Waar mooi rijden West-Brabant?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tinka

Berichten: 3749
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Waar mooi rijden West-Brabant?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-18 18:48

Ik wil weer eens in het bos gaan rijden met mijn paarden. Ben al een paar keer in Huijbergen geweest, vetrokken vanaf manege de Wolf. Een andere omgeving lijkt mij ook wel eens leuk. Wie weet er nog een leuke locatie, moet wel makkelijk te parkeren zijn met de trailer. Als er iemand mee wil als gids die de omgeving goed kent, graag.

loeloemoekie

Berichten: 363
Geregistreerd: 05-05-07

Re: Waar mooi rijden West-Brabant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 18:58

Ik rij zelf altijd in Surae, er is vlak bij goed te parkeren en dit wordt ook veel gedaan door mensen die met de trailer komen! Ik wil je best een keer er doorheen gidsen hoor :)

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Waar mooi rijden West-Brabant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 19:47

Mastbos heeft ook leuke ruiterroute. Zou graag met he mee gaan, maar mijn paard is kreupel. Dus voorlopig wordt t voor mij niks. -O-

racebiet

Berichten: 186
Geregistreerd: 23-10-10
Woonplaats: Dordrecht

Re: Waar mooi rijden West-Brabant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 20:08

Boswachterij Dorst ( parkeren bij de seterse hoeve). Vrachelse heide kan ook nog, is wel in het weekend druk met parkeren ( bij brasserie woods)

OlleBolle
Berichten: 245
Geregistreerd: 02-01-18

Re: Waar mooi rijden West-Brabant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 20:29

Surae is zeker een aanrader!! Super mooie routes!!

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 20:48

De Chaamse bossen, de bossen onder Tilburg/Belgie.

Lous

Berichten: 24239
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 20:49

Loonse en Drunense duinen.
Surae/Dorst/Vrachelse heide is ook zeker een aanrader. :j

Dayanara

Berichten: 2377
Geregistreerd: 22-08-16

Re: Waar mooi rijden West-Brabant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 23:13

Stuur me een pb, ik leid je wel door het mastbos in Breda evt Inc pauze :j

Anoniem

Re: Waar mooi rijden West-Brabant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 23:30

Ik rijd mijn galoptrainingen altijd bij de Rucphense Heide. Flink bos met een groot veld heide, vind het er altijd heerlijk. Ga altijd doordeweeks (ook met goed weer) en kan dan kilometers galopperen zonder iemand tegen te komen. Parkeren doe ik altijd op de parkeerplaats op de kruising Nederheidsebaan / Antwerpsebaan.

Verder geen ervaringen in West-Brabant maar ik kan je wel helpen als je nog op zoek bent naar leuke plekjes in Zeeland.. :+

Vleddertje1
Berichten: 984
Geregistreerd: 10-06-16

Re: Waar mooi rijden West-Brabant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 00:15

Vrachelse heide/ surea dorst
Of chaamse bossen/strijbeekse heide zijn echt wel aanraders

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 10:01

MarZarascha schreef:
Ik rijd mijn galoptrainingen altijd bij de Rucphense Heide. Flink bos met een groot veld heide, vind het er altijd heerlijk. Ga altijd doordeweeks (ook met goed weer) en kan dan kilometers galopperen zonder iemand tegen te komen. Parkeren doe ik altijd op de parkeerplaats op de kruising Nederheidsebaan / Antwerpsebaan.

Verder geen ervaringen in West-Brabant maar ik kan je wel helpen als je nog op zoek bent naar leuke plekjes in Zeeland.. :+


Ruiterroute daar is toch maar 6 km?

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Waar mooi rijden West-Brabant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 10:03

Strijbeek is trouwens ook mooi en kun je ook hele lange stukken rind Ulicoten etc.

Maar de Krochten en Gooren (Zundert) ook. Dat staat nergens op de kaart, dus altijd rustig.

00000000
Berichten: 1119
Geregistreerd: 11-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 16:55

Vraag eens na bij het Fjordenpaard in Breda of je aan kan sluiten bij een rit, het is daar de weg oversteken en je zit in het bos. Rucphense Heide is ook erg mooi, fijne brede paden en vrij rustig. Surae ook een aanrader, parkeren bij de Seterse Hoeve en je rijdt zo het bos in enige puntje zijn de klaphekjes ivm de Schotse Hooglanders die daar lopen.

Tango1979

Berichten: 2526
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Waar mooi rijden West-Brabant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 18:12

Surea en eigenlijk alle bossen rondom Dorst zijn heerlijk. Als je een x wilt aansluiten ben je welkom. Mijn paard staat in Dorst (tegen Rijen aan)

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Re: Waar mooi rijden West-Brabant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 18:28

Goh, dat de omgeving Esbeek en Hilvarenbeek nog niet genoemd is! Lekker parkeren met de trailer bij de Bockenreyder in Esbeek. Prachtige omgeving van de bossen van De Utrecht. Ook dichterbij Hilvarenbeek kan je prachtig rijden in de bossen van Gorp en Roovert. En wil je over de heide, dan kan je tussen Riel en Goirle terecht voor een rondje Rielse heide.

00000000
Berichten: 1119
Geregistreerd: 11-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 18:45

Snadrem schreef:
Goh, dat de omgeving Esbeek en Hilvarenbeek nog niet genoemd is! Lekker parkeren met de trailer bij de Bockenreyder in Esbeek. Prachtige omgeving van de bossen van De Utrecht. Ook dichterbij Hilvarenbeek kan je prachtig rijden in de bossen van Gorp en Roovert. En wil je over de heide, dan kan je tussen Riel en Goirle terecht voor een rondje Rielse heide.


Is dat niet Oost Brabant? TS vraagt om West Brabant vandaar dat het wellicht niet genoemd is, maar zeker ook mooi om te rijden.

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-18 18:55

amaldas schreef:
Is dat niet Oost Brabant? TS vraagt om West Brabant vandaar dat het wellicht niet genoemd is, maar zeker ook mooi om te rijden.

Bij de veiligheidsregio valt het onder midden en west Brabant, dus dat hou ik dan maar aan.