paardrijden en fietsen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
streep

Berichten: 428
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: hilversum

paardrijden en fietsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-19 21:59

Wie kan mij helpen. Een vriendin die niet op bokt zit (ze bestaan :D ) zoekt een gebied waarbij fietser, mountainbike, en ruiter samen kunnen rijden. Wie heeft er tips voor een weekendje weg.

Marije_jiplover

Berichten: 25320
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: paardrijden en fietsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 12:01

Veluwezoom lopen deels mountainbike routes en ruiterroutes over dezelfde paden en er lopen ook een aantal ruiterpaden naast gewone fietspaden.

Tinkermuts

Berichten: 9388
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: paardrijden en fietsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 12:07

Loonse en Drunense duinen loopt ook een lang fietspad waar ruiterroute langs ligt

Blackberry28

Berichten: 2969
Geregistreerd: 22-07-06

Re: paardrijden en fietsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 12:57

Het gebied bij Epe en Heerde kun je heel goed fietsen en paardrijden naast elkaar, heb ik al een aantal keer gedaan met mijn man, echt een aanrader.

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Re: paardrijden en fietsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 13:21

In de Loonse en Drunense duinen is het inderdaad op veel stukken goed te combineren. Het ruiterpad loopt voor een groot deel langs het verharde fietspad. De echte mountainbikeroute kruist de ruiterpaden wel maar loopt grotendeels niet gelijk. Voor zowel de mountainbike als het paard heb je dan wel een vergunning nodig om het gebied in te mogen.

In Hilvarenbeek ging mijn vriend ook geregeld mee op de mountainbike. Daar had je geen mountainbikeroute of ruiterroute, maar waren de paden goed te rijden met de fiets (zand was hard genoeg voor een fiets en zacht genoeg voor een paard). Dan heb ik het over de bossen bij Gorp en Roovert en De Utrecht. Hier heb je geen vergunning nodig.

maras

Berichten: 2342
Geregistreerd: 04-06-06

Re: paardrijden en fietsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 13:32

Inderdaad rondom Gorp en Roovert en Landgoed de Utrecht kun je kilometers ver rijden met paard en mountainbike en lekker veel stops waar je kunt lunchen of cappuccino drinken midden in de bossen. Overnachting bij Stal de Utrecht is mogelijk, veel plezier!

prugelpiet

Berichten: 12563
Geregistreerd: 20-01-12

Re: paardrijden en fietsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 13:33

In de staatsbossen van schoonloo, Drenthe, mag je overal zowel vrij fietsen als rijden. Je hoeft je dus niet aan vaste paden te houden :)

streep

Berichten: 428
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: hilversum

Re: paardrijden en fietsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-19 17:48

super, bedankt. Ik ga het doorgeven

Bernoe

Berichten: 1507
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Achterhoek

Re: paardrijden en fietsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 17:57

Omgeving winterswijk, achterhoek. Heel veel zandpaden met een fietspaadje ernaast. Ook daar mag je praktisch overal rijden en fietsen.