Prive rit met een onervaren ruiter

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Serenity
Berichten: 29
Geregistreerd: 25-04-11
Woonplaats: St. Maarten

Prive rit met een onervaren ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-18 19:57

Hey bokkers,

Ik heb een goede vriend die bijna jarig is (36 jaar) en hij wil al heel lang paardrijden leren. Ik wil voor zijn verjaardag super graag een ritje voor hem regelen waar hij de basis kan leren (bv. 20/30min in de bak) en dat we dan een uur het bos in kunnen gaan met mij (ervaren ruiter) en de begeleider. Uiteraard snap ik dat de meeste manages geen buitenritten doen met onervaren ruiters, maar met goede begeleiding op een prive rit, en handige lokate van de stallen (dat je bv zo het bos in loopt) zou dit vast geen probleem moeten zijn 8-)

Kennen jullie een plek waar dit zou kunnen regelen? Of een prive iemand die ervaring heeft (en betrouwbare paarden) en het leuk vind om dit op een zaterdag ochtend te doen voor wat bijverdiensten? Het liefst rond Noord/Zuid Holland + Utrecht ongeveer.

Ik hoor graag jullie tips! *\o/* *\o/*


Lepeltje23

Berichten: 156
Geregistreerd: 15-10-14
Woonplaats: Bij paal 29 aan zee

Re: Prive rit met een onervaren ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 20:08

Bij manege Poelenburgh worden vaak stapritten gemaakt door de bossen voor de onervaren ruiters. Ligt ook vlakbij Sint Maarten namelijk Schoorl/Bergen. Misschien zou je daar eens kunnen informeren.

Alfi2010

Berichten: 525
Geregistreerd: 04-03-12

Re: Prive rit met een onervaren ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 20:10


Op zoek naar een leuke plek om eens met je paard (en/of hond) te kamperen? Vanaf 14-2-2020 zijn wij te vinden op Het Amerveld in Amen, Drenthe. Informeer gerust naar de mogelijkheden.

Lauwtjuh123

Berichten: 86
Geregistreerd: 24-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 20:12

Stal Jacobs in Voorthuizen doet dit! Zij organiseren combinatieritten met half uurtje les en dan een uur het bos in.

Iris82

Berichten: 39847
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 20:13

Het Fjordenpaard in Breda. Oké, niet in de gewenste provincie maar zeker het noemen waard.

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Pindakaa7
Berichten: 622
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Ja

Re: Prive rit met een onervaren ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 20:15

Stalhouderij het fjordenpaard in Breda, absoluut een aanrader met een onervaren ruiter!

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Re: Prive rit met een onervaren ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 10:55

Mill Ranch in Ede doet volgens mij ook ritten voor beginners/onervaren ruiters.

Inhale the goodshit & exhale the bullshit
FlippoArt

Serenity
Berichten: 29
Geregistreerd: 25-04-11
Woonplaats: St. Maarten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-18 11:01

Super bedankt iedereen, ik ga de stallen uitchecken. Ik heb ook al contact met De Stal in Noordwijk die een uur met ons naar buiten kan.

Serenity
Berichten: 29
Geregistreerd: 25-04-11
Woonplaats: St. Maarten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-18 11:07

Duke schreef:
Mill Ranch in Ede doet volgens mij ook ritten voor beginners/onervaren ruiters.


Die heb ik deze week ook ge-emailed maar ze zitten bomvol dus doen geen buitenritten op dit moment.. Ziet er super leuk uit!

MonkeyMiep

Berichten: 17
Geregistreerd: 26-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 13:35

Betreft het aanraden van een bedrijf, kan ik je niet verder helpen. Maar het eerste wat ik dacht was: Nog nooit paardgereden en dan direct zo'n anderhalf uur te paard? Het lijkt alsof jij er wel heel zeker van wil zijn dat hij niet nog eens mee wil paardrijden :D

Misschien is een rij-weekend een idee. Bijv. de les op vrijdag of zaterdag en de rit op zondag? Hoewel dat ervan afhangt hoe zijn spierpijn zich gaat ontwikkelen. Als hij gewoon fit is, zal dat goed meevallen. Heb je een vriend met een erg zacht harnas, kan het hem nog flink gaan tegenvallen en lukt tweemaal prettig paardrijden in één weekend misschien geeneens.

