sta daar net achter inderdaad :)

Cinnepin

Berichten: 8928
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-19 12:46

SUSANNEx schreef:
Lijkt mij ook wel leuk om een keer mee te gaan :) Ik start zelf meestal op de kruising bij Prattenburg (nr 116 op plaatje van Onali) of bij het Egelenmeer, allebei op stapafstand van waar mijn paard staat!



Daar start ik ook wel eens inderdaad, als ik prattenburg in ga, ga ik langs het kasteel op en daar heen

Nina1999
Berichten: 913
Geregistreerd: 18-08-13

Re: Buitenrij maatje gezocht omgeving Rhenen/Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 13:24

Hoihoi! Vraagje: heeft of weet een van jullie een fijn plekje voor mijn merrie? Ik zoek met enige haast een betaalbare stal voor haar in deze regio. Bedankt vast!

Drico

Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 13:37

SUSANNEx schreef:
Jaa leuk! Zat even door je berichten te scrollen, maar je hebt de jouwe daar bij de scouting staan of niet? Ik sta daar net achter inderdaad :)


Yes, inderdaad! :D
Dus mocht je ook eens een blokje samen willen kun je mij een PB'tje sturen.

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 13:51

Drico schreef:
SUSANNEx schreef:
Jaa leuk! Zat even door je berichten te scrollen, maar je hebt de jouwe daar bij de scouting staan of niet? Ik sta daar net achter inderdaad :)


Yes, inderdaad! :D
Dus mocht je ook eens een blokje samen willen kun je mij een PB'tje sturen.


Stonden daar eerst niet fjorden of is dat weer een ander stukje?

Drico

Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 14:20

Onali schreef:
Stonden daar eerst niet fjorden of is dat weer een ander stukje?


Er staat nu nog 1 Fjord. Geen idee of er eerst meer stonden!

Cinnepin

Berichten: 8928
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Buitenrij maatje gezocht omgeving Rhenen/Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-19 14:51

Aan de overkant van die boerderij stonden inderdaad regelmatig fjorden ;)

PinkyPie

Berichten: 665
Geregistreerd: 13-03-10
Woonplaats: West Maas & Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 12:21

Ik ben gebeld door de boswachter van de gemeente Rhenen. De afgelopen 2/3 jaar is er wat verandering geweest in het beheer van het gebied Kwintelooijen. Momenteel valt e.e.a. onder beheer van de gemeente Rhenen en onlangs hebben zij inspectie gehouden. Het onderwerp staat volgens meneer al een tijdje op de agenda en zij waren ook "geschrokken" van de slechte bewegwijzering. Hij erkende dat er (te) weinig borden staan en dan het onduidelijk is wat nu wel en niet toegestaan is voor de ruiter.
Onderhoud van de paardenpaden ligt bij een andere organisatie, maar die zijn weer niet verantwoordelijk voor de bebording. Volgens deze boswachter staat het binnenkort weer op de agenda van de raadsvergadering en willen zij ook mijn mail hierin meenemen.

Ruiters die niet op de paardenpaden rijden mogen/kunnen inderdaad beboet worden door een boswachter maar meneer gaf aan dat ze tot nu toe een "tolerant" beleid hanteren omdat er ook niet duidelijk is op sommige punten waar de paardenpaden lopen. Ik gaf ook aan dat een deel voor wandelaars en ruiters is en dat dat ook onduidelijk is (bij de crossbaan bijv. ) en zelfs kan leiden tot gevaarlijke situaties. Laat niet weg dat je als ruiter NIET op een niet-paardenpad mag rijden want dan ben je formeel in overtreding.

Al met al is dus bij de gemeente bekend dat er een probleem is met de bebording en dat een paardenpad ook "zomaar" ophoudt of in niks eindigt. Ook gaf hij aan dat men misschien voornemens is om in dit gebied met penningen te gaan werken (zoals bij Soest het geval schijnt te zijn), waarbij je als ruiter dus moet betalen om er te kunnen rijden (hiermee wil de gemeente deels de kosten dekken voor het plaatsen van bebording,door de recreant te laten betalen... :( . ). Onderdeel van het gebied is ook de verschillende landeigenaren die niet allemaal mee willen werken (bijv bij landgoed Prattenburg; daar wil men geen ruiters op het terrein).

De boswachter gaf ook aan dat er een aantal ruiters is dat goed bekend is in het gebied en dat deze ruiters zich lang niet allemaal aan de regels houden... Terwijl ze volgens hem "beter zouden moeten weten".

Ik kan dus alleen maar concluderen; blijf zoveel mogelijk op de paardenpaden die er zijn en ga netjes om met de omgeving om te voorkomen dat we straks helemaal uit het bos geweerd worden.....

Cinnepin

Berichten: 8928
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Buitenrij maatje gezocht omgeving Rhenen/Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-19 12:39

Moeten betalen, vind ik ook dat ze goed onderhouden moeten worden en mountainbikers etc ok moeten betalen.

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 15:59

Cinnepin schreef:
Moeten betalen, vind ik ook dat ze goed onderhouden moeten worden en mountainbikers etc ok moeten betalen.


Ja maar ik heb dan weer bedragen gehoor die absurd zijn.
In de Treek betaal je 100 euro voor een heel jaar.
Weet je wat de mountainbikers betalen voor de UH? €7,50

Beide moeten en doen dan hun eigen onderhoud. Mountainbikers hebben meer paden, meer keuzes, laten meer dingen achter zoals bidons.

Ik ben nog nooit (op mest na) zooi van ruiters tegengekomen.

Waarom zo'n verschil in prijs?
Ik wandel met 2 shets, ik ga echt niet 2 penningen kopen :n

absque_dubio

Berichten: 7847
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: Buitenrij maatje gezocht omgeving Rhenen/Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 16:04

Nou moet ik zeggen, de paden in de treek zijn wel werkelijk fantastisch.. Erg goed onderhouden! Het is een hoop geld, maar wel de moeite.
Ik hoop dat ze bij 'jullie' die paden ook zo goed gaan onderhouden, als 'jullie' moeten gaan betalen..

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 16:27

Ik wil best betalen, maar alleen als daarmee de paden goed onderhouden worden en er duidelijke bewegwijzering is :=