Ruiterbewijs in een week

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Binkie_Eline
Berichten: 1286
Geregistreerd: 17-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Ruiterbewijs in een week

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-19 19:42

Hoi!

Geen idee of het hier goed staat en of het hier mag staan :o

Ik ben op zoek naar een soort 'ponykamp' om in bijvoorbeeld een week of een weekend je CBR Ruiterbewijs te halen. Dus waar je kan overnachten en waar je in een week alle uitleg krijgt.

Hebben jullie een idee waar ik dat het beste kan doen, of waar juist niet?

Groetjes,
Binkie_Eline

instagram: @horsestory.eline
IF YOU'RE SEXY AND YOU KNOW IT CLAP YOUR HANDS *CLAP CLAP*


flowerin
Berichten: 116
Geregistreerd: 27-02-16

Re: Ruiterbewijs in een week

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 19:49

Bij stal t reelaer! Kan je in 1 weekend het halen. Je krijgt van te voren het boek toe gestuurd (en er word dan verwacht dat je voor het weekend het hebt doorgenomen). Dan kom je daar op vrijdag en probeer je een paardje uit of die bij je past. Zaterdag heb je theorieles en smiddags praktijkles om te oefenen voor je examen. Savonds heb je de tijd om je theorie nog een keer door te nemen. Zondag is dan je examen. Ik vond het erg fijn en bij ons was iedereen in 1x geslaagd.

[o] strooigoed

Binkie_Eline
Berichten: 1286
Geregistreerd: 17-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-19 20:42

flowerin schreef:
Bij stal t reelaer! Kan je in 1 weekend het halen. Je krijgt van te voren het boek toe gestuurd (en er word dan verwacht dat je voor het weekend het hebt doorgenomen). Dan kom je daar op vrijdag en probeer je een paardje uit of die bij je past. Zaterdag heb je theorieles en smiddags praktijkles om te oefenen voor je examen. Savonds heb je de tijd om je theorie nog een keer door te nemen. Zondag is dan je examen. Ik vond het erg fijn en bij ons was iedereen in 1x geslaagd.

Is dat dan alleen voor CBR 1? Lijkt me nier dat je in een weekend ze alle 3 kan halen!

instagram: @horsestory.eline
IF YOU'RE SEXY AND YOU KNOW IT CLAP YOUR HANDS *CLAP CLAP*

xSannee

Berichten: 4343
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Ruiterbewijs in een week

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 20:47



flowerin
Berichten: 116
Geregistreerd: 27-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 17:03

Binkie_Eline schreef:
flowerin schreef:
Bij stal t reelaer! Kan je in 1 weekend het halen. Je krijgt van te voren het boek toe gestuurd (en er word dan verwacht dat je voor het weekend het hebt doorgenomen). Dan kom je daar op vrijdag en probeer je een paardje uit of die bij je past. Zaterdag heb je theorieles en smiddags praktijkles om te oefenen voor je examen. Savonds heb je de tijd om je theorie nog een keer door te nemen. Zondag is dan je examen. Ik vond het erg fijn en bij ons was iedereen in 1x geslaagd.

Is dat dan alleen voor CBR 1? Lijkt me nier dat je in een weekend ze alle 3 kan halen!



Je hoeft niet eerst je CBR 1&2 te halen. Je kunt in een keer je ruiterbewijs halen. Het weekend op het Reelaer is ook alleen voor het ruiterbewijs zelf.

[o] strooigoed

Marie111
Berichten: 4666
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 22:36


LiannePuthzy

Berichten: 6944
Geregistreerd: 10-05-13

Re: Ruiterbewijs in een week

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 22:39

Vriendin van mij heeft zo’n weekeand bij stal t reelaer gedaan en daar ook der ruiterbewijs gehaald
Bijde kan makkelijk in 1x

Puthzy 1996~07-07-2020
Pinokio 15-05-2015

Strooigoed

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: Ruiterbewijs in een week

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-19 23:07


Een koude trui, is geen goede trui.

Zelda_Link

Berichten: 215
Geregistreerd: 04-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 08:18

Dat bij ''t Reelaer ziet er goed uit op de site zeg :D

Maar eh....domme vraag misschien maar is het ruiterbewijs tegenwoordig verplicht? O:) Ik ken het van heel erg lang geleden toen het nog op de manege waar ik destijds reed werd aangeboden, maar toen stelde het echt bijna niks voor dus heb ik er nooit meer naar gekeken (en nooit meer bij knhs maneges gereden dus niemand die er ooit naar vroeg). Dit ziet er veel uitgebreider en professioneler uit. Kan iemand mij uitleggen wat de voordelen zijn etc. (Ik rij veel buiten met mijn verzorgpaard dus ik ken (volgens mij ;)) de regels in het verkeer goed). Door dit topic ben ik ineens gaan nadenken of ik dit misschien moet halen?
Ik ben 30, rijd 23 jaar, heb momenteel geen vaste les alleen eens in de zo veel tijd cursusdagen, en rij zo'n 4 a 5 keer per week met mijn verzorgpaard buiten. Ik stap dan zo'n 5 minuten langs een rustige weg en ben daarna in het bos.

xSannee

Berichten: 4343
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Re: Ruiterbewijs in een week

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 08:49

Een ruiterbewijs is op veel plekken niet verplicht. Echter eisen sommige bossen/gebieden wel dat je in het bezit van een ruiterbewijs bent voordat je er mag rijden.

Ook sommige stallen die paarden verhuren vragen er om.

Love_myhorse
Berichten: 603
Geregistreerd: 30-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 17:11

Manege Poelenburgh doet dit volgens mij

Blabla00
Berichten: 50
Geregistreerd: 02-09-19

Re: Ruiterbewijs in een week

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 00:15

Bij stal t reelaer! Hele goede manege!

Tessa_dier
Berichten: 2
Geregistreerd: 26-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 18:35

Kan iemand mij vertellen waar t reelaer precies zit? En hoe zit het met niveaus? En is een ruiterbewijs verplicht? :)

xSannee

Berichten: 4343
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 18:38

Tessa ik quote mezelf even over of een ruiterbewijs verplicht is:

xSannee schreef:
Een ruiterbewijs is op veel plekken niet verplicht. Echter eisen sommige bossen/gebieden wel dat je in het bezit van een ruiterbewijs bent voordat je er mag rijden.

Ook sommige stallen die paarden verhuren vragen er om.



Stal 't Reelaer zit in Raalte, in de buurt van Deventer.

Wat bedoel je met het niveau? Voor het ruiterbewijs moet je stap, draf en galop beheersen. Kunnen springen (oxer van 60cm volgens mij). Maar ook zonder beugels en met 1 hand sturen.

Daarnaast moet je de verkeersregels kennen en toe kunnen passen.

dmuts
Berichten: 696
Geregistreerd: 09-03-10

Re: Ruiterbewijs in een week

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 18:43

Stal 't reelaer heeft inderdaad hele fijne weekenden waar in je het ruiterbewijs kan halen! Op de site staat ook duidelijk omschreven wat je al moet kunnen.

In het weekend is er voldoende ruimte om de oefeningen te oefenen, theorie te oefenen en vragen te stellen.
Kan je bv. Nog niet zo goed springen? Dan kan je ook voor het weekend begint een springles boeken. Reelaer is hier flexibel in en op vraag is veel mogelijk!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 bezoekers