Persoonlijk zou ik er een weekend van maken. Vrijdagavond les en die avond afsluiten met een viering/gezellig drinken, zaterdag dubbel uitbrakken(bier- en spierkater) en zondag het weekend sluiten met een mooie middagrit na een burnch om die rit vervolgens weer af te sluiten met een goed avondmaal.
Dan maakt het imo ook direct een stuk minder uit waar het is, overal zijn wel degelijke slaapplaatsen en leuke zaterdagactiviteiten te vinden.

Sintara

Berichten: 7377
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 13:39

Ik wil je even tussendoor als tip meegeven dat voor echte beginners (niet - kinderen) een half uur rijden vaak al als ´veel te zwaar´ wordt ervaren :D

[PP] Mel en ik in Denemarken
<3 Mel, mijn stoere OTTB

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 13:50

Fjorden paard doet dit ook volgens mij

Edit : dit is wel heel ver weg zie ik net:p

maar google eens naar stallen die dat doen?

davinci2412

Berichten: 1638
Geregistreerd: 07-11-12

Re: Prive rit met een onervaren ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 14:05

Bij Stal Ermelo bieden ze ook de mogelijkheid om als onervaren naar buiten te gaan eventueel in combinatie met wat "les" in de bak

pluisbeer

Berichten: 958
Geregistreerd: 16-09-04
Woonplaats: cuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 14:30

Hoe zwaar is hij? Mits niet te zwaar kan ik misschien wel wat betekenen. Is wel eind uit de buurt.

00000000
Berichten: 1119
Geregistreerd: 11-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 09:58

Laatst bijgewerkt door 00000000 op 14-10-18 10:03, in het totaal 1 keer bewerkt

inge_aryn
Berichten: 231
Geregistreerd: 21-09-05

Re: Prive rit met een onervaren ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 10:02

Manege Poelenburgh in Schoorl is al een keer genoemd en daar heb ik goede ervaringen mee. De bospaadjes zijn smal, dus de paarden blijven achter elkaar.

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 10:05

Leersumse Veld (in Leersum! Utrechtse Heuvelrug) biedt dit ook aan

[EV-ITP] Soldaatje spelen in Duitsland

Winkel in 14e, 15e en 16e eeuwse re-enactment spullen en accessoires
=====> http://www.cervustrading.nl <=====
==> https://www.facebook.com/CervusTrading <==

KarelRuijs
Berichten: 11
Geregistreerd: 19-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 12:51

Hoppit schreef:
Leersumse Veld (in Leersum! Utrechtse Heuvelrug) biedt dit ook aan

Inderdaad, een aanrader! Super relaxt en fijn gereden daar, zonder begeleiding. Wel allebei ervaring, maar in overleg is vast wel iets mogelijk

Anastasia24

Berichten: 2700
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Re: Prive rit met een onervaren ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 12:58

Hier ook het fjordenpaard! Ik heb er gestaan qua stalling en ook onervaren ruiters gaan gewoon mee! Die forden zijn echt lief. <3

De rijkdom zit hem in de stilte tussen de woorden. De rust tussen de activiteiten.

Iris82

Berichten: 39847
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Prive rit met een onervaren ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-18 13:24

En dan nog te bedenken dat wij als ervaren ruiters tussen de beginners nog gewoon tig galopjes gedaan hebben zonder dat de beginnerspaarden op of om keken. De achteraan of ervoor, het was allemaal prima.

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Marie111
Berichten: 4665
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Prive rit met een onervaren ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-18 12:23


_irene_
Berichten: 58
Geregistreerd: 18-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 13:46

http://www.trojano.nl/Buitenritten-dagtochten/ in Ottoland (vlakbij Rotterdam) kan ik absoluut aanraden. Je kunt onder begeleiding met je eigen gezelschap rijden, waardoor de rit geheel afgestemd kan worden op je wensen en niveau van de ruiters. Ook hele brave paarden.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 bezoekers