Buitenrit plekjes op 'speciale' paarden gezocht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lagonda

Berichten: 1734
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Gorinchem

Buitenrit plekjes op 'speciale' paarden gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-19 10:22

Ik kon niet zo snel een topic vinden, dus mocht die er al zijn excuses!

Het idee is dus dat mijn bijrijders en ik heel af en toe op buitenrit gaan zodat we samen kunnen rijden. Graag proberen we dan nieuwe rassen uit.

Zo zijn we dus vorig jaar naar Stoeterij Trojano geweest met Criollo's, het jaar daarvoor op Ijslanders, en daarvoor nog op de Zomerhoeve net over de grens in Duitsland, die een aantal gangenpaarden heeft staan. Bij Bigfield Shires ben ik ook al eens geweest. We zijn ook al bij de Pasohoeve geweest voor de Paso Peruano :o

Kennen mensen leuke plekjes waar je een buitenrit van ongeveer 2 uur kan maken met een 'nieuw' ras? Voorkeur gaat uit naar gangenpaarden, dit mag ook met rassen zijn die hier boven staan, als het maar leuke plekjes zijn :D

''You never quit on your music. No matter what happens. Because anytime something bad happens to you, it's the one place you can escape to and let it go.''


Elisa2

Berichten: 36688
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Buitenrit plekjes op 'speciale' paarden gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 11:30

Ik wilde de Pasohoeve noemen maar daar zijn jullie al geweest dus.

Ik weet in ieder geval dat je bij de Mill ranch in Ede muilpaarden kunt huren. Geen gangenpaarden maar wel iets "anders".

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Eloya

Berichten: 5158
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Buitenrit plekjes op 'speciale' paarden gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 11:31

Bij de hartjeshoeve in brabant kan je op belgische trekpaarden rijden
Bij puur terschelling op friesen en barock pinto's

Iris &
Campbellie Hamsters: Bruri & Senja
Duitse dog: Dieke ●○● Whippet: Jeppe

madelief88

Berichten: 2877
Geregistreerd: 14-08-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Buitenrit plekjes op 'speciale' paarden gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 13:42

Dit is precies waar ik ook naar op zoek ben :) Dus fijn om dit topic tegen te komen.

Wij zijn 2 jaar geleden met een groepje meiden naar het Fjordenpaard in het Mastbos/Breda geweest. Dat was echt super tof, echt hele leuke vlotte rit gehad met super leuke Fjorden!

Ghostattack

Berichten: 11225
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 14:11

Jan Plezier op Texel? Trekpaarden :)

theadora99

Berichten: 3624
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 14:12

Ghostattack schreef:
Jan Plezier op Texel? Trekpaarden :)

Wilde ik idd ook zeggen! Leuke plek, mooie ritten :)

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Re: Buitenrit plekjes op 'speciale' paarden gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 15:35

In Vorden op shires meen ik
Ook compleet eens wat anders en een schitterende omgeving

Lagonda

Berichten: 1734
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Gorinchem

Re: Buitenrit plekjes op 'speciale' paarden gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-19 15:44

Dank voor alle tips!

De eilanden zijn inderdaad super leuk maar niet ideaal voor 1 dagje. Liefste wat dus alleen met de auto te bereiken is :) Maar laat die tips sowieso komen! Wie weet als ik eens die kant op ga.. En eventueel voor andere mensen

Hartjeshoeve klinkt goed!

Elvira: je bedoelt denk ik Bigfield Shires, daar ben ik al eens geweest! Of je moet een ander plekje bedoelen?

''You never quit on your music. No matter what happens. Because anytime something bad happens to you, it's the one place you can escape to and let it go.''

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 16:07

Lagonda schreef:
Dank voor alle tips!

De eilanden zijn inderdaad super leuk maar niet ideaal voor 1 dagje. Liefste wat dus alleen met de auto te bereiken is :) Maar laat die tips sowieso komen! Wie weet als ik eens die kant op ga.. En eventueel voor andere mensen

Hartjeshoeve klinkt goed!

Elvira: je bedoelt denk ik Bigfield Shires, daar ben ik al eens geweest! Of je moet een ander plekje bedoelen?

Klopt helemaal

NZ92

Berichten: 3171
Geregistreerd: 23-06-09

Re: Buitenrit plekjes op 'speciale' paarden gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 20:02

Naar de Ardennen! Ultieme ritten op Merens paarden! Prachtige omgeving, en heel avontuurlijk offroad door de bossen rijden.
www.villalesolivettes.be op 2,45 uur vanaf utrecht

shires2018

Berichten: 22
Geregistreerd: 15-11-18
Woonplaats: Drunen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 19:44

Mocht je nog eens op een buiten rit willen maken op Shires, dan kan je bij mij terecht. Ik sta met mijn Shires aan het Nationaal park Loonse en Drunense duinen. Een schitterend natuurgebied om eens te ontdekken op een rug van een Gentle Gigant.

www.buitenritreserveren.nl
Ritten door de Loonse en Drunense duinen op de rug van een Shire.

Christiene
Berichten: 7711
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 20:12

Ik heb ooit in Zeeland op zekere trekpaarden gereden. Daar was ook paardenmelkerij. Dat is echt jaren geleden.

Je hebt ook ergens een tinker stal. Maar dat zijn geen gangen paarden weet zo biet gekijk adres.

Big field met de shires ben ik ook al een geweest. Die zijn toen nog verhuist van plaatst.

Trekpaarden heb je op Texel bij jan plezier. Is alleen niet te doen in een dag ivm boot vaartyden

The end

Anja_96

Berichten: 773
Geregistreerd: 15-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 19:15

Christiene schreef:
Ik heb ooit in Zeeland op zekere trekpaarden gereden. Daar was ook paardenmelkerij. Dat is echt jaren geleden.

Je hebt ook ergens een tinker stal. Maar dat zijn geen gangen paarden weet zo biet gekijk adres.

Big field met de shires ben ik ook al een geweest. Die zijn toen nog verhuist van plaatst.

Trekpaarden heb je op Texel bij jan plezier. Is alleen niet te doen in een dag ivm boot vaartyden

Je bedoelt vast de Trekpaardenmelkerij bij Oostburg in Zeeland, daar kun je nog steeds een buitenrit maken op Trekpaarden! https://www.trekpaardenwereld.nl/nl/boe ... rekpaarden

Christiene
Berichten: 7711
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 07:55

Anja_96 schreef:
Christiene schreef:
Ik heb ooit in Zeeland op zekere trekpaarden gereden. Daar was ook paardenmelkerij. Dat is echt jaren geleden.

Je hebt ook ergens een tinker stal. Maar dat zijn geen gangen paarden weet zo biet gekijk adres.

Big field met de shires ben ik ook al een geweest. Die zijn toen nog verhuist van plaatst.

Trekpaarden heb je op Texel bij jan plezier. Is alleen niet te doen in een dag ivm boot vaartyden

Je bedoelt vast de Trekpaardenmelkerij bij Oostburg in Zeeland, daar kun je nog steeds een buitenrit maken op Trekpaarden! https://www.trekpaardenwereld.nl/nl/boe ... rekpaarden

Ja dat was hem. ik kwam echt niet op de naam maar een aanrader

The end


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 bezoekers