Trektocht voor Stichting De Stalvrienden

Moderators: Coby, petraaken, C_arola, Dyonne, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Ratties4life

Trektocht voor Stichting De Stalvrienden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-19 13:54

Na 2 jaar plannen is het dan eindelijk zo ver! In de week van 22 juli vertrekken een vriendin van mij en ik op trektocht voor het goede doel.

We gaan rijden voor Stichting De Stalvrienden. Deze stichting biedt speciaal aangepaste lessen aan voor mensen met een fysieke en/of mentale handicap tegen reguliere manege tarieven.

De Stalvrienden heeft sponsoring en donaties nodig om de lessen betaalbaar te houden voor de ruiters.

Met het geld dat wordt ingezameld met deze trektocht zorgen we dat deze mensen, die vaak door hun beperking niet veel andere sporten kunnen doen, kunnen blijven paardrijden. De Stalvrienden is een non-profit organisatie in de regio Eindhoven met een organisatie die, behoudens de instructeurs, volledig op vrijwilligers draait. Het geld wordt dus gebruikt waar het voor bedoeld is: de ruiters van de stichting!

We zullen 16 dagen onderweg zijn, waarvan 13 rijdagen.

Nu zijn wij ook nog op zoek naar een paar adressen waar wij terecht kunnen. O.a. in Overpelt, Luyksgestel (2 dagen i.v.m. rustdag), Son en Breugel, Geldrop/Heeze/Leende (2 dagen i.v.m. rustdag) en Soerendonck/Maarheeze.

Dus mochten er mensen nog een idee hebben waar we in deze plaatsen (het liefst gratis) kunnen overnachten, we zouden er heel erg mee geholpen zijn!

Lisanne_M

Re: Trektocht voor Stichting De Stalvrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 15:17

Wat een goed doel, veel plezier met de trektocht :))

A horse is you best friend. you can tell them anything and no one else will ever know!♥

CnB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 18:32

Wat een leuk initiatief! Gaat vast een geweldige toch worden :)

Ivm je adressen .. Overpelt in Belgisch Limburg? Weet niet of er in Nederland nog ergens een Overpelt is, haha.
Indien in Limburg, ben je bekend met de website over de ruiterroutes? Daar vind je ook overnachtingsmogelijkheden op. Zijn wel betaald (B&B's ed) in principe maar misschien als je het doel van de tocht uitlegt dat ze wel willen sponsoren met een gratis overnachting of dergelijke? In ieder geval is daar alles ingericht voor mens & paard dus dat is altijd wel leuk. Ken nu niet meteen een plek vanbuiten maar als ik weet waar jullie passeren wil ik wel eens meekijken...

Ratties4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-19 15:44

Ik bedoel Overpelt in België inderdaad!
Heel erg bedankt voor de tip!

De route kan je vinden op de facebookpagina: Trektocht voor de Stalvrienden (https://www.facebook.com/trektochtdestalvrienden/)

Maar ik zal hem hier ook eens neerzetten!
Ondertussen hebben we ook een plekje in Leende gevonden!

22 juli 2019 Hebben wij een fijn plekje bij de Achelse Kluis gevonden!
23 juli 2019 Hebben wij een fijn plekje in Kaulille gevonden!
24 juli 2019 Naar Overpelt
25 juli 2019 Luyksgestel
26 juli 2019 Rustdag
27 juli 2019 Hebben wij een fijn plekje in Arendonck gevonden!
28 juli 2019 Hebben wij een fijn plekje in Baarle Nassau gevonden!
29 juli 2019 Hebben wij een fijn plekje in Riel gevonden!
30 juli 2019 Rustdag
31 juli 2019 Hebben wij een fijn plekje in Oostelbeers gevonden!
1 augustus 2019 Naar Son & Breugel
2 augustus 2019 Hebben we een fijn plekje in Leende gevonden!
3 augustus 2019 Rustdag
4 augustus 2019 Naar Soerendonck/Maarheeze
5 augustus 2019 Hebben wij een fijn plekje in Bergeijk gevonden!
6 augustus 2019 Gaan we weer naar huis!

CnB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 16:55

Ik kon op het kaartje niet heel goed jullie precieze route eruit halen, maar ik heb even snel de route van Kaulille naar Overpelt uitgezet (weet natuurlijk niet van waar jullie precies vertrekken).

Afbeelding

Je hebt daar voor knooppunt 27 een bedje staan, dat is Heideven.
https://www.heideven.be/

Dan ook nog eentje tussen knooppunt 27 en 26, dat is Heithoeve.
https://www.heithoeve.be/

Ken ze verder totaal niet, maar misschien kan je eens informeren, je weet nooit ;)

Als je dan vanuit knooppunt 26 naar boven rijdt komt je via Vossemeren (Centerparcs) in Luyksgestel terecht, maar daar stoppen de ruiterroutes op de kaart dus kan je daar niet verder helpen.

Moest je de route anders (willen) rijden mag je altijd een seintje geven, wil altijd wel eens meekijken voor je.

Mariljo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 20:26

Misschien in luyksgestel bij Wilma de bruyn? Weet niet of ze nog overnachting met paarden doet en weet ook niet of ze op internet te vinden is. Zo niet dan kan ik kijken of ik het voor je uit kan zoeken.
Mountain oak in Bergeijk is vanaf Overpelt denk ik ook wel te komen maar is wel lastiger om van Bergeijk in Arendonk te komen.
Of misschien bij in het wilde zwijn op de grens Bergeijk-postel/mol, dat is vooral een stop voor als je een dag met je paard op pad gaat maar misschien kunnen ze nog iets voor je regelen. De laatste keer dat ik daar was hadden ze nog een stuk wei. Bed and breakfast hebben ze een stukje verderop ook maar dat is normaal wek akelig duur denk ik. Daar is vanaf luyksgestel redelijk makkelijk te komen en vandaar uit zou je ook weer naar Reusel moeten kunnen wat weer naast Arendonk ligt.

Mariljo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 20:34

De bed and breakfast van Wilma de bruin heet de hasselbraam, hoge rijt in luyksgestel. Is op internet terug te vinden.

Ratties4life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-19 15:07

Heel erg bedankt voor het meedenken! Dan ga ik daar eens wat rondvragen!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